آریا بانو

آخرين مطالب

مازوخیسم جنسی چیست؟ آیا علائم آن در شما وجود دارد؟ روانشناسي

مازوخیسم جنسی چیست؟ آیا علائم آن در شما وجود دارد؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - انگیزه – مازوخیسم جنسی نوعی اختلال است که در آن افراد از فانتزی‌های جنسی و یا آرزوها و رفتارهای مربوط به عمل جنسی (واقعی، شبیه سازی شده و یا ساختگی) از جمله تحقیر، ضرب و شتم یا غیره برای رنج و عذاب و سپس برای رسیدن به اوج هیجان جنسی، استفاده می‌کنند. در این اختلال، فرد از لحاظ جنسی، مورد ضرب و شتم قرار گرفته، کتک می‌خورد و یا در غیر این صورت مجبور به تحمل درد و یا تحقیر جسمی می‌شود که این تمایل می‌تواند باعث ایجاد حالت پریشانی و ناراحتی بسیار زیاد در فرد شود.
رفتار مازوخیسمی چگونه است؟
این اعمال ممکن است محدود به تحقیر کلامی باشد و یا ممکن است شامل ضرب و شتم، محدود شدن یا سایر موارد سوء استفاده شود. مازوخیسمی ها ممکن است فانتزی خود را بر روی خودشان انجام دهند؛ مانند بریدن یا سوراخ کردن پوست خود و یا سوزاندن خود و یا ممکن است به دنبال یک شریک باشند تا از درد و یا تحقیر در دیگران لذت ببرند. فعالیت های سادیست (کسی که از زجر دیگران لذت می‌برد) با یک شریک عبارتند از اسارت، تنبیه و تجاوز شبیه سازی شده.
خیال‌پردازی و فعالیت‌های ذهنی، در میان افراد بالغ، غیر معمول نیست. با این حال در بیشتر این موارد تحقیر و سو استفاده در تصورات نمایش داده می‌شود. شرکت کنندگان آگاه هستند که رفتار “بازی” است و از درد و جراحت واقعی اجتناب می‌شود. نوع پریشانی که افراد مبتلا به این اختلال ممکن است تجربه کنند شامل اضطراب شدید، احساس گناه، شرمندگی و وسواس فکری در رابطه با درگیر شدن در روابط جنسی است. اگر فرد دارای یک علاقه شدید جنسی باشد اما هیچ پریشانی را تجربه نکند، به عنوان این اختلال تشخیص داده نمی‌شود.

آریا بانو


آسفیکسیوفیلیا یا مرگ تصادفی در افراد مبتلا به چه صورتی است؟
یک نوع خاص از مازوخیسم جنسی، آسفیکسیوفیلیا نامیده می‌شود که به موجب آن فرد رضایت جنسی را با نفس عمیق به دست می آورد. در حالی که برخی افراد این کار را با شریک خود تجربه می‌کنند، برخی دیگر ترجیح می‌دهند تا تنفس خود را هنگام تنهایی حبس کنند. انجام این کار ممکن است به مرگ تصادفی منجر شود.
آسفیکسی جزئی یک فعالیت بالقوه خطرناک، گاهی کشنده و مهلک است که در آن فرد از طناب، بینی یا کیسه های پلاستیکی برای ایجاد حالت آسفکسی (قطع تنفس) در لحظه ارگاسم استفاده می‌کند؛ این کار به منظور افزایش ارگاسم انجام می‌شود، اما گاهی مرگ و میر اتفاق می‌افتد. رفتار مازوخیسمی از لحاظ روابط جنسی معمولا در اوایل بزرگسالی مشهود و گاهی اوقات با مازوخیسم و یا سادیسم در دوران کودکی آغاز می‌شود.
علایم مازوخیسم جنسی چیست؟
برای تشخیص اختلال مازوخیسم جنسی، فرد باید برانگیختگی جنسی شدید و مکرر را از طریق کتک زدن، تحقیر شدن و یا تجربه دیگری از رنج تجربه کند. انواع ترغیب، خیال‌پردازی ها و یا رفتارها باید حداقل به مدت شش ماه در فرد موجود باشند و مشکلات قابل‌توجه بالینی در زمینه‌های اجتماعی، شغلی و یا دیگر جنبه‌های مهم زندگی ایجاد کنند.
علل و ریشه های رفتار مازوخیسمی
هیچ نظریه‌ مورد پذیرش عمومی وجود ندارد که ریشه مازوخیسم جنسی را توضیح دهد. با این حال، برخی تئوری‌ها تلاش می‌کنند تا حضور روابط جنسی را به طور کلی توضیح دهند. مطابق یک نظریه اختلالات مازوخیسمی از تخیلات جنسی نامناسب سرکوب شده در زمان کودکی یا بزرگسالی، نشات می‌گیرند و علائم آن‌ها با وجود منع شدن، قوی‌تر می‌شوند. مطابق نظریه دیگر، رفتار سادومازوخیسم شکلی از فرار است. این افراد از طریق تصورات باطل، احساسات جدید و متفاوتی دارند.
راه های درمان
درمان اختلالات جنسی به طور معمول شامل روان‌درمانی و دارو است. هدف از روان‌درمانی، آشکار کردن و کار از طریق علت اصلی رفتاری است که موجب پریشانی می‌شود.
درمان‌های شناختی شامل تغییر ساختار شناختی و آموزش همدردی هستند. بازسازی اختلالات شناختی شامل تصحیح هر گونه اعتقادات یک بیمار بوده که ممکن است آن‌ها را به اقدام بر روی افکار مضر هدایت کند. آموزش همدلی شامل کمک به مجرم شناخته شدن از دیدگاه قربانی برای شناسایی آن‌ها و درک آسیبی است که انجام شده‌ است. درمان شناختی – رفتاری همچنین می‌تواند به فرد کمک کند تا مهارت‌ها را یاد بگیرد و خواسته‌های جنسی خود را به شیوه‌های سالم‌تر مدیریت کند.
روش‌های متداول روان‌درمانی شامل درمان ناسازگاری و انواع مختلفی از تکنیک‌های تصویر – حساسیت زدایی هستند که در آن افراد خود را در موقعیتی تصور می‌کنند که در آن مشارکت می‌کنند و سپس یک رویداد منفی را (برای کاهش تمایل افراد در مشارکت و فعالیت در آینده) تجربه می‌کنند. برای کاهش میزان تستوسترون در بدن برای کاهش میزان نعوظ، می توان از داروهای مختلف استفاده کرد. داروهای ضد افسردگی نیز ممکن است برای کاهش میل جنسی استفاده شوند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/630336/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن