آریا بانو

آخرين مطالب

عملکرد 16 ماهه شهرداری تهران در مقابله با ویروس کرونا/3

اقدامات آموزشی شهرداری تهران در مقابله با کرونا شهرداری تهران

اقدامات آموزشی شهرداری تهران در مقابله با کرونا
  بزرگنمايي:

آریا بانو - بیش از 16 ماه شیوع ویروس کرونا در کشور می گذرد و اداره کل آموزش های شهروندی در این بازه از زمان وظیفه آموزش های شهروندی در مقابله با این بیماری را بر عهده داشته است.

به گزارش خبرنگار شهر حالا بیش از 16 ماه از شیوع ویروس کووید 19 در کشور می گذرد و کرونا همچنان در کشور جولان می دهد، جولانی که گاه و بی گاه با پیک های متعدد خودی نشان می دهد و مدیریت کلانشهرهای کشور را با چالش های متعددی مواجه می کند.
حالا با گذشت بیش از 16 ماه از شیوع کرونا در کشور مدیریت کلانشهر های پایتخت زیر چتر مدیریت واحد ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت می کنند و همین فعالیت یکپارچه موجب شد پس از سردرگمی اولیه در مقابله با کرونا حالا مدیریت کلانشهر ها دست بالا را در مقابله با این ویروس داشته باشند.
یکی از نهادهای درگیری در مدیریت بحران کرونا در کشور معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بود.
اداره کل آموزش های شهروندی یکی از اداره های زیر مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران است که کار آموزش و فرهنگ سازی مقابله با ویروس کرونا را بر عهده دارد.
مجتبی دانشور مدیر کل اداره آموزش های شهروندی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر در تشریح اقدام های انجام شده مدیریت شهری در دوره شیوع کرونا گفت: فعالیت های اداره کل آموزش های شهروندی در دوره شیوع کرونا به دو بخش تقسیم بندی می شود که یکی از آن ها آموزش برای آگاهی بخشی بود که در گام نخست آگاهی بخشی به شهروندان در زمینه مقابله، مبارزه و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه بود.
مدیر کل اداره آموزش های شهروندی شهرداری تهران با اشاره به ستاد های تشکیل شده در مدیریت بحران شهر تهران افزود: بر اساس ستاد هایی که در مدیریت بحران شهرداری تهران تشکیل شد وظیفه آگاهی بخشی، اموزش در مقابله با ویروس کرونا بر عهده اداره کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران بود که با همکاری مرکز ارتباطات و سازمان زیباسازی شهرداری تهران اقدام های خوبی انجام شد.

آریا بانو


دانشور در تشریح تعداد پویش هایی که در اداره کل آموزش های شهروندی در مقابله با ویروس کرونا انجام شد، ادامه داد: نزدیک به 4 پویش در اداره کل آموزش های شهروندی تشکیل شد که از جمله آن می توان به در خانه می مانیم، دوری دوستی، ماسک می زنیم و پویش آخر در آذر ماه سال گذشته بود که با محوریت محدودیت ها انجام و برگذار شد.
او با تاکید بر این نکته که روند فعالیت های اداره کل آموزش های شهروندی به رصد و پایش و گزارش دهی، توزیع و انتشار، طراحی و اجرا محتواها و کمپین ها، ایده پردازی برای محتواهای تصویب شده و تشکیل کمیته آموزش ستاد کرونا تقسیم بندی شده است، بیان کرد: ما در مدیریت شهری و اداره کل آموزش های شهروندی تلاش کردیم پویش های برگزار شده تنها به شکل شهری نباشد و از ظرفیت های فضای مجازی نیز استفاده کردیم و تولیدات خود را در فضای مجازی نیز منتشر کردیم.
مدیر کل اداره آموزش های شهروندی شهرداری تهران با تاکید بر این نکته که تولیدات اداره کل آموزش های شهروندی در فضای مجازی با محوریت مقابله و پیشگیری با ویروس کرونا بازنشر و بازتاب خوبی داشت افزود: تولیدات محتوا در فضای مجازی تا اردیبهشت ماه منتشر شد و آمار ها نشان می دهد تولیدات تا 30 میلیون بازدید داشته و شهرداری تهران اولین پایه گذار تولیدات آموزشی بود که برخی از آن ها در سایر شهر های کشور نیز مورد استفاده قرار گرفت.

آریا بانو


دانشور با اشاره به این موضوع که آگاهی بخشی اداره کل آموزش های شهروندی در مقابله با ویروس کرونا تا اواخر خرداد ماه سال گذشته ادامه پیدا کرد، افزود: اعتقاد ما این بود آگاهی بخشی در مقابله با ویروس کرونا تا جایی باید ادامه پیدا می کرد که تاثیر گذار باشد و از آن جا به بعد شکل آموزش ها باید در سطح مقررات و عمل به قوانین در بخش مقابله با کرونا باشد.
او با اشاره به تعطیلی مدارس و سرای محله ها با شیوع ویروس کرونا بیان کرد: بخش دیگری از اقدام های انجام شده در مدیریت شهری و اداره کل آموزش های شهروندی در دوره کرونا تغییر خدمات و فعالیت اداره کل آموزش های شهروندی بود و باید به این نکته تاکید کنم که دبیرخانه شهر دوستدار کودک نیز در اداره کل آموزش های شهروندی قرار دارد و از همین رو تولید محتوا در این بخش به صورت عمومی تر مورد توجه قرار گرفت.
مدیر کل اداره آموزش های شهروندی شهرداری تهران افزود: ما در مدیریت شهری و اداره کل آموزش های شهروندی تلاش کردیم بستر را برای در خانه ماندن کودکان و دانش آموزان فراهم کنیم.

آریا بانو


دانشور ادامه داد: یکی از اقدام های شهرداری تهران ارایه کتاب الکترونیک رایگان به دانش آموزان بود که در 3 نوبت 40 هزار کتاب اهدا کردیم و در ادامه تلاش کردیم در ایام نوروز با قصه گویی، معرفی کتاب، آموزش تکنیک نقاشی، کار دستی به در خانه ماندن کودکان و دانش آموزان کمک کنیم.
او بیان کرد: طرح دیگری که در اداه کل آموزش های شهروندی دنبال شد مدرسه تابستانی در تهران بود زیرا با شیوع ویروس کرونا در کنار تعطیلی مدارس سرای محله های نیز تعطیل شد و ما در این بخش هم تلاش کردیم با مدرسه تابستانی اقدام هایی که پیش تر در مدارس و سرای محله ها به شکل حضوری انجام می شد به شکل غیر حضوری انجام شود.
مدیر کل اداره آموزش های شهروندی شهرداری تهران افزود: نزدیک به 11 کارگاه با بیش از 20 هنرمند از سوی اداره کل آموزش های شهروندی برگزار شد که در این کارگاه ها از هنرمندان و ورزشکارانی مانند مهتاب نصیر پور، سروش صحت، مازیار میری، فرشته کریمی بهره برده شد.
دانشور ادامه داد: ویدیو های ضبط شده در فضای مجازی منتشر شد در بازه زمان 6 ماهه که این کارگاه ها تشکیل شد نزدیک به 1.5 میلیون بازدید از سوی کاربران صورت گرفت.
او بیان کرد: بحث دیگری که در اداره کل آموزش های شهروندی دنبال شد تغییر رویکرد نسبت به فعالیت های اداره کل آموزش های شهروندی بود و تاکید بر این بود با به روز شدن اقدام های فعالیت های اداره کل اموزش های شهروندی در مقابله با ویروس کرونا قطع نشود.
مدیر کل اداره آموزش های شهروندی شهرداری تهران افزود: یکی دیگر از پویش های اداره کل آموز شهای شهروندیدر حوزه موتور سوار خوب است که نزدیک به 8 هزار موتور سوار در این بخش آموزش دیدند.

آریا بانو


دانشور ادامه داد: پویش همسایه خوب از دیگر برنامه های اداره کل آمزوش های شهروندی شهرداری تهران بود که تلاش شد در گروه های کوچک در فضای مجازی با مدیران ارتباط برقرار شود و آموزش های به شکل مویرگی انجام شود.
او بیان کرد: در مقابله با ویروس کرونا مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران و اداره کل سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران واحد های همکار با اداره کل آموزش های شهروندی بودند.
مدیر کل اداره آموزش های شهروندی شهرداری تهران افزود: یکی دیگر از اقدام های انجام شده در اداره کل آموزش های شهروندی تشکیل کاگروه کاریکاتور بود.
دانشور ادامه داد: کارگروه کاریکاتور با اهداف تولید محتواهای کاربردی و به منظور تعریف مفاهیم مربوط به ویروس کرونا، راه های مقابله با آن، چگونگی کاهش شیوع ویروس، راه کارهای جلوگیری کننده از تجمع شهروندان در مکان های عمومی و تشویق به ماندن در خانه طراحی و اجرا شد.
او ادامه داد: در کارگروه کاریکاتور با توجه به تاکید سازمان بهداشت جهانی برای انجام فاصله گذاری اجتماعی، در زمان بیرون رفتن از منازل، از 35 کاریکاتوریست خواسته شد تا طرح هایی با این موضوع طراحی کرده و به صورت بر خط ارسال کنند، در این طرح به موضوع کرونا و رعایت نکات بهداشتی برای قطع کردن زنجیره انتقال با رویکرد طنز و همراه با جذابیت های بصری پرداخته شده بود که از میان آن ها در نهایت از 15 کاریکاتوریست 2 طرح نهایی و اتخاب شد که در این طرح ها به موضوع کرونا و فاصله گذاری اجتماعی، تشویق به ماندن در خانه، حمایت از کادر درمان اشاره شده است.
خبرنگار: نیما پاینده

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/606114/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خاطرات ناصرالدین‌شاه؛ خرس‌ها ول می‌شدند می‌رفتند توی مردم؛ خنده داشت

استایل جدید و متفاوت بهنوش طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون با شعری معنادار

دابسمش زیبای الهه حصاری کیمیا زخم کاری و دوستش با آهنگ چاوشی در خودروی لاکچری اش

لو رفتن اسم واقعی سیدجواد هاشمی در برنامه «صداتو»/ محسن کیایی افشاگری کرد

چهره جدید نیکا فرقانی دختر نقی و همای پایتخت در شهربازی استکهلم

رونمایی از تغییرات جدید چهره بهنوش طباطبایی خانم بازیگر همیشه خوشتیپ در آسانسور

دورهمی دوستانداران عارف لرستانی در سالگردش / بازیگر طنزی که در بهار مرگی تلخ داشت

فلزات سنگین تهدید جدی رژ لب های تقلبی

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

رونمایی سیدحسین حسینی دروازه بان استقلال از چهره عروسکی دخترش / این کوچولوی ریزه میزه ماشاالله داره

ماجرای عمل جراحی رهبر انقلاب بدون بیهوشی عمومی و آخرین وضعیت سلامتی ایشان | رهبر انقلاب رژیم غذایی خاصی دارند؟

بهترین راه برای داشتن همسری بهتر: نگاهی به تجربه‌ی یک زن ایرانی

10 نکته برای بهبود کیفیت خواب

پاتوق معتادان متجاهر در عمق 10 متری زمین در تهران

جدیدترین عکس منتشر شده از محمدرضا گلزار و همسرش آیسان آقاخانی بعد از ازدواج!

رفع تیرگی زانو، آرنج و قوزک پا با 5 روش موثر خانگی ارزان قیمت!

قانون فرزندآوری با آن همه بودجه و اعتبار و اصرار شکست خورد

از کجا بفهمیم آب مروارید داریم؟

رژیم تخم مرغ، یک رژیم سریع و آسان برای لاغری

جلوگیری از چین و چروک دور لب با چند پیشنهاد ساده

اثبات یک رابطه میان سدیم و بیماری های قلبی و عروقی

واکنش جالب و متفاوت ژیلا صادقی مجری مشهور به حمله سپاه پاسداران به اسرائیل

تعطیلی پنجشنبه ها قطعی شد؟ | خبر مهم و جدید درباره کاهش ساعت کاری ادارات

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

افشاگری مجری جنجالی زن تلویزیون: شهروند آمریکا هستم!

شیطنت‌های دختر با نمک سروش رفیعی در تمرین پرسپولیس / روزمو ساختی عمر بابا

تصویر تازه نوه ی اکبر عبدی که مثل پدر بزرگش بانمک و توپوله / ماشالا به هردوشون

رونمایی از چهره جدید هانده ارچل «کیمیا خاتون» فیلم مست عشق در ژاپن

نیوشا ضیغمی از بزرگترین راز زندگی اش پرده برداشت / دلنوشته تلخ بازیگر معروف 2 سال بعد از جدایی همسرش

خرید شیرخشک بدون تغییر قیمت از داروخانه ها

آیا تهوع و استفراغ شدید در دوران بارداری مضر است؟

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

چند روز آینده آب و هوای این استان ها رویایی می شود

چطور وام فرزندآوری بگیریم؟

عکس بهاری و زیبای میترا رفیع بانوی خوش استایل گیلدخت نگاه ها را خیره کرد

تولد ایلیا عامری پسر مو فرفری و خوشتیپ کمند امیر سلیمانی/ بهش نمیاد پسر به این بزرگی داشته باشه

تبریک تولد مارال فرجاد به خواهرش مونا با انتشار عکس های سفر خواهرش به بوداپست

اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک تا 24 ساعت آینده برطرف خواهد شد

آیا زمان دور انداختن «مسواک» فرا رسیده است؟

افزایش 35 درصدی تعرفه های پزشکی؛ ویزیت پزشکان عمومی، 126000 تومان

جهیزیه و مهریه معاف از مالیات است؟

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

جزئیات جدید از تعطیلی پنجشنبه ها