آریا بانو

آخرين مطالب

بررسی دلایل باخت تیم ملی والیبال به استرالیا/ درس خوبی گرفتیم ورزشي

بررسی دلایل باخت تیم ملی والیبال به استرالیا/ درس خوبی گرفتیم
  بزرگنمايي:

آریا بانو - مهر / کارشناس والیبال ایران گفت: نباید روی نتایج لیگ ملت‌های والیبال حساس باشیم چرا که بازیکنان مد نظر برای رسیدن به شرایط ایده آل باید تحت فشار قرار بگیرند.
ناصر شهنازی درباره شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل استرالیا در لیگ ملت‌های والیبال، گفت: در روزی که نباید می‌باختیم، نتیجه را واگذار کردیم. برخی از بازی‌ها برای تیم ملی والیبال جنبه حیثیتی دارد و فشار بسیار زیادی روی مردم حاکم است. مردم توقع دارند مقابل تیم‌های آسیایی مثل استرالیا، پیروز شویم چرا که والیبال ایران جایگاه مشخصی در آسیا دارد.
نبایدمقابل استرالیا شکست می‌خوردیم
کارشناس والیبال تأکید کرد: در عین حال که اعتقاد دارم مسابقات لیگ ملت‌ها به مثابه بازی‌های تدارکاتی و برای شناخت بازیکنان می‌باشد، اما در دیداری مثل استرالیا نباید شکست می‌خوردیم. این شکست را از چند جهت می‌توان بررسی کرد. حریف شناخت خوبی نسبت به تیم ملی والیبال ایران داشت و با مسدود کردن حمله صابر کاظمی و زدن سرویس‌های خوب از دریافت بد ایران نهایت استفاده را برد.
آنالیز استرالیا جواب داد
وی تصریح کرد: زمانی که دریافت دچار مشکل شود، منطقه دو باید شرایط ایده آلی داشته باشد و استرالیایی‌ها منطقه دو را مسدود کردند. در عین حال که در منطقه چهار نیز دچار ضعف شدید بودیم. در ست اول و دوم ایران بسیار بد ظاهر شد. شروع خوبی داشتیم اما رفته رفته با آنالیزی که استرالیایی‌ها انجام داده بودند، پیروز شدند.
استرالیا درس خوبی به والیبال ایران داد
شهنازی ادامه داد: در ست سوم نقاط ضعف را با ورود حضرت پور و سعادت پوشش دادیم. بازی خوب محمد موسوی و سرویس‌های بردیا سعادت، منجر به پیروزی ایران در ست سوم و چهارم شد اما ست پنجم، ست لحظات است و نمی‌توان آن را پیش بینی کرد. استرالیا درس خوبی به والیبال ایران داد. آنها انسجام تیمی و تمرکز بالایی داشتند. یکی از نقاط مثبت استرالیا لیبروی آنها بود که درسی برای تیم ملی شد. او عالی و استثنایی بازی کرد. در کل روز خوب تیم ملی نبود و نتوانستیم تیم همیشگی باشیم.
دست کم گرفتن یک ضعف است
وی در خصوص اینکه به نظر می‌رسید تیم ملی والیبال ایران حریفش را دست کم گرفته است، اظهار داشت: اگر این اتفاق رخ داده باشد، یک ضعف برای تیم ملی والیبال است. تیم‌های بزرگ مثل برزیل و لهستان هیچ گاه حریفی را ضعیف نمی‌شمارند و همیشه سعی در ارائه بهترین عملکرد خود مقابل تمام حریفان دارند.
الکنو به ترکیب اصلی خود رسیده است
کارشناس والیبال ایران گفت: استنباطم این است که الکنو سرمربی تیم ملی ایران به ترکیب اصلی تیم خود رسیده است. به عنوان مربی‌ای که سال‌ها در والیبال تجربه دارم خواهشم از الکنو این است که شناخت بیشتری از بازیکنان به دست آورد. حتی در زمان بازگشت تیم ملی به کشور می‌تواند از بازیکنانی مانند معنوی نژاد و میرزاجان پور که بازیکنان تأثیرگذاری هستند، به اردوی تیم ملی دعوت کند.
ترکیب اولیه مقابل استرالیا ترکیب نهایی ایران است
شهنازی در پاسخ به این سوال که منظور شما این است که ترکیب اولیه تیم ملی مقابل استرالیا، ترکیب نهایی الکنو است؟ گفت: بله؛ برداشت من این است که این ترکیب مدنظر الکنو می‌باشد اما پیشنهادم این است که سرمربی تیم ملی به شناخت بیشتری برسد. تیم ملی والیبال ایران باید در میدان بزرگ المپیک در تمام بازی‌ها خوب باشد. آنجا جای آزمون و خطا نیست.
باید منطقی رفتار کنیم
«تیم‌هایی مانند آمریکا در میانه رقابت‌های لیگ ملت‌ها ترکیب اصلی خود برای المپیک را معرفی کردند و این تأثیری در بازیکنانشان نداشت. نظر شما چیست؟» وی در پاسخ به این سوال که تصریح کرد: تفاوت اساسی میان ایران و سایر کشورهای پیشرفته دنیا چه در ورزش و چه سایر حوزه‌ها این است که آنها واقع بینانه و منطقی عمل می‌کنند. احساس بر عملکرد بازیکنانشان حاکم نیست و تمام بازیکنانشان حرفه‌ای بزرگ شدند. جایگاه خودشان را می‌دانند و به همین دلیل تیمی مانند آمریکا و حتی ایتالیا در میانه رقابت‌های لیگ ملت‌ها، ترکیب اصلی خود برای المپیک را اعلام می‌کند و هیچ تأثیری روی بازیکنان گذاشته نمی‌شود. بهتر است ما نیز منطقی عمل کنیم نه رویاپردازی.
الکنو برای رسیدن به شرایط ایده آل بازیکنان را تحت فشار گذاشته است
کارشناس والیبال در واکنش به سئوالی مبنی بر اصرار الکنو برای استفاده از میلاد عبادی پور، تاکید کرد: زمانی که مربی به دنبال شناخت و رسیدن به ترکیب اصلی باشد مطمئناً آزمون و خطای زیادی روی بازیکن مدنظرش انجام می‌دهد. والیبال ایران مدیون بازیکنانی است که لحظات خوبی را برای آن رقم زده‌اند. بازیکنی که آمادگی ندارد، با بیرون گذاشتن آماده نمی‌شود و او باید در شرایط مسابقه قرار گیرد. الکنو در این بازی به خواسته‌اش رسیده و می‌خواهد بازیکنان مدنظرش را تحت فشار قرار دهد تا به شرایط ایده آل دست یابد؛ اما الکنو یک موضوع را در نظر نگرفته و آن احساسات مردم ایران است. مردم ایران روی نتایج برخی بازی‌ها مانند استرالیا حساس هستند و ای کاش یک نفر این موضوع را به الکنو یادآوری می‌کرد.
وی در مورد بازی مقابل برزیل تأکید کرد: 5 بازی باقی مانده که بسیار سخت است. بازی مقابل برزیل، فرانسه، لهستان، آرژانتین و پدیده رقابت‌ها اسلوونی. بازیکنان باید در این مسابقات تحت فشار قرار گیرند و این بازی‌های باقیمانده برای مردم حساسیتی از نظر برد و باخت ندارد.
لیگ ملت‌ها را فدای المپیک کردیم
کارشناس والیبال ایران افزود: به عنوان یک کارشناس و کسی که سال‌ها در والیبال حضور دارد، نظر الکنو را پذیرفته‌ام که لیگ ملت‌ها محل آزمون و خطا است و حساسیت ما باید برای میدان المپیک باشد. در واقع ما لیگ ملت‌ها را فدای المپیک کردیم تا پوست اندازی انجام شود و بازیکنان به شرایط ایده آل برسند. بازیکنی مانند بردیا سعادت نشان داد که در آینده می‌توان به او اعتماد کنیم. اجازه دهیم تیم ملی راهش را ادامه دهد و برای رسیدن به شرایط ایده آل به ملی پوشان کمک کنیم. اما همه در المپیک برای نتایج تیم ملی حساس خواهیم بود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/607542/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی

بازگشایی گردنۀ برف‌گیر تته پس از 5 ماه

ماسه‌خواری؛ پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

حمله سریالی به جنگلبانان!

بارندگی‌های سیل آسا در زیرکوه خراسان جنوبی؛ داوطلبان کنکور نتوانستند در جلسه امتحان حاضر شوند

تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم

بازداشت 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ویدیویی بامزه و پربازدید از متهم اصلی کرونا

محصولاتی که ما مصرف می کنیم تو طبیعت به چه شکل بودند؟

کلیپی زیبا از شگفت انگیزترین آبشارهای جهان

باقالی پلو با مرغ شاندیزی‌

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

عاقبت تلخ ازدواج برای فرار از خانه پدری

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

مدیر کنسرسیوم بانک‌ها: دیگر ما پرسپولیسی هستیم

دین‌محمدی: حیف از تیم راه‌آهن که منحل شد

مطهری: این یک استارت دوباره است

امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم

هدف ما حضور مهدی الفتی در فینال المپیک است

دین‌محمدی: طرفدار ماشین سازی از تراکتور بیش‌تر بود

تشکیل دوباره کمیته انضباطی برای حواشی لیگ برتر بسکتبال

گزارش هیات فوتبال تهران درمورد مرگ یک بازیکن در وسط زمین

اکبرپور: آسیب بزرگی به فوتبال خوزستان وارد شده

شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز

بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!

داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند

سلنا گومز در پشت صحنه یک سریال کمدی

نگاهی به آنونس سریال دوپینگ

فحش کم آورد!

رونمایی از خواهر زیبا و باکلاس مهدی قایدی بعد از جدایی از همسرش/ چقدر تو سادگی شبیه همند

قتل تکان‌دهنده مادر و پسر با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش

10 امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

آموزش و پرورش: 16 طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجراست

دگر ما را چه مینامند، اگر حیدر بشر باشد؟!

حملات بی‌امان بیش از 20 خدنگ به مار پیتون

خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا

صخره‌نوردیِ بی‌نظیر کَل و بزهای کوهی در طالقان

تخم شربتی معلق با ترفند ساده

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

شجاعی تفنگ بادی هشتم شد

اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028

خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال

امیدواری جانشین کلوپ؛ 48 ساعت دیگر در لیورپول!

شجاعی: زود است اما به قهرمانی در جام حذفی فکر می‌کنیم

وقتی دوست صمیمی رونالدو، ستاره پرتغالی را می ترساند

پرسپولیس در انتظار خبر مهم

دعوای عجیب مدیران بارسا؛ ژاوی باید اخراج شود

رکورد ویژه کادر پزشکی تیم ملی فوتسال