آریا بانو

آخرين مطالب

7 روز تا المپیک توکیو

کاروان ایران چشم انتظار اولین مدال تاریخ تیراندازی در المپیک ورزشي

کاروان ایران چشم انتظار اولین مدال تاریخ تیراندازی در المپیک
  بزرگنمايي:

آریا بانو - به گزارش ایسنا، تیراندازان ایرانی در ادوار مختلف المپیک حضور داشته‌اند هر چند که این حضور با کسب مدال همراه نشده است. در این دوره 6 ورزشکار توانستند در دو ماده تفنگ و تپانچه سهمیه بگیرند که بیشترین تعداد نفرات اعزامی به المپیک طی ادوار گذشته است. در این شرایط همه چشم انتظار کسب نخستین مدال و بالابردن پرچم ایران در توکیو هستند.
تیراندازی ایران در المپیک ریو پنج نماینده (نجمه خدمتی، پوریا نوروزیان، مه لقا جام بزرگ، الهه احمدی و گلنوش سبقت‌اللهی)، در المپیک لندن سه نماینده (ابراهیم برخورداری، مه لقا جام بزرگ، الهه احمدی) و در سایر دوره‌ها حداکثر یک نماینده داشته است.
نجمه خدمتی، آرمینا صادقیان، فاطمه کرم‌زاده، مهیار صداقت، جواد فروغی و هانیه رستمیان تیراندازان ایران در این دوره از المپیک هستند. به جز نجمه خدمتی که دومین دوره المپیک را تجربه می‌کند سایر ملی‌پوشان جوان هستند و یا نخستین بار است که عازم آوردگاه بزرگی همچون المپیک می‌شوند.

آریا بانو


در این میان جای الهه احمدی و مه‌لقا جام بزرگ که در هر دو دوره گذشته المپیک لندن و ریو برای ایران تیر زدند خالی است. الهه احمدی مدال‌آورترین و تاثیرگذارترین ورزشکار ایران در تیراندازی است اما نتوانست در این دوره از المپیک سهمیه بگیرد. همچنین مه‌لقا جام بزرگ به دلیل آسیب‌دیدگی از حضور در مسابقات کسب سهمیه بازماند و نتوانست در سومین دوره پیاپی در المپیک حضور داشته باشد اما هدفش حضور در المپیک 2024 است.
درخشش برخی از تیراندازان در جام جهانی کرواسی که آخرین مسابقه جهانی قبل از المپیک 2020 بود امیدها را برای کسب مدال المپیک بیشتر کرد. 
در ادامه به بیوگرافی تیراندازان المپیکی ایران و بخشی از افتخاراتشان اشاره شده است.

آریا بانو


نجمه خدمتی:
نجمه خدمتی تیرانداز 25 ساله بیرجندی است که دومین دوره المپیک را تجربه می‌کند. او در فینال تفنگ بادی 10 متر جام جهانی چین پنجم شد و اولین سهمیه کاروان ایران را برای المپیک توکیو به ارمغان آورد. خدمتی مدال طلا و نقره بازی‌های آسیایی، دانشجویان جهان، بازی‌های کشورهای اسلامی، قهرمانی جوانان و نوجوانان آسیا، نقره قهرمانی جوانان جهان و برنز قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد. 
او در تفنگ بادی 10 متر المپیک ریو در رده یازدهم ایستاد و به فینال نرسید اما در مقدماتی تفنگ سه وضعیت ششم شد و در نهایت نیز با قرارگیری در رده هشتم به کار خود در المپیک ریو پایان داد.

آریا بانو


آرمینا صادقیان:
آرمینا صادقیان توانست در 17 سالگی و در تفنگ بادی 10 متر جام جهانی ریو در سال 1398 دومین سهمیه المپیک توکیو را در رشته تیراندازی کسب کند. او اکنون 19 سال دارد و اهل ایلام است و به همراه تیم ملی زنان مدال طلای تیمی تفنگ بادی جام جهانی کرواسی 2021 را بر گردن آویخت. صادقیان کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک توکیو است.
او طلای میکس و نقره تیمی دانشجویان جهان، برنز تیمی قهرمانی زنان آسیا و برنز میکس قهرمانی جوانان آسیا را در کارنامه دارد. 

آریا بانو


هانیه رستمیان:
هانیه رستمیان پرچمدار زن کاروان ایران در المپیک توکیو است. او سومین سهمیه المپیک را در مسابقات قهرمانی آسیا دوحه در تپانچه بادی 10 متر کسب کرد. او از 12سالگی تیراندازی را شروع کرد و بعد از دو سال اولین مدال آسیایی خود را گرفت. هانیه در تپانچه رکورددار نوجوانان جهان و نوجوانان و جوانان ایران است. این جوان 23 ساله مازندرانی در مسابقات قهرمانی جهان هند 2019 با کسب مدال برنز تپانچه 25 متر، اولین مدال تاریخ زنان در این ماده را گرفت و تاریخ ساز شد. او همچنین نقره دانشجویان جهان، نقره و برنز بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، طلای قهرمانی سلاح‌های بادی آسیا را در کارنامه دارد.

آریا بانو


فاطمه کرم‌زاده:
فاطمه کرم زاده 23 ساله و اهل خرمشهر است. او نیز در مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا دوحه قطر در آبان 1398 توانست چهارمین سهمیه المپیک توکیو را در تفنگ سه وضعیت 50 متر زنان برای ایران به ارمغان آورد. کرم‌زاده نقره تفنگ سه وضعیت تیمی و برنز تفنگ بادی تیمی قهرمانی آسیا و نقره تیمی سلاح‌های بادی آسیا را در کارنامه دارد. او همچنین در قهرمانی آسیا جوانان به سه مدال طلا و یک نقره دست یافته است. کرم‌زاده در آخرین جام جهانی کرواسی قبل از المپیک توکیو نیز در مقدماتی تفنگ بادی رکورد فوق‌العاده ای ثبت کرد و در رنکینگ جهانی به رده دوازدهم صعود کرد. در صورت تکرار این رکورد می‌تواند در المپیک روی سکو قرار گیرد.

آریا بانو


مهیار صداقت:
مهیار صداقت 25 ساله و اهل تهران است. او پنجمین تیرانداز ایرانی بود که در مسابقات قهرمانی آسیا دوحه در تفنگ سه وضعیت سهمیه گرفت. صداقت رکورددار تفنگ بادی و دارنده مدال برنز تیمی تفنگ بادی قهرمانی آسیا 2019، نقره تیمی دانشجویان جهان و طلای قهرمانی آسیا جوانان است. 

آریا بانو


جواد فروغی:
جواد فروغی آخرین تیراندازی بود که سهمیه المپیک توکیو را در رشته تپانچه گرفت. او ششمین سهمیه المپیک را در مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا دوحه توانست در تپانچه بادی 10 متر مردان را برای ایران به دست آورد. 
او در جام جهانی 2021 کرواسی مدال طلای تپانچه بادی و برنز تیمی و میکس تپانچه بادی را بدست آورد و توانست در رده نخست رنکینگ فدراسیون جهانی قرار بگیرد. او همچنین مدال طلا و نقره جام جهانی هند و برنز دانشجویان جهان را در کارنامه دارد. فروغی از جمله امیدهای تیراندازی ایران برای کسب مدال المپیک به شمار می‌رود. 
وی همچنین در مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا 2019 دو مدال برنز در تپانچه بادی و میکس 10 متر به دست آورد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/625501/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا؛ انتخابات را از نو برگزار کنید

هوادار استقلال دچار حمله عصبی شد

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

کارشناسی صحنه‌های جنجالی دیدار استقلال - شمس آذر

تفاضل گل استقلال و پرسپولیس برابر شد

فریاد باقری با مهم‌ترین گل سال به تراکتور

جدول لیگ برتر؛ استقلال به صدر رسید

زندی: اصلاً خوب نبودیم؛ استقلال تیم یکدستی دارد

ستاره‌های سپاهان در دو چالشِ مورایس

گزارش اکیپ؛ بایرن نه، زیدان به یونایتد می‌رود!‏

آخرین وضعیت لوکاکو پس از مصدومیت شدید

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت

نمک های بی پایان علی صادقی در سریال خانه به دوش

ماجرای عاشق شدن دیبی در جوانی

قطعه ای زیبا با تکنوازی ساز «ابوا»

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو ژاپن موسیقی رو اینجوری آموزش میدن!

خواص مصرف لیموی یخ زده در طول روز که تا به حال نشنیده اید

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

تو مثل منی برف...

دستِ خالی امان هندی و 12 آسیایی که در بیشکک سهمیه گرفتند

نساجی با درخشش یک برزیلی امیدوار به بقاست

منفور بارسلون بازیکن هفته چمپیونزلیگ شد!‏

گل دوم استقلال از روی نقطه پنالتی توسط محمدی

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

تراکتور سهمیه آسیا را به ملوان تعارف زد

شوت ابوالفضل جلالی در دقیقه 58 به تیرک عمودی دروازه شمس آذر برخورد کرد

بازگشت امید به نساجی با برد خانگی؛ تراکتور بدون خمس هم باخت

پیشنهاد میلیاردر فنلاندی؛ اینتر را به من بفروش!‏

گزارش زنده؛ استقلال 2-0 شمس‌آذر قزوین

دیبی:نفهمیدم تکرار کن! یه مرتیکه رو اسب سفید نشسته؟

دلبری های پیمان معادی در سریال افعی تهران

پشت صحنه جذاب صداتو با حضور جواد هاشمی

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

آهنگ «سلام عزیزم» با صدای مسیح و آرش ای پی

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

این نوشیدنی خوشمزه و اقتصادی رو از دست نده

سس قارچ ویژه برای سیب زمینی سرخ شده

کمبود این ویتامین‌ها مساوی است با سردردهای مکرر

ترفندهای تمیزکاری خانگی

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک

گل اول استقلال به شمس‌آذر توسط مهرداد محمدی

گل اول نساجی از روی نقطه پنالتی توسط باقری

اعتراف پوچتینو به عادت عجیب؛ خرافاتی نیستم

آلوز صدر جدول پاسورها را برای جلالی آب و جارو کند!