آریا بانو

آخرين مطالب

بهترین سرمایه گذاری در ایران با بودجه‌های مختلف اقتصادي

بهترین سرمایه گذاری در ایران با بودجه‌های مختلف
  بزرگنمايي:

آریا بانو - بهترین سرمایه گذاری در ایران را باید در تناسب با بودجه مالی و رقم سرمایه گذاری بسنجیم. با توجه به جمعیت زیاد و تنوع سلایق در ایران، کشور ما پتانسیل های زیادی برای سرمایه‌گذاری در خود جای داده است.
شکل سرمایه گذاری در بازه‌های زمانی مختلف، نتایج متفاوتی رقم خواهد زد. به طور مثال در یک سال؛ سرمایه گذاری در بازار ارز بهترین نتایج را رقم خواهد زد و زمانی دیگر نیز این سرمایه گذاری‌ پرریسک و پرزیان خواهد بود.
برای داشتن بهترین سرمایه گذاری، علاوه بر بودجه خود، باید به شرایط بازار و پیش‌بینی آینده بپردازید. تنها در این صورت می‌توانید ضمانت (آن هم به صورت نسبی) در خصوص حفظ سرمایه خود داشته و کمتر آن را در معرض ریسک قرار دهید. در ادامه بهترین سرمایه گذاری در ایران را با توجه به بودجه‌بندی مطابق با آن‌ها، مرور می‌کنیم.
معرفی بهترین سرمایه گذاری‌‌‌ها در ایران با توجه به میزان سرمایه
1. سرمایه زیر 5 میلیون تومان
برای سرمایه گذاری زیر 5 میلیون تومان، می‌توانید به بازار بورس وارد شوید. البته به عنوان حداقل سرمایه برای ورود به بازار بورس ایران، هر سرمایه‌ای مناسب خواهد بود؛ اما در رقم‌های کمتر از میلیون تومان، ریسک کمتری را متوجه سرمایه خود ساخته و سوددهی نیز جذاب‌تر خواهد بود.
معایب این نوع سرمایه گذاری در ریسک‌پذیری بالای آن خلاصه می‌شود. اما با بالا بردن دانش بورسی خود، می‌توانید زیان‌دهی را به حداقل رسانده و ظرف مدتی نه چندان طولانی، سرمایه اولیه خود را چند برابر کنید. چیزی که در خصوص سرمایه‌گذاری در بورس باید به آن توجه داشت؛ این است که سوددهی یا زیان‌دهی برای سرمایه‌های کوچک‌تر، کمتر بوده و هر اندازه که سرمایه شما بزرگ‌تر باشد، سوددهی و زیان‌دهی نیز به همان مقدار بزرگتر خواهد بود.

آریا بانو


نکته: لازم به ذکر است که در هر روز کاری بورس، برای هر سهام، امکان نوسان قیمتی بیش از 5 درصد وجود ندارد و سود و زیان شما نمی‌تواند در یک روز از 5 درصد، عبور کند.
2. سرمایه بین 10 تا 20 میلیون تومان
بهترین سرمایه گذاری با داشتن بودجه بین 10 تا 20 میلیون را می‌توان به سپرده گذاری در بانک مرتبط دانست. با سپرده گذاری این مبالغ در بانک، سود زیادی نصیب شما نمی‌شود، اما در عوض هیچ ریسکی را نیز در این مبلغ متحمل نخواهید شد. سپرده گذاری در بانک برای هر مبلغی میسر است و به همان اندازه سود خود را دریافت خواهید کرد. اما با توجه به کاهش نرخ سود بانکی در سال اخیر، جذابیت سپرده‌گذاری در این شکل برای سرمایه‌های بزرگتر که قابلیت ورود به صنایع را دارند، کمتر شده است. اگر پولی در اختیار دارید که نه ارزش ورود به بازار طلا و فلزات را دارد و نه قابل سرمایه گذاری در صنایع است؛ بهتر است به سپرده گذاری بانکی روی بیاورید.
به یاد داشته باشید که برای دریافت سود بیشتر، سپرده گذاری سالیانه انجام داده و بالاترین میزان درآمد ماهیانه را برای خود ایجاد نمایید.
3. بودجه بین 20 تا 50 میلیون تومان
برای سرمایه بین 20 تا 50 میلیون تومان، می‌توانید به سراغ بازار سکه و طلا یا بازار فلزات گرانبها بروید. اگر چه در مدت اخیر، نوسانات باورنکردنی به این بازار وارد شد، اما به طور کلی سرمایه گذاری در بازار سکه و طلا، معمولا با سوددهی همراه است و کمتر کسی از این بازار ناامید خارج می‌شود.
در صورتی که مطالعه صحیحی نسبت به بازار فلزات گرانبها داشته باشید، سرمایه گذاری شما می‌تواند در کمتر از یک سال به سوددهی برسد. این فرمول بارها و بارها مورد آزمون قرار گرفته و در اکثر مواقع سربلند بیرون آمده است.

آریا بانو


4. بالای 50 میلیون تومان
با سرمایه بالای 50 میلیون تومان می‌توانید به بخش کشاورزی وارد شده و در این حوزه سرمایه گذاری محدود داشته باشید. البته شما قادر به شرکت گسترده در حوزه کشاورزی با چنین مبلغی نیستید، اما سرمایه بین 50 تا 70 میلیون تومان، می‌تواند برای شروع مناسب بوده و سودآوری خوبی را نیز در زمان به همراه داشته باشد.
با چنین سرمایه‌ای می توانید به بخش واحد تولید شخصی نیز فکر کرده و به نوعی کارآفرینی را آغاز نمایید. این چیزی است که می‌تواند علاوه بر یک سرمایه گذاری سودده، به کسب و کاری جذاب و مناسب تبدیل شود.
البته متاسفانه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی نیز می‌تواند با ریسک‌هایی همراه باشد و بهتر است که تمام سرمایه و موجودی خود را در این سبد قرار ندهید!
5. بین 70 تا 100 میلیون تومان
با سرمایه بین 70 تا 100 میلیون تومان، شاید بهتر باشد که در بازار ارز چرخی بزنید. در صورتی که پیش‌بینی درستی از نوسانات ارز داشته باشید، سرمایه گذاری در این حوزه برایتان سودآور خواهد بود. البته کسانی که در وعده اخیر نوسانات ارزی، پول‌های کلان در این حوزه سرمایه‌گذاری کردند، بعضا با ضررهای بزرگی نیز روبرو گشتند. سرمایه گذاری در حوزه ارزی، همیشه پرریسک است و باید احتمال از دست دادن بخشی از سرمایه خود را در نظر بگیرید.
برای ورود به بازار ارز نیز مانند بازار فلزات گرانبها، نیاز به مطالعه و رصد دائمی و صحیح بازار دارید. نرخ ارز تابع موضوعات مختلفی است و برای موفقیت در آن، باید تمام این فاکتورها را در نظر بگیرید.

آریا بانو


6. بالای 100 میلیون تومان
با داشتن سرمایه بین 100 تا 200 میلیون تومان، می‌توانید به صنایع غذایی ورود پیدا کرده و در این حوزه سرمایه گذاری موفقی داشته باشید. سرمایه گذاری در صنایع غذایی کوچک، معمولا با رشد و موفقیت قابل قبولی همراه می‌شود. به علاوه در این صنایع، جایگاه خوبی برای سودآوری وجود دارد؛ اما از معایب آن باید به رقبای متعدد اشاره کرد که کمی کار را با سختی و چالش همراه می‌سازد.
7. بیش از 200 میلیون تومان
برای سرمایه گذاری بالای 200 میلیون تومان، می‌توانید به سراغ خرید زمین و ملک بروید. البته با سرمایه‌ای در حدود 200 میلیون، غالبا داخل شهرهای بزرگ قادر به خرید ملک نخواهید بود، اما می‌توانید در حومه شهر، ملکی خریداری نمایید. خرید ملک در ایران، همیشه یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری به شمار می‌رود. البته برای بازدهی و سودآوری قابل توجه، باید چند سالی را منتظر بمانید!
اتفاقا خرید واحدهای آپارتمانی کوچک در حومه شهر و یا زمین‌هایی در این بازه قیمتی، می‌تواند پس از گذشت چند سال، رشد چشمگیری داشته باشد. ممکن است ملکی که در حال حاضر خریداری می‌کنید، در یکی از مناطق بایر و دورافتاده باشد، اما چند سال آینده این منطقه با ساخت و ساز زیاد همراه خواهد شد. با ورود جمعیت ساکنین به چنین منطقه‌ای، امکانات نیز به آن اضافه شده و به شکلی بدیهی، قیمت‌ها بالا خواهند رفت. به این صورت سرمایه 200 میلیون تومانی شما، ظرف مدت چند سال به نرخ‌های میلیاردی نزدیک می‌شود. به علاوه این سرمایه که به شکل ملک درآمده است؛ ظرف مدت رسیدن به رشد ایده آل خود، سوددهی مقطعی کوچک‌تری نیز از طریق اجاره یا رهن دادن، خواهد داشت.

آریا بانو


سخن پایانی
شما چه نوع سرمایه گذاری‌های دیگری برای بودجه بندی‌های فوق می‌شناسید؟ تجربه شخصی شما از سرمایه گذاری به چه حوزه‌ای مربوط می‌شود؟ این موارد را در بخش «ارسال پیام» با ما و سایر خوانندگان انگیزه در میان بگذارید. اگر با هر بودجه‌ای که در اختیار دارید می‌خواهید اقدام به ایجاد یک کسب و کار کنید، توصیه می‌کنیم حتما ابتدا بهترین شغل های 10 سال آینده ایران را بشناسید و سپس دست به اقدام بزنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/630329/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رحمان و رحیم پایتخت و یک اجرای دلی

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

تصاویری از سیل مرگبار در عمان

گوناگون/ روایتی از قرینه ترین کوچه پایتخت

خیابان‌های دبی رودخانه شدند!

چیز کیکی که تا به حال امتحان نکرده اید

مواد غذایی مناسب در اختلالات خواب

نحوه صحیح چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

دروازه‌بان ذوب‌آهن: پنالتی‌های مشابه سپاهان برای ما گرفته نشد

تورنمنت بین المللی بیشکک؛ بوکسورهای ایرانی فردا به مصاف حریفان خود می روند

آغاز جدال شهرداری گرگان و مهرام در نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال از فردا

حرکت دیدنی نریمان‌جهان؛گل اول پیکان به هوادار توسط محمدجواد آزاده

حضور مربیان تیم ملی در ورزشگاه پاس قوامین برای تماشای دیدار پیکان و هوادار

تجلیل مسئولان باشگاه هوادار از رضا عنایتی سرمربی تیم پیکان

پیام سپاهان برای تیم و هواداران پس از برد دربی

پاکدل مستقیم به رختکن رفت

سورپرایز رضا رشیدپور با اجرای یک برنامه متفاوت

«استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن

واکنش «علیخانی» به عکس جنجالی: حداقل بگین ادیت کردین!

مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید/ چطور هندوانه غیرسالم را تشخیص بدهیم؟

4گوشه دنیا/ مرد جوانی که 57 ساله‌ است!

معبدی که 1200 سال قبل در دل کوه با ابزار و تکنولوژی تراشیده شده است!

ساختمانی عجیب و خاص که برخلاف اصول مهندسی ساخته شد!

چقدر این روحیه در ما جاری است؟

رنگ چشم در مورد سلامت ما چه می‌گوید؟

خطرات افت قند خون در بیماران دیابتی

صداهای وحشتناک ثبت شده از اجرام واقعی کیهان

وعده امباپه؛ بهترین کیلیان در نیمه‌نهایی

تجلیل باشگاه هوادار از رضا عنایتی

تنش بالا گرفت؛ جواب قاطعانه آرائوخو به گوندوگان

تبریک تولد پرسپولیس به شماره هشت بدشانس

لطفی دربی دوم تهران را از دست داد

پاس تماشایی NO LOOK و رونالدینیویی شجاعیان؛ گل اول هوادار توسط سفیدچغایی

گل دوم هوادار به پیکان توسط یونس شاکری در دقیقه 28

واکنش سریع عنایتی؛ تعویض عجیب پاکدل در دقیقه 25

وقتی رضا عطاران و پژمان جمشیدی ویلا کرایه می‌دهند

وصف راب استارک از زبان آریا استارک در سریال بازی تاج و تخت

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

نماهنگ "به حکم عشق" کاری از گروه همخوانی محمد رسول الله

اجرای بی‌نظیری که همه را به وجد آورد

رئیس سازمان هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی سابقه بود

حق پرخاش نداری!

قرمز شدن آب دریا با بارش باران در جزیره هرمز

تصادف با یک خودروی اسپرت

با این نوشیدنی 8 کیلو کاهش وزن را تجربه کنید

منظور از تاب‌آوری زنانه چیست؟

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

ترکیب تیم مسعود شجاعی برای دربی کوچک