آریا بانو

آخرين مطالب

تأثیر ایده‌ بستگی به نحوه ارائه دارد مقالات

تأثیر ایده‌ بستگی به نحوه ارائه دارد
  بزرگنمايي:

آریا بانو - وینش/اگر قرار باشد ایده‌های ما بر دیگران اثر بگذارند لازم است به شیوه‌های واضح، جذاب و متقاعدکننده در میان گذاشته شوند. در غیر این صورت میزان تأثیرگذاری ما قابل‌قبول نخواهد بود. ارکان، اصول و اجزاء یک ارائه حرفه‌ای توسط الین پینکاس در کتابی راهنما با همین عنوان ارائه حرفه‌ای با جزئیات کاربردی شرح داده‌شده است که آن را برای مدیران تازه‌کار و افراد خبره در برقراری ارتباط به یک اندازه مطلوب می‌کند.
 افزایش سرعت و رقابت‌پذیری در کسب‌وکار نیاز به ارتباط را بیش از هر زمان دیگری ضروری کرده است. جای تعجب نیست که در سراسر جهان ارائه مطلب به ابزار لازم برای برقراری ارتباط تجاری در محیط کار بدل شده است. درواقع، اگر قرار باشد ایده‌های ما بر دیگران اثر بگذارند لازم است به شیوه‌های واضح، جذاب و متقاعدکننده در میان گذاشته شوند. در غیر این صورت میزان تأثیرگذاری ما قابل‌قبول نخواهد بود. در چنین وضعیتی باید به مسئله نحوه و چگونگی ارائه ایده‌ها و مطالب بیش‌ازپیش بیندیشیم.
هر ارائه‌ای در حکم تبلیغی است که در آن باید ایده‌های خود را به همکاران یا مخاطبان بیرون سازمان بفروشید؛ چه قصدتان اطلاع‌رسانی و قانع‌سازی باشد، چه زمانی که در حال سخنرانی رسمی از پشت تریبون یا جایگاه ارائه مطلب با استفاده از تجهیزات بصری، و چه سخنرانی غیررسمی برای کارکنان خود یا توضیح دادن مطلبی در رسانه‌ها باشید، این امر صحت دارد. شما باید ایده‌هایتان را همان‌طور عرضه یا پرزنت کنید، که یک بازاریاب و تبلیغاتچی ماهر محصولات و خدمات یک شرکت تولیدی یا خدماتی را پرزنت می‌کند.
ارائه‌کنندگان موفق، مخاطب خود را می‌شناسند، از دلیل برقراری ارتباط با آن‌ها آگاهند و می‌دانند چه چیزی را باید به آن‌ها انتقال دهند. هر کسی با آماده‌سازی و تمرین و درواقع کار در زمینه هر یک از این اجزا همیشه می‌تواند نحوه برنامه‌ریزی، گردآوری و اجرای موفقیت‌آمیز سخنرانی و ارائه مطالب یا ایده‌ها را فرابگیرد. ارکان، اصول و اجزاء یک ارائه حرفه‌ای توسط الین پینکاس در کتابی راهنما با همین عنوان ارائه حرفه‌ای با جزئیات کاربردی شرح داده‌شده است که آن را برای مدیران تازه‌کار و افراد خبره در برقراری ارتباط به یک اندازه مطلوب می‌کند.
کتاب حاضر دارای یک پیشگفتار و سه فصل اصلی است؛ در فصل اول این کتاب که عنوان برنامه‌ریزی برای ارائه مطلب برای آن انتخاب‌شده است، به موضوعات متعددی از قبیل مقدم دانستن مخاطب، ارائه مطلب و فروش، ارائه مطلب به‌طور رسمی، طرح‌ریزی ساختار انتخاب چارچوب، افتتاحیه و اختتامیه، با کلام پیروز شدن، معرفی کمک آموزشی‌های دیداری، استفاده از نرم‌افزار ارائه مطلب و ارائه مطلب به‌صورت مجازی پرداخته‌شده است.

آریا بانو

نویسنده کتاب در این فصل اظهار می‌کند که ارائه مطلب روشی برای اطلاع‌رسانی، الهام‌بخشی و تهییج دیگران است. فارغ از این‌که مخاطبان شما گروهی از همکاران پذیرا، مشتریان پرتوقع یا ناظران سخت‌گیر باشند، کار شما تأثیرگذاری بر نحوه تفکر و احساس آن‌ها نسبت به پیام‌تان است. صرف‌نظر از این‌که شما چقدر پرجذبه، دارای نفوذ و کاریزما هستید، موفقیت شما به برنامه‌ریزی دقیق محتوا و نحوه مناسب و تأثیرگذار ارائه‌تان بستگی دارد.
طبق نظر این نویسنده، ارائه موفقیت‌آمیز به معنای فاصله گرفتن از دانش خود درباره موضوع است؛ آن‌چه می‌خواهید بگویید و نحوه بیان آن اطلاعات را از دیدگاه مخاطبان بررسی کنید. زیرا در بیشتر مواقع اولویت‌های آن‌ها با اولویت‌های شما متفاوت است. بنابراین انتقال خوب و تأثیرگذار مطالب و ایده‌ها فقط به تسلط و شناخت دقیق ارائه‌دهنده نسبت به موضوعی که ارائه می‌دهد، وابسته نیست، بلکه نحوه و شیوه ارائه آن مطالب شاید به‌مراتب از میزان تسلط ارائه‌دهنده به موضوع مهم‌تر باشد.
فصل دوم کتاب ارائه حرفه‌ای که آماده‌سازی و تمرین نام دارد، شامل بررسی موضوعاتی از قبیل اشراف کامل بر کلام، پیدا کردن سرعت مناسب، فی‌البداهه جلوه کردن، برنامه‌ریزی موارد عملی، احترام به سایر فرهنگ‌ها، حل مشکلات و آمادگی برای لحظه موعود است. نویسنده در این فصل به مخاطبانش می‌گوید که هر ارائه مطلبی مانند اجرای نمایش است؛ باید صحنه به‌درستی چیده شود، لوازم و لباس‌های بازیگران سر جای خودشان باشند، نمایشنامه حفظ‌شده باشد و شیوه بیان تمرین شود. از نظر پینکاس تمرین کردن برای افزایش اعتمادبه‌نفس و شیوایی کلام و همچنین برای تنظیم مطالب مربوط به ارائه شفاهی بسیار مهم است. او به خوانندگان این کتاب تأکید می‌کند سعی نکنید کسی غیر از خودتان باشید، نقاط قوت خود مثلاً قصه‌گویی یا طنز را بشناسید و آن‌ها را به نحو شایسته به کار ببرید و هرقدر می‌توانید تمرین کنید. زیرا مخاطبان شما استحقاق ارائه‌کننده‌ای را دارند که بتواند مطالب را به شیوه‌ای نو و تازه، قابل‌فهم و مرتبط بیان کند.
عنوان فصل سوم این کتاب قرار گرفتن در کانون توجه است؛ در این فصل موضوعات متعددی ازجمله ایجاد تأثیر اولیه، با اعتمادبه‌نفس به نظر رسیدن، حفظ مخاطبان، آرام کردن اعصاب، پرقدرت صحبت کردن، موفقیت در سخنرانی‌های رسمی، اجرای پرسش و پاسخ، پاسخ به پرسش‌های دشوار، از عهده رسانه‌ها برآمدن و صحبت با گزارشگران موردبررسی و واکاوی قرارگرفته است. نویسنده کتاب در این فصل سوم به مخاطبان گوشزد می‌کند که با نزدیک شدن زمان ارائه مطلب‌تان همه تمهیداتی که برای مطالب و ارائه آن‌ها داشته‌اید ممکن است تحت‌الشعاع فکر ضرورت اجرا قرار بگیرند؛ اما نباید نگران باشید، راهکارهای متعددی وجود دارند که در روز ارائه مطلب به شما برتری واقعی می‌دهند. این راهکارها اعتمادبه‌نفس را تقویت می‌کنند و به کمک‌تان می‌آیند تا از پس نگرانی یا بدبیاری‌ها برآید.
پینکاس در همین فصل تأکید می‌کند که اولین چیزی که مخاطبان‌تان به آن توجه خواهند کرد، ظاهر شماست. تغییر دادن این تأثیر اولیه کاری دشوار است. به همین دلیل باید به پیامی که می‌خواهید با پوشش، نظافت و حالت بدن خود بفرستید خوب فکر کنید، خود را در آینه وارسی کنید و نظر همکاران‌تان را درباره ظاهرتان جویا شوید. البته پینکاس فراموش نمی‌کند که بگوید ظاهر افراد به‌تنهایی نمی‌تواند نظر مخاطبان را جلب کند؛ مسائلی مهمی مانند اعتمادبه‌نفس در ارائه مطلب و تسلط بر موضوع، استفاده از آوای اطمینان‌بخش، استفاده از زبان بدن، پرقدرت صحبت کردن و… هم هستند، اما او معتقد است در وهله اول، ظاهر افراد نقش مهمی در نشان دادن قصد و اعتبار افراد ارائه‌دهنده دارد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/606617/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وسواس فکری

چرا همه آدمها به دنیا از دیدی متفاوت نگاه می‌کنند؟

کسب احترام، با این راه‌های ساده

8 نشانه که علامت استرس کاری هستند

علت حرف زدن در خواب برخی افراد چیست؟

این رفتارها جسم و روان تان را تخریب می کنند

10 نکته برای اینکه با وجود استرس راحت بخوابید

چرا شکست می‌خوریم؟

علت افسردگی زنان، در مراحل مختلف زندگی

چرا برخی از افراد از پیر شدن می‌ترسند؟

چگونه با مرگ عزیزان کنار بیاییم؟

اگر می‌خواهید آدم دل‌چسب‌تری باشید،رمان بخوانید!

با این روشها افسردگی را فراموش کنید

چطور مچ یک دروغگو را بگیرید؟

وقتی خبر ازدواج مجدد همسر سابقتان شما را به هم می‌ریزد

وقتی والدینتان خیانت می‌کنند چه باید بکنید

اعتماد چیزی که این روزها گم شده

چگونه در 50 سالگی جوانتر به نظر برسید!

چگونه میان خواهر و برادرها مصالحه کنیم؟

نقش خانواده در عبور ایمن نوجوان از فضای مجازی

بلوغ زودرس نوجوانان امروز، از علل تا راه های درمان

چطور مهرطلب ها را بشناسیم؟

آیا افراد باهوش‌ احمق‌اند؟

اگر دوست تان این ویژگی ها را دارد، دشمن شماست

دلشوره‌ و اضطراب ناگهانی را جدی بگیرید!

زبان بدن شما چه می گوید؟

چرا باید راز دار باشیم؟

فعالیت زیاد در شبکه‌های اجتماعی باعث افسردگی میشود

چرا اعتماد به نفسم پایین است؟

چرا وقتی عصبانی هستم به دیگران گیر می دهم؟

مدیریت زمان با این 8 ترفند مهم

اصلی ترین درمان های وسواس را بشناسیم

اختلال یادگیری چیست؟

با چنین روش هایی فقیر باقی می مانید!

راهکارهای ساده برای مدیریت افسردگی

گروه درمانی چیست؟

این عادت ها را همین حالا کنار بگذارید

چطور برای همه چیز وقت پیدا کنیم ؟

29 پیشنهاد برای قاطع تر شدن شما

آنچه باعث پیشرفت نکردن شما می شود، چیست؟

علایق و روحیات جنسی - روانی زن متولد آذر ماه

علایق و روحیات جنسی - شخصیتی مرد متولد آذر ماه

هر روز وقتی از خواب بیدار میشوم احساس خستگی میکنم

علایق و روحیات جنسی - روانی زن متولد دی ماه

علایق و روحیات جنسی - روانی مرد متولد دی ماه

چطور حرف به کرسی می نشیند؟

علایق و روحیات جنسی - روانی زن متولد بهمن ماه

6 شغلی که آمار خودکشی در آنها به شدت بالا است!!

بدترین راه های مقابله با اضطراب را بشناسید

علایق و روحیات جنسی - روانی مرد متولد بهمن ماه