آریا بانو

آخرين مطالب

بازار کار رشته نساجی + همه چیز در باره این رشته گوناگون

بازار کار رشته نساجی + همه چیز در باره این رشته
  بزرگنمايي:

آریا بانو - رشته نساجی مربوط به علم بافندگی و ریسندگی می‌شود. بنابراین مسئولیت صنعت بافندگی یا تولید انواع پارچه‌ها، انواع لباس، فرش، موکت و در حالت کلی هر نوعی از منسوجات به عهده این دانش آموختگان این رشته قرار دارد. از آنجا که تأمین نخ صنعت بافندگی نیز کار بخش ریسندگی است، دانش آموختگان رشته نساجی در این بخش نیز باید به ایفای نقش بپردازند. با توجه به این توضیحات به راحتی می‌توان نتیجه گرفت صنعت ریسندگی و بافندگی در ایران قدمت زیادی دارد، اما آیا بازار کار رشته نساجی یا همان مهندسی نساجی هم به همان اندازه گسترده است؟ در ادامه علاوه بر بازار کار، جنبه‌های مختلف این رشته را هم بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.
بازار کار رشته نساجی
اگر قصد تحصیل و کسب درآمد از این رشته را دارید، باید مهارت‌های خود را در زمینه‌های مختلفی مانند ریاضی، فیزیک، شیمی و مکانیک بهبود دهید. این دروس با توجه به نوع گرایشی که انتخاب می‌کنید، یکی از دروس اصلی گرایش مد نظر خواهند بود. به علاوه به مهارت‌هایی مانند توانایی تجزیه و تحلیل، دقت و تیزبینی بالا، مدیریت قوی،‌ توانایی انجام کار گروهی و… نیز نیاز خواهید داشت.
1. بازار کار در مقطع کارشناسی
کارشناسان مهندسی نساجی وارد بازار کار نسبتاً گسترده‌ای می‌شوند. آن‌ها می‌توانند در بخش‌های تولیدی کارخانجات نساجی مشغول به کار باشند یا با بخش نساجی مؤسسه استاندارد، اداره نساجی و پوشاک وزارت صنایع، بخش نساجی وزارت کار، وزارت دادگستری و…. همکاری کنند. کارشناسی مهندسی نساجی گرایش‌های مختلفی دارد که فارغ‌التحصیلان می‌توانند نسبت به گرایش خود در زمینه مربوطه مشغول به کار شوند.
مهندسی پوشاک: فارغ التحصیلان گرایش پوشاک می‌توانند در کارخانجات نساجی به عنوان مسئول دستگاه‌های ریسندگی و بافندگی مشغول به کار شوند. مسئولیت نحوه دوخت، نحوه اتصال مناسب قطعات لباس‌ها و کنترل کیفیت دوخت پوشاک و منسوجات مختلف هم در حیطه شغلی این افراد قرار دارد.

آریا بانو

بازار کار رشته نساجی – تولید نخ
مهندسی شیمی نساجی و علوم الیاف: کار در آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت رنگ، الیاف و نخ برای این گرایش یکی از مناسب‌ترین شغل‌هاست. کارخانه‌جات تولید نخ، رنگرزی پارچه و الیاف در آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت خود از این افراد استفاده می‌کنند.
مهندسی فناوری نساجی: مهندس فناوری نساجی بیشتر با دستگاه‌های صنعت نساجی سر و کار دارد. فارغ‌التحصیلان این گرایش می‌توانند در قسمت تعمیر، راه‌اندازی و کالیبراسیون این دستگاه‌ها کار کنند. همچنین کار در بخش تولید با استفاده از چنین دستگاه‌هایی هم یکی از مشاغلی است که مهندس فناوری نساجی می‌تواند در آن مشغول شود.
2. بازار کار در مقطع کارشناسی ارشد
بازار کار برای کارشناسان ارشد مهندسی نساجی تا حدودی تخصصی‌تر است و هر کدام می‌توانند به شغل مرتبط با تخصص خود مشغول شوند. البته مشاغل معرفی شده در بخش قبل هم به عنوان فرصتی خوب برای کارشناسان ارشد نیز شناخته می‌شود.
فناوری نساجی: مدیریت دستگاه‌های ریسندگی و بافندگی، دستگاه‌های تولید نخ و الیاف و… در حیطه شغلی این گرایش است. همچنین طراحی و بهینه کردن عملکرد تمام این دستگاه‌ها هم می‌تواند وظیفه کارشناس ارشد فناوری نساجی است.
ساختارهای نانولیفی: کار در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی و مراکز تحقیقاتی مانند مرکز تحقیقات جهاد سازندگی فرصت خوبی برای فارغ‌التحصیلان این گرایش است. تحقیق و تولید نانوالیاف و استفاده از آن‌ها در پوشاک، بهداشت، پزشکی و… از مشاغلی است که این افراد می‌توانند در آن مشغول به کار شوند.
شیمی نساجی و علوم الیاف: کار در کارخانه‌های تولید رنگ، کارخانه‌جات تولید الیاف و نخ، کار در مراکز تحقیقاتی برای بهبود کیفیت رنگ، الیاف و نخ، نظارت بر نحوه تولید الیاف مصنوعی، کنترل کیفی تولید الیاف طبیعی و زدودن آلاینده‌ها و مواد مضر از آن‌ها و… از مشاغل شیمی نساجی و علوم الیاف است.
مدیریت صنایع نساجی: مسئولیت‌های مدیریتی در بین واحدهای گسترده در صنایع نساجی، به عهده دانش آموختگان این گرایش است.
3. بازار کار در مقطع دکتری
بازار کار رشته نساجی برای فارغ‌التحصیلان دکترای این رشته، بیشتر شامل کارآفرینی و تولید خوراک صنعت نساجی است. البته آن‌ها هم می‌توانند مشاغل معرفی شده در بخش‌های قبل را فرصتی شغلی خوبی برای خود در نظر بگیرند. تدریس در دانشگاه و تحقیق پژوهش هم یکی دیگر از فرصت‌های شغلی دکترای نساجی است.

آریا بانو

بازار کار رشته نساجی – تولید پارچه
گرایش‌های رشته مهندسی نساجی
این رشته در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه‌های ایران تدریس می‌شود. گرایش‌های هر کدام از مقاطع به شرح زیر هستند.
گرایش‌های مقطع کارشناسی
مقطع کارشناسی مهندسی نساجی شامل 3 گرایش زیر است:
مهندسی پوشاک مهندسی فناوری نساجی مهندسی شیمی نساجی و علوم الیاف مهندسی پوشاک
این گرایش دانشجویانی تربیت می‌کند که بتوانند صنعت پوشاک و لباس کشور را سرپا نگه دارند. صنعت پوشاک و لباس برای طراحی رنگ، پارچه، اصول دوخت و تکنولوژی دوزندگی نیاز به متخصصان مهندسی پوشاک دارد.
مهندسی فناوری نساجی
دانشجویان این گرایش در مورد نخ و نحوه تولید آن، پارچه و نحوه تولید آن، فناوری انواع دستگاه‌های نساجی، بافندگی و ریسندگی و…. اطلاعتی کسب می‌کنند.
مهندسی شیمی نساجی و علوم الیاف
گرایش مهندسی شیمی نساجی و علوم الیاف به دانشجویان علم رنگ و مواد رنگ‌زا، خواص الیاف، نحوه تولید الیاف و در حالت کلی علم کاربرد مواد شیمیایی در صنعت نساجی و الیاف را می‌آموزد.
گرایش‌های مقطع کارشناسی ارشد
مقطع کارشناسی ارشد مهندسی نساجی شامل 4 گرایش زیر است:
فناوری نساجی ساختارهای نانولیفی شیمی نساجی و علوم الیاف مدیریت صنایع نساجی ساختارهای نانولیفی
این گرایش به دانشجویان اصول استفاده از علوم جدید در صنعت بافندگی، ریسندگی، نخ، الیاف و پارچه را یاد می‌دهد. کاربرد علم نانو در نساجی یکی از علوم جدید و پرطرفدار است.
مدیریت صنایع نساجی
این گرایش تلفیقی از مدیریت صنایع، مهندسی نساجی و علم مکانیک است. بنابراین گرایش مدیریت صنایع نساجی به دانشجویان مهارت‌های مدیریتی در واحدهای صنعتی نساجی را آموزش می‌دهد.
گرایش‌های مقطع دکتری
مقطع دکترای مهندسی نساجی شامل 2 گرایش زیر است:
فناوری نساجی شیمی نساجی و علوم الیاف فناوری نساجی
تحقیق و پژوهش در رابطه با فناوری‌های مرتبط با نساجی به عهده دانشجویان این گرایش است. بهینه کردن عملکرد انواع دستگاه‌ها در این صنعت، طراحی و ساخت دستگاه‌های با عملکرد بهتر و سریع‌تر در محدوده رشته فناوری نساجی است.
شیمی نساجی و علوم الیاف
تحقیق و پژوهش برای تولید رنگ، الیاف و نخ با کیفیت بهتر، مقاوت بالاتر و هزینه کمتر بخشی از کار این دانشجویان است.

آریا بانو

بازار کار رشته نساجی – رنگرزی نخ
میزان درآمد فارغ‌التحصیلان مهندسی نساجی
بازار کار رشته نساجی گسترده‌گی خوبی دارد، اما رکودی که در سال‌های اخیر اغلب صنایع ایران را دچار مشکل کرده، صنعت نساجی را هم بی‌نصیب نگذاشته است. با این حال بازه درآمد مشاغل مرتبط با این رشته از 2 میلیون تومان تا 25 میلیون تومان نسبت به شغل، سِمَت و سابقه کار متغیر است.
نکته: مشاغل دولتی، غیردولتی، تدریس در دانشگاه، کارآفرینی و… در میزان گسترده‌گی بازه درآمد بی‌تأثیر نیستند.
لیست دروس مهندسی نساجی
1. دروس مقطع کارشناسی
دروس عمومی و مشترک در هر سه گرایش
آشنایی با قرآن اخلاق اسلامی اندیشه اسلامی 1 و 2 انقلاب اسلامی ایران تاریخ تحلیل صدر اسلام تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران تربیت بدنی 1 و 2 تفسیر موضوعی قرآن دانش خانواده زبان عمومی فارسی عمومی وصایای امام شیمی عمومی و آزمایشگاه فیزیک عمومی 1 و 2 و آزمایشگاه آمار و احتمالات ریاضی 1 و 2 فیزیک عمومی 1 و 2 برنامه نویسی و کامپیوتر معادلات دیفرانسیل محاسبات عددی
گرایش پوشاک
استاتیک و مقاومت مصالح دینامیک شناسایی الیاف و انواع پارچه + آزمایشگاه نقشه‌کشی صنعتی 1 ریاضیات مهندسی اصول ساختمانی مواد پلیمری مبانی مهندسی برق و آزمایشگاه فیزیک الیاف و آزمایشگاه تکنولوژی نساجی تکنیک و تجزیه فنی بافت فرآیندهای رنگرزی و چاپ + آزمایشگاه کاربرد کامپیوتر در پوشاک کنترل کیفیت آماری اصول حسابداری و هزینه‌یابی راحتی پوشاک کارگاه اصول برش و دوخت کارگاه اصول طراحی پوشاک کنترل رنگ در پوشاک ایجاد مشاغل کوچک دینامیک پارچه/ماشین کارگاه تکنولوژی نساجی تکمیل کالاهای نساجی و آزمایشگاه صنعت پوشاک در جهان مکاترونیک مکانیک ساختمانی نخ و پارچه طرح و محاسبه کارخانه پوشاک اصول برش و دوخت تکنولوژی دوزندگی اصول طراحی پوشاک آزمایشگاه کنترل کیفیت پوشاک 1 و 2 مدیریت تولید پوشاک زبان تخصصی منسوجات بی‌بافت قوانین کار و روابط صنعتی تاریخ لباس در ایران ارزیابی کار و زمان کارآموزی 1 و 2 پروژه
گرایش فناوری نساجی
الیاف و مواد نساجی + آزمایشگاه فیزک الیاف و آزمایشگاه استاتیک اصول ساختمان پلیمری ترمودینامیک دینامیک علوم الیاف مبانی مهندسی برق مقاومت مصالح نقشه‌کشی صنعتی 1 و 2 رنگرزی، چاپ و تکمیل + آزمایشگاه آزمایشگاه کنترل کیفیت آزمایشگاه مبانی برق و الکترونیک بافندگی 1 و 2 و کارگاه بافندگی حلقه‌ای 1 و 2 و کارگاه تجزیه فنی پارچه و محاسبات بافت تهویه و تبرد در نساجی تکنیک بافت پارچه ریسندگی 1 و 2 و کارگاه ریسندگی الیاف بلند و کارگاه ریسندگی مدرن ریسندگی نخ‌های یکسره طراحی ماشین 1 طرح و محاسبه کارخانه مقدمات بافندگی و کارگاه کنترل کیفیت آماری مبانی الکترونیک اصول حسابداری و هزینه یابی پوشاک کف‌پوش‌های ماشین مدیریت تولید کارگاه جوشکاری کارگاه ریخته‌گری کارگاه ماشین ابزار کارآموزی پروژه
گرایش شیمی نساجی و علوم الیاف
ساختمان فیزیکی الیاف فیزیک الیاف و آزمایشگاه تکنولوژی نساجی 1 و 2 و آزمایشگاه تکمیل کالای نساجی 1 و 2 و آزمایشگاه رنگرزی 1 و 2 و آزمایشگاه شیمی الیاف طبیعی و آزمایشگاه تکنیک‌های رنگرزی، تکمیل و چاپ + آزمایشگاه شیمی مواد نساجی تکسچرایزینگ آزمایشگاه شناسایی الیاف علوم الیاف اصول مهندسی شیمی نساجی تکنولوژی تولید الیاف نساجی اصول تکنولوژی رنگ شیمی پلیمر و آزمایشگاه شیمی‌فیزیک و آزمایشگاه شیمی تجزیه و آزمایشگاه اصول شیمی رنگ کارگاه جوشکاری و ورقکاری کارگاه ماشین‌ابزار مقاومت مصالح ترمودینامیک مبانی مهندسی برق مکانیک سیالات نقشه‌کشی صنعتی 1 کارآموزی 1 و 2 پروژه

2. دروس مقطع کارشناسی ارشد
ریاضیات کارشناسی ارشد
روش‌های عددی در جبر خطی تجزیه و تحلیل روابط آماری چند متغیره و تجزیه رگرسیون ریاضیات پیشرفته طراحی آزمایش و روش‌های آماری تحقیق برنامه ریزی ریاضی
گرایش فناوری نساجی
یکی از دروس ریاضی مشخص شده در بالا آمار و روش‌های تحقیق فیزیک الیاف پیشرفته ریاضیات پیشرفته تجزیه و تحلیل داده‌ها در نساجی مکانیک ساختمانی نخ دینامیک نخ طراحی مکانیزم‌ها تئوری ساختمان پارچه فیزیک منسوجات دینامیک بافندگی سیستم‌های اندازه‌گیری سیستم‌های کنترل مطالب ویژه 1و 2 یک درس از گرایش‌های دیگر
گرایش ساختارهای نانولیفی
یکی از دروس ریاضی مشخص شده در بالا فناوری و تولید ساختارهای نانولیفی فیزیک کوانتوم شناسایی و تجزیه و تحلیل ساختارها به وسیله اشعه ایکس ساختارهای پیشرفته نانولیفی نانوذرات در فرآیندهای تکمیلی طیف‌سنجی مولکولی پیشرفته روش‌های پیشرفته تکیمل نانو نانوکامپوزیت‌ها مباحث ویژه 1و 2 یک درس از گرایش‌های دیگر فیزیک و مکانیک ساختارهای نانولیفی روش‌های نوین بهینه‌سازی و مدل‌سازی میکروسکوپی پیشرفته و آز روش‌های پیشرفته مطالعات ساختار الیاف تجزیه و تحلیل حرارتی مواد تجزیه و تحلیل داده‌ها در نساجی فیزیک و مکانیک پیرفته ساختارهای نانولیفی
گرایش شیمی نساجی و علوم الیاف
یکی از دروس ریاضی مشخص شده در بالا آمار و روش‌های تحقیق فیزیک الیاف پیشرفته ریاضیات پیشرفته تجزیه و تحلیل داده‌ها در نساجی کالریمتری پیشرفته شیمی کئوردیناسیون ایپکتروسکوپی پیشرفته پدیده‌های سطحی مطالب ویژه 1و 2 یک درس از گرایش‌های دیگر تکنولوژی تولید الیاف پیشرفته مکانیک و دینامیک تبدیل نخ‌های فیلامنتی رئولوژی پیشرفته پلیمرها روش‌های پیشرفته میکروسکوپی در نساجی و آزمایشگاه مواد مرکب با الیاف تولید و خواص الیاف غیرمعمول شیمی‌فیزیک پیشرفته جذب رنگ
گرایش مدیریت صنایع نساجی
یکی از دروس ریاضی مشخص شده در بالا تحقیق در عملیات فیزیک نساجی مدیریت مواد در صنایع نساجی و پوشاک مدیریت و کیفیت بهره‌وری بازاریابی حسابداری و مدیریت مالی مدیریت عملیات مدیریت انتقال تکنولوژی مدیریت تولید 1 و 2 اصول و مبانی لجستیک و زنجیره تأمین فناوری‌های نوین رنگرزی و تکمیل یک درس از دوره‌های دیگر کارشناسی ارشد اقتصاد برای مدیران 1 و 2 تجزیه و تحلیل تصمیم‌گیری برنامه ریزی استراتژیک برای مدیران سازماندهی و رهبری مدیریت کیفی جامعه منبع یابی جهانی در صنعت نساجی و پوشاک روش‌های کمی تصمیم‌گیری مباحث ویژه 1 و 2

3. دروس مقطع دکتری
گرایش
شیمی نساجی و علوم الیاف فناوری نساجی
خواص مکانیکی رئولوژیکی الیاف رؤولوژی پیشرفته پلیمرها تولید و خواص الیاف غیرمعمول شیمی و فیزیک پلیمرهای مورد استفاده در تولید الیاف مطالب ویژه 3 محاسبات عددی پیشرفته شیمی تجزیه پیشرفته آزمون جامع پروژه خواص مکانیکی رئولوژیکی الیاف دینامیک تولید نخ‌ها از الیاف کوتاه مکانیک و فیزیک پارچه کاربرد کامپیوتر و الکترونیک در ماشین‌الات و وسایل اندازه‌گیری نساجی طراحی و منسوجات مطالب ویژه 3 محاسبات عددی پیشرفته آزمون جامع پروژه

دانشگاه‌های پذیرنده مهندسی نساجی
اغلب دانشگاه‌های کشور برای این رشته در مقطع کارشناسی دانشجو می‌پذیرندt اما در مقاطع بالاتر تعداد آن‌ها تا حدودی کمتر است. این دانشگاه‌ها به ترتیب زیر هستند.
مقطع کارشناسی
دانشگاه امیرکبیر دانشگاه یزد دانشگاه صنعتی اصفهان دانشگاه گیلان دانشگاه بناب دانشگاه آزاد یزد دانشگاه آزاد بیرجند دانشگاه رازی کرامنشاه دانشگاه آزاد اراک دانشگاه تهران‌جنوب دانشگاه آزاد شهرری دانشگاه آزاد کاشان دانشگاه آزاد قائم شهر دانشگاه صنعتی ارومیه مقطع کارشناسی ارشد
دانشگاه امیرکبیر دانشگاه یزد دانشگاه صنعتی اصفهان دانشگاه گیلان دانشگاه آزاد یزد دانشگاه آزاد اراک دانشگاه آزاد تهران‌جنوب دانشگاه آزاد شهرری دانشگاه آزاد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد کاشان مقطع دکتری
دانشگاه امیرکبیر دانشگاه یزد دانشگاه صنعتی اصفهان دانشگاه گیلان دانشگاه آزاد یزد دانشگاه آزاد علوم تحقیقات
سخن پایانی
بازار کار رشته نساجی با توجه به قدمت صنعت نساجی در ایران‌، نسبتاً گسترده است، اما نباید مشکلات و رکود اقتصادی را نادیده گرفت. رکود اقتصادی حاکم بر جهان، بازار کار را برای اغلب رشته‌ها محدود کرده است. بنابراین در انتخاب رشته و انتخاب شغل باید دقت بیشتری داشته باشید. اگر به فکر انتخاب رشته هستید و قصد دارید مسیر آینده‌تان را بسازید، می‌توانید درباره رشته‌هایی مانند روانشناسی ، مدیریت مالی ، شنوایی‌ سنجی ، حسابداری و مترجمی زبان انگلیسی نیز اطلاعات بیشتری کسب کنید. در آخر فراموش نکنید که نظرات و پیشنهادات خود را با ما و سایر همراهان انگیزه به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/627276/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پاتوق معتادان متجاهر در عمق 10 متری زمین در تهران

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

چند روز آینده آب و هوای این استان ها رویایی می شود

چطور وام فرزندآوری بگیریم؟

عکس بهاری و زیبای میترا رفیع بانوی خوش استایل گیلدخت نگاه ها را خیره کرد

تولد ایلیا عامری پسر مو فرفری و خوشتیپ کمند امیر سلیمانی/ بهش نمیاد پسر به این بزرگی داشته باشه

تبریک تولد مارال فرجاد به خواهرش مونا با انتشار عکس های سفر خواهرش به بوداپست

اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک تا 24 ساعت آینده برطرف خواهد شد

آیا زمان دور انداختن «مسواک» فرا رسیده است؟

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب

افزایش 35 درصدی تعرفه های پزشکی؛ ویزیت پزشکان عمومی، 126000 تومان

جهیزیه و مهریه معاف از مالیات است؟

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

جزئیات جدید از تعطیلی پنجشنبه ها

خبرهای جدید و مهم بانک مرکزی برای متقاضیان انواع وام‌های بانکی در سال جدید

تعطیلی پنجشنبه ها قطعی شد؟ | خبر مهم و جدید درباره کاهش ساعت کاری ادارات

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

واکنش جالب و متفاوت ژیلا صادقی مجری مشهور به حمله سپاه پاسداران به اسرائیل

سلفی خاص و عجیب منوچهر هادی در مراسم سی و نهمین سالگرد پدرش

اثبات یک رابطه میان سدیم و بیماری های قلبی و عروقی

حمید معصومی‌نژاد خبرنگار ایرانی مقیم ایتالیا وارد دنیای سینما شد

ژست هندی و خنده دار عموپورنگ و مادرش / عاشقانه جداب مادر و پسری در خانه اش

جدیدترین عکس منتشر شده از محمدرضا گلزار و همسرش آیسان آقاخانی بعد از ازدواج!

جلوگیری از چین و چروک دور لب با چند پیشنهاد ساده

رفع تیرگی زانو، آرنج و قوزک پا با 5 روش موثر خانگی ارزان قیمت!

رژیم تخم مرغ، یک رژیم سریع و آسان برای لاغری

واریاسیون چیست؟ چگونه در رنگ مو از آن استفاده کنیم؟

اجرای فوق العاده دلنشین امیرحسین مدرس و پسرش در برنامه صداتو / رونمایی از پسر مجری و بازیگر

بیماری های شایع فصل بهار کدامند؟

آخرین جزییات از افزایش جرائم رانندگی و موعد پرداخت

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

از کجا بفهمیم آب مروارید داریم؟

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

آخرین سامورایی‌های ژاپن در یک قاب

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «دهنوی»

خلاقیت منحصربفرد مرجانه گلچین برای گرفتن یک عکس بهاری با دکور جداب پس زمینه

قانون فرزندآوری با آن همه بودجه و اعتبار و اصرار شکست خورد

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان دره شهر

چهره جدید ایلیا شهیدی‌فر بازیگر خردسال سریال « او یک فرشته بود » بعد از 19 سال

قسمتی از دکوراسیون خیلی خاص خانه نجمه جودکی مجری تلویزیون / پر از حس خوب و زیبا

رونمایی شاهد احمدلو بازیگر گاندو از مادر و همسر جوانش / عروس خانم چه مادر شوهر ساده ایی داره