آریا بانو

آخرين مطالب

راه هایی برای افزایش رشد مژه گوناگون

راه هایی برای افزایش رشد مژه
  بزرگنمايي:

آریا بانو - انگیزه – آرایش و زیبایی – اهمیت دادن به زیبایی یکی از ویژگی‌های طبیعی در زنان است؛ بخصوص مژه‌ها که تاثیر قابل توجهی در زیبایی افراد دارد. خیلی از خانم‌ها مژهای کم پشتی دارند، حال یا از ابتدا مژه‌های کم پشتی داشته‌اند و یا کم پشتی مژه‌های آنها ناشی از ریزش مژه‌هایشان است. مژه‌ها نقش قاب را برای چشم‌ها ایفا کرده و جذابیت و توجه را به سمت صورت جذب می‌کنند. در این مقاله شما را با چند روش برای افزایش رشد مژه آشنا می‌کنیم.

آریا بانو


افزایش رشد مژه با روش های خانگی
همانطور که گفته شد مژه‌ها، بسیار مورد توجه هستند و می ‌توانند جذابیت صورت را تحت تاثیر قرار دهند. زمانی که اقدامات لازم را برای پر پشت شدن مژه‌هایتان انجام دادید، متوجه تغییرات معجزه آسای آن خواهید شد. با استفاده از روغن‌ها و گیاهان دارویی می‌توانید مژه‌های خود را پرپشت کنید.
1- روغن درمانی
برای به کار گیری این روش روغن‌های طبیعی و مغذی متعددی را می‌توانیم به شما پیشنهاد کنیم که مواد مغذی را به تک تک تار های مژه تزریق می‌کنند و در رشد سریع مژه هایتان موثر هستند. روغن‌هایی مانند روغن کرچک، روغن نارگیل، روغن سیاه دانه، روغن فندق، روغن آووکادو، روغن بادام شیرین، روغن زیتون و روغن آرگان را برای افزایش رشد مژه یشنهاد می‌کنیم.

آریا بانو


1-1. روغن کرچک
در کل روغن کرچک برای رشد موها، ابروها و مژه‌ها موثر است. این روغن باعث می‌شود مژه‌ها ضخیم و مستحکم شوند. به همین منظور روغن کرچک می‌تواند انتخاب مناسبی برای پر پشت شدن مژه‌هایتان باشد.

آریا بانو


1-2. ویتامین E
باید بدانید که ویتامین E به تنهایی باعث رشد مو نمی‌شود ولی از شکنندگی مژه جلوگیری می‌کند. این ویتامین‌ را می‌توانید به صورت کپسول برای تقویت مژه‌هایتان استفاده کنید. وقتی کپسول را باز کنید، درون آن پودر یا روغنی وجود دارد که می‌توانید آن را با استفاده از برس مخصوص به مژه‌ها بزنید.

آریا بانو


1-3. روغن نارگیل
با ترکیب روغن کرچک، روغن نارگیل و دو عدد ویتامین E می‌توانید یک سرم برای تقویت مژه‌هایتان درست کنید. در این روش دو قاشق چای خوری روغن کرچک را به همراه نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل و دو کپسول ویتامین E با هم مخلوط کنید و با استفاده از یک قطره چکان سرم را روی مژه‌هایتان بچکانید. سپس مژه خود را با آن ماساژ دهید. توصیه می‌شود قبل از رفتن به رخت خواب از این سرم استفاده کنید.

آریا بانو


2- آلوئه ورا
وقتی برگ‌های آلوئه ورا را تحت فشار قرار دهید، ژل درون آن به بیرون ترشح می‌شود که ویتامین‌ها و مواد غذایی زیاد این ژل برای تقویت و افزایش رشد مژه موثر است. بعد از خارج کردن ژل از برگ، قبل از اینکه به رخت خواب بروید با یک برس ریمل ژل را روی مژه بزنید.

آریا بانو


3- چای سبز
از آنجایی که کافئین و فلاونوئید موجود در چای سبز در روند پر پشت شدن هرچه سریع‌تر مژه‌ها موثر است، چای سبز را دم کنید. بعد از اینکه چای دم کشید، اجازه دهید سرد شود و سپس یک دستمال نخی برداشته و آن را به چای آغشته کنید. در نهایت مژه‌ها را مرطوب کنید.
لمینت و کاشت مژه
روش‌های دیگری به جز روش‌های خانگی برای پر پشت شدن مژه‌ها موثر است. این روش‌ها عبارتند از:
1- لمینیت مژه
در لمینت مژه با استفاده از موادی که در مدت زمان مشخص روی مژه‌ها قرار می‌گیرند، مژه‌ها فر شده و مژ‌ها بلندتر و پرتر نشان داده می‌شوند. توجه کنید که این روش با کاشت مژه متفاوت است. مواد استفاده شده در این روش هم می‌تواند باعث آسیب به تارهای مژه شود.
2- کاشت مژه
در این روش که تعداد زیادی از خانم‌‌ها از آن استقبال می‌کنند، طی فرآیندی که زیر نظر فردی متخصص انجام می ‌شود، تارهایی از مژه‌‌های مصنوعی با استفاده از پنس و چسب مخصوص ما بین تارهای طبیعی مژه‌‌ها قرار می‌‌گیرد. خودتان متوجه می‌شوید که این مواد برای مژه‌ها مضر و آسیب‌رسان است.
بیشتر بخوانید: عوارض اکستنشن مژه چیست و چگونه می‌توان از آن پیشگیری کرد؟

آریا بانو


استفاده از مژه مصنوعی
نکته‌ای که در استفاده از مژه های مصنوعی برای پرپشت نشان دادن مژه‌ها وجود دارد این است که مژه مصنوعی به تنهایی باعث آسیب به مژه‌های طبیعی نمی‌شود، بلکه چسب مخصوص آن که مژه‌های مصنوعی را به پلک می‌چسباند، علاوه بر اینکه به پوست پلک آسیب می ‌رساند، در زمان جدا کردن مژه مصنوعی نیز ممکن است باعث جدا شدن مژه‌‌های طبیعی از ریشه شود. در صورتی‌ که چسب مژه دارای کیفیت مناسب نباشد، موجب توقف رشد مژه طبیعی نیز می‌شود.
نکات حائز اهمیت
اگر از فر مژه بطور صحیح استفاده نکنید و فشار زیادی را بر مژه‌هایتان وارد کنید، باعث می‌شود مژه‌هایتان از ریشه کنده شده و یا شکننده شوند. در بین محصولات آرایشی و بهداشتی نیز روغن‌های تقویت ‌کننده مژه وجود دارد که باعث آبرسانی، حالت‌ دهندگی و تغدیه تارهای مو می‌شود. توجه کنید که برای استفاده از فرمژه حتما لاستیک یا پد روی سطح بیرونی را در فواصل زمانی متناوب تعویض کنید تا مژه دچار آسیب نشود. اگر با وجود گرمای هوا عرق کنید، مژه‌‌ها در یک حالت باقی می‌ماند و امکان تبادل حرارت و رطوبت را با محیط بیرون ندارند. زمانی که ریمل به صورت مداوم روی مژه ‌ها وجود داشته باشند، باعث ریزش و شکستن آنها می ‌شود. بهتر است در طول شب از مواد مغذی بر روی مژه‌‌ها استفاده کنید تا موجب تقویت و افزایش رشد مژه ها شود. به محض اینکه به خانه می‌رسید به مژه‌ ها استراحت دهید و ریمل را از روی آنها پاک کنید. بیشتر از ده ساعت ماندن ریمل روی مژه‌‌ها از تنفس و هوا رسیدن به آنها جلوگیری می‌کند. برای تقویت مژه همیشه ریمل را پاک و تمیز کنید. شانه کردن مژه با استفاده از برس مخصوص، باعث کاهش ریزش و کنده شدن آنها می ‌شود. ماساژ پلک موجب رشد و مستحکم‌تر شدن مژه‌‌ها می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/629346/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی

بازگشایی گردنۀ برف‌گیر تته پس از 5 ماه

ماسه‌خواری؛ پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

حمله سریالی به جنگلبانان!

بارندگی‌های سیل آسا در زیرکوه خراسان جنوبی؛ داوطلبان کنکور نتوانستند در جلسه امتحان حاضر شوند

تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم

بازداشت 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ویدیویی بامزه و پربازدید از متهم اصلی کرونا

محصولاتی که ما مصرف می کنیم تو طبیعت به چه شکل بودند؟

کلیپی زیبا از شگفت انگیزترین آبشارهای جهان

باقالی پلو با مرغ شاندیزی‌

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

عاقبت تلخ ازدواج برای فرار از خانه پدری

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

مدیر کنسرسیوم بانک‌ها: دیگر ما پرسپولیسی هستیم

دین‌محمدی: حیف از تیم راه‌آهن که منحل شد

مطهری: این یک استارت دوباره است

امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم

هدف ما حضور مهدی الفتی در فینال المپیک است

دین‌محمدی: طرفدار ماشین سازی از تراکتور بیش‌تر بود

تشکیل دوباره کمیته انضباطی برای حواشی لیگ برتر بسکتبال

گزارش هیات فوتبال تهران درمورد مرگ یک بازیکن در وسط زمین

اکبرپور: آسیب بزرگی به فوتبال خوزستان وارد شده

شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز

بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!

داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند

نگاهی به آنونس سریال دوپینگ

سلنا گومز در پشت صحنه یک سریال کمدی

فحش کم آورد!

رونمایی از خواهر زیبا و باکلاس مهدی قایدی بعد از جدایی از همسرش/ چقدر تو سادگی شبیه همند

قتل تکان‌دهنده مادر و پسر با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش

10 امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

آموزش و پرورش: 16 طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجراست

دگر ما را چه مینامند، اگر حیدر بشر باشد؟!

حملات بی‌امان بیش از 20 خدنگ به مار پیتون

خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا

صخره‌نوردیِ بی‌نظیر کَل و بزهای کوهی در طالقان

تخم شربتی معلق با ترفند ساده

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

شجاعی تفنگ بادی هشتم شد

اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028

خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال

امیدواری جانشین کلوپ؛ 48 ساعت دیگر در لیورپول!

شجاعی: زود است اما به قهرمانی در جام حذفی فکر می‌کنیم

وقتی دوست صمیمی رونالدو، ستاره پرتغالی را می ترساند

پرسپولیس در انتظار خبر مهم

دعوای عجیب مدیران بارسا؛ ژاوی باید اخراج شود

رکورد ویژه کادر پزشکی تیم ملی فوتسال