آریا بانو

آخرين مطالب

بسته‌ی پیشنهادی فرهنگی و هنری برای تعطیلات آخر هفته‌ی شما مقالات

بسته‌ی پیشنهادی فرهنگی و هنری برای تعطیلات آخر هفته‌ی شما
  بزرگنمايي:

آریا بانو - آخرین خبر / این بسته‌ی پیشنهادهای فرهنگی و هنری برای تعطیلات آخر هفته‌ی شما است. بسته‌ای پر از پیشنهاد فیلم، کتاب، پادکست، مستند، سریال و ... . ورق بزنید و این پیشنهادها را بخوانید و ببینید و لذت ببرید. این پیشنهادها را می‌توانید برای دیگران هم بفرستید. چه چیزی بهتر از یک آخر هفته‌ی پر از خوراک فرهنگی.
- یک کتاب خوب

آریا بانو


داستان «شازده احتجاب» را «هوشنگ گلشیری» نوشته است. هوشنگ گلشیری بی‌تردید در زمره‌ی بارزترین چهره‌های داستان‌نویسی ایران در قرن بیستم قرار می‌گیرد که رمان برجسته‌ی شازده احتجاب (1348) او را به شهرتی بسزا رساند. این رمان با ساختاری پیچیده و پر از ابهام، تنها روایتگر زندگی یک شخص (خسرو احتجاب) نیست؛ بلکه نویسنده محور اصلی داستان را اضمحلال و فروپاشی خاندان قاجار قرار داده است و اطلاعات بسیاری درباره‌ی خاندان قجری به خواننده می‌دهد. نویسنده با تک‌گویی‌هایی بی‌نظیر که در داستان گنجانده، به شخصیت‌پردازی عمیقی دست زده است. شخصیت‌های شازده احتجاب، انسان‌های بحران‌زده، مردد، بی‌هویت و در جست‌وجوی هویتی تازه، مسخ‌شده، خسته و درمانده، مرگ‌اندیش و مأیوس‌اند. شازده احتجاب، آخرین بازمانده‌ی خاندانی اشرافی، آخرین شب زندگی خود را می‌گذراند. سر شب وقتی به خانه می‌آمده، مراد را دیده است؛ شاهدی که در تمام صحنه‌های مرگ حضور دارد و به تعبیری منادی مرگ به‌شمار می‌آید و اینک، که یقین دارد زمان مرگش فرا رسیده، می‌خواهد خودش را بشناسد؛ بنابراین، به سفری در رویا و تاریخ می‌رود، سفری که محرّکش عکس‌های بازمانده از گذشتگان است.
- یک کتاب صوتی

آریا بانو


کتاب صوتی تو این فکرم که تمومش کنم
«می‌خوای دل به دریا بزنی و دست‌به‌کار بشی یا اون‌قدر دست روی دست می‌ذاری تا تبدیل به پیرمردِ پشیمونی بشی که منتظره توی تنهایی بمیره!» این جمله از فیلم تلقینِ کریستوفر نولان بهترین توصیفی است که می‌توان برای رمان تو این فکرم که تمومش کنم ارائه داد.
این رمان بیش از هر چیز، داستانی است درباره‌ی حسرت. حسرتِ حرف‌های نزده، کارهای نکرده، شجاعت‌های به‌خرج‌نداده، دوستت دارم‌های نگفته، یا کم گفته، قدم‌های برنداشته و البته رنجِ زندگی با عواقب‌شان. نبوغ ایان رید در این است که چنین موضوعی را در قالب تریلری روان‌شناسانه و هیچکاکی به رشته‌ی تحریر درآورده، آن هم در اولین رمانش.
به‌سختی می‌توان این کتاب را به ژانر ادبی خاصی محدود کرد. ابتدا به نظر می‌رسد با داستانی کمدی ـ رمانتیک طرف‌ایم، به‌تدریج جنبه‌های سوررئالی وارد داستان می‌شود که از توضیح‌شان عاجزیم، یک‌سوم پایانی داستان هم به تریلری با مایه‌های ترسناک بدل می‌شود. به طوری که این لحن عوض کردن‌ها نه‌تنها لطمه‌ای به داستان نمی‌زند، بلکه به نقطه‌ی قوت آن بدل می‌شود.
نسخه صوتی این کتاب با خوانش بهار کاتوزی منتشر شده است.
- سریال خوب : داستان انیمیشن عشق مرگ و ربات ها

آریا بانو


«عشق، مرگ و ربات ها » سریال انیمیشنی کمدی و فانتزی، محصول کشور آمریکا است . هر یک از قسمت های این انیمیشن توسط گروه متفاوتی از انیماتورهای کشورهای مختلف پویانمایی شده است و این مجموعه شمل قسمت های 10-15 دقیقه ای است با روایت داستان های مختلفی مانند ربات هایی که وحشی شده اند، سربازهای گرگنما و...
سریال عشق مرگ و ربات ها در سال 2019 ساخته شده است. این سریال محصول کشور آمریکا و در ژانر انیمیشن و کمدی می‌باشد. 
- یک مجله خوب

آریا بانو


پس از کش و قوس‌های فراوان و بعد از مشکلاتی که هوشنگ گلمکانی و عباس یاری با ورثه (پسر) زنده‌یاد مسعود مهرابی داشتند، گلمکانی و عباس یاری مجله «فیلم» را ترک کرده و اولین شماره مجله جدید خود با عنوان «فیلم امروز» را به چاپ رساندند. 

آریا بانو

مجله «فیلم» جزو قدیمی‌ترین مجله‌های تخصصی سینما بود که پس از فوت مسعود مهرابی و به دلیل اختلافات از تب و تاب افتاد. 
اولین شماره مجله «فیلم امروز» با تصویر روی جلد از مسعود کیمیایی و مصاحبه با او انتشار یافته و این موضوع تا حد زیادی نشان‌دهنده حمایت سینماگران مطرح و جریان‌ساز کشور از هوشنگ گلمکانی و عباس یاری است. 
3- معرفی دو پادکست خوب

آریا بانو


در این پادکست در مورد فیلم های مستند روز صحبت می کند. داکس مخفف واژه Documentaries است که اشاره به فیلم مستند دارد.
"پیمان بشردوست" در هر قسمت از این پادکست یک فیلم مستند را با جزئیات و اطلاعات تکمیلی تعریف می کند. تمرکز این پادکست بر روی مستند هایی است که به فارسی دوبله یا زیرنویس نشده اند.

آریا بانو


رادیو دیو ، پادکستی فارسی است. هر اپیزود با پرداختن به فرهنگ یا موضوعی خاص از دریچه .موسیقی، ادبیات و سینما تشویقمان می کند تا به دنیایی نو سرک بکشیم.
4- یک مستند جالب

آریا بانو


مستند «خودکار»، علاوه بر این که نیم‌نگاهی به تاریخچه ورود نوشت افزار به ایران دارد، روایتی از زندگی پر فراز و نشیب علی اکبر رفوگران، پدر نوشت افزار ایران و موسس کارخانه خودکار بیک و مداد سوسمار است؛ کسی که بیش از نیم قرن از عمر خود را در راه تولید و اشتغال زایی و پیشرفت صنعت نوشت افزار ایران صرف کرده است.
5- یک فیلم

آریا بانو


«سواران عدالت»، فیلمی در ژانر اکشن-ماجراجویی، کمدی و درام، به کارگردانی «آندرس توماس جنسن» و محصول سال 2020 کشور دانمارک است. این فیلم، پس از اکران عمومی و استقبال مخاطبین، در جشنواره های داخلی و بین المللی متعددی حضور یافت و موفق شد نامزد دریافت 21 جایزه در بخش های مختلف شود که در این بین، 6 جایزه از جمله «بهترین بازیگر نقش مکمل مرد» را از آن خود کرده است. بازیگرانی چون «مدس میکلسن»، «نیکولای لی کااس» و «آندره هیک گادبرگ» در این فیلم بازی های درخشانی از خود به نمایش گذاشته اند. داستان این فیلم سرگرم کننده و پویا، از آنجایی آغاز می شود که «مارکوس» که همسرش را در یک حادثه دلخراش قطار از دست داده است، برای مراقبت از دختر نوجوانش به خانه باز می گردد. این فاجعه، به نظر تصادفی می رسد، تا اینکه تعدادی از مسافران قطار را می بیند و به حقایقی هولناک دست پیدا می کند.
- مناسب برای بالای 17 سال
شما برای این تعطیلات آخر هفته چه پیشنهادهایی دارید؟
برگرفته از jabe.mag
قسمت قبل:

آریا بانو


بسته‌ی پیشنهادی فرهنگی و هنری برای تعطیلات آخر هفته‌ی شما
1400/04/18 - 11:00

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/629127/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چگونه بدون کلافگی و خستگی در خانه بمانیم؟

آیا نگرانی و استرس ،خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهد؟

آیا ویروس کرونا باعث افسردگی می‌شود

چگونه خود را قرنطینه کنیم؟

نحوه مدیریت کارمندان از راه دور

راه حل آشتی با دوست بعد از دعوا

چگونه روانشناس خوب را از بد تشخیص دهیم

خستگی تصمیم چیست و چگونه با این خستگی مقابله کنیم؟

خوابیدن با ناراحتی چه عوارضی دارد؟

هنگام استرس چه کارهایی انجام ندهیم؟

زبان بدن چیست و فواید آن کدام است؟

اُبژه و روابط ابژه ای چیست؟

7 روش ساده برای کاهش استرس

راه و روش یادگیری

علائم افسردگی در زنان را بشناسیم

چرا ما انسان‌ها می‌خندیم؟

نظریه مزلو: سلسله مراتب نیازها

نکات ضروری برای مواجهه با ترس

آلکسی تایمیا چیست؟ علل، علائم و راه درمان

8 عادت برای تقویت اعتماد به نفس

9 نکته برای غلبه بر ترس

سروتونین چیست و خوراکی های منبع سروتونین کدامند؟

قصه درمانی چیست و چگونه میتوان با قصه درمانی از مشکلات دور شد؟

عواملی که باعث ایجاد عصبانیت می‌شود کدامند و برای کنترل خشم و عصبانیت چه باید کرد؟

8 عادت رفتاری برای افزایش اعتماد به نفس و داشتن زندگی شادتر

چرا از دیگران تقلید می کنیم؟

اختلالات کنترل تکانه چیست ؟علل و درمان آن

دلایل خودزنی نوجوان و راه درمان آن چیست؟

تئوری انتخاب چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاردرمانی ذهنی چیست و کاربرد های آن کدامند؟

مدیتیشن چیست و انواع مدیتیشن کدامند؟

آنچه در مورد اریتروفوبیا (ترس از سرخ شدن) باید بدانید

انواع هدف چیست و داشتن هدف در زندگی چه اهمیتی دارد؟

تجسم خلاق چیست ؟

ماتریس بوستون چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

مهارت رهبری چیست ؟

هوش هیجانی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

دلایل اختلال خواب نوجوانان چیست و راههای درمان آن کدامند؟

پارانویا چیست و چه علائمی دارد؟

ماندالا چیست و چه کاربردی دارد؟

اختلال وسواس جبری چیست؟

استرس در دختران نوجوان

ویژگی های افراد خجالتی و چگونگی ترک خجالت

5 راهکار برای تقویت حافظه

افسردگی چیست؟

چگونه نه بگوییم؟

نوروسایکولوژی کیست؟

4 دمنوش گیاهی برای آرامش اعصاب

اختلال وحشت خواب: تعریف، علل، علائم و درمان

بحران سی سالگی