آریا بانو

آخرين مطالب

طرز تهیه کوکو بادکوبه ای خانه داري

طرز تهیه کوکو بادکوبه ای
  بزرگنمايي:

آریا بانو - کوکو بادکوبه شمالی یکی از غذا های سنتی و خوشمزه ایرانی است، که بیشتر در شمال کشور تهیه می‌ شود. کوکو بادکوبه در مازندران هم درست می ‌شود و به کوکو بادکوبه مازندرانی معروف است. کوکو بادکوبه غذای اصیل روستا هایی هست که کنار دریا واقع شدند و با پرندگان وحشی و مرغان هوایی درست می ‌شود و فقط مختص گیلان نیست و در مازندران و سایر استان‌های شمالی هم درست می‌ شود. دستور پخت کوکوی بادکوبه خیلی ساده و آسان است و به مواد اولیه زیادی هم نیاز ندارد و برای مهمانی‌ها و دورهمی ‌های دوستانه هم غذای مناسبی است و حتی در مراسم عروسی هم با مقداری تغییرات جزئی سرو می ‌کنند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو بادکوبه ای در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید. مواد لازم برای 4 نفر سینه مرغ 1 عدد تخم مرغ 4 عدد زرشک 4 قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذا خوری سیب زمینی متوسط 4 الی 5 عدد پیاز سرخ شده 3 قاشق غذا خوری نمک و فلفل به میزان لازم بکینک پودر به میزان لازم زعفران دم کرده 2 قاشق غذا خوری آب لیمو 1 قاشق غذا خوری طرز تهیه کوکو بادکوبه ای مرحله اول در ابتدای کار، مرغ را با یک پیاز و ادویه دلخواه و آب می گذاریم تا بپزد. سپس آن را ریش ریش می ‌کنیم. سیب زمینی ها را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی خرد کرده و آن ها را سرخ می‌ کنیم و به مرغ ریش ریش شده اضافه می‌ کنیم. مرحله دوم سپس زرده و سفیده های تخم مرغ را از هم جدا می ‌کنیم. سفیده ها را کمی با همزن می‌ زنیم تا سفید رنگ شود و زرده ها را هم جدا با همزن می ‌زنیم تا از حالت لختگی در بیاید. بعد زعفران، زرشک و پیاز داغ را به زرده اضافه می ‌کنیم. طرز تهیه کوکو بادکوبه ای آن را هم می ‌زنیم و چون می ‌خواهیم کوکوی ما دو رنگ شود در این مرحله رب را اضافه نمی کنیم و سینه های مرغ پخته و ریش شده را به آن اضافه می‌ کنیم. سپس آبلیمو، سیب زمینی های سرخ شده، نمک، فلفل و بکینگ پودر را به مواد اضافه می‌ کنیم. مرحله چهارم سفیده ها را هم به آن اضافه می ‌کنیم و خوب مخلوط می ‌کنیم. اگر سفیده و زرده را از هم جدا نکرده بودیم، تخم مرغ کامل را در این مرحله اضافه می ‌کنیم. چون می ‌خواهیم کوکو دو رنگ شود، یک مقدار از مواد را درون ظرفی می ‌ریزیم. مرحله پنجم سپس به آن رب گوجه فرنگی را اضافه می ‌کنیم که یک قسمت از مواد ما زعفرانی و قسمت دیگر رنگ قرمز داشته باشد. چون کوکو را درون فر می ‌پزیم کف ظرف مورد نظر را چرب می‌ کنیم. بعد از موادی که رنگ زعفران دارد کف ظرف پر می‌ کنیم. طرز تهیه کوکو بادکوبه ای سپس با قاشق سطح آن را صاف می‌ کنیم. سپس لایه بعدی را که با رب گوجه مخلوط کرده بودیم روی آن می ‌ریزیم و روی آن را با فویل می ‌پوشانیم. در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد، به مدت 40 دقیقه می‌ گذاریم تا بپزد. مرحله هفتم توجه داشته باشید که این کوکو را می ‌توانیم مانند دیگر کوکوهای ایرانی هم در فر و هم در ماهیتابه درست کنیم. البته روی گاز بهتر است. از قالب مستطیل شکل در سایز کوچکتر استفاده شود که کوکوی کلفتی داشته باشیم. مرحله هشتم این باعث می شود که برش های مستطیلی و مجلسی تری داشته باشیم. در این آموزش برای بالابردن کیفیت و تردی این کوکو سفیده و زرده از هم جدا شده است.ولی اگر دوست داشتیم می‌ توان تخم مرغ کامل را یک جا اضافه کرد.

کوکو بادکوبه شمالی یکی از غذا های سنتی و خوشمزه ایرانی است، که بیشتر در شمال کشور تهیه می‌ شود. کوکو بادکوبه در مازندران هم درست می ‌شود و به کوکو بادکوبه مازندرانی معروف است. کوکو بادکوبه غذای اصیل روستا هایی هست که کنار دریا واقع شدند و با پرندگان وحشی و مرغان هوایی درست می ‌شود و فقط مختص گیلان نیست و در مازندران و سایر استان‌های شمالی هم درست می‌ شود. دستور پخت کوکوی بادکوبه خیلی ساده و آسان است و به مواد اولیه زیادی هم نیاز ندارد و برای مهمانی‌ها و دورهمی ‌های دوستانه هم غذای مناسبی است و حتی در مراسم عروسی هم با مقداری تغییرات جزئی سرو می ‌کنند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو بادکوبه ای در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
سینه مرغ1 عدد
تخم مرغ4 عدد
زرشک4 قاشق غذا خوری
رب گوجه فرنگی2 قاشق غذا خوری
سیب زمینی متوسط4 الی 5 عدد
پیاز سرخ شده3 قاشق غذا خوری
نمک و فلفلبه میزان لازم
بکینک پودربه میزان لازم
زعفران دم کرده2 قاشق غذا خوری
آب لیمو1 قاشق غذا خوری
طرز تهیه کوکو بادکوبه ای
مرحله اول
در ابتدای کار، مرغ را با یک پیاز و ادویه دلخواه و آب می گذاریم تا بپزد. سپس آن را ریش ریش می ‌کنیم. سیب زمینی ها را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی خرد کرده و آن ها را سرخ می‌ کنیم و به مرغ ریش ریش شده اضافه می‌ کنیم.
مرحله دوم
سپس زرده و سفیده های تخم مرغ را از هم جدا می ‌کنیم. سفیده ها را کمی با همزن می‌ زنیم تا سفید رنگ شود و زرده ها را هم جدا با همزن می ‌زنیم تا از حالت لختگی در بیاید. بعد زعفران، زرشک و پیاز داغ را به زرده اضافه می ‌کنیم.
طرز تهیه کوکو بادکوبه ای
آن را هم می ‌زنیم و چون می ‌خواهیم کوکوی ما دو رنگ شود در این مرحله رب را اضافه نمی کنیم و سینه های مرغ پخته و ریش شده را به آن اضافه می‌ کنیم. سپس آبلیمو، سیب زمینی های سرخ شده، نمک، فلفل و بکینگ پودر را به مواد اضافه می‌ کنیم.
مرحله چهارم
سفیده ها را هم به آن اضافه می ‌کنیم و خوب مخلوط می ‌کنیم. اگر سفیده و زرده را از هم جدا نکرده بودیم، تخم مرغ کامل را در این مرحله اضافه می ‌کنیم. چون می ‌خواهیم کوکو دو رنگ شود، یک مقدار از مواد را درون ظرفی می ‌ریزیم.
مرحله پنجم
سپس به آن رب گوجه فرنگی را اضافه می ‌کنیم که یک قسمت از مواد ما زعفرانی و قسمت دیگر رنگ قرمز داشته باشد. چون کوکو را درون فر می ‌پزیم کف ظرف مورد نظر را چرب می‌ کنیم. بعد از موادی که رنگ زعفران دارد کف ظرف پر می‌ کنیم.
طرز تهیه کوکو بادکوبه ای
سپس با قاشق سطح آن را صاف می‌ کنیم. سپس لایه بعدی را که با رب گوجه مخلوط کرده بودیم روی آن می ‌ریزیم و روی آن را با فویل می ‌پوشانیم. در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد، به مدت 40 دقیقه می‌ گذاریم تا بپزد.
مرحله هفتم
توجه داشته باشید که این کوکو را می ‌توانیم مانند دیگر کوکوهای ایرانی هم در فر و هم در ماهیتابه درست کنیم. البته روی گاز بهتر است. از قالب مستطیل شکل در سایز کوچکتر استفاده شود که کوکوی کلفتی داشته باشیم.
مرحله هشتم
این باعث می شود که برش های مستطیلی و مجلسی تری داشته باشیم. در این آموزش برای بالابردن کیفیت و تردی این کوکو سفیده و زرده از هم جدا شده است.ولی اگر دوست داشتیم می‌ توان تخم مرغ کامل را یک جا اضافه کرد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/629479/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هیجانات چه هستند و انواع هیجانات کدامند؟

روانشناسی رنگها

آسیب‌های آلودگی هوا بر سلامت روان چیست و چگونه برطرف می شود؟

خوب صحبت کنید تا همه عاشقتان شوند

تعبیر رنگ ها در خواب از دیدگاه روانشناسی

علت تیک عصبی و راههای درمان تیک عصبی

تک فرزندی چه مشکلاتی برای فرزندمان به همراه دارد؟

زنان شاغل سالم تر و شادترند یا زنان خانه دار

آلودگی هوا باعث افزایش افسردگی و خودکشی می شود

وابستگی کودکان به پدربزرگ و مادربزرگ خوب است یا نه ؟

از لحاظ روانی کودک هستید یا بالغ؟

با کسانی که دروغ می‌گویند چگونه برخورد کنیم؟

روانشناسی اجتماعی چیست؟ تعریف، اصطلاحات کلیدی و مثال ها

چرا برخی وقت ها نمی توانیم از صحبت کردن دست برداریم؟

عادات بدی که پیرتان می کند!

آسیب‌های وابستگی شدید به یک دوست و درمان

چگونه می توان 8 بیماری روانی عجیب را شناسایی کرد؟

9 نشانه عجیب استرس را به خاطر بسپارید

اختلال مو کنی چیست ؟علل و درمان آن

10 علامت که میتواند شما را آگاه کند افسردگی دارید

دمنوش هایی برای کاهش استرس و تقویت ایمنی بدن در برابر کرونا

چگونه بدون کلافگی و خستگی در خانه بمانیم؟

آیا نگرانی و استرس ،خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهد؟

آیا ویروس کرونا باعث افسردگی می‌شود

چگونه خود را قرنطینه کنیم؟

نحوه مدیریت کارمندان از راه دور

راه حل آشتی با دوست بعد از دعوا

چگونه روانشناس خوب را از بد تشخیص دهیم

خستگی تصمیم چیست و چگونه با این خستگی مقابله کنیم؟

خوابیدن با ناراحتی چه عوارضی دارد؟

هنگام استرس چه کارهایی انجام ندهیم؟

زبان بدن چیست و فواید آن کدام است؟

اُبژه و روابط ابژه ای چیست؟

7 روش ساده برای کاهش استرس

راه و روش یادگیری

علائم افسردگی در زنان را بشناسیم

چرا ما انسان‌ها می‌خندیم؟

نظریه مزلو: سلسله مراتب نیازها

نکات ضروری برای مواجهه با ترس

آلکسی تایمیا چیست؟ علل، علائم و راه درمان

8 عادت برای تقویت اعتماد به نفس

9 نکته برای غلبه بر ترس

سروتونین چیست و خوراکی های منبع سروتونین کدامند؟

قصه درمانی چیست و چگونه میتوان با قصه درمانی از مشکلات دور شد؟

عواملی که باعث ایجاد عصبانیت می‌شود کدامند و برای کنترل خشم و عصبانیت چه باید کرد؟

8 عادت رفتاری برای افزایش اعتماد به نفس و داشتن زندگی شادتر

چرا از دیگران تقلید می کنیم؟

اختلالات کنترل تکانه چیست ؟علل و درمان آن

دلایل خودزنی نوجوان و راه درمان آن چیست؟

تئوری انتخاب چیست و چه کاربردهایی دارد؟