آریا بانو

آخرين مطالب

دبیر رویداد تهران 1400 تأکید کرد

دروغ های امروز سرپوشی برای تخلفات دیروز شهرداری تهران

دروغ های امروز سرپوشی برای تخلفات دیروز
  بزرگنمايي:

آریا بانو - شهر: مدیرکل فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و دبیر رویداد تهران 1400 در پاسخ به ابهامات برگزاری تهران 1400 تاکید کرد: جدول منتشر شده نه یک فاکتور رسمی، بلکه جدولی ساختگی از مکاتبات و مراودات اداریی است که تیترهای مبهم و چینشی نامتقارن و غیر قابل استناد دارد. هزینه لوگوی تهران 1400 عدد ساختگی 1.6 میلیارد نیست.

به گزارش خبرنگار شهر، دقیقا در روزهای آخر فعالیت مدیریت دوره پنجم و پس اعلام نتیجه انتخابات ابهاماتی درباره برگزاری تهران 1400 مطرح شده است.
این در حالی است که مدیریت دوره پنجم توانست شعار «شهرداری شیشه ای» و «تهران شهری برای همه» را به مرحله اجرا دربیاورد.
سید محی الدین فاضلیان مدیرکل فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران‏ در رشته توئیتی به ابهاماتی که درباره برگزاری تهران 1400 مطرح شده است پاسخ داده و نوشت: در روزهای اخیر جدولی از مبدایی مبهم پیرامون هزینه‌های تهران 1400 منتشر شده که از سویی منجر به تفاسیر و قضاوتهای غلط و از سویی پرسشهایی شده است.
عجالتا می‌گویم جدول منتشر شده نه یک فاکتور رسمی، بلکه جدولی ساختگی از مکاتبات و مراودات اداریی است که تیترهای مبهم و چینشی نامتقارن و غیر قابل استناد دارد. هزینه لوگوی تهران 1400 عدد ساختگی 1.6 میلیارد نیست. تا فردا گزارشی مبسوط از هزینه‌های این کمپین منتشر خواهم کرد.
ماموریت پیشبرد برنامه ها در راستای اهداف
او افزود: در اسفند 96 شورای شهر تهران، شهرداری را ملزم به ارائه لایحه تهران 1400 کرد، طرحی که توسط کمیسیون خدمات شهری تهیه و در صحن شورا تصویب و مجموعه‌ای از اقدامات را ذیل یک «رویداد چند بعدی» مورد نظر داشت.

آریا بانو


فاضلیان اضافه کرد: اقداماتی نظیر «افتتاح مکانهای فرهنگی»، «برپایی فستیوال و کارناوال»، «ایجاد برند بین المللی شهر» و مجموعه مفصلی از انتظارات و اقدامات که تمام عرصه مدیریت شهری را شامل شود و نیز تاکید بر استفاده فراگیر از عنوان و نشان تهران 1400همه این موارد به تفصیل در طرح مذکور قابل رویت است.
حدودا از آذر 98 ماموریت تدوین و پیشبرد این طرح که تا آن روز عملا پیشرفتی نداشت به اینجانب واگذار شد، مطالعات و جلسات مختلفی آغاز شد تا تهران 1400 با در نظر داشتن دیدگاههای مختلف و ویژگی های تهران و با توجه به پایان و آغاز سده در جهت همبستگی اجتماعی و فارغ از خط کشی ها تدوین شود. بهمن 98 شهردار تهران در حکمی رییس و دبیر ستاد تهران 1400 را منصوب کرد و کار رسمیت یافت.

آریا بانو


آریا بانو


حضور طراحان مشهور نسل های مختلف
فاضلیان اظهار کرد: مطالبه اول از دبیرخانه تهران 1400، طراحی لوگوی منحصر به فردی بود که قابلیت پخش و استفاده گسترده داشته باشد، فلذا با سفارش محدود به چهره‌های مشخص این اقدام در دستور کار قرار گرفت.
اسفند 98 با توجه به جمع بندی اولیه مطالعات و گفتگوها با ارائه یک توضیح دقیق و جامع به حدود 12 نفر از طراحان بنام از نسل های مختلف سفارش لوگوی تهران 1400 از طریق شرکت پیام رسا صورت گرفت.
به گفته مدیرکل فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران؛ لازم به ذکر است طبق بخشنامه‌ای که از دوره مدیریت شهری پیش در شهرداری تهران ابلاغ شده بود برگزاری چنین اقداماتی در انحصار شرکت پیام رسا بوده و بنا بر آیین نامه معاملاتی شهرداری تهران مسیری جز این امکان پذیر نبود، فلذا تمام اقدامات این رویداد با کارگزاری شرکت پیام رسا صورت گرفت.
هر یک از طراحان با سفارش کار مشخص و مبلغ معین که برای هر کدام متفاوت بود، چند لوگو طراحی و ارائه کردند که تا پایان فروردین 99 تعداد بیش از 30 لوگو جمع آوری شد. هزینه این کار مبلغی در حدود 330 میلیون تومان شد.

آریا بانو


سند گفتمانی و اولیه تهران 1400
او با اشاره به این که در بررسی های اولیه با اینکه لوگوها از طراحی حرفه‌ای برخوردار بودند، تاکید کرد: اما هیچکدام گویای مفاهیم مورد نظر نبود، که در ادامه خود این روند و محصول، کمک کاری جدی در نتیجه نهایی بود.
خروجی این قسمت به عنوان یک مجموعه هنری قابل انتشار است. خرداد 99 سند گفتمانی و اولیه تهران 1400 که شامل تبیین نگاه کلی، اصول، اهداف، چشم انداز و ارائه اولیه از اقدامات اجرایی بود تکمیل و تدوین گردید. این سند که حاصل کار 7 ماه مطالعه و بررسی و طراحی شعار و مفهوم محوری تهران 1400 بود در قالب یک مجلد 60 صفحه‌ای منتشر شد.

آریا بانو


آریا بانو


او ادامه داد: علاوه بر این، پرزنتیشن و ویدئویی در تبیین این سند و نگاه کلی ساخته شد. این مجموعه در ادامه، سند پشتیبان اقدامات بعدی قرار گرفت. مبلغ حدود 200 میلیون تومان به این مجموعه کار اختصاص دارد که تقریبا به 30 نفر پرداخت شده است.

آریا بانو


تشکیل تیم حرفه ای و چابک
فاضلیان نوشت؛ گام بعدی تدوین استراتژی برند بود (همانچه مورد انتظار شورا بود و تطبیق مبانی نظری، اجرا و طراحی را سامان می‌داد و در هر کمپینی ضرورت دارد) تا طبق آن لوگوی مناسب نیز انتخاب یا طراحی شود و مبتنی بر این استراتژی، تهران 1400 پاسخگوی انتظارات از جمله فراگیری و پوشش اقدامات متنوع شود.
در تیر 99 تیمی حرفه‌ای و چابک متشکل از استراتژیست برند، طراحان گرافیک، محققان، نویسندگان و ایده‌پردازان تشکیل شد. طی 35 روز کار فشرده تیمی، ترکیبی از مطالعه، تحقیق، مصاحبه، ایده پردازی و طراحی در قالب 2000 نفر ساعت به نتیجه رسید.
نتیجه روند طی شده خروجی متفاوت و منحصر به فرد و رسیدن به لوگوی داینامیک بود، تا بیانگر نمادها و نشانه های متفاوت تهران باشد و دست همه را برای روایت و به تصویر کشیدن تهرانی که می شناسند باز بگذارد.

آریا بانو


او افزود: این خروجی در قالب یک کتاب 288 صفحه‌ای و متعاقب آن یک پرزنتیشن 269 اسلایدی تدوین شد. مبلغ حدود 250 میلیون به مجموع این اقدامات اختصاص یافت که شامل 100 صفحه نویسندگی و ویراستاری، 4 ایده متفاوت لوگوی داینامیک (و طراحی حدود 44 لوگو تا امروز) و مواردی از این دست است.

آریا بانو


آریا بانو


مدیرکل فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تاکید کرد: خروجی این کار در یک برند ویدئوی 6 دقیقه‌ای در 3 ادیت تهیه شد که در ادامه منتشر می‌شود.
برای دیدن ویدیو اینجا کلیک کنید
برای دیدن ویدیو اینجا کلیک کنید

آریا بانو


اجرای طرح با تصویرسازی
فاضلیان با اشاره به این که ابتدای شهریور 99 این خروجی در جلسه‌ای ارائه و به تایید مدیریت عالی شهرداری رسید و بنا شد تلفیق همه آنچه انجام شده بود با اصلاحات و اضافاتی در پرزنتی جدید و متفاوت در صحن شورا ارائه شود، افزود: همان ایام پرزنتی متفاوت با بازطراحی و بازنویسی ارائه برندینگ در قالب یک مجلد جدید با افزایش تعداد تصویرسازی ها و طراحی روند اجرایی مقدماتی در جلسه‌ای دو ساعته، با توزیع 30 مجلد تقریبا 300 صفحه‌ای در حضور اعضای شورای شهر و معاونین شهردار ارائه شد.

آریا بانو


آریا بانو


آریا بانو


آریا بانو


مدیرکل فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران‏ نوشت؛ در گام بعدی، ساختار اجرایی و عملیاتی تدوین شد که بتواند همه حوزه‌های مدیریت شهری را درگیر کند و توان جلب مشارکت فراسازمانی داشته باشد. ساختار رویدادهای مشابه مطالعه و پروژه‌های شهرداری مرور شد و مبنی بر انتظارات و بودجه مصوب، ساختار ستاد و دبیرخانه و فرآیند اجرا تدوین شد.

آریا بانو


راردادهایی با کسر 30 درصد کسورات قانونی
فاضلیان تاکید کرد: در بودجه مصوب شورای شهر در سال 99 مبلغ 40 میلیارد تومان بودجه متمرکز و در سال 1400 حدود 73 میلیارد تومان بودجه غیر متمرکز با عنوان تهران 1400 صرفا برای برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده، که مبلغی کمتر از 10 درصد آن امکان هزینه کرد یافته است.
از این میزان اعتبار، مبلغی حدود 1 درصد به برنامه ریزی، مطالعه، تدوین هویت و استراتژی برند، طراحی لوگو و ساختار اجرایی و فرآیندی اختصاص یافت که این هم غالبا با تاخیری چند ماهه در پرداخت و بعضا با عدم پرداخت تا امروز مواجه است.
بنا به دلایل عدیده، تهران1400 هیچگاه از فضا و نیروی مستقل و دبیرخانه بهره‌مند نشد و یک تیم حدودا 35 نفره در قالب قراردادهای ذکر شده با کارگزاری شرکت پیام رسا و دستمزد کمتر از تعرفه‌های مصوب مسئولیت کار را بر عهده داشتند. عموم قراردادها نیز با کسر 30درصد کسورات قانونی انجام شد.
او افزود: بنابر کمبود بودجه و نقدینگی و نیز تاکید همیشگی بر فراگیر بودن تهران 1400 در همه موضوعات مدیریت شهری، پروژه‌های شاخص و متفاوت معاونت ها، مناطق، سازمان ها و شرکت ها بدون اختصاص بودجه‌ اضافی ذیل تهران 1400 معرفی گردید که در طرح اجرایی قابل رویت و بخشی از آن در حال انجام است.
بدنه اتوبوس ها، افتتاح ایستگاه های مترو و بوستان ها، بدنه واگن های جدید، تطبیق و همسان سازی هویت و نشان آتش نشانی، مترو، اتوبوسرانی و غیره، انتشار کتاب های سده سنگ و الماس و 150سال تاریخ مدیریت پسماند و دهها مورد دیگر با استفاده از طراحی‌های تهران 1400 و بدون هزینه مجدد طراحی شد.

آریا بانو


آریا بانو


او ادامه داد: استفاده از لوگوهای حجمی و تصویرسازی های گوناگون در اکرانهای شهری در مناطق مختلف، همه مبتنی بر دفترچه راهنمایی بود که در اختیار همه سازمان قرار گرفت و بودجه و کار جاری را در مسیری هم افزا در جهت تهرانی با رنگ بندی و هویت بصری متفاوت سامان داد و دهها اکران محیطی را ایجاد کرد.

آریا بانو

مدیرکل فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تأکید کرد: شرایط کرونایی برنامه‌های مختلفی نظیر برپایی نمایشگاه، گردهمایی، تهرانگردی و عناوین مختلف و متنوعی را لغو کرد و تحت الشعاع قرار داد، اما تلاش شد با اقداماتی نظیر کاروانهای شادی، نوای نواحی، کوچه‌های دوستی و غیره به سطح شهر و کوچه ها و محله‌ها رفت تا شرایطی متفاوت را رقم زد.

آریا بانو


فاضلیان اضافه کرد: تهران 1400 طراحی شد تا فراتر از یک رویداد، نقطه عطفی برای وصل گذشته به آینده و بهانه‌ای برای تغییر از تهران بتنی به تهران انسانی باشد. محملی برای گفتن و شنیدن قصه‌ها و روایات متنوع مردم بوده و عرصه را برای خلق و ایده پردازی فراهم کند تا رقم زننده شهری عدالت محور برای همه باشد.

آریا بانو


او افزود: این رویداد مجموعه‌ای از اقدامات است که بازه زمستان 99 تا بهار 1401 را شامل می‌شود. نگاهی به صد سال گذشته تهران دارد و امیدوارانه آغازگر صد سال پیش رو است. هیچ نگاه و دلبستگی سیاسی و جناحی نداشته و به مردم و اهالی تهران که جان شهرند روی دارد.

آریا بانو


مدیرکل فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تاکید کرد: تهران 1400 بستری است برای جلب مشارکت و دیدن تنوع و تکثر تهران و تهرانی‌ها، با تاکید بر مردم کم برخوردار؛ و اعتقاد دارد که ساخت و ساز و خدمات رگ و پی شهرند و مردم جان شهر.

آریا بانو


لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/622674/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

توهم کوتارد چیست و علائم و درمان آن چه چیزی است؟

علائم و روش های درمان سندروم استندال یا سندرم فلورانس

ضد افسردگی های سه حلقه ای

توهم کاپگراس چیست؟

سایکومتریست چگونه کار می کند؟

رفتار تکانشی چیست و چگونه درمان می شود؟

فروپاشی عصبی چیست و چه علائمی دارد؟

اختلال دیس تایمی یا افسرده خویی چیست ؟ علل ، علائم و درمان آن

با بیمار در حال مرگ چگونه باید رفتار کرد؟

درباره اتانازی چه می دانید؟

آزار و اذیت خیابانی چیست و چگونه با آن رفتار کنیم؟

توهم فرگولی چیست؟ علل و درمان آن

فردگرایی چیست و شیوع فردگرایی در میان افراد جامعه

افسردگی غیر معمول یا آتیپیک

سندروم بیت المقدس چیست؟

آشنایی با خصوصیات زنانی که تیپ شخصیت مردانه دارند

آدم های پرتوقع چه ویژگیهایی دارند و چگونه باید با آن‌ها رفتار کرد؟

اختلال افسردگی اساسی چیست؟ دلایل و درمان آن

بیماری وسواس فکری OCD

بی اشتهایی عصبی چیست و چگونه درمان می شود؟

چگونه به شخصی بگویید که بوی بد دهان یا بدن دارند

آگورافوبیا یا ترس از فضای باز چیست؟ علل و درمان

بی‌گوشی‌هراسی (نوموفوبیا)

راههای غلبه بر افسردگی

ادیتیوولتافوبیا چیست و چگونه درمان می شود؟

افراد آب زیر کاه چه کسانی هستند؟

کربوفوبیا چیست؟ علت و درمان آن

نئوفوبیای غذایی چیست و چگونه درمان می شود؟

تراپیست کیست؟ معرفی انواع تراپی

اختلالات خلقی چیست؟ انواع اختلالات خلقی

نشخوار ذهنی چیست؟ درمان نشخوار ذهنی

ویژگی افراد درون گرا چیست؟ راههای درمان درون گرایی

آر تی ام اس (rTMS) یا تحریک مغناطیسی مغز چیست؟

مثلث کارپمن چیست؟ خروج از مثلث کارپمن

هیپنوتراپی چیست؟ موارد استفاده از هیپنوتراپی

کلمات و عبارات نشان دهنده افسردگی

روش صحیح قطع داروهای افسردگی

رشد فردی چیست؟ تاثیرات رشد فردی

قانون لاگوم چیست و چگونه سوئد را به شادترین مردم تبدیل کرده است؟

نقشه مغزی چیست؟ نحوه تهیه نقشه مغزی

آموزش انجام تمرین های مدیتیشن + نکاتی برای تازه کارها

دلایل، مزایا و معایب تغییر شغل

افسردگی در محیط کار و راههای رهایی از آن

تفاوت استرس و اضطراب و راههای درمان آنها

خسته شدن از زندگی به چه معناست و چه تاثیری دارد؟

مزایا و معایب ادامه تحصیل در سن بالا

چاکرا و خواص آن + معرفی هفت چاکرا

بی ارادگی چیست؟ راههای مقابله با بی ارادگی

کتاب درمانی چیست و چگونه انجام می شود؟

منشور برقراری ارتباط چیست + روش ساخت منشور برقراری ارتباط