آریا بانو

آخرين مطالب

درمان طبیعی ریزش مو با جادوی گیاهان و مواد دارویی خانه داري

درمان طبیعی ریزش مو با جادوی گیاهان و مواد دارویی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - دلایل بسیاری پشت پرده ی ریزش مو و ضعیف شدن تارهای مو وجود دارد که اصلی ترین آنها شامل:شرایط آب و هوایی ، افزایش سن، استرس و اضطراب بالا، مصرف زیاد دخانیات، نداشتن تغذیه مناسب و سالم ، تغییرات و نامنظمی های هورمونی ، وراثت ، استفاده بیش از اندازه از داروهای شیمیایی و دهها دلیل که حتما شمایی که از این مشکل رنج می برید از آنها با خبر هستید. در حدود صدها هزار تارمو روی سر یک فرد بالغ وجود دارد و ریزش روزانه 50 الی 100 تار مو طبیعی است اما زمانی که ریزش مو بیش از این تعداد تار مو باشد دیگر باید به فکر راهی درست برای درمان سریع ریزش مو بود. انواع روش های درمان طبیعی ریزش مو را در این مقاله بخوانید.
روش های درمان طبیعی ریزش مو
1. درمان ریزش مو با پیاز
پیاز سرشار از سولفور است و با افزایش تولید کلاژن، باعث رشد موها می‌شود. استفاده از آب آن بر روی پوست سر می‌تواند ریزش مو را تحت کنترل خود بگیرد. مراحل استفاده از آب پیاز برای تقویت موها:
پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید. آب پیاز را بر روی پوست سر خود بمالید و اجازه دهید 15 دقیقه روی سر باقی بماند. سپس با یک شامپوی ملایم بشویید و اجازه دهید موهایتان خشک شود. برای دریافت نتایج بهتر، دو روز در هفته از آن استفاده کنید. 2. درمان ریزش مو با ترکیب پیاز و روغن نارگیل
مواد لازم:آب پیاز 1 قاشق غذا خوری روغن نارگیل 2 قاشق غذاخوری طرز تهیه ماسک موی پرپشت کننده مو
آب پیاز و روغن نارگیل را به خوبی با هم مخلوط کنید که یک درمان طبیعی ریزش مو است. چند قطره از یک روغن دیگر مثل روغن زیتون به مواد ماسک مو بیافزایید. پوست سر را کاملا با مخلوط روغن و آب پیاز ماساژدهید و اجازه دهید این ماسک به مدت 1 الی 1.5 ساعت روی پوست سر باقی بماند. بعد از مدت مشخص موها را با آب گرم و شامپو به خوبی بشویید. این ماسک را بیشتر از یکبار در طول هفته استفاده نکنید.

آریا بانو


3. حنا برای جلوگیری و درمان ریزش مو
حنا عمدتاً به عنوان یک رنگ مو طبیعی با نرم کننده استفاده می‌شود اما خواص موجود در آن برای استحکام ریشه مو بسیار مفید است. اگر حنا را با سایر مواد ترکیب کنید، نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد. طرز استفاده از حنا برای درمان ریزش مو:
250 میلی لیتر روغن خردل را در یک ظرف کوچک بریزید و 60 گرم برگ حنای خشک به آن اضافه کنید. حالا ترکیب را بجوشانید و روغن را از صافی عبور دهید. بعد از خنک شدن، پوست سر خود را با آن ماساژ دهید و باقی مانده را در یک ظرف درب دار نگه دارید. شما می‌توانید از پودر حنا با کشک نیز استفاده کنید. آن را روی پوست سر اعمال کنید و بعد از یک ساعت بشویید. 4. برگ یا گل ختمی یک درمان طبیعی ریزش مو
در طب سنتی هند، بهترین درمان خانگی برای جلوگیری از ریزش مو، برگ یا گل ختمی است. از برگ و گل این گیاه برای پیشگیری از ریزش مو، تقویت رشد مو، درمان موخوره و درمان شوره‌‌ی سر استفاده می‌شود. 15-12 عدد گل ختمی را همراه 2 قاشق سوپ‌خوری روغن نارگیل حرارت دهید. مایع را صاف کنید و روغن روی آن را جمع کنید. یک شب تا صبح، پوست سر و موهای‌تان را آغشته به این معجون کنید و صبح سرتان را بشویید. برای استفاده از برگ‌های ختمی، تعدادی از آنها را بکوبید تا خمیری به دست آید. آن را به پوست سر و موها بمالید. پس از 30 دقیقه تا 1 ساعت با آب بشویید. این گیاه به صورت خودکار، ریزش مو را کنترل و رشد آن را تقویت می‌کند.
5. شنبلیله درمانی برای ریزش موی شدید
قدیمی های طب سنتی هندوستان تاکیید خاصی برای استفاده از شنبلیله در درمان فوری ریزش موی سر داشته اند. شنبلیله قدرت عالی برای درمان ریزش مو و تقویت موهای ریخته شده دارد. تخم شنبلیله تاثیر سریع خود را در رویش و رشد مجدد موها ثابت کرده است و این به دلیل داشتن پروتئین و اسید نیکوتین است.
برای درمان ریزش مو با استفاده از تخم شنبلیله
یک فنجان تخم شنبلیله را در آب بخیسانید و اجازه دهید تا صبح روز بعد خیس بخورد. صبح روز بعد تخم شنبیله ها را آسیاب کنید تا خمیری حاصل شود. خمیر تخم شنبلیله را روی موهایتان بمالید و سعی کنید در قسمت ریشه بیشتر اجرا کنید و موهایتان را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید. بعد از 40 دقیقه موها را آبکشی کنید. این دستور درمان طب سنتی ریزش مو را هر روز صبح به مدت یک ماه انجام دهید تا شاهد تغییری شگفت انگیز شوید.

آریا بانو


6. سرکه‌ سیب
سرکه‌ی سیب برای جلوگیری از ریزش مو می‌تواند مؤثر باشد و موها را نرم می‌کند. سرکه و آب را به یک نسبت مساوی (یک به یک) با هم ترکیب کنید و آن را در یک بطری اسپری بریزید و روی پوست سر و موها اسپری کنید. پوست سر آغشته به آب و سرکه را کمی ماساژ دهید و پس از 5 دقیقه با یک شامپوی ملایم بشویید. اگر از بوی سرکه‌ی سیب خوشتان نمی‌آید، مقدار کمی روغن به آن اضافه کنید. برای اینکه از این روش بهترین نتیجه را بگیرید، حداقل دو بار در هفته آن را امتحان کنید.
برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم؟
مصرف غذاهای سرشار از آهن جهت جلوگیری از ریزش مو افزودن بیوتین به رژیم غذایی جوانسازی فولیکول‌های مو با مصرف ویتامین‌‌های ب کمپلکس (B Complex) دریافت کافی اسیدهای چرب امگا 3 و 6
سخن آخر
هم زنان و هم مردان ریزش مو را تجربه می‌کنند. با اینکه ژن‌ها در این مورد، نقش حیاتی دارند، اما دلایل دیگری نیز برای ریزش مو وجود دارند، از جمله، عدم تعادل هورمون‌ها، کم‌کاری غده‌ی تیروئید، کمبود مواد مغذی و نارسایی گردش خون در پوست سر. ریزش مو، مشکل بزرگی است که بسیاری از افراد از آن رنج می‌برند. عوامل بسیاری در پس این مشکل وجود دارند. گیاهان دارویی برای افزایش رشد موی سر می‌توانند مؤثر باشند اما زمانی که شما با مشکل ریزش شدید موهایتان دست و پنجه نرم می‌کنید اولین مرحله پیدا کردن راهی برای توقف ریزش است؛ با استفاده از این روش های درمان طبیعی ریزش مو می‌توانید با ریزش موی خود خداحافظی کنید.
پیشنهاد می‌کنیم در همین راستا مقاله « خواص عسل برای مو + معرفی چند ماسک عسل برای مو » را در انگیزه بخوانید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/606608/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

الزام تزریق واکسن های روتاویروس و پنوموکوک در کشور

تلفات بارندگی و سیل در پاکستان به حدود 100 تن رسید

وقتی در لاین خودت رانندگی نمی کنی!

هدفش اینکه ببینه چند نفر زنده میان بیرون

حرکت خفن این راننده کامیون پربازدید شد

طرز تهیه ترشی بادمجان

فکت های بامزه درباره غذا

میکروپلاستیک ها از روده به سایر اندام حرکت می کنند

شش اشتباه رایج درباره واکسن اچ‌پی‌وی/ واکسن گارداسیل را فقط زنان باید دریافت کنند؟

همسرم برای بیرون رفتن مرا محدود می کند!

‏از جمله ماجراهای دوقلوی همسان داشتن

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

انیمیشن دیدنی ناسا از قمر سیاره مشتری

یک لرزه‌سنج مسافر ماه می‌شود!

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم، سعدی شیرازی

به دنیا دل مبند ای دل به فکر توشه ره باش ‏

به بهانه اول اردیبهشت یادروز سعدی شاعر بلند آوازه ایران و جهان‌

اعلام برنامه بازی‌های شهرداری گرگان در فینال بسکتبال غرب آسیا

تارتار: کسی فکر نمی‌کرد ملوان روزی با سپاهان رقابت کند

معرفی کادر فنی تیم ملی دارت برای قهرمانی آسیا

گل سعید واسعی به فولاد بوی انتقام می‌داد!

بیانیه هیات مدیره باشگاه تراکتور

تصمیم سخت ستاره چلسی؛ تردید برای جراحی

10 سال از یکی از سوپرگل‌های دیمیتار برباتوف با پیراهن موناکو گذشت

پس از یک سال؛ ستاره ناکام لیورپول جدا می‌شود

آنچلوتی: اگر نیاز باشد با 7 مدافع و دو گلر بازی می‌کنیم

آمار نیما کار پیام برای بازگشت را سخت کرد

سروش رفیعی: حاشیه ندارم چون فیلم بازی نمی‌کنم!

فصل سوم «پدرخوانده» ابوطالب آماده پخش شد

تیزر جدید شب‌آهنگی با حضور بازیگر زن جوان

ترفندهای بچه برای درآمدزایی!

تولد هجده سالگی دختر تام کروز در غیاب پدرش / شباهت باور نکردنی سوری به مادرش کیتی هولمز

نیم قرن از عمر مهران احمدی بازیگر نقش بهبود پایتخت گذشت/ پنجاه سالگی ات مبارک

دورهمی دوستانه مهرانه مهین ترابی و رابعه اسکویی بعد از مدت ها | تعطیلات آخر هفته دلچسب بازیگران

آوازی از استاد شجریان بر شعر سعدی

آرزوی پسر بچه ای که پشت در کنسرت معین فلوت می زد

تصاویری از خسارت سیل امارات

امدادرسانی‌ نیروهای بسیج و سپاه در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فیلمی از لحظه انفجار مغازه عطرفروشی

حمله شرور قمه‌به دست به خودروی پلیس

امدادرسانی 112 روستا در سیستان و بلوچستان

‏ویدئویی از سرقت با خونسردی کامل و بدون ماسک از پارکینگ و انباری یک مجتمع

قتل راننده تاکسی ترکیه‌ای به دست مسافر ایرانی

صحنه ای جالب از تخم گذاشتن شاهین پشت پنجره

ایده های جالب یک آدم خوش ذوق!

سعدی‌خوانی مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی

دسر رولت شکلاتی یک عصرانه خفن

طرز تهیه تست مرغ و پپرونی

یک روش راحت برای درست کردن باقلوا