آریا بانو

آخرين مطالب

طرز تهیه شیرینی خامه ای کتابی خانه داري

طرز تهیه شیرینی خامه ای کتابی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - شیرینی خامه ای یکی از انواع شیرینی های تر است که طرفداران زیادی دارد. شیرینی خامه ای معمولا به صورت توپی تهیه می شود و داخل آن را از خامه فرم گرفته پر می کنند. شیرینی های کتابی از همان مواد تهیه می شود با این تفاوت که به صورت دولایه قرار می گیرد و وسط آن از خامه پر می شود. این شیرینی بسیار خوشمزه و جذاب است که می توان به عنوان عصرانه یا دسر در مهمانی ها تهیه نمود. برای مشاهده آموزش کامل مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی خامه ای کتابی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید. مواد لازم شیرینی خامه ای کتابی تخم مرغ 5 عدد آرد سفید قنادی 250 گرم پودر شکر 150 گرم شربت بار قنادی 60 میلی لیتر معادل تقریبی سه قاشق غذا خوری شکر 1 قاشق غذا خوری وانیل شکری 1 قاشق چای خوری بکینگ پودر 1 قاشق چای خوری سر خالی خامه شیرین شده قنادی به میزان دلخواه طرز تهیه شیرینی خامه ای کتابی مرحله اول برای تهیه شیرینی خوشمزه شیرازی در ابتدای کار، شربت بار قنادی را تهیه می کنیم. برای این کار، دو به یک شکر و آب را با هم درون قابلمه می ریزیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شود و شکر حل شود. سپس روی حرارت قرار می دهیم تا شکر حل شود. مرحله دوم در این مرحله وقتی که شکر کامل حل شد، نوک قاشق چای خوری جوهر لیمو به آن اضافه کرده و سپس روی حرارت می گذاریم باقی بماند تا به قوام آید. آرد و بکینگ پودر را در یک ظرف با هم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم. طرز تهیه شیرینی خامه ای کتابی سپس در دو کاسه سفیده و زرده تخم مرغ ها را کامل جدا می کنیم. به سفیده 1 قاشق شکر اضافه کرده و با همزن می زنیم تا سبک و پفکی شود و از ظرف نریزد. آن را درون یخچال می گذاریم. زرده تخم مرغ ها را با کمی وانیل و باقی مانده شکر می زنیم. مرحله چهارم آنقدر با همزن برقی آن را می زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود. سپس 3 قاشق از شربت بار تهیه شده در مرحله اول را به آن اضافه می کنیم. چند ثانیه می زنیم تا یکدست شود. سپس کمی سفیده را به مخلوط زرده اضافه می کنیم. مرحله پنجم سپس به صورت دورانی با لیسک می زنیم. 2 قاشق از مخلوط آرد را روی آن الک کرده و با لیسک مخلوط می کنیم. این کار را چند مرحله تکرار می کنیم تا آرد و سفیده تمام شود و تمام مواد با هم ترکیب شوند. سپس مواد را به قیف بدون ماسوره منتقل می کنیم. طرز تهیه شیرینی خامه ای کتابی فر را با دمای 220 درجه سانتی گراد از قبل گرم می کنیم. یک کاغذ روغنی را روی سینی فر می گذاریم و با قیف خمیر را به صورت بیضی هایی به طول 5 تا 8 سانتی متر روی کاغذ روغنی پایپ می کنیم. سینی فر را سریع درون فر منتقل می کنیم. مرحله هفتم سپس به مدت 5 تا 6 دقیقه در همان دمای فر می گذاریم تا بپزد. وقتی که پخت، از فرخارج می کنیم و روی آن را حوله آشپزخانه قرار می دهیم تا در مجاورت هوا خشک نشود و فقط خنک شود. در این زمان که شیرینی ها در حال خنک شدن است، خامه را آماده می کنیم. مرحله هشتم برای آماده کردن خامه، خامه قنادی شیرین را درون یک کاسه می ریزیم. 2 قاشق گلابه به آن اضافه کرده و با همزن آنقدر می زنیم تا فرم بگیرد. سپس به قیف با ماسوره ستاره ای منتقل می کنیم. شیرینی های که خنک شد را از کاغذ روغنی جدا کرده و روی یکی از آن ها را با خامه می پوشانیم. طرز تهیه شیرینی خامه ای کتابی نصف بیضی باید ضخامت کمتری نسبت به طرف دیگر آن داشته باشد. شیرینی دیگر را روی خامه ها قرار می دهیم و کمی فشار می دهیم تا بهم بچسبد. روی آن را با پودر یا خلال پسته تزیین می کنیم و در ظرف مناسب سرو می کنیم.

شیرینی خامه ای یکی از انواع شیرینی های تر است که طرفداران زیادی دارد. شیرینی خامه ای معمولا به صورت توپی تهیه می شود و داخل آن را از خامه فرم گرفته پر می کنند. شیرینی های کتابی از همان مواد تهیه می شود با این تفاوت که به صورت دولایه قرار می گیرد و وسط آن از خامه پر می شود. این شیرینی بسیار خوشمزه و جذاب است که می توان به عنوان عصرانه یا دسر در مهمانی ها تهیه نمود. برای مشاهده آموزش کامل مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی خامه ای کتابی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی خامه ای کتابی
تخم مرغ5 عدد
آرد سفید قنادی250 گرم
پودر شکر150 گرم
شربت بار قنادی60 میلی لیتر معادل تقریبی سه قاشق غذا خوری
شکر1 قاشق غذا خوری
وانیل شکری1 قاشق چای خوری
بکینگ پودر1 قاشق چای خوری سر خالی
خامه شیرین شده قنادیبه میزان دلخواه
طرز تهیه شیرینی خامه ای کتابی
مرحله اول
برای تهیه شیرینی خوشمزه شیرازی در ابتدای کار، شربت بار قنادی را تهیه می کنیم. برای این کار، دو به یک شکر و آب را با هم درون قابلمه می ریزیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شود و شکر حل شود. سپس روی حرارت قرار می دهیم تا شکر حل شود.
مرحله دوم
در این مرحله وقتی که شکر کامل حل شد، نوک قاشق چای خوری جوهر لیمو به آن اضافه کرده و سپس روی حرارت می گذاریم باقی بماند تا به قوام آید. آرد و بکینگ پودر را در یک ظرف با هم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.
طرز تهیه شیرینی خامه ای کتابی
سپس در دو کاسه سفیده و زرده تخم مرغ ها را کامل جدا می کنیم. به سفیده 1 قاشق شکر اضافه کرده و با همزن می زنیم تا سبک و پفکی شود و از ظرف نریزد. آن را درون یخچال می گذاریم. زرده تخم مرغ ها را با کمی وانیل و باقی مانده شکر می زنیم.
مرحله چهارم
آنقدر با همزن برقی آن را می زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود. سپس 3 قاشق از شربت بار تهیه شده در مرحله اول را به آن اضافه می کنیم. چند ثانیه می زنیم تا یکدست شود. سپس کمی سفیده را به مخلوط زرده اضافه می کنیم.
مرحله پنجم
سپس به صورت دورانی با لیسک می زنیم. 2 قاشق از مخلوط آرد را روی آن الک کرده و با لیسک مخلوط می کنیم. این کار را چند مرحله تکرار می کنیم تا آرد و سفیده تمام شود و تمام مواد با هم ترکیب شوند. سپس مواد را به قیف بدون ماسوره منتقل می کنیم.
طرز تهیه شیرینی خامه ای کتابی
فر را با دمای 220 درجه سانتی گراد از قبل گرم می کنیم. یک کاغذ روغنی را روی سینی فر می گذاریم و با قیف خمیر را به صورت بیضی هایی به طول 5 تا 8 سانتی متر روی کاغذ روغنی پایپ می کنیم. سینی فر را سریع درون فر منتقل می کنیم.
مرحله هفتم
سپس به مدت 5 تا 6 دقیقه در همان دمای فر می گذاریم تا بپزد. وقتی که پخت، از فرخارج می کنیم و روی آن را حوله آشپزخانه قرار می دهیم تا در مجاورت هوا خشک نشود و فقط خنک شود. در این زمان که شیرینی ها در حال خنک شدن است، خامه را آماده می کنیم.
مرحله هشتم
برای آماده کردن خامه، خامه قنادی شیرین را درون یک کاسه می ریزیم. 2 قاشق گلابه به آن اضافه کرده و با همزن آنقدر می زنیم تا فرم بگیرد. سپس به قیف با ماسوره ستاره ای منتقل می کنیم. شیرینی های که خنک شد را از کاغذ روغنی جدا کرده و روی یکی از آن ها را با خامه می پوشانیم.
طرز تهیه شیرینی خامه ای کتابی
نصف بیضی باید ضخامت کمتری نسبت به طرف دیگر آن داشته باشد. شیرینی دیگر را روی خامه ها قرار می دهیم و کمی فشار می دهیم تا بهم بچسبد. روی آن را با پودر یا خلال پسته تزیین می کنیم و در ظرف مناسب سرو می کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/608730/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قدرت یادگیری دخترها بیشتر است یا پسرها؟

قصه گویی چه تاثیری در زندگی کودک دارد؟

چگونگی پرورش و تربیت کودک خردمند

کابوسهای کودکانه

زمانبندی برای تماشای تلویزیون توسط کودک

وسواس در کودکان

تقویت حافظه کودک از دوران نوزادی

نوازش‌ها، بوسه‌ها و محبت‌ها چه تاثیری در رشد و پرورش کودک دارند؟

مکیدن انگشت در کودکان + راههای درمان

برای اطمینان از سلامت روانی دختران چه می‌توانیم بکنیم؟

علت و درمان تیک عصبی در کودکان

حرف زدن کودکان در خواب + راههای درمان

آیا فعالیت‌های فرزندتان در مدرسه نا امید کننده است؟

مهر و محبت خود به فرزندان‌تان نشان دهید !

درمان جویدن ناخن در کودکان

نشانه های کودکان مبتلا به اوتیسم را بشناسیم!

تفسیر نقاشی های کودکان

یرای تقویت اعتماد به نفس کودک چه کنیم؟

عوارض ناشى از مکیدن انگشت در کودکان

در تعطیلات نوروز چگونه کودک مان را سرگرم کنیم؟

از ترس های کودکان چه می دانید؟

اجازه دهید کودکانتان، کودکی کنند

پرخاشگری در کودکان نوپا

هر کودکی نیازمند شنیدن این 8 کلمه است

نشانه‌های استرس در کودکان

برای پاسخ به سوالات کودکان در مورد خدا،چه جوابی دارید؟

آیا کودک شما لجباز است؟

با این بازی ها کمرویی کودکان را درمان کنید!

کودکان را هر چند وقت یکبار برای معاینه پیش پزشک ببرید!

قصه گفتن در خانه شما هم مثل خیلی از خانه‌ها فراموش شده؟

افزایش مسئولیت پذیری کودکان با مشارکت در کارهای خانه

کودکان 3 تا 7 ساله چقدر باید بخوابند؟

استرس امتحان در دانش آموزان

این معلم‌ها را برای کودکانتان انتخاب نکنید!

فواید دوستی در کودکان

برای نوزادتان مادر خلاقی باشید!

با کودکان طلاق چگونه رفتار کنیم؟

چرا کودکان بازی دالی موشه را دوست دارند؟

درمان اختلال «کم توجهی – بیش فعالی» بدون دارو

گریه روشی برای رسیدن به خواسته‌های کودک

از چندسالگی بچه‌ها را به اردوهای تابستانی بفرستیم؟

بچه ها از چه سنی می توانند گوشی هوشمند بگیرند و چقدر از آن استفاده کنند؟

چگونه با شب‌ ادراری کودکان برخورد کنیم؟

کودکمان را برای نگهداری نزد بستگان بگذاریم یا مهد کودک؟

چگونه یک کلاس تابستانه مناسب برای کودکمان انتخاب کنیم؟

چطور از کودکم در برابر پدوفیل‌ها (بچه بازی) محافظت کنم؟

دوست‌دارید در خانه به فرزندتان بیشتر خوش بگذرد؟

با خیالپردازی کودکان چه برخوردی داشته باشیم؟

چگونه فرزندم را از قرص های روانگردان دور نگه دارم؟

شعر خواندن برای بچه‌ها چه فایده ای دارد؟