آریا بانو

آخرين مطالب

طرز تهیه یتیمچه خانه داري

طرز تهیه یتیمچه
  بزرگنمايي:

آریا بانو - یتیمچه یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که مواد اصلی تشکیل دهنده آن بادمجان و گوجه فرنگی هستند. این غذای خوشمزه معمولا بدون گوشت تهیه می شود، البته اگر بخواهیم این غذا را به صورت مجلسی تر درست کنیم، می توانیم مقداری گوشت تکه ای یا گوشت چرخ کرده نیز به یتیمچه اضافه کنیم، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه یتیمچه بادمجان در ادامه با چی شی همراه باشید. مواد لازم برای 4 نفر بادمجان 4 عدد بزرگ گوجه فرنگی 4 عدد متوسط پیاز 2 عدد متوسط سیر 4 حبه نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی زردچوبه و روغن به اندازه کافی طرز تهیه یتیمچه مرحله اول ابتدا بادمجان ها را پوست می گیریم و می شوییم و با دستمال تمیز آن ها را خشک کرده و از وسط نصف می کنیم و روی تخته آشپزخانه در اندازه های 2 الی 3 سانتی متر آن ها را خرد می کنیم تا بادمجان های کوچک مکعب شکلی داشته باشیم. مرحله دوم پیازها را پوست می گیریم و می شوییم و از وسط نصف می کنیم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و داخل تابه ای ترجیحا بزرگ روغن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود و پیازها را داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک شوند مرحله سوم بعد اجازه می دهیم تا به رنگ طلایی شوند.سیرها را نیز پوست می گیریم و می شوییم و مانند پیازها روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و زمانیکه پیازها طلایی شدند آن ها را در بشقابی می ریزیم و کنار می گذاریم و سیرها را داخل تابه می ریزیم مرحله چهارم سپس کمی تفت می دهیم و بعد بادمجان های خرد شده را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سرخ شوند و بعد پیازهای سرخ شده را اضافه می کنیم و همگی مواد را تفت می هیم.گوجه فرنگی ها را می شوییم و روی تخته آشپزخانه ریز خرد می کنیم مرحله پنجم سپس به مواد داخل تابه می افزاییم و فلفل سیاه،زردچوبه،کمی نمک روی مواد می پاشیم و همگی مواد را مخلوط می کنیم و نصف لیوان آب داغ روی مواد می ریزیم و درب تابه را می گذاریم و حرارت را بسیار ملایم می کنیم تا مواد کاملا پخته شوند. مرحله ششم حدودا 20 ای 30 دقیقه این غذا آماده می شود.زمانیکه غذا به روغن افتاد یعنی آماده شده و می توانید از روی حرارت تابه را بر دارید.(می توانید 1 قاشق رب گوجه فرنگی را نیز در روغن تفت دهید و به مواد اضافه کنید) یتیمچه را را در بشقاب می کشیم و با نان و ترشی یا سبزی خوردن تازه نوش جان کنید. طرز تهیه یتیمچه طرز تهیه یتیمچه با سیب زمینی در برخی شهرها به مواد یتیمچه سیب زمینی هم اضافه می کنند، اگر مایلید یتیمچه را با سیب زمینی درست کنید برای مقدار مواد این دستور یک سیب زمینی بزرگ را به صورت حبه ای خرد کنید سپس به صورت آبپز یا سرخ شده به یتیمچه اضافه کنید.

یتیمچه یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که مواد اصلی تشکیل دهنده آن بادمجان و گوجه فرنگی هستند. این غذای خوشمزه معمولا بدون گوشت تهیه می شود، البته اگر بخواهیم این غذا را به صورت مجلسی تر درست کنیم، می توانیم مقداری گوشت تکه ای یا گوشت چرخ کرده نیز به یتیمچه اضافه کنیم، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه یتیمچه بادمجان در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
بادمجان4 عدد بزرگ
گوجه فرنگی4 عدد متوسط
پیاز2 عدد متوسط
سیر4 حبه
نمک و فلفل سیاهبه اندازه کافی
زردچوبه و روغنبه اندازه کافی
طرز تهیه یتیمچه
مرحله اول
ابتدا بادمجان ها را پوست می گیریم و می شوییم و با دستمال تمیز آن ها را خشک کرده و از وسط نصف می کنیم و روی تخته آشپزخانه در اندازه های 2 الی 3 سانتی متر آن ها را خرد می کنیم تا بادمجان های کوچک مکعب شکلی داشته باشیم.
مرحله دوم
پیازها را پوست می گیریم و می شوییم و از وسط نصف می کنیم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و داخل تابه ای ترجیحا بزرگ روغن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود و پیازها را داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک شوند
مرحله سوم
بعد اجازه می دهیم تا به رنگ طلایی شوند.سیرها را نیز پوست می گیریم و می شوییم و مانند پیازها روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و زمانیکه پیازها طلایی شدند آن ها را در بشقابی می ریزیم و کنار می گذاریم و سیرها را داخل تابه می ریزیم
مرحله چهارم
سپس کمی تفت می دهیم و بعد بادمجان های خرد شده را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سرخ شوند و بعد پیازهای سرخ شده را اضافه می کنیم و همگی مواد را تفت می هیم.گوجه فرنگی ها را می شوییم و روی تخته آشپزخانه ریز خرد می کنیم
مرحله پنجم
سپس به مواد داخل تابه می افزاییم و فلفل سیاه،زردچوبه،کمی نمک روی مواد می پاشیم و همگی مواد را مخلوط می کنیم و نصف لیوان آب داغ روی مواد می ریزیم و درب تابه را می گذاریم و حرارت را بسیار ملایم می کنیم تا مواد کاملا پخته شوند.
مرحله ششم
حدودا 20 ای 30 دقیقه این غذا آماده می شود.زمانیکه غذا به روغن افتاد یعنی آماده شده و می توانید از روی حرارت تابه را بر دارید.(می توانید 1 قاشق رب گوجه فرنگی را نیز در روغن تفت دهید و به مواد اضافه کنید) یتیمچه را را در بشقاب می کشیم و با نان و ترشی یا سبزی خوردن تازه نوش جان کنید.
طرز تهیه یتیمچه
طرز تهیه یتیمچه با سیب زمینی
در برخی شهرها به مواد یتیمچه سیب زمینی هم اضافه می کنند، اگر مایلید یتیمچه را با سیب زمینی درست کنید برای مقدار مواد این دستور یک سیب زمینی بزرگ را به صورت حبه ای خرد کنید سپس به صورت آبپز یا سرخ شده به یتیمچه اضافه کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/606214/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روز زیارتی امام رضا علیه‌السلام

طرز تهیه بستنی سنتی خانگی

عوارض خطرناک کبد چرب

ویدیویی از خط تولید لوازم آرایشی اورجینال در پاکستان!

تلسکوپ فضایی جیمز وب شواهدی از وجود حیات را کشف کرده است

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

خلیفی به لاپورتا؛ این ایده احمقانه را کنار بگذارید

اینقدر اغراق نکنید، مسی کند بود و دو گل معمولی زد!‏

چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم

ویدیوی کامل بیانیه خوان لاپورتا درباره ال‌کلاسیکو

رد پای پرسپولیس در شکست پروژه بزرگ فوتبالی عربستان!

لیگ ملت‌ها؛ قهرمان المپیک پرستاره‌تر از همیشه

تباس: برخی بازی‌های لالیگا در آمریکا برگزار خواهند شد!

رئیس باشگاه میلان: پیولی تا پایان فصل سرمربی تیم خواهد بود

درگذشت فوتبالیست سابق ایرانجوان در حین بازی با پیشکسوتان استقلال

کسب 10 مدال در روز نخست برای نمایندگان ووشو ایران

چندرغاز که دیگه چانه زدن نداره!

هجوم هواداران محمدرضا گلزار برای سلفی گرفتن با او!

سکانسی خنده دار از سریال «سه در چهار»

ویدئو خنده‌دار از «نون خ» که هیچکس آن را ندیده است!

7 اقدام مراقبتی پس از لیزر پوست صورت

علیرضا قربانی و اجرای زیبای ترانه‌ی «عاشقانه نیست»

اجرای مهدی دارابی از آهنگ «شاید یه شب بارون»

آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم

آمار مهاجرت به استان‌های شمالی کشور طی دو سال اخیر

گربه افسردگی گرفت

نخستین بنای مذهبی ایرانیان

4 گوشه دنیا/ هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟

استوری روز زیارتی امام رضا علیه‌السلام

تصاویری زیبا از توکانت زمردی

نوآوری عجیب یک شهروند مشهدی در اثاث‌کشی

روش تهیه شیرینی خانگی لذیذ

کوکوی سیب زمینی را پنیری بپزید!

روش تهیه زیر برنجی لری

مراقبت های بعد از عمل چشم

اغفال وحشتناک، تهیه فیلم و اخاذی از زنان بالای 60 سال!

نگرانی های همسر حاج آقای قرائتی

ثبت رکورد جدید «کاهش نرخ تولد» در کره جنوبی

هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟

ما دو جور بخشنده داریم!

العین - یوکوهاما، آماده برای جنگ بر سر جام نقره‌ای

سرپرست استقلال خوزستان؛ فقط تمرکز و دیگر هیچ!

فینالیست آسیا را فغانی تعیین کرد!

مهره کلیدی نساجی با لباس شخصی

راز شادی بلینگامی جوان‌ترین عضو تیم ملی ایران

دمتان گرم و ممنون نکونام و استقلال!

اثرگذاری مثبت مرد پرتغالی 8 ساله سپاهان

تقلای باشگاه پرهوادار آلمانی برای زنده ماندن