آریا بانو

آخرين مطالب

برنزه کردن پوست با روغن بچه خانه داري

برنزه کردن پوست با روغن بچه
  بزرگنمايي:

آریا بانو - انگیزه – آرایش و زیبایی – اغلب خانم‌ها و آقایان برای جذاب شدن بدنشان، پوست خود را برنزه می‌کنند. معمولا افراد مشهور و سلیبریتی‌ها برای برنزه کردن بدنشان از کرم‌ها و لوسیون‌های مخصوص استفاده می‌کنند. علاوه بر استفاده از این مواد آرایشی، می‌توانید از طریق آفتاب گرفتن نیز پوست خود را برنزه کنید، اما باید بدانید اینکار خطرناک است و احتمال دارد دچار آفتاب سوختگی شوید. اما یک روش سریع و کم خطر برنزه کردن با روغن بچه است که در این مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت.
برنزه کردن با روغن بچه
همانطور که اشاره شد، یکی از راه‌هایی که بدون نیاز به آفتاب گرفتن می‌توانید پوست خود را برنزه کنید، استفاده از روغن بچه است. بدون نیاز به آفتاب گرفتن کافی است فقط مقدار کمی روغن بچه را درون بطری ریخته و روی پوست خود اعمال کنید. با اسپری کردن روغن بچه روی بدن، از پوسته پوسته شدن پوست هم جلوگیری کرده و همچنین از عوارض برنزه کردن پوست پیشگیری خواهید کرد. برنزه کردن با روغن بچه را می‌توانید یک روز در میان انجام دهید تا به نتیجه ی مطلوب برسید.

آریا بانو


عملکرد روغن بچه برنزه کننده چگونه است؟
عملکرد روغن‌های برنزه به گونه‌ای است که باعث می‌شود پوست با سرعت بیشتری مراحل برنزه شدن را طی کند. این روغن‌ها اشعه بیشتری را جذب می‌کنند که باعث افزایش تولید ملانین (تیره کننده پوست) می‌شود و این روند ادامه پیدا می‌کند تا پوست برنزه شود. از آنجایی که برخی از این روغن‌ها سرشار از ویتامین هستند و عصاره میوه و سبزیجات در خود دارند، باعث تغذیه پوست نیز می‌شوند. همانطور که اشاره شد، روغن بچه نیز می‌تواند به عنوان یک برنزه کننده در روند برنزه شدن پوست موثر باشد. توجه داشته باشید که برنزه شدن پوست به تدریج صورت می‌گیرد و شما نمی‌توانید در یک روز برنزه شوید، زیرا پوست نمی‌تواند در یک روز مقدار کافی ملانین تولید کند. تولید ملانین بدن با قرار گرفتن در معرض آفتاب به صورت تدریجی و کوتاه مدت، افزایش پیدا می‌کند. از طرفی نمی‌توانید یک روز کامل را در زیر آفتاب سپری کنید زیرا دچار آفتاب سوختگی خواهید شد.
ملانین چیست؟
پوست دارای یک لایه‌ای به نام اپیدرم است، که رنگدانه‌هایی به نام ملانین تولید می‌کند. این رنگدانه وظیفه دارد به پوست رنگ طبیعی ببخشد. زمانی که پوست در معرض آفتاب قرار می‌گیرد، ملانین بیشتری تولید می‌کند و این مساله باعث برنزه شدن پوست شما می‌شود.
سایر روش های برنزه کردن پوست
1- برنزه کردن پوست با روغن زیتون
بهتر است بدانید که بعضی از روغن‌ها مانند روغن زیتون قابلیت رنگ دهی یا تغییر رنگ پوست را دارند. استفاده از روغن زیتون یکی از ساده‌ترین روش برای برنزه کردن پوست محسوب می‌شود. از خواص روغن زیتون می‌توان به خاصیت ضد التهاب بودن آن اشاره کرد. این روغن به سرعت جذب پوست می‌شود و عوارض شیمیایی در پی ندارد.
کمی روغن زیتون را به پارچه‌ای آغشته کرده و سپس روی پوست بزنید. نیازی نیست به مقدار زیادی روغن زیتون را بر روی پوست خود بزنید. پس از گذشت بیست تا سی دقیقه، پوست خود را با صابونی ملایم بشویید. 2- برنزه کردن پوست با قهوه و حنا
از آنجایی که حنا و قهوه هر دو دارای خاصیت رنگ دهی بالایی هستند، می‌توانند رنگ پوست را تغییر دهند. مراحل استفاده از این روش اینگونه است:
سه قاشق غذا خوری حنا و یک قاشق غذا خوری قهوه را با هم مخلوط کنید. کمی آب به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. این ترکیب را روی بدن خود بزنید و اجازه دهید تا چند دقیقه بماند. هر چند دقیقه یک بار پوست خود را بررسی کنید تا ببینید میزان رنگ دهی آن چقدر است.

آریا بانو


3- برنزه کردن پوست با قهوه
همانطور که گفتی شد، از آنجایی که قهوه خاصیت رنگ دهی دارد، می‌تواند رنگ پوست شما را کمی تیره‌تر کند.
کمی قهوه را در آب مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید تا قدرت رنگ دهی آن بیشتر شود. بعد از اینکه قهوه خنک شد می‌توانید روی پوست خود بریزید. پس از مدت زمان دلخواه، پوست خود را با آب بشویید.

آریا بانو


عوارض برنزه کردن پوست
شاید فکر کنید اگر پوستتان را بدون آفتاب سوختگی برنزه کنید، دیگر دچار آسیب های پوستی نمی‌شوید. ولی کاملا اشتباه است و برنزه کردن به هرشکلی ممکن است عوارضی در پی داشته باشد.
چین و چروک پوست پیری زودرس سرطان پوست التهاب پوست آسیب چشم اگزما چگونه برای برنزه کردن، پوست خود را تقویت کنیم؟
در این بخش موادی را معرفی می‌کنیم که هر کدام برای عوارض جداگانه برنزه کردن مفید هستند.
بهتر است در دوران برنزه کردن از میوه‌های رنگارنگ مثل سیب، انگور، گیلاس، آلبالو، توت فرنگی و… استفاده کنید. این میوه‌ها از پوست شما محافظت می‌کند. همچنین شکلات تلخ یا چای از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی محافظت می‌کند. قهوه می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان های پوستی را کاهش دهد. موادی که ماده قرمز رنگ در خود دارند تورم‌های پوستی را کاهش می‌دهند. سرکه سیب برای از بین بردن خارش‌ها موثر است.

آریا بانو


نکاتی در رابطه با برنزه کردن پوست
از یک محافظ چشم، مثل عینک، برای حفاظت از چشمان خود در برابر آفتاب استفاده کنید. در طول روز دوش آب سرد بگیرید. بعد از حمام حتما لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید. پیش از شروع کار، پوست تان را با یک مرطوب کننده خوب مرطوب کنید. بهتر است هر 20 دقیقه، 5 دقیقه میان آفتاب گرفتنتان فاصله بیندازید. در صورت آفتاب سوختگی ، تا زمان بهبودی دوباره آفتاب نگیرید. اگر پوستتان روشن است، 10 الی 15 دقیقه آفتاب بگیرید. اگر پوستتان تیره است، 25 الی 30 دقیقه آفتاب بگیرید. از برنزه کردن در ساعات اوج تابش آفتاب اجتناب کنید. برای پوشاندن تاول ها روی انها چسب زخم نزنید. در نهایت …
برنزه کردن با روغن بچه خیلی توصیه نمی‌شود زیرا بعد از برنزه کردن با روغن بچه،‌ قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش می‌تواند منجر به سوخته شدن پوست یا سایر مشکلات پوستی شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/628202/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طرز تهیه ماکارونی با لوبیا چیتی

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

5 عادت رایج صبحگاهی که مخفیانه نابودت میکنه

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

چه کسی می داند...

آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!

آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها فردا برگزار می‌شود

تمجید ستاره سیتی از بلینگام؛ جود استثنایی است

بیگی: در قائمشهر از استقلال و پرسپولیس امتیاز می گیریم

تصمیم جالب آرسنال؛ خداحافظی با لوگوی همیشگی

اینزاگی با تماس‌ها از لیگ برتر بمباران شده است!

حیدری: داور دربی به دنبال اخراج ساپینتو بود

گل اول آرسنال به چلسی توسط تروسار

حمایت ونگر از ژاوی؛ دوست دارم در بارسا بمانی

گل اول لاتزیو توسط کاستیانوس در دقیقه 12

مسعود ده‌نمکی: پدرم می گفت بین من و خمینی یکی رو انتخاب کن

من آدم مجرد سوار ماشینم نمیکنم!

خاطرات فراموش‌نشدنی پایان جنگ از زبان «مسعود ده‌نمکی»

آهنگ قدیمی «فال حافظ» با صدای کوروس سرهنگ زاده

4گوشه دنیا/ خاص‌ترین خانه در ژاپن

تلاقی هیجان و ترس روی پلی در آسمان

وضعیت عجیب زیرگذرها در پورتلند آمریکا

زاتریکی یا دیپ ماست یونانی رو درست کن

طرز تهیه تیرامیسو توت فرنگی

دمنوش‌های شفابخشی که بی‌حالی و رخوت بهار را از بدن دور می‌کند

تابستون نزدیکه و هندوانه رو اینجوری برش بزن

گام‌های اصلی در تربیت جنسی کودکان

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

بنر زیبای هواداران الهلال برای بازی امشب

ماجرای تمرد بازیکنان خوشه طلایی از خسرو حیدری

حیدری: دوست داشتم در استقلال خداحافظی کنم

ستاره بایرن: برای بازی برابر رئال لحظه‌شماری می‌کنم

شاگردان نکونام میزبان یک استقلالی متفاوت

گل اول العین به الهلال توسط اریک

ترکیب آرسنال-چلسی؛ پوچتینو علیه صدرنشین

خیال کورتوا راحت است؛ لونین به خوبی جایم را پر کرده

عقب‌نشینی یوفا؛ لیست‌‌های اروپایی 26 نفره شد

پایان پیولی؛ زلاتان سرمربی میلان را انتخاب کرد

سفر پریناز ایزدیار با رضا عطاران به کاخ صدام حسین!

کلیه ناخدا رو به اسم نورالدین خریدند!

مجری سابق برنامه «هفت»: با زور و تهمت و تهدید فیلمساز نمی‌شوید!

جشن تولد ساده و بی ریای بازیگر پیشکسوت

اجرای فوق حرفه ای و 4 نفره با یک «گیتار»

چرا به سوالات اپراتورهای اورژانس باید پاسخ داد

هوای تهران گرم می شود!

عملیات ویژه نیروهای امدادی برای نجات سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد

گلایه‌ی رئیس پلیس راهور از ابلاغ نشدن قانون افزایش جرایم رانندگی