آریا بانو

آخرين مطالب

بررسی مسئولان کمیته المپیک برای لباس رژه! ورزشي

بررسی مسئولان کمیته المپیک برای لباس رژه!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - آخرین خبر / لباس کاروان ایران در المپیک توکیو همچنان با حاشیه‌های همراه است.

آریا بانو


وقتی دنیا و آخرتمان به فنا می‌رود
1400/04/28 - 18:48

آریا بانو


فرزند کدام مسئول در این شرایط زندگی می‌کند؟!
1400/04/28 - 18:55
به گزارش تسنیم، مراسم رونمایی از لباس رسمی و لباس ورزشی کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو در مراسم بدرقه کاروان ایران در فرودگاه امام انجام شد. درحالی که همواره در ادوار مختلف کاروان ایران در مراسم رژه حضور داشته و ورزشکاران ایران در مراسم افتتاحیه با لباس رسمی حضور داشتند، به نظر می‌رسید که تصمیم کمیته ملی المپیک در این دوره نیز رژه کاروان با لباس رسمی باشد اما طراحی این لباس با انتقاداتی همراه شد.
صبح امروز دبیرکل کمیته ملی المپیک در گفت‌وگویی اعلام کرد که قرار است رژه کاروان با گرمکن ورزشی انجام شود. این گفت‌وگو این شائبه را در افکار عمومی ایجاد کرد که شاید انتقادها به لباس رسمی کاروان موجب این تصمیم شده باشد.
حالا گفته می‌شود قرار است عصر امروز جلسه آنلاین دبیرکل کمیته ملی المپیک و نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو برگزار شود و در خصوص لباس کاروان در مراسم رژه تصمیم گیری شود و نتیجه آن رسما از سوی کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان به اطلاع رسانه‌ها و عموم مردم برسد!

آریا بانو


حذف لباس رسمی کاروان ایران از مراسم افتتاحیه المپیک؟
1400/04/28 - 12:23

آریا بانو


واکنش طراح «لباس جنجالی» بانوان المپیکی به انتقادات
1400/04/28 - 11:19
کمیته ملی المپیک هنوز در این خصوص به قطعیت نرسیده و 2 گزینه پیش روی مسئولان قرار دارد؛ اینکه تمامی ورزشکاران در مراسم رژه گرمکن بپوشند و یا اینکه ورزشکاران مرد با همان کت و شلوار و زنان با گرمکن در مراسم شرکت کنند.
به گزارش فارس، قرار است این موضوع در تماس سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو نهایی شود
بدسلیقگی در طراحی لباس کاروان المپیک از دوره‌ای به دوره دیگر!
انگار همه چیز دست به دست هم داده بود تا یکی از نازیباترین لباس‌های کاروان المپیک به بدترین شکل ممکن رونمایی شود! 
به گزارش دانشجو، ترفند رونمایی از لباس رسمی کاروان المپیک در دقیقه 90 و پای پرواز جواب نداد؛ لباسی که برای انتخاب طراح و تولیدکننده‌اش 2 سال زمان صرف شد و قرار بود این بار طرحی در شان ورزشکار و مناسب با آیین و فرهنگ ایرانی-اسلامی کشورمان برای کاروان ورزشی انتخاب شود که در عین برخورداری از این فاکتورها، زیبا و مناسب یک ورزشکار هم باشد. اما بخش دوم ماجرا یعنی زیبایی و تناسب لباس با شخصیت یک ورزشکار در طراحی باز هم همچون گذشته مغفول ماند تا بار دیگر کج‌سلیقگی، لباس کاروان را به حاشیه ببرد. هنوز یادمان هست که طرح لباس کاروان بازی‌های آسیایی و المپیک ریو جنجال‌ها آفرید و باعث شد این بار برای جلو‌گیری از حواشی، کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پای کار بیاید تا روند طراحی، اصولی پیش رود.
اما آنچه پای پرواز به عنوان لباس کاروان ایران رونمایی شد، بیشتر نمایشی از بی‌سلیقگی بود تا به رخ کشیدن طرحی از کارگروهی با عنوان پرطمطراق مد و لباس! شاید به همین دلیل هم بود که کمیته ملی المپیک ترجیح داد در واپسین لحظه اعزام اولین گروه کاروان، لباس را در فرودگاه رونمایی کند تا بلکه آتش حاشیه‌ها بالا نگیرد. غافل از این‌که این کج‌سلیقگی از چشم تیزبین مردم و رسانه‌ها دور نخواهد ماند. بلافاصله بعد از انتشار اولین تصاویر از اعزامیان به توکیو، لباس کاروان و بخصوص مانتوی فیروزه‌ای دختران ورزشکار که از همه نظر در تضاد کامل با کت و شلوار پلوخوری پسران بود، سوژه پلت‌فرم‌های مجازی شد تا مردم با توئیت‌های مختلف و دست به دست کردن تصاویر این لباس‌ها با شدیدترین الفاظ طراحی لباس را زیر سوال ببرند.
کت و شلوار سرمه‌ای و پیراهن سفید برای ورزشکاران مرد و مانتو و شال آبی با طرح پرچم ایران و شلوار سفید برای ورزشکاران زن طرح لباس‌هایی بود که کمیته ملی المپیک بعد از مدت‌ها رایزنی با بخش مد و لباس وزارت ارشاد و استفاده از طراحان مختلف به آن رسیده بود. صرفنظر از این‌که سورمه‌ای بودن رنگ کت و شلوار پسران هیچ تناسبی با مانتوی فیروزه‌ای دختران ندارد، آنچه بیش از همه به چشم منتقدان آمد، طرح از مدافتاده لباس زنان با آن چین‌های بی‌مورد و رنگ فیروزه‌ای آن بود. همین هم باعث شد تا کلیدواژه‌هایی چون کج‌سلیقگی و انتخاب بد بارها در فضای مجازی بازنشر شود. این طرح در حالی برای لباس دختران المپیکی انتخاب شد که گفته می‌شود از بین 100 طرح پیشنهادی انتخاب شده. نکته حائز اهمیت این‌که پیش‌تر کمیته ملی المپیک در مراسمی با حضور اصحاب رسانه، نمونه‌هایی از طرح‌های برگزیده را به نمایش گذاشت و در بین آن‌ها، طرح‌هایی وجود داشت که هم تناسب زیادی با پرچم و فرهنگ ایران داشت و هم برخی از آن‌ها به واقع زیبا بود اما این‌که درنهایت چه شد که به ناگاه همه آن‌ طرح‌ها کنار رفت و لباسی انتخاب شد که نهایت بی‌سلیقگی در آن به کار رفته، نکته‌ای است که جای سوال دارد و ابهامات زیادی هم به دنبال داشته! ناگفته نماند لباس ورزشی کاروان تقریبا به صورت یک شکل برای ورزشکاران زن و مرد طراحی شده و یک‌دست سفید است که انتقاد خاصی در پی نداشته اما در نگاه اول کاملا مشخص است که دوخت لباس حرفه‌ای نیست و به اصطلاح، اصلا به تن ورزشکار ننشسته است. البته این ایراد به کت و شلوار مردان وارد بود که هیچ نشانی از پرچم ایران در طراحی آن دیده نمی‌شود.
نکته قابل توجه دیگر این است بر خلاف کشورهای دیگر که سعی کردند در رونمایی از لباس‌های رسمی خود در المپیک توکیو بهترین عکسبرداری و نمایش را داشته باشند، در رونمایی لباس ایران، یک پارچه چروک در گوشه‌ای از سالن CIP فرودگاه نصب شده بود و زمانی‌که ورزشکاران برای گرفتن عکس آن‌جا می‌ایستادند، چروک بودن پارچه بیش از پیش، بی‌قوارگی لباس‌ها را نمایان می‌کرد. انگار همه چیز دست به دست هم داده بود تا یکی از نازیباترین لباس‌های کاروان المپیک به بدترین شکل ممکن رونمایی شود!
توجیه عجیب کمیته المپیک از آخرین شاهکار طراحی لباس کاروان ایران!
کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص انتقادات وارد شده به لباس کاروان ایران در توکیو صحبت‌هایی مطرح کرد.
به گزارش خبرورزشی، حرف‌های کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک درباره انتقادات به لباس کاروان بسیار جالب است. دعوت می‌کنیم که خواننده این چند خط به نقل از آقای دبیرکل باشید:
*طراحی لباس در تخصص ما نیست و برای کار حرفه‌ای به گروه مد و لباس وزارت فرهنگ ارجاع دادیم. 230 طرح ارائه شد که مورد بررسی قرار گرفت و این طرح انتخاب شد. ما از تولیدکنندگان خارجی با قیمت پایین تر پیشنهاد داشتیم اما به خاطر حمایت از تولید داخلی به این سمت رفتیم. به هر حال این سلیقه است و دیده‌ام کشورهای دیگر هم از لباس کاروان خود گلایه داشتند.
*من از ورزشکاران سوال کردم و آنها گفتند که در این لباس راحت هستند که این راحتی از موارد اصلی است. دمای هوا در توکیو بسیار بالاست به همین دلیل از رنگ لباس تیره کمتر استفاده می‌شود.
*درمورد اینکه از لباس‌ها در زمان اعزام کاروان ایران رونمایی شد باید بگویم که شرایط کرونا اجازه نداد. ما قرار بود 2 هفته قبل مراسم داشته باشیم که لغو شد، بعد قرار بود هفته قبل در آکادمی این برنامه را اجرا کنیم که بازهم لغو شد. روسای فدراسیون‌ها این لباس را دیده بودند اما به هر حال سلیقه‌ای است و هر کس یک رنگ را دوست دارد. حتی وزیر ورزش هم آن را دیده بود.
*درباره اینکه پرده‌ای که برای عکاسی پشت ورزشکار قرار داشت بسیار چروک بود هم خاطرناشن می‌کنم پرده تصویر مربوط به ما نبود، محتوای برنامه مربوط به ما بود که با کمک صدا و سیما برگزار شد. ما به اسپانسر اجازه داده بودیم اگر تبلیغی دارند انجام دهند. شرایط به ما اجازه رونمایی نداد و این طور نبود که ما نخواهیم. طراحی لباس و دوخت آن یکسال زمان برد و همه نظر دادند. من حتی المپین‌ها را آوردم تا نظر دهند. هر دوره وقتی این اتفاق می‌افتد به خاطر تنوع رنگ و طرح است، 80 میلیون ایرانی هستیم و هر کس یک نظر دارد بنابراین طبیعی است این صحبت‌ها مطرح شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/627308/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

در خدمت و خیانت قوام؛ معمای یک نخست‌وزیر مرموز

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چگونه از آخرین افزایش قیمت ارز دیجیتال بهره ‌برداری کنیم؟

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

صحنه جنجالی دربی لندن؛ چطور اخراج نشد!

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

استقبال اسطوره هلندی از گزینه جدید لیورپول

نماهنگ زیبای بهاری با تصاویر گلهای زیبا و طبیعت

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

برای چند کار عجله کنید...

چرا جن‌ها دیده نمی‌شوند؟

نومید نشو! بهاری خواهد آمد

طرز تهیه ماکارونی با لوبیا چیتی

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

5 عادت رایج صبحگاهی که مخفیانه نابودت میکنه

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

ای بیخبران چه جای خواب است مرا