آریا بانو

آخرين مطالب

پاک کردن چربی از روی کابینت آشپزخانه با مواد مختلف گوناگون

پاک کردن چربی از روی کابینت آشپزخانه با مواد مختلف
  بزرگنمايي:

آریا بانو - پاک کردن لکه روغن از روی لباس و یا لکه های چربی روی سطوح یکی از دغدغه های خانم های خانه دار است. . شاید لکه های چربی روی درهای کابینت های آشپزخانه به چشم نیایند ولی لکه چربی روی کابینت مکان خوبی برای رشد باکتری ها در آشپزخانه هستند. در عین حال اگر کابینت های آشپزخانه تان چوبی هستند، ماندن طولانی مدت این لکه ها، باعث آسیب دیدن چوب کابینت می شوند. اما شما خیلی راحت می توانید لکه چربی روی کابینت آشپزخانه را پاک کنید. در این مطلب با معرفی روش های پاک کردن چربی از روی کابینت با ما همراه باشید.
پاک کردن چربی از روی کابینت چوبی و ام دی اف
یک شوینده با سرکه درست کنید. یک لیوان سرکه و یک لیوان آب را با هم ترکیب کنید. این شوینده ی ملایم برای تمیزکاری روزانه ی کابینت های چوبی ایده آل است. این محلول باعث تاب برداشتن و از بین بردن جلای کابینت ها نمی شود. اگر نمی خواهید از محلول سرکه استفاده کنید، آنرا با یک شوینده ملایم جایگزین کنید. یک قاشق چای خوری مایع ظرفشوئی را با یک لیوان آب ترکیب کنید. شما همچنین می توانید از شوینده های ملایم و معمولی نظافت آشپزخانه استفاده کنید. برای پاک کردن چربی از روی کابینت، از شوینده های چندکاره و قوی استفاده نکنید. آنها باعث رنگ زدائی و تاب برداشتن چوب کابینت شما می شوند. پس از هر بار پخت و پز، سطوح خارجی کابینت چوبی را دستمال بکشید. چربی و باقی مانده ی غذا پس از هربار پخت و پز بر روی کابینت آشپزخانه شما می نشیند. هربار دستمال کشی پس از پخت و پز ظاهر کابینت شما را همیشه تمیز و مرتب نگاه می دارد. یک دستمال نظافت و یا پارچه را به محلول سرکه آغشته کرده و بر روی درب ها و سایر سطوح کابینت بکشید.

آریا بانو


حواستان باشد، در فرابند پاک کردن چربی از روی کابینت، برای اینکه چوب ها مرطوب نگردند، خیلی کابینت را خیس نکنید. پارچه ی شما باید مرطوب باشد، نه خیلی خیس. بوی سرکه بلافاصله پس از خشک شدن کابینت ها از بین خواهد رفت. اگر محلول سرکه برای تمیز کاری کافی نبود، از محلول رقیق شده ی شوینده های خانگی استفاده کنید. از یک پارچه تمیز برای خشک کردن کابینت ها استفاده کنید. برای اینکه از آسیب دیدن و تاب برداشتن کابینت ها به خاطر رطوبت ایجاد شده، جلوگیری کنید. تمامی کابینت ها را خیلی سریع با یک دستمال تمیز خشک کنید. پاک کردن چربی از روی کابینت با جوش شیرین: از جوش شیرین برای تمیز کردن چربی چسبیده کابینت استفاده کنید. مواد غذائی باقی مانده پس از گذشت زمان به سختی تمیز می شوند. جوش شیرین به عنوان یک لکه زدای ملایم، بدون آسیب زدن به کابینت چوبی شما، این لکه ها را از بین می برد. یک خمیر غلیظ از ترکیب جوش شیرین و آب درست کنید. یک دستمال را به آن آغشته کرده و روی سطوح مورد نظرتان بکشید. اگر آلودگی جدا نشد، برای 15 دقیقه خمیر را بر روی آن بگذارید و سپس مجددا آن را بسابید. اگر از کاردک استفاده می کنید، بسیار توجه کنید که کابینت خود را خط نیاندازید.

آریا بانو


سایر موارد کاربردی برای از بین بردن آلودگی های آشپزخانه
موم شمع : با استفاده از موم شمع قادر به پاک کردن بسیاری از آلودگی های ایجاد شده بر روی کاشی و سرامیک های آشپزخانه خود خواهید بود . آب برنج برای پاک کردن چربی از روی کابینت : استفاده از آب برنج برای از بین بردن لکه های چربی ایجاد شده بر روی اجاق گاز ، روشی آسان و اقتصادی و سازگار با محیط زیست است . کافی است که آب برنج را بر روی سطح اجاق گاز خود مالیده و اجازه دهید تا خشک شود و سپس لکه های موجود بر روی اجاق را با استفاده از یک دستمال مرطوب به راحتی پاک کنید . مواد شوینده : مخلوط آب گرم و مواد شوینده در تمیز کردن لکه های روغن بسیار موثر است اما مراقب باشید زیرا ترکیب شیمیایی این مواد ممکن است باعث آسیب رسیدن به پوستتان شود . لیمو و جوش شیرین : ترکیب لیمو و جوش شیرین، ترکیبی عالی برای از بین بردن لکه های چربی تازه ایجاد شده هستند . آب گرم برای پاک کردن چربی از روی کابینت : اگر لکه روغن تازه است ، می ‎توانید با استفاده از آب گرم، لکه های چربی را بلافاصله از روی اجاق، کف و یا سایر وسایل آشپزخانه پاک کنید . استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن لکه های روغنی: برای از بین بردن لکه های سخت یک لیوان آب ولرم به اندازه (240 میلی لیتر) را با یک لیوان جوش شیرین مخلوط کرده تا به شکل خمیر در بیاید سپس خمیر را با استفاده از یک پارچه و یا یک اسفنج روی لکه ها بمالید و با یک پارچه تمیز خمیر را از روی سطوح پاک کنید.

آریا بانو


پاک کردن چربی از روی کابینت فلزی
برای پاک کردن چربی از روی کابینت فلزی، با استفاده از جاروبرقی و نازل داخل کابینت‌ها را تمیز کنید. بیشتر روی گوشه‌ها و کناره‌های کابینت تمرکز کنید؛ چون کثیفی بیشتر آن‌جا جمع می‌شود. با استفاده از الکل ضدعفونی و یک دستمال تمیز، چربی و روغن جمع شده روی سطوح کابینت را پاک کنید. می‌توانید این کار را اول انجام دهید. الکل ضدعفونی ارزان است، روغن و چربی را به خوبی پاک می‌کند و سریع خشک می‌شود. با استفاده از سیم ظرفشویی زنگ‌زدگی داخل کابینت‌ها را پاک کنید. یک قسمت زنگ‌زده پیدا کنید و روی آن سیم ظرفشویی بکشید و نتایج آن را بررسی کنید. یادتان باشد هر چه سیم ظرفشویی را آرام‌تر روی سطوح کابینت بکشید، آسیب کمتری به آن‌ وارد می‌شود. با استفاده از یک دستمال تمیز و ترکیب آب و مایع ظرفشویی همه‌جای کابینت، روی درها و داخل آن‌ها را بشویید. سپس یک دستمال تمیز دیگر را به آب آغشته کنید و کف را از روی درها و داخل کابینت پاک کنید. با استفاده از سشوار تمام ترک‌ها و گوشه‌ و کنار کابینت را کامل خشک کنید. یک لایه‌ی نازک پلیش خودرو روی کابینت‌ها بزنید که فلز در برابر رطوبت و کثیفی مقاوم‌تر شود تا نظافت آن را برای مرتبه‌ی بعد ساده‌تر کند. این مرحله ضروری نیست، اما اگر این کار را انجام دهید کابینت‌ها مثل روز اول براق خواهند شد.
سخن آخر
جلوگیری از ایجاد لکه های روغنی بر روی اجاق گاز هنگام آشپزی کردن اجتناب ناپذیر است . با گذشت زمان ، این لکه ها جلوه زشتی به آشپزخانه می ‎دهند . مناطقی که بیشتر تحت تاثیر این لکه های روغنی هستند عبارتند از :کابیت ، هود و اجاق گاز. تمیز کردن این لکه های روغنی از روی وسایل آشپزخانه به وسیله یک دستمال خشک و یا مرطوب ، تنها منجر به اتلاف وقت و انرژی می ‎شود . بسیاری از پاک کننده های شیمیایی نیز در ترکیب با گرد و غبار موجود بر روی وسیله مورد نظر، کارآیی ندارند و علاوه بر این، پاک کننده های حاوی آمونیاک برای سلامتی مضرند.
پاک کردن چربی از روی کابینت را به شما آموختیم تا به روشی اصولی از پس این کار برآیید. پیشنهاد می‌کنیم از بین بردن لکه روغن از روی دیوار با این 3 روش تضمینی را نیز یاد بگیرید تا در مواقع لزوم به کارتان آید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/621405/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی Orion

رضایت کادر فنی نساجی از لوان پولی

قد کشتی ایران از آسیا بلندتر است

قربانعلی‌پور: قلعه‌نویی سعی در کمترین تعطیلی دارد

هافبک استقلال زیر تیغ جراحی

قاب مشترک ستاره استقلال با غول بسکتبال ایران

محرومیت مادام‌العمر برای بازیکنی که شرط‌بندی می‌کرد

فیفا در جریان اقدامات مربوط به پیشرفت فوتبال ایران قرار گرفت

«مارال»؛ روایت دختری 15 ساله که مجبور به ازدواج است

متلک بانمک سریال «نون خ» به قیمت طلا

اکران آنلاین «آخرین تولد» با بازی الناز شاکردوست

رونمایی از پوستر رسمی جشنواره فیلم «کن»

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

سهم هر ایرانی از مصرف سیگار؛ سالی 860 نخ!

هدیه عجیب و ویژه مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی در «شب‌ آهنگی» که سوژه شد

رونمایی از دفتر کار محمد بن سلمان / استایل جالب و متفاوت ولیعهد عربستان در محل کارش که پربازدید شد!

قسمتی از دکوراسیون امروزی و شیک خانه یوسف تیموری بازیگر فولاد سریال «زیر آسمان شهر» / چه مبلمان زیبایی

حذف هپاتیت C در ایران رسما اعلام شود

مرد ثروتمند قربانی طلب یک میلیارد تومانی‌اش شد

احداث آرامستان جدید پایتخت در 2 نقطه تهران

زیبایی های یک پل در میان ابر ها

ساحل زیبای اقیانوس هند

کی حاضره امتحانش کنه؟

چطور کوکو سبزی پف می‌کند؟

این بیماران به کنسرو لب نزنند

7 متهم طلاق بعد از 20سال زندگی

مطالعه جدید؛ ژن‌های قدرت می‌توانند از ما در برابر بیماری و مرگ زودرس محافظت کنند

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

ظهور یک برزیلی واقعی در لیگ برتر

ماجرای جدایی دروازه‌بان استقلال چیست؟

اینتر به دنبال زدن 3 نشان با یک تیر در دربی میلان!

بازی زیبای پرسپولیس حال هواداران را خوب کرده است

سرمربی پیشین فوتسال: بازیکنان با استرس بازی کردند

پیشنهاد پزشکی به بیرانوند برای بازگشت به دروازه پرسپولیس

باشگاه تراکتور: سرمربی امروز مشخص می‌شود

رویه‌های امنیتی مراسم افتتاحیه المپیک پاریس

ورود کمیته انضباطی فدراسیون به بازی استقلال - شمس‌آذر

فروش بالای فیلم‌ها دستاورد سینماگران است نه دولتمردان

معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی

چهره بازیگر سریال «پایتخت» در 50 سالگی

عضو گروه بیتلز و همسرش چرا به ایران آمدند؟/ از بازارگردی و خوردن کباب تا دیدار با ویگن/ تصاویر

خوانندگی مهدی سلطانی با صدای بهشتی و اجرایی عاشقانه + ویدیو / خوشا روزی که این دنیا سر آید

تصاویر آخرالزمانی و باورنکردنی منتشر شده از لحظه شروع طوفان و سیل وحشتناک و بی‌سابقه در دبی

ایمان صفا ممدچاخان نیسان آبی در دورهمی خانوادگی از عشقش رونمایی کرد / چقد همشون صمیمی و با اصالتن

اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست

شیوع 3 بیماری از داخل افغانستان به ایران