آریا بانو

آخرين مطالب

خطر بزرگی که از بیخ‌گوش استقلال گذشت ورزشي

خطر بزرگی که از بیخ‌گوش استقلال گذشت
  بزرگنمايي:

آریا بانو - آخرین خبر / در حالیکه هواداران استقلال از رفتن میلیچ ناراحت هستند اما به نظر می رسد یک خطر بزرگ از سر استقلال گذشت.
به گزارش فوتبالی، دو جریان مدیریتی که طی سالهای گذشته خسارت زیادی را به باشگاه استقلال زده اند، در چند وقت گذشته متحد شده اند تا پس از تغییر و تحولات مدیریتی در دولت جدید به استقلال بازگردند. البته این دو جریان شانس زیادی برای بازگشت ندارند اما روی اعضای برکنار شده هیات مدیره استقلال اثرگذاشتند و در نهایت البته باعث برکناری اعضای هیات مدیره استقلال شدند. در این باره در روزهای آینده بیشتر خواهیم گفت اما داستان عجیب قرارداد جدید میلیچ و رفتن او از استقلال و ترک ایران باعث شد تا اتفاق های عجیبی رونمایی و رسانه ای شود.عصر دیروز کانال رسمی اطلاع رسانی باشگاه استقلال با انتشار پیامی از سو نیت میلیچ و مشاوران میلیچ و مدیربرنامه هایش برای تمدید قرارداد نوشت و البته با انتشار آن پست عملا باید کار میلیچ و استقلال را پایان یافته بدانیم اما در پست کانال اطلاع رسانی، از واژه سونیت استفاده شده بود.
واکاوی ماجرای سونیت
چندی پیش سایت طرفداری، متن پیش نویس قرارداد جدید میلیچ با باشگاه استقلال را منتشر کرد. در این پیشنهاد قرارداد بندهای عجیبی وجود داشت و همان بندهای عجیب باعث شد تا باشگاه استقلال قرارداد را نپذیرد و حتی خود فرهاد مجیدی هم از دیدن بندهای قرارداد تعجب کرده بود. همین امروز معاون اسبق باشگاه استقلال که سابقه طولانی در بستن قراردادهای عجیب با شفر و پسر شفر و بازیکن خارجی مصدوم و گومز و چند بازیکن خارجی که همه منجر به خسارت به باشگاه شده اند، دارد در صفحه اینستاگرامی اش مدعی شده که میلیچ را از طریق مهندس عبدیان، عضو اسبق هیات مدیره را تلفنی راضی به ماندن و همکاری با باشگاه کرده و حتی قرارداد را هم این معاون اسبق تهیه کرده و به صورت انگلیسی و فارسی برای مهندس عبدیان فرستاده اما دشمنان قسم خورده استقلال، نگذاشته اند میلیچ بماند و قرارداد بسته شود و عدم همکاری کرده اند و باعث رفتن میلیچ شده اند و استقلال دارد فصل نقل وانتقالات را از دست می دهد و باعث این ماجراها را کوتوله های تحمیلی به ورزش می داند. از این حرفهای پوپولیستی که بگذریم متن پیش نویس قرارداد نشان می دهد که یک قرارداد ترکمنچای جدید در حال بسته شدن بوده و کسانی که باعث عدم انعقاد قرارداد شده اند، خواسته یا ناخواسته استقلال را از یک خطر بزرگ نجات داده اند.
میلیچ دوست داشت تمدید کند اما نه مثل قرارداد قبلی اش
میلیچ قرارداد خوبی با استقلال داشت. قراردادی که ارزان قیمت بود و از هر نظر برای باشگاه به صرفه. اما برای تمدید قرارداد، به یکباره همه چیز تغییر کرد. میلیچ که با محمود فکری هم به مشکل خورده بود پس از ترک ایران دو ماهی در کرواسی ماند و با حضور مجیدی دوباره به استقلال برگشت. البته به او وعده وعیدهایی هم داده شده بود و به خاطر همین ماجراها او به تهران برگشت اما این بار هم همان اتفاقات قبلی تکرار شد و میلیچ یک بار دیگر ایران را ترک کرد و پس از بازگشت دوباره حتی سایه ای از آن بازیکن سابق هم نبود و هیچ وقت به ترکیب اصلی تیم نرسید. حتی او گفت که در اثاث کشی منزلش مصدوم شده و به همین دلیل از ترکیب دور ماند و دو شب پیش از بازی با تراکتور ایران را ترک کرد. نهم تیر ماه قرارداد او با استقلال به پایان می رسید و هر چند هنوز فصل برای استقلال به پایان نرسیده و این تیم در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا بازی دارد اما میلیچ ایران را ترک کرد. حالا با توجه به اتفاقاتی که رخ داده، بعید است به ایران برگردد. در این بین باشگاه استقلال هم با انتشار بیانیه ای بحث سو نیت میلیچ برای تمدید قرارداد و مطالبه سود پولش را مطرح کرد و البته گفته بود اصلا نمی خواهد مثل قراردادی که در دو فصل پیش بسته بود، قرارداد ببندد. در این گزارش به ضمیمه قرارداد جدید میلیچ و باشگاه استقلال می پردازیم.
افزایش دو برابر و نصفی عدد قرارداد میلیچ و تبدیل دلار به یورو
همانطور که می دانید هروویه میلیچ با استقلال قرارداد دو ساله داشت و ارزش قراردادش در هر سال 200 هزار دلار بود اما او در قرارداد جدید، خواهان تمدید قرارداد خواهان قراردادی 509 هزار یورویی شد که از این مبلغ استقلال باید 392 هزار یورو را به بازیکن و 117 هزار یورو هم مالیات می داد. تغییر مبلغ قرارداد از دلار به یورو و افزایش دو برابری مبلغ قرارداد که در این پیش نویس آمده باعث عصبانیت مدیران استقلال و مخالفت شدید با باشگاه استقلال شد و آنها معترض بودند که چرا باید بازیکنی که پا به سن گذاشته مبلغ قراردادس را اینطور اضافه کند؟ همان روزها شنیده شد که مدیر برنامه میلیچ در جواب این اعتراض باشگاه، اعلام می کند اگر استقلال این قرارداد جدید را بپذیرد، میلیچ تمام مطالبات خود از قرارداد قبلی را می بخشد و تمام تعهد باشگاه به او همین قرارداد فعلی می شود اما باز هم باشگاه زیربار نمی رود. در همین حال معاون اسبق استقلال که حالا معلوم شده در حال تنظیم بندهای قرارداد بوده بندهای جدیدی هم به قرارداد اضافه می کند که یکی از این بندها، دقیقا برعکس ادعای مدیربرنامه میلیچ بوده و کاملا ترکمنچای بوده است. حمیدرضا آصفی سرپرست وقت هیات مدیره استقلال که به زبان انگلیسی هم مسلط است، شروع به بررسی پیش قرارداد می کند و متوجه می شود که مدیربرنامه میلیچ شفاهی گفته او مطالباتش را می بخشد و بندی در قرارداد گنجانده شده که قرارداد را ترکمنچای می کند. در این بند آمده که باشگاه استقلال باید تمام مطالبات قبلی بازیکن شامل مالیات، عوارض خروج، حقوق و پاداش را تا قبل از امضای قرارداد جدید بپردازد. به همین دلیل آصفی به مددی زنگ می زند و از او می خواهد که به هیچ عنوان زیربار قرارداد ترکمنچای نرود. در واقع اگر استقلال اگر این قرارداد را امضا می کرد باید برای فصل آینده 392 هزار یورو به بازیکنی می داد که در دو فصل گذشته بابت هر فصل فقط 200 هزار دلار قرارداد داشت، همچنین باید 117 هزار یورو مالیات او را پرداخت می کرد و علاوه بر پرداخت پاداش هایی که در قراداد جدید آمده، تمام مطالبات قبلی میلیچ را هم قبل از امضای این قرارداد جدید پرداخت می کرد! یعنی در واقع برای استقلال تعهدی نزدیک به یک میلیون دلار با امضای همین پیش نویس ایجاد می شد. پیش نویسی که حالا معاون اسبق باشگاه استقلال آن را بر عهده گرفته است و در اینستاگرامش آن را با افتخار جار هم زده است! میلیچ که سالی 200 هزار دلار قرارداد داشت برای تمدید حدود یک میلیون دلار می خواست. البته اینکه چرا او را به این سمت بردند که با استقلال قرارداد یک میلیون دلاری ببندد هم در نوع خودش اتفاقی است که باید بررسی شود.
انتشار متن پیش قرارداد
همانطور که گفته شد سایت طرفدار ضمیمه قرارداد اصلی که از سوی مدیربرنامه های میلیچ به مسئولان باشگاه استقلال داده شده و تمامی توقعات مالی بازیکن کروات به همراه مدت زمان قرارداد و یکسری جزییات دیگر در آن آورده شده است را منتشر کرده و احتمالا از سوی باشگاه به این رسانه داده شده تا دست ترکمنچای نویسان را رو کند. ترجمه این پیش قرارداد را بخوانید:
این قرارداد در تاریخ 24 ژوئن 2021 بین طرفین بسته می شود:
طرف اول: باشگاه استقلال به آدرس ایران، تهران، منطقه سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی، پلاک 7 و به نمایندگی احمد مددی به ایمیل e-mail: info@fcesteghlal.ir ; fcesteghlaliran20@gmail.co
طرف دوم: هروویه میلیچ متولد 10/5/1988، شهروند کرواسی، شهر کاپوچینسکا به ایمیل hrvojemilic33@gmail.com...
در متن قرارداد برای اشاره به هر دو طرف از کلمه parties و برای اشاره به یکی از طرفین از کلمه the party استفاده شده است.
این قرارداد در حالی بسته می شود که:
باشگاه وابسته به فدراسیون فوتبال ایران است.
بازیکن به عنوان یک فوتبالیست حرفه ای کروات شناخته می شود.
باشگاه و بازیکن قراردادی در تاریخ 2019/8/19 امضا کرده اند که از فصل 2019 آغاز شده و در پایان فصل فوتبالی 20/21 به پایان رسیده است.
طرفین در رابطه با تحقق قرارداد کار، برای جلوگیری از هرگونه اختلاف در این مورد، وارد مذاکره شده اند و توافق کرده اند که موضوع فوق را طبق شرایط و ضوابط در اینجا حل و فصل کنند و همچنین شرایط روابط کاری را تحت شرایط و ضوابط زیر تمدید کنند.
با توجه به تمام دلایل ذکر شده طرفین قرارداد،شروط زیر را در نظر دارند: (بندهای اصلی قرارداد)
طرفین بدینوسیله موافقت می کنند که تمامی اخطارهای قبلی بازیکن را کنار بگذارند و این اخطار ها هیچگونه تاثیر حقوقی نخواهد داشت، به این معنی که طرفین کلیه اختلافات قبلی را حل و فصل کرده اند و بنابراین با صلاحدید خود با توجه به قرارداد جدید عمل می کنند. (منظور از اخطار و اختلافات همان هشدار هایی است که میلیچ برای فسخ قراردادش داده است و همانطور که می دانید بازیکنی که پس از دو ماه مطالباتش را دریافت نکند می تواند به باشگاه هشدار 15 روزه بدهد و سپس قراردادش را پس از دریافت نکردن پول فسخ کند. باشگاه استقلال مدعی بود میلیچ برای قرارداد قبلی اش سود و دیرکرد می خواسته که این ادعا با این بند از قرارداد در تناقض است)
با آگاهی نسبت به این قضیه که که طرفین قراردادی را در سال 2019 امضا کرده بودند، قرارداد جدیدی را تنظیم می کنند. قرارداد جدید در تاریخ 2022/6/30 به پایان می رسد. (قرارداد جدید در صورتی که امضا می شد 9 تیر 1401 به پایان می رسید. با توجه به این نکته قرارداد اصلا یک ساله بوده و خبری از قرارداد بلند مدت نبوده است. مدیران استقلال معتقد بودند میلیچ قرارداد بلند مدت می خواهد و حتی رادوشوویچ و قرارداد سه ساله اش را مثال زده بودند)
باشگاه متعهد می شود از زمان عقد قرارداد مبلغ ناخالص 509.600 یورو را به بازیکن پرداخت کند و از این مبلغ 392.000 یورو به صورت خالص به خود بازیکن می رسد و 30 درصد از مبلغ کل معادل با 117.600 یورو به عنوان مالیات از طرف باشگاه پرداخت می شود و نحوه پرداختی ها به شکل زیر است:
مبلغ 54.600 یورو (42.000 یوررو به صورت خالص برای خود بازیکن و 30 درصد از این مبلغ معادل 12.600 یورو به عنوان مالیات) حداکثر تا تاریخ 30 ژوئن 2021 باید پرداخت شود. (این مبلغ به عنوان پیش پرداخت تا تاریخ 9 تیر باید پرداخت می شد)
برای مابقی مبلغ 7 قسط 65.000 یورویی درنظر گرفه شده است. (50 هزار یورو برای بازیکن و 30 درصد از مبلغ کل یعنی 15.000 یورو به عنوان مالیات). در مجموع طی 7 قسط مبلغ 455.000 یورو ( معادل 350.000 یورو برای بازیکن و 30 درصد از مبلغ کل برابر با 105.000 به عنوان مالیات) از سوی باشگاه پرداخت می شود و نحوه پرداخت این 7 قسط به شرح زیر است:
54.600 یورو (42.000 یورو برای بازیکن و 30 درصد از مبلغ معادل 12.600 یورو به عنوان مالیات) از سوی باشگاه پرداخت می شود.
این قسط باید حداکثر تا 31 جولای 2021 پرداخت شود.
54.600 یورو (42.000 یورو برای بازیکن و 30 درصد از مبلغ معادل 12.600 یورو به عنوان مالیات) از سوی باشگاه پرداخت می شود.
این قسط باید حداکثر تا 31 آگوست 2021 پرداخت شود.
54.600 یورو (42.000 یورو برای بازیکن و 30 درصد از مبلغ معادل 12.600 یورو به عنوان مالیات) از سوی باشگاه پرداخت می شود.
این قسط باید حداکثر تا 31 سپتامبر2021 پرداخت شود.
صفحه دوم پیش قرارداد شامل شرایط اقساط و بونوس ها است.
54.600 یورو (42.000 یورو برای بازیکن و 30 درصد از مبلغ معادل 12.600 یورو به عنوان مالیات) از سوی باشگاه پرداخت می شود.
این قسط باید حداکثر تا 31 نوامبر2021 پرداخت شود.
54.600 یورو (42.000 یورو برای بازیکن و 30 درصد از مبلغ معادل 12.600 یورو به عنوان مالیات) از سوی باشگاه پرداخت می شود.
این قسط باید حداکثر تا 31 ژانویه2022 پرداخت شود.
54.600 یورو (42.000 یورو برای بازیکن و 30 درصد از مبلغ معادل 12.600 یورو به عنوان مالیات) از سوی باشگاه پرداخت می شود.
این قسط باید حداکثر تا 31 مارس 2022 پرداخت شود.
54.600 یورو (42.000 یورو برای بازیکن و 30 درصد از مبلغ معادل 12.600 یورو به عنوان مالیات) از سوی باشگاه پرداخت می شود.
این قسط باید حداکثر تا 31 می 2022 پرداخت شود.
4. علاوه بر مبالغ و اقساطی که برای باشگاه در بند 3 در نظر گرفته شد، باشگاه باید از تاریخ 2022/6/30 که قرارداد منقعد می شود در بازه زمانی 30 روزه بونوس های زیر را به بازیکن پرداخت کند:
برای زمانی که باشگاه قهرمان لیگ خلیج فارس شود مبلغ 65.000 یورو (50.000 یورو به بازیکن می رسید و 30 درصد از مبلغ معادل با 15.000 یورو تحت عنوان مالیات) از سوی باشگاه باید پرداخت شود.
برای زمانی که باشگاه قهرمان جام حذفی می شود مبلغ 26.000 یورو (20.000 یورو به بازیکن می رسید و 30 درصد از مبلغ معادل با 6.000 یورو تحت عنوان مالیات) از سوی باشگاه باید پرداخت شود.
برای زمانی که باشگاه به مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا برسد مبلغ 13.000 یورو (10.000 یورو به بازیکن می رسید و 30 درصد از مبلغ معادل با 3.000 یورو تحت عنوان مالیات) از سوی باشگاه باید پرداخت شود.
برای زمانی که باشگاه به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا برسد مبلغ 13.000 یورو (10.000 یورو به بازیکن می رسید و 30 درصد از مبلغ معادل با 3.000 یورو تحت عنوان مالیات) از سوی باشگاه باید پرداخت شود.
برای زمانی که باشگاه به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برسد مبلغ 13.000 یورو (10.000 یورو به بازیکن می رسید و 30 درصد از مبلغ معادل با 3.000 یورو تحت عنوان مالیات) از سوی باشگاه باید پرداخت شود.
برای زمانی که باشگاه به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد مبلغ 39.000 یورو (30.000 یورو به بازیکن می رسید و 30 درصد از مبلغ معادل با 9.000 یورو تحت عنوان مالیات) از سوی باشگاه باید پرداخت شود.
برای زمانی که باشگاه به قهرمانی آسیا برسد مبلغ 78.000 یورو (60.000 یورو به بازیکن می رسید و 30 درصد از مبلغ معادل با 18.000 یورو تحت عنوان مالیات) از سوی باشگاه باید پرداخت شود.
5. باشگاه پس از امضای قرارداد در جولای 2021 تا تاریخ 2022/6/30 که قرارداد به پایان می رسد متعهد است ماهانه با پرداخت 1.000 یورو هزینه اجاره و اسکان خانواده بازیکن را بدهد.
6. باشگاه پس از امضای قرارداد در جولای 2021 تا تاریخ 2022/6/30 که قرارداد به پایان می رسد متعهد است 8 بلیط پرواز اکانومی تهران - کرواسی برای بازیکن و خانواده اش تهیه کند. (بلیت ها برای میلیچ به همراه همسر و دو فرزندش)
7. در ضمن باشگاه باید متعهد شود که تمامی مالیات ها، عوارض خروج و ... که در قرارداد قبلی که در تاریخ آگوست 2019 منعقد شده را تا قبل از روز عقد قرارداد به همراه حقوق و بونوس های موجود به بازیکن پرداخت کند. (این همان بندی است که هیات مدیره استقلال می گفت مدیر برنامه میلیچ با زیرکی در قرارداد گنجانده و استقلال را متعهد می کند با وجود این که در بند اول آمده بود اخطارهای قبلی از درجه اعتبار ساقط است، در این بند میلیچ تمام حقوق ها و پاداش های قرارداد قبلی خود را طلب کرده است)
8. باشگاه متعهد می شود تمام مدارک و تاییدیه های پرداخت مالیات و بیمه و عوارض را در اختیار بازیکن قرار بدهد.
صفحه سوم پیش قرارداد
9. برای جلوگیری از تردید و شفاف سازی تمامی پاداش های آورده شده در بند شماره 4 از روزی که قرارداد اصلی امضا شده تا روز 2022/6/30 قابل اجراست و بازیکن می تواند نسبت به آن احقاق حق کند، این بونوس ها هم تنها شامل لیگ خلیج فارس و لیگ قهرمانان نمی شود.
10. طرفین توافق می کنند که ماده 3.10. قرارداد کار دیگر قابل اجرا نخواهد بود و از روز امضای این ضمیمه قابل اجرا است. (منظور از قرارداد کاری همان قرارداد اصلی است)
11. تمامی پرداختی ها بر اساس موارد توافق شده در این ضمیمه که به صورت خاص مشخص شده از روزی که قرارداد اصلی امضا می شود تا تاریخ 2022/6/30 به بازیکن پرداخت می شود و توافقات قبلی بین طرفین در نظر گرفته نمی شود.
12. تمامی بندهای این ضمیمه عینا در قرارداد کاری اصلی گنجانده می شود و تمامی موارد این ضمیمه قابل اجرا است.
13.هرگونه اختلاف بین طرفین در ارتباط با این ضمیمه ، منحصرا از سوی ارگانهای حقوقی / کمیته ها / اتاقهای فیفا حل و فصل می شود و در این شرایط مقررات فیفا اعمال می شود
14. افضای کامل و یا جزیی از این ضمیم و قرارداد اصلی غیرمجاز است مگر این که طبق دستورات قضایی و ارگان های مورد تایید قرارداد در اختیار باقی قرار بگیرد.
15. این ضمیمه به همراه بند هایش بخشی جدایی ناپذیر از قرارداد کاری اصلی است و به دو زبان فارسی و انگلیسی ترجمه می شود. درصورت تخلف بین نسخه فارسی و انگلیسی،‌به نسخه انگلیسی قرارداد استناد می شود.
16. طرفین قرارداد باید این بندها را بخوانند و با تمامی بخش های آن موافقت کنند و سپس قرارداد اصلی را امضا می کنند.
توضیح ضروری: آنچه در ترجمه متن قرارداد داخل پرانتز آمده و بولد شده، در متن نیست و تفسیر است.
استفاده از فضای مجازی برای فشار به باشگاه
در پایان این پرونده بهتر است به این نکته اشاره شود که قراردادی که پیش نویسش را خواندید می خواسته جای قرارداد قبلی را بگیرد اما مطابق بند هفت، امضای این قرارداد استقلال را به پرداخت حقوق و پاداش باقی مانده از قرارداد قبلی متعهد می کرد و همین باعث ناراحتی و عصبانیت هیات مدیره شده و حتی خود عبدیان و همچنین کادرفنی استقلال هم از این ماجرا تعجب کرده بودند و به گوش بازیکنان تیم هم رسیده بوده و آنها هم علیه میلیچ موضع گرفته بودند. در واقع بهتر است بگوییم اگر استقلال تن به امضای این قرارداد می داد حدود هفتصد هزار یورو بدون بونوس و پاداش و ... به میلیچ متعهد می شد و بعید بود بتواند این بدهی سنگین را بپردازد. در واقع خطر از بیخ گوش استقلال گذشت و آنهایی که می خواستند با کارهای پوپولیستی پیش هواداران استقلال محبوبیت کسب کنند، می خواستند هزینه ای سنگین به استقلال تحمیل کنند اما این بار باشگاه استقلال تحت تاثیر فضای مجازی و برخی ایجنت های سودجو و مدیران اسبق باشگاه که کارنامه شان مشخص است قرار نگرفت. معمولا در این مواقع باشگاهها برای اینکه از فشار هواداری و فضای مجازی خارج شوند دانسته یا نادانسته این نوع قراردادهای ترکمنچای را امضا می کنند اما این بار استقلال که از درد بی پولی هم رنج می برد، مقابل این فاجعه ایستاد. البته این ماجرا دلیل نمی شود که مشکلات مدیریتی استقلال نادیده گرفته شود و به آنها نقد نشود. بازیکنان این تیم 35 درصد پول گرفته اند و البته وضعیت مالی تیم اسف بار است. نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که میلیچ با ادعای عشق به استقلال، می توانست تا پایان رقابتهای لیگ برتر و جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا در استقلال بماند اما او به توصیه مدیربرنامه هایش و شاید کسانی که از داخل به او مشاوره می دانند استقلال را ترک کرد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/621420/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ویدئوی زیبا از پیانو نوازی کارن همایون فر

مجازات متخلفان کنکور چیست؟

انتقال آرادکوه در دستور کار شهرداری تهران

گوناگون/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

عجیب ترین پدیده های طبیعی در کره زمین

لحظه هولناک تصادف 2 بالگرد نظامی در مالزی

نجار طبیعت اینجوری درخت رو قطع می‌کند

معبدی اسرار آمیز که از دل کوه به بیرون آمده است

تلاش های فیلِ مادر برای نجات دادن فرزندش از دریاچه

با این کپه ترکیه ای خانواده را غافلگیر کنید

ساندویچ مرغ فوق خوشمزه

سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران

اطلاعیه مهم تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی

تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!

ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز

تجویز نسخه ایتالیایی برای والیبال بلغارستان

جانشین خولیو ولاسکو با باشگاهش تمدید کرد

اعزام کاروان‌های المپیک و پارالمپیک به پاریس با پرواز داخلی

عکس‌هایی از ژاپنی‌ها که ندیده‌اید!

از کنار زدن مسی تا 21 جایزه با رئال در 9 ماه!

اعزام همزمان یزدانی و قاسم‌پور به مسابقات رنکینگ جهانی

اینزاگی: این داستان قهرمانان زیادی داشت

گرجستان به دنبال میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا 2028

اولین گام برای ارزان ‌شدن تنیس برداشته شد

حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

چی در ذهن آرمان میگذره

انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما

50 سال قبل؛ خط تولید مرسدس بنز در آلمان/ عکس

اکثر خودکشی های اخیر در ایران مولود فقر و جیب خالی است

نجمه جودکی مجری سابق تلویزیون با استایل متفاوت در کنسرت علیرضا طلیسچی

پشت صحنه مهمونی 3 ایرج طماسب با حضور صدا پیشه های بچه و ببعی

لبخند جذاب کمند امیر سلیمانی آذر پدر سالار در کودکی / چقدر ناز و مو فرفری بوده

سلفی تینای گناه فرشته در خودروی شخصی اش / زیبایی نفس بازغی در سن نوجوانی نظر همه را جلب کرد

تصاویر جنجالی از عیادت بازیگران معروف از ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان؛ آخرین وضعیت سلامتی خانم بازیگر!

آهنگ دلی «دال» را با اجرای حمید هیراد تماشا کنید

ادعای عجیب خواننده ایرانی: دو دور دور دنیا چرخیدم

آغاز سال تحصیلی جدید از 10 شهریور؟!

رعد و برق وحشتناک در جیانگژی چین

واکنش وزیر علوم به انتقادات دانشجویان به عدم حضور در دانشگاه‌ها

فرمانده فراجا:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

قالیباف: بانک مرکزی، سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت بهداشت مسئول گرانی و کمبود دارو هستند

کمبود بیش از 100 هزار پرستار در کشور

عاقبت ضرب و شتم یک گاو نر با چوب

صبح زیبا با نمایی از کوه رینیر در آمریکا

روش تهیه سالاد رژیمی

ناروانی طبیعی گفتار و راهکارهای درمان آن

زمان طلایی برای درمان لکنت زبان

افزایش احتمال افسردگی در میان سالی با ساعات‌کار طولانی در جوانی

رازها را این‌طرف و آن‌طرف پخش می‌کنم!

اتفاق خبرسازی که برای هنجارشکن‌ های اینستاگرام افتاد