آریا بانو

آخرين مطالب

بسته‌ی پیشنهادی فرهنگی و هنری برای تعطیلات آخر هفته‌ی شما مقالات

بسته‌ی پیشنهادی فرهنگی و هنری برای تعطیلات آخر هفته‌ی شما
  بزرگنمايي:

آریا بانو - آخرین خبر / این بسته‌ی پیشنهادهای فرهنگی و هنری برای تعطیلات آخر هفته‌ی شما است. بسته‌ای پر از پیشنهاد فیلم، کتاب، پادکست، مستند، سریال و ... . ورق بزنید و این پیشنهادها را بخوانید و ببینید و لذت ببرید. این پیشنهادها را می‌توانید برای دیگران هم بفرستید. چه چیزی بهتر از یک آخر هفته‌ی پر از خوراک فرهنگی.

آریا بانو


آریا بانو


توضیحی در مورد این پادکست:
ما در رادیو سیتکام براتون یه قصه روایت می‌کنیم. قصه‌ای که از یه کلبه‌ی لعنتی کنار دریای شهر تهران شروع میشه. دریایی که البته به اقیانوس هم راه داره! کاراکترهای زیادی درگیر این قصه هستند که قراره با همه‌شون آشنا بشید و لحظاتی رو از زاویه‌ی اونها به دنیا نگاه کنید. طراحی سیتکام از مهرداد نعیمی و بورژین عبدارزاقی با صدای سیاوش صفاریانپور، آیدین سیارسریع، بهزاد قدیانلو، آرش زمانیان، امیرقباد فرهی، علی دریاکناری، علی رضازاده، پدرام سلیمانی، مرتضی قدیمی، نادر رحمانی، علی رمضانپور، مونا زارع و....

آریا بانو


کتاب «تختواب دیگران»، نوشتۀ آیدا مرادی آهنی، جستارهایی است در باب سفر و معنا و مفهوم آن. آیدا مرادی آهنی در «تختخواب دیگران» هم از سفرهای خود به نقاط مختلف جهان نوشته است و هم از مفهوم سفر و موقعیت انسان به عنوان مسافر و هم از تأملات و احساساتی که به نحوی با سفر گره خورده‌اند یا بر اثر سفر برانگیخته شده‌اند. «تختخواب دیگران» در واقع نوعی تجربۀ درونی و ذهنی سفر است و نوعی پیوند میان مشاهده و تأمل در موضوع مشاهده، همراه با رؤیاهایی که با واقعیت می‌آمیزند و بُعدی خیال‌گونه به شرح واقعیت بیرونی می‌دهند. در کتاب «تختخواب دیگران» همراه نویسنده به درون و بیرون مکان‌ها سفر می‌کنیم، به عالم سینما و نقاشی و ادبیات می‌رویم، درون خود و درون روابط آدمیان را می‌کاویم، بر کشتی می‌نشینیم و بر آب‌ها سفر می‌کنیم و مناظری را به تماشا می‌نشینیم که گاه با کلمات تصویر شده‌اند و گاه خودِ تصویر بیانگر کلمات است. کتاب با تصویرها و نقاشی‌هایی همراه است که کامل‌کننده متنِ مکتوب و مرتبط با آن هستند.
راوی «تختخواب دیگران» نه فقط در مکان‌ها که در افکار و نوشته‌ها و آثار هنری نیز پرسه می‌زند و با ربط دادن چیزهای مختلف به یکدیگر می‌کوشد به کُنهِ موقعیتی که در آن هست و کُنهِ آنچه در کتاب از آن سخن می‌رود راه یابد. از همین رو کتاب به محل تلاقی خاطره و سفرنامه و مقاله و قصه و رؤیا و واقعیت و کلمه و تصویر بدل می‌شود و این تلاقی و پیوندِ شیوه‌های متنوع بیان ماحصل آزادی عملی است که جستارنویسی برای نویسنده فراهم می‌کند.
مروری بر کتاب «تختخواب دیگران»
کتاب «تختخواب دیگران» نه فقط شرح سفر، که شرحِ چیستی سفر نیز هست و شرح آشنایی‌ها و بیگانگی‌ها و احساسات متضادی که آدم در حین سفر و پرسه در شهرها و مکان‌ها احساس می‌کند. آیدا مرادی آهنی در جستارهای کتاب «تختخواب دیگران»، از خلال شرح سفر به نقاط مختلف دنیا و سیاحت در آب‌ها و خشکی‌ها، از خود و از دیگران و از روابط میان آدم‌ها و پیوند آدم‌ها و شهرها نوشته است و از موقعیت انسان در مقام مسافری که از سرزمین خود به سرزمین یا سرزمین‌هایی دیگر سفر می‌کند. او در این کتاب گویی می‌خواهد نشان بدهد که آدمی در سفر چه می‌جوید و چه به دست می‌آورد و بین مبداء و مقصد چه یگانگی‌ها و بیگانگی‌هایی را می‌جوید و چه می‌یابد. سفر در کتاب «تختخواب دیگران» همچنین سفری به عالم ادبیات و سینما و نقاشی است و تلاش برای درک جهان و آدمیان و مفاهیم گوناگون مطرح شده در کتاب، از خلال آثار ادبی و هنری و آنچه نویسندگان و هنرمندان مشهور دیده و شناخته و درک و بیان کرده‌اند. این‌گونه است که در کتاب پای هرمان ملویل و جک لندن، پای شخصیت‌های داستانی بزرگ و معروف و محبوبی چون دن‌کیشوت و پرنس میشکین و پای سینمای موج نو و ژان لوک گدار نیز به میان می‌آید.
نویسنده در «تختخواب دیگران» از چرایی سفر می‌نویسد و همچنین از سفرنامه‌ها و مشاهدات و خاطرات و احساسات ایرانیانِ دیگر از سفر. از این رهگذار است که گریز می‌زند به آنچه نویسندگان و شاعران و هنرمندانی چون براهنی و آل احمد و سهراب سپهری و... از سفر دیده‌اند و درک و بیان کرده‌اند. بنابراین «تختخواب دیگران» سفری به سفرنامه‌ها و خاطرات دیگران و گشت‌وگذاری در این سفرنامه‌ها و خاطرات هم هست.
در بخشی از این کتاب می‌خوانید:
«ما در عمق شهرهای غریب پیِ شهر خودمان می‌گردیم. دنبال نشانه‌ای آشنا که هم به آن شهر نزدیک شویم و هم خود را به آن نزدیک کنیم. مانند یافتن تفاهمی با غریبه‌ای دوست‌داشتنی. آناییز نین در رفتار سرد نیویورکی‌ها دنبال خوی معاشرتی پاریسی بود. همان‌قدر که شبیه نبودن قاهره به تهران براهنی را سر ذوق آورد، نیافتن پرنده‌های امیرآباد در نیویورک سپهری را سخت آزرد. این‌جور موقع‌ها، گاه با آن چیزهایی که در مکان جدید دلکش – هرچند غریب - می‌یابیم یکدل می‌شویم، بلکه گشایشی شود. گاهی حتی ممکن است به‌عمد به لهجه‌ی آدم‌هایش حرف بزنیم. کمی حرکتمان توریستی است اگر ساری هندی بپوشیم اما نزدیک‌ترمان می‌کند. سپهری از پس ابرهای دلتنگی برای شهر خودش گاهی آفتاب امید را در این همسویی‌ها می‌دید.»
کتاب «تختخواب دیگران» در انتشارات کتاب سده منتشر شده است.

آریا بانو


یک مکان ساکت A Quiet Place
فیلم ترسناک مکانی ساکت ساخته جان کرازینسکی در سال 2018 ، در زمانی میگذرد که هیولاهایی ناشناخته زمین را تصرف کرده اند و کوچک ترین صدایی آنها را به سوی انسان ها کشانده و باعث نابودیشان میشوند. خانواده ای که در سکوت کامل زندگی میکنند تلاش دارند تا صدایی تولید نکند تا هیچ اتفاقی رخ ندهد ولی ....
درباره فیلم یک مکان ساکت
فیلم یک مکان ساکت به کارگردانی جان کرازینسکی در سال 2018 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر وحشت و علمی تخیلی می‌باشد. در این فیلم امیلی بلانت، جان کرازینسکی , نوآ جوپ به هنرمندی پرداخته‌اند.

آریا بانو


درباره فیلم در انتظار آدولف
فیلم در انتظار آدولف به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی در سال 1396 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر فیلم تئاتر و خانوادگی می‌باشد. در این فیلم اشکان خطیبی، آناهیتا درگاهی، حسین امیدی، آوا شریفی , رضا مولایی به هنرمندی پرداخته‌اند.

آریا بانو


آریا بانو


پادکست نظامی گنجوی
محمدرضا طاهری/ شاعر،نویسنده و مدرس زبان و ادبیات فارسی. یکی از دغدغه‌های من آشنایی بی‌واسطه ایرانیان و فارسی زبانان با پیشنۀ گرانسنگ فرهنگ و ادبیات این سرزمین است. در این راه کتابی با عنوان «صحیح خوانی متون کهن» منتشر کرده‌ام و تولید پادکست نظامی گنجوی را نیز با همین انگیزه آغاز نموده‌ام. من در این پادکست صرفاً یک قصه گو نیستم. بلکه تلاش می‌کنم علاوه بر روایت داستان مخاطب را با ظرافت‌های بیشمار هنری و ادبی که در زبان شعر نظامی نهفته آشنا کنم.
شما برای این تعطیلات آخر هفته چه پیشنهادهایی دارید؟
برگرفته از jabe.mag
قسمت قبل:

آریا بانو


بسته‌ی پیشنهادی فرهنگی و هنری برای تعطیلات آخر هفته‌ی شما
1400/03/27 - 22:00

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/621411/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افسردگی غیر معمول یا آتیپیک

سندروم بیت المقدس چیست؟

آشنایی با خصوصیات زنانی که تیپ شخصیت مردانه دارند

آدم های پرتوقع چه ویژگیهایی دارند و چگونه باید با آن‌ها رفتار کرد؟

اختلال افسردگی اساسی چیست؟ دلایل و درمان آن

بیماری وسواس فکری OCD

بی اشتهایی عصبی چیست و چگونه درمان می شود؟

چگونه به شخصی بگویید که بوی بد دهان یا بدن دارند

آگورافوبیا یا ترس از فضای باز چیست؟ علل و درمان

بی‌گوشی‌هراسی (نوموفوبیا)

راههای غلبه بر افسردگی

ادیتیوولتافوبیا چیست و چگونه درمان می شود؟

افراد آب زیر کاه چه کسانی هستند؟

کربوفوبیا چیست؟ علت و درمان آن

نئوفوبیای غذایی چیست و چگونه درمان می شود؟

تراپیست کیست؟ معرفی انواع تراپی

اختلالات خلقی چیست؟ انواع اختلالات خلقی

نشخوار ذهنی چیست؟ درمان نشخوار ذهنی

ویژگی افراد درون گرا چیست؟ راههای درمان درون گرایی

آر تی ام اس (rTMS) یا تحریک مغناطیسی مغز چیست؟

مثلث کارپمن چیست؟ خروج از مثلث کارپمن

هیپنوتراپی چیست؟ موارد استفاده از هیپنوتراپی

کلمات و عبارات نشان دهنده افسردگی

روش صحیح قطع داروهای افسردگی

رشد فردی چیست؟ تاثیرات رشد فردی

قانون لاگوم چیست و چگونه سوئد را به شادترین مردم تبدیل کرده است؟

نقشه مغزی چیست؟ نحوه تهیه نقشه مغزی

آموزش انجام تمرین های مدیتیشن + نکاتی برای تازه کارها

دلایل، مزایا و معایب تغییر شغل

افسردگی در محیط کار و راههای رهایی از آن

تفاوت استرس و اضطراب و راههای درمان آنها

خسته شدن از زندگی به چه معناست و چه تاثیری دارد؟

مزایا و معایب ادامه تحصیل در سن بالا

چاکرا و خواص آن + معرفی هفت چاکرا

بی ارادگی چیست؟ راههای مقابله با بی ارادگی

کتاب درمانی چیست و چگونه انجام می شود؟

منشور برقراری ارتباط چیست + روش ساخت منشور برقراری ارتباط

رفتار حرفه ای چیست؟ چگونه رفتار حرفه ای داشته باشیم

ایده آل گرایی چیست و خطرات آن چیست؟

بلوغ فکری چیست و چه نشانه هایی دارد؟

اختلال سلفیتیس چیست و چگونه درمان می شود؟

سندرم قلب شکسته چیست؟ علل و علائم و درمان آن

دروغگویی پاتولوژیک چیست؟ علائم و درمان آن

ترس از سگ یا سگ هراسی چیست و چگونه درمان می شود؟

صدابیزاری یا میسوفونیا چیست و چگونه درمان می شود؟

سندرم آسپرگر چیست و چگونه درمان می شود؟

بی ثباتی عاطفی چیست و علائم و درمان آن کدام است؟

نردبان انتزاع چیست و کاربرهای آن برای سخن گفتن جذاب کدامند؟

اعتیاد به تلویزیون چه مضراتی دارد و چگونه می توان برآن غلبه کرد؟

اعتیاد به قمار چیست؟ نشانه ها، علل و درمان آن