آریا بانو

آخرين مطالب

طرز تهیه نان گیسو حلقه ای خانه داري

طرز تهیه نان گیسو حلقه ای
  بزرگنمايي:

آریا بانو - درست کردن نان خیلی کار سختی نیست و فقط زمان زیادی طول می کشد تا حاضر شودو چون برای این که یک نان خیلی خوشمزه شود حتما باید خمیر یک زمان استراحت داشته باشد. طرز تهیه نان خانگی گیس بافت در فر هم از لحاظ ظاهری بسیار جذاب هست و هم خوشمزه است‌. نان گیسو یکی از نان های خوشمزه و دارای بافت نرم است که گزینه مناسبی برای صبحانه می باشد. این نان شیرین نیست ولی با توجه به ذائقه می توان مقدار بیشتری شکر در خمیر آن استفاده کرد که توصیه می شود این کار را انجام نشود و اجازه داد تا این نان طعم واقعی خود را داشته باشد. نان گیسو از ساده ترین و متداول ترین نان های حجیم خانگی است و برای شروع نان پزی در منزل این دستور به دلیل سادگی و خوشمزگی از بهترین گزینه هاست. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان گیسو حلقه ای در ادامه با سایت چی شی همراه باشید. مواد لازم نان گیسو حلقه ای آرد نان فانتزی 3 پیمانه تخم مرغ 1 عدد شیر سه چهارم پیمانه شکر 4 قاشق سوپ خوری خمیر مایه خشک 2 قاشق چای خوری روغن مایع 4 قاشق سوپ خوری نمک نصف قاشق چای خوری مواد میانی کره 50 گرم پودر قند 50 گرم دارچین 2 قاشق سوپ خوری گردو و کشمش به دلخواه نصف پیمانه طرز تهیه نان گیسو حلقه ای مرحله اول برای تهیه نان خوشمزه به صورت گیسوی حلقه ای در ابتدای کار، شیر را کمی گرم می کنیم تا ولرم شده به طوری که دستمان را نسوزاند. سپس با یک قاشق، شکر و خمیر مایه مخلوط می‌کنیم و روی ظرف را به طور کامل می پوشانیم. مرحله دوم سپس در جای نسبتاً گرمی قرار می دهیم تا خمیر مایه عمل بیاید. 10 دقیقه برای این کار کافی است. آرد الک شده، نمک و بقیه شکر را در کاسه‌ای می ریزیم ومخلوط می کنیم. سپس تخم‌مرغ و مخلوط شیر و خمیر مایه عمل آمده را به آن اضافه می کنیم. طرز تهیه نان گیسو حلقه ای سپس کاملاً مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود. سطح کار را آرد پاشی می کنیم و خمیر را به سطح کار، منتقل می کنیم. کم کم روغن مایع را اضافه می‌کنیم و خوب ورز می دهیم. حدوداً 15 دقیقه ورز دادن را ادامه می دهیم تا خمیر نرم و یکدستی حاصل شود. مرحله چهارم خمیر را در کاسه چرب شده قرار می دهیم روی آن را با نایلون یا سلفون می پوشانیم تا خمیر به مدت یک ساعت در جای نسبتا گرمی استراحت کند و حجم خمیر دو برابر شود. بعد از استراحت خمیر، پف آن را گرفته و به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم. مرحله پنجم سپس خمیر ها را روی سطح کار به صورت مستطیل بلند پهن می کنیم. روی خمیرها را با قلم مو،کره ذوب شده می مالیم و پودر قند و دارچین مخلوط شده را می پاشیم.سپس خمیر را از طول برش های یک سانتی می زنیم،بعد خمیر را از طول رول می‌کنیم و هر دو قسمت را به هم می بافیم. طرز تهیه نان گیسو حلقه ای سپس در قالب گرد قرار می دهیم و دو سر خمیر را به هم می تابانیم و روی آن را می پوشانیم و برای نیم ساعت دیگر، استراحت می دهیم. فر را از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم می کنیم. سپس نان را درون فر با همان دما قرار می دهیم. مرحله هفتم سپس حدود 30 تا 35 دقیقه زمان می دهیم تا روی نان طلایی شود. این نان نیازی به رومال ندارد و یک نان بسیار لطیف و خوشمزه به دست می آید. قالب را از فر خارج کرده و صبر می کنیم تا خنک شود. سپس از قالب خارج می کنیم و سرو می کنیم.

درست کردن نان خیلی کار سختی نیست و فقط زمان زیادی طول می کشد تا حاضر شودو چون برای این که یک نان خیلی خوشمزه شود حتما باید خمیر یک زمان استراحت داشته باشد. طرز تهیه نان خانگی گیس بافت در فر هم از لحاظ ظاهری بسیار جذاب هست و هم خوشمزه است‌. نان گیسو یکی از نان های خوشمزه و دارای بافت نرم است که گزینه مناسبی برای صبحانه می باشد. این نان شیرین نیست ولی با توجه به ذائقه می توان مقدار بیشتری شکر در خمیر آن استفاده کرد که توصیه می شود این کار را انجام نشود و اجازه داد تا این نان طعم واقعی خود را داشته باشد. نان گیسو از ساده ترین و متداول ترین نان های حجیم خانگی است و برای شروع نان پزی در منزل این دستور به دلیل سادگی و خوشمزگی از بهترین گزینه هاست. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان گیسو حلقه ای در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان گیسو حلقه ای
آرد نان فانتزی3 پیمانه
تخم مرغ1 عدد
شیرسه چهارم پیمانه
شکر4 قاشق سوپ خوری
خمیر مایه خشک2 قاشق چای خوری
روغن مایع4 قاشق سوپ خوری
نمکنصف قاشق چای خوری
مواد میانی
کره50 گرم
پودر قند50 گرم
دارچین2 قاشق سوپ خوری
گردو و کشمش به دلخواهنصف پیمانه
طرز تهیه نان گیسو حلقه ای
مرحله اول
برای تهیه نان خوشمزه به صورت گیسوی حلقه ای در ابتدای کار، شیر را کمی گرم می کنیم تا ولرم شده به طوری که دستمان را نسوزاند. سپس با یک قاشق، شکر و خمیر مایه مخلوط می‌کنیم و روی ظرف را به طور کامل می پوشانیم.
مرحله دوم
سپس در جای نسبتاً گرمی قرار می دهیم تا خمیر مایه عمل بیاید. 10 دقیقه برای این کار کافی است. آرد الک شده، نمک و بقیه شکر را در کاسه‌ای می ریزیم ومخلوط می کنیم. سپس تخم‌مرغ و مخلوط شیر و خمیر مایه عمل آمده را به آن اضافه می کنیم.
طرز تهیه نان گیسو حلقه ای
سپس کاملاً مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود. سطح کار را آرد پاشی می کنیم و خمیر را به سطح کار، منتقل می کنیم. کم کم روغن مایع را اضافه می‌کنیم و خوب ورز می دهیم. حدوداً 15 دقیقه ورز دادن را ادامه می دهیم تا خمیر نرم و یکدستی حاصل شود.
مرحله چهارم
خمیر را در کاسه چرب شده قرار می دهیم روی آن را با نایلون یا سلفون می پوشانیم تا خمیر به مدت یک ساعت در جای نسبتا گرمی استراحت کند و حجم خمیر دو برابر شود. بعد از استراحت خمیر، پف آن را گرفته و به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم.
مرحله پنجم
سپس خمیر ها را روی سطح کار به صورت مستطیل بلند پهن می کنیم. روی خمیرها را با قلم مو،کره ذوب شده می مالیم و پودر قند و دارچین مخلوط شده را می پاشیم.سپس خمیر را از طول برش های یک سانتی می زنیم،بعد خمیر را از طول رول می‌کنیم و هر دو قسمت را به هم می بافیم.
طرز تهیه نان گیسو حلقه ای
سپس در قالب گرد قرار می دهیم و دو سر خمیر را به هم می تابانیم و روی آن را می پوشانیم و برای نیم ساعت دیگر، استراحت می دهیم. فر را از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم می کنیم. سپس نان را درون فر با همان دما قرار می دهیم.
مرحله هفتم
سپس حدود 30 تا 35 دقیقه زمان می دهیم تا روی نان طلایی شود. این نان نیازی به رومال ندارد و یک نان بسیار لطیف و خوشمزه به دست می آید. قالب را از فر خارج کرده و صبر می کنیم تا خنک شود. سپس از قالب خارج می کنیم و سرو می کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/609189/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روشی برای نقشه‌برداری از نانوحفره‌های روی غشاء ارائه شد

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

روایتی متفاوت از دیدار سپاهان و ذوب‌آهن

دبل شهاب زاهدی در بازی امروز آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

فیلم کوتاه تغییر چهره با حضور کریستیانو رونالدو

تصمیمات احساسی و ذوب شدن آهسته فولاد

احتمال لغو سفر ملی‌پوشان ووشو به چین

سرمربی سابق تیم ملی ولز در آستانه حضور در تراکتور

زمان حضور بازیکن پرسپولیس در کمیته انضباطی مشخص شد

تصاویری از لحظات خداحافظی جیدن کاکس از تشک کشتی

فیلم شهرک در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی «کازابلانکا»

چهره ها/ شوخی جالب شاهرخ استخری با بازپخش سریال هایش

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

سینی غذای خوشمزه یک ساندویچ رژیمی از نگار فرهمند همسر پژمان جمشیدی +ویدیو / برای یک دورهمی دوستانه

ست روسری و کیف فوق العاده جذاب و سنتی المیرا شریفی مقدم / خانم مجری قوانین طلایی ست کردن رو بلده

فیلم موزیک «آمده ام تو به داد دلم برسی» با صدای علیرضا قربانی

ارسلان کامکار: خودمان را با پررویی تحمیل کرده‌ایم؛ ما را نمی‌خواهند!

لحظه انفجار مهیب بر اثر نشت گاز

جزئیاتی تازه درباره حذف اسم پدر و مادر از کارت ملی

دستگیری روانشناس روانی که با اسلحه و بی‌سیم از زنان اخاذی می‌کرد!

رقص زیبای ماهی های کوچولوی آبی

مناظر خیره کننده از دریاچه قلبی شکل

طرز تهیه کیک صورتی دخترونه

قبل و بعد از شام خوردن این نکات را رعایت کنید

نقش آزمایشگاه در جلوگیری از بستری های بی دلیل بیماران

پیست مسابقات فرمول یک با آسفالت نانویی روکش شد

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

کریستین بنتکه: منتظر درخشش دی‌بروینه در آمریکا باشید

کدام کشتی‌گیران سهمیه المپیک را کسب کردند؟

محسن ربانی: دوومیدانی ایران به تک ستاره‌ها متکی است

سورپرایز آنچلوتی؛ تغییرات مهم در ال‌کلاسیکو!

گلزنی شهاب زاهدی در بازی آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

صعود قایقرانان ایران به فینال قهرمانی آسیا

برگزاری جلسه تایید صلاحیت خریداران سرخابی‌

مودریچ هم‌وطنش را به رئال مادرید فروخت!

قرارداد سرمربی والیبال ایتالیا تا 2026 تمدید شد

مدیر مدرسه‌ دختر یا نامزد سابق پدر؟

خانواده جعفری‌جوزانی عزادار شدند

آهنگ «معین زد» رو از خود خواننده قشنگ‌تر خوندن!

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

رونمایی شهربانو منصوریان از پسرش آرشام که قراره مثل مامانش قهرمان باشه / چه پسر پر انرژی

علت آب نشدن چربی شکم تان اینجاست!!

آهنگ جدید/ «ماه من» از بابک جهانبخش منتشر شد

متن تلخ دخترِ حسین زمان درباره مرگ پدرش

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

تصاویری عجیب از خسارت سیل امارات

دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی

لیز خوردن خودرو در خیابان برفی

شاخ به شاخ دو خودرو با هم