آریا بانو

آخرين مطالب

مشاوره رایگان 430 مرکز مشاوره ازدواج و خانواده در هفته ازدواج اجتماعي

مشاوره رایگان  430 مرکز مشاوره ازدواج و خانواده در هفته ازدواج
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایسنا / مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی معاونت جوانان وزارت ورزش با اشاره به اقدامات این معاونت در خصوص گسترش دفاتر تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار، گفت: در سال 98 برخی مناطق محروم نظیر سیستان و بلوچستان و بوشهر تنها یک مرکز تخصصی مشاوره و ازدواج داشتند که اکنون تعداد این مراکز در سیستان و بلوچستان به هفت و در بوشهر به پنج مرکز رسیده است. 
اعظم کریمی در نشست خبری که به مناسبت آغاز روز ملی و هفته ازدواج برگزار شد، گفت: اولویت ما برای گسترش این مراکز، استانهایی بود که هیچ یک از دستگاه ها در آنجا مراکز مشاوره و یا پروانه اشتغال نداشتند. طی مکاتبه‌ای با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور 30 پروانه فردی برای 30 نفر در سراسر کشور که در این مناطق کم برخوردار حضور دارند، صادر شد. 
وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اهمیت دانش افزایی مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده، گفت: مسایل خانواده و ازدواج جوانان دستخوش تغییرات اجتماعی فراوان است و فعالین این حوزه باید با مسایل نوظهور آشنا شوند. از این رو دوره‌هایی را برای دانش افزایی فعالین مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده برگزار کردیم که در آنها اعضای فارغ التحصیل رشته روانشناسی سازمانهای مردم نهاد نیز حاضر شدند. 
مدیر کل دفتر توسعه اجتماعی معاونت جوانان وزارت ورزش در رابطه با حمایت از مراکز تخصصی مشاوره ازدواج در ایام کرونا گفت: با تدبیر وزارت ورزش و پیگیری ستاد کرونا این مراکز بنگاه اقتصادی خسارت دیده در کرونا شناخته شده و برای بیش از 100 مرکز تسهیلات ارائه دادیم. همچنین مدل مشاوره در دوران پاندمی کووید 19 از مدل حضوری به مدل مشاوره تلفنی و آنلاین تغییر کرد و ضرورت آموزش مهارت این کار به مشاورین ایجاد شد. از این رو در طرح مشترک وزارت ورزش با یونیسف توانستیم تعداد زیادی از مدیران مراکز تخصصی و مشاورین را در طرح ویژه ای آموزش دهیم که 169 نفر در این دوره شرکت و توانستند مهارت مشاوره تلفنی را در طرح مراقبت روانی اجتماعی، گام به گام اموزش ببینند. 
کریمی تاکید کرد: در پاندمی کووید 19 بخاطر تغییر در شرایط زیست خانواده شاهد تعارضاتی در خانواده بودیم که در این دوره آموزشی برای حمایت گام گام کار تخصصی انجام شد و با بازتاب خوبی نیز همراه بود.مدیر کل دفتر توسعه اجتماعی معاونت جوانان وزارت ورزش همچنین در خصوص گاه شمار هفته ازدواج این را هم گفت که دوشنبه 21 تیر 1400 روز ازدواج به هنگام و آگاهانه، ترویج زندگی ساده و مقابله با رسومات نوظهور، سه‌شنبه 22 تیر روز نقش مشاوره تخصصی پیش از ازدواج در تشکیل زندگی پایدار جوانان، چهارشنبه 23 تیر روز ترویج و تسهیل ازدواج با مشارکت خیرین، پنجشنبه 24 تیر روز توانمندسازی جوانان و جامعه سالم و با نشاط، جمعه 25 تیر روز ازدواج، ترویج فرزنداوری و تقویت مهارت های فرزند پروری برای داشتن جامعه جوان، پویا و بالنده، شنبه 26 تیر روز عفاف و حجاب و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و تعالی خانواد و یکشنبه 27 تیر روز سواد رسانه، آگاهی بخشی به جوانان با بهره گیری از تولیدات فرهنگی در فضای مجازی است. وی با بیان اینکه 430 مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده دارای مجوز از وزارت ورزش طی این هفته در سراسر کشور مشاوره رایگان ارائه می‌کنند، گفت: آیین روز ملی ازدواج نیز با حضور وزیر ورزش و جوانان، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس و سایر نمایندگان مجلس و خیرین برگزار خواهد شد. همچنین با شناسایی مسائل مبتلا به جوانان کمپین های فرهنگی از جمله کمپین "ساده زیر یک سقف" ایجاد شده است که به معرفی جوانانی که زندگی را بدون هزینه‌های مرسوم و تشریفات نوظهور آغاز کرده‌اند، می‌پردازد.
وی همچنین از کمپین "حذف مراسم های بازدید از جهیزیه نو عروس" برای اولین بار خبر داد و درباره ضرورت این کمپین گفت: معتقدیم کلیه افراد در هر منطقه‌ای آنچه در توان دارند برای آغاز زندگی فراهم می‌کنند و باید جلوی این مراسمات گرفته شود تا مانع ازدواج نباشند. 
کریمی پویش "با افتخار ایرانی می‌خرم" با هدف فرهنگ سازی جهیزیه تولید داخل، پویش "مهریه ساده و اسان"، "لذت مادری شوق پدری" با هدف ترغیب زوج‌های جوان به فرزند آوری با بهره گیری از توان سازمان مردم نهاد، پویش "ریحانه" با هدف فرهنگ سازی برای مقابله با مدهای خارج از عرف و ترویج عفاف در جامعه را از جمله پویش های راه اندازی شده این معاونت برای ازدواج آسان و تسهیل در امر ازدواج دانست. 
وی در پایان افزود: از کلیه دستگاه های فرهنگی درخواست کردیم در این راستا کمک کنند. در این زمینه از ائمه جمعه خواستیم از تریبون نماز جمعه به بحث‌های ازدواج آسان بپردازند. همچنین تقدیر از زوجین جوان کادر پزشکی و زوجین سازمانهای مردم نهادی که به تازگی ازدواج کرده اند نیز در دستور کار داریم. حدود 800 محصول رسانه ای با موصوع فرهنگ سازی ازدواج پایدار و کاهش آسیب اجتماعی و نقش مشاوره در شکل گیری ازدواج به هنگام نیز داشتیم که منتخب آنها را در قالب بسته ای منتشر خواهیم کرد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/621980/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آسیب‌های وابستگی شدید به یک دوست و درمان

چگونه می توان 8 بیماری روانی عجیب را شناسایی کرد؟

9 نشانه عجیب استرس را به خاطر بسپارید

اختلال مو کنی چیست ؟علل و درمان آن

10 علامت که میتواند شما را آگاه کند افسردگی دارید

دمنوش هایی برای کاهش استرس و تقویت ایمنی بدن در برابر کرونا

چگونه بدون کلافگی و خستگی در خانه بمانیم؟

آیا نگرانی و استرس ،خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهد؟

آیا ویروس کرونا باعث افسردگی می‌شود

چگونه خود را قرنطینه کنیم؟

نحوه مدیریت کارمندان از راه دور

راه حل آشتی با دوست بعد از دعوا

چگونه روانشناس خوب را از بد تشخیص دهیم

خستگی تصمیم چیست و چگونه با این خستگی مقابله کنیم؟

خوابیدن با ناراحتی چه عوارضی دارد؟

هنگام استرس چه کارهایی انجام ندهیم؟

زبان بدن چیست و فواید آن کدام است؟

اُبژه و روابط ابژه ای چیست؟

7 روش ساده برای کاهش استرس

راه و روش یادگیری

علائم افسردگی در زنان را بشناسیم

چرا ما انسان‌ها می‌خندیم؟

نظریه مزلو: سلسله مراتب نیازها

نکات ضروری برای مواجهه با ترس

آلکسی تایمیا چیست؟ علل، علائم و راه درمان

8 عادت برای تقویت اعتماد به نفس

9 نکته برای غلبه بر ترس

سروتونین چیست و خوراکی های منبع سروتونین کدامند؟

قصه درمانی چیست و چگونه میتوان با قصه درمانی از مشکلات دور شد؟

عواملی که باعث ایجاد عصبانیت می‌شود کدامند و برای کنترل خشم و عصبانیت چه باید کرد؟

8 عادت رفتاری برای افزایش اعتماد به نفس و داشتن زندگی شادتر

چرا از دیگران تقلید می کنیم؟

اختلالات کنترل تکانه چیست ؟علل و درمان آن

دلایل خودزنی نوجوان و راه درمان آن چیست؟

تئوری انتخاب چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاردرمانی ذهنی چیست و کاربرد های آن کدامند؟

مدیتیشن چیست و انواع مدیتیشن کدامند؟

آنچه در مورد اریتروفوبیا (ترس از سرخ شدن) باید بدانید

انواع هدف چیست و داشتن هدف در زندگی چه اهمیتی دارد؟

تجسم خلاق چیست ؟

ماتریس بوستون چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

مهارت رهبری چیست ؟

هوش هیجانی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

دلایل اختلال خواب نوجوانان چیست و راههای درمان آن کدامند؟

پارانویا چیست و چه علائمی دارد؟

ماندالا چیست و چه کاربردی دارد؟

اختلال وسواس جبری چیست؟

استرس در دختران نوجوان

ویژگی های افراد خجالتی و چگونگی ترک خجالت

5 راهکار برای تقویت حافظه