آریا بانو

آخرين مطالب

آموزش تمیز کردن مبل سفید به روش اصولی خانه داري

آموزش تمیز کردن مبل سفید به روش اصولی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - انگیزه – آیا برای تمیز کردن مبل سفید خود مشکل دارید آنقدر که از خریدن آن‌ها پشیمان شده‌اید؟ مبل‌های سفید زیبایی خاصی به دکوراسیون منزل شما خواهند بخشید ولی تمیز کردن آن‌ها بسیار طاقت فرسا است و در بیشتر موارد نیز به صورت کامل انجام نمی‌شود. در این مطلب روش‌های اصولی تمیز کردن مبل سفید را به شما ارائه خواهیم داد. همچنین می‌توانید راهنمای تمیز کردن مبل پارچه ای را نیز در سایت انگیزه بخوانید.
نکات پیش از تمیز کردن مبل سفید
تمیز کردن مبل سفید کار دشواری است ولی با رعایت چند نکته می‌توان به سهولت این کار کمک کرد. در زیر به تعدادی از این موارد اشاره خواهیم داشت.
1. در ابتدا قسمت کوچکی از مبل را با روش مورد نظر خود تمیز کنید
برای تمیز کردن مبل‌ها به خصوص مبل سفید در گام نخست لازم است شما قسمت کوچکی از مبل را که دید ندارد انتخاب کرده و با استفاده از روش مورد نظرتان تمیز کنید تا در صورت عدم نتیجه مطلوب، پارچه مبل شما آسیب زیادی نبیند و از خطرات احتمالی جلوگیری شود.
2. دستورالعمل‌های کارخانه سازنده مبل را با دقت مطالعه کنید
پیش از اقدام به تمیز کردن مبل‌ها به خصوص مبل سفید، دستورالعمل‌های تمیز کردن آن را به دقت ارزیابی کنید و سپس به پاک کردن مبل خود مشغول شوید. نادیده گرفتن و کوتاهی در این بخش می‌تواند مبل شما و گارانتی آن را خراب کند.
3. برچسب‌های روی مبل را نادیده نگیرید
در صورتی که قادر به یافتن دستورالعمل کارخانه سازنده مبل خود نیستید، جایی برای نگرانی نیست. به احتمال زیاد بر روی بالش‌های مبل‌تان برچسب‌هایی وجود دارد که به شما در تمیز کردن آن شما کمک زیادی خواهد کرد. یک سوی برچسب ممکن است به تمیز کردن پوشش مبل اشاره داشته باشد، در حالی که سوی دیگر آن، اطلاعاتی برای شست و شوی خود کوسن‌ها ارائه کند. لازم است که به صورت جدی پیش از تمیز کردن مبل سفید خود به اتیکت آن نگاه کنید.
4. اطلاع از علامت‌های روی برچسب مبل
معمولاً بعد از مشاهده برچسب‌های روی مبل، شما یکی از چهار حرف زیر را برای تمیز کردن مبل سفید خود پیدا خواهید کرد. هر یک از حروف معنای خاصی را به همراه دارد که در زیر به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.
W: با آب! یعنی شما می‌توانید پوشش مبل خود را با استفاده از آب تمیز کنید. S: بدون آب! شما باید یک تمیزکننده مبتنی بر حلال استفاده کنید. WS: هم آب هم حلّال! شما می‌توانید از آب یا یک پاک کننده بر پایه حلال خود استفاده کنید. X: در صورت مشاهده این علامت، برای تمیز کردن مبل خود فقط باید از جارو برقی استفاده کنید.

آریا بانو


نکات و روش‌های تمیز کردن مبل سفید
حالا که نکات پیش از تمیز کردن مبلتان را رعایت کرده‌اید و قصد شروع به کار را دارید، باید از روش‌ها و نکات حین نظافت مبل نیز با خبر باشید تا بتوانید به بهترین نحو این کار را انجام دهید.
1. استفاده از جاروبرقی
در گام اول برای تمیز کردن مبل سفید، استفاده از جاروبرقی است. در طول سال مقدار زیادی خاک و آشغال در الیاف مبل شما پنهان شده است. با استفاده از جاروبرقی تمامی این خاک‌ها و آلودگی‌ها را از بین خواهید برد. گرد وغبار موجود در الیاف مبل نه تنها باعث پوسیدگی ظاهر مبلمان به خصوص مبل سفید می‌شود، بلکه می‌تواند الیاف مبلمان شما را نیز در برگیرد و درخشندگی مبل را تحت تأثیر قرار دهد.
برای اینکه مبل شما ماندگاری طولانی داشته باشد و همیشه زیبا به نظر برسد، تمیز کردن مرتب آن الزامی است. از طرفی می‌توانید از یک قلم مو زبر نیز برای این کار استفاده کنید تا خاک و اشغال را پاک کنید. به منظور رسیدن به گوشه‌ها و شکاف‌های مبل خود، از ابزار درز در جاروبرقی استفاده کنید. پیش از استفاده از ابزارهای مختلف جاروبرقی از تمیز بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.
2. تمیز کردن مبل سفید با دستمال مرطوب بچه
شاید عجیب به نظر برسد ولی دستمال مرطوب بچه برای تمیز کردن مبل بسیار مؤثر است. دستمال مرطوب بچه، ترکیب خوبی از صابون و آب همراه با مقداری رطوبت است که برای تمیز کردن مبلمان سفید یا لوازم داخلی شما بسیار مناسب است. دستمال مرطوب بچه همچنین در تمیز کردن لکه‌ها به طرز شگفت آوری مؤثر است. یک بسته از دستمال مرطوب بچه در اتاق نشیمن خود برای دسترسی سریع داشته باشید تا زمانی که قهوه یا مواد دیگری بر روی مبل ریخت، به سرعت آن را تمیز کنید. بعد از استفاده از آن، به کارایی معجزه‌آسایش پی خواهید برد.
3. از خراشیدن لکه‌های موجود بر روی مبل سفید خودداری کنید
هر اندازه هم که تمیز کردن لکه‌های روی مبل سفید دشوار است، بهتر است از خراشیدن آن‌ها خودداری کنید؛ چون این کار ممکن است به الیاف پارچه مبل شما آسیب رسانده و حتی موجب فرورفتن لکه در عمق پارچه شود. از این رو، به جای خراشیدن لکه، از یک پاک کننده لکه استفاده کنید و آن را به پارچه خیسانده و سپس پاک کنید. به جای یک برس یا یک پارچه زبر، می‌توانید از یک تکه پارچه نرم برای تمیز کردن آن استفاده کنید. در صورتی که پس از لکه زدایی از مبل سفید، الیاف سفت شود، با استفاده از یک برس نرم، مواد را پاک کنید.
4. استفاده از اسپری مخصوص تمیز کردن مبل برای لکه‌های مرطوب
بسیاری از افراد تصور می‌کنند که استفاده از آب بیشتر، به حذف آسان‌تر لکه‌ها کمک خواهد کرد. ولی این تصور اشتباهی است. در واقع بهتر است از یک حلال قوی ترجیحاً بدون آب برای تمیز کردن لکه‌ها استفاده کنید. افشانه‌های مبل برای لکه‌های مرطوب بسیار عالی عمل می‌کنند. البته پیش از استفاده از این افشانه‌ها دستورالعمل ها و برچسب‌های مبل خود را با دقت مطالعه کنید.
5. استفاده از بخارشوی برقی
در صورتی که برچسب‌های روی مبل شما W” یا WS باشد، ممکن است بتوانید از بخارشوی برقی استفاده کنید. پیش از اقدام به این کار به دستورالعمل سازنده برای تمیز کردن با بخارشوی برقی مراجعه کنید تا اطمینان حاصل کنید که چگونه باید از آن برای تمیز کردن مبل سفید استفاده کرد. این درست است که مبلی با نشان W و WS قادر به مقاومت در برابر آب است، ولی همیشه نمی‌تواند در برابر گرما و آب با دمای بالا هم مقاوم باشد. از این رو مطالعه دستورالعمل سازنده، بسیار حیاتی است.
اگر در دستورالعمل متوجه شدید که می‌توانید از بخارشوی استفاده کنید، شما باید با بخارشوی، ناحیه کوچکی از مبل را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که باعث آسیب دیدن مبل نمی‌شود. یک روز خوب را برای این کار انتخاب کنید تا بتوانید پنجره ها را باز کنید و مبل‌ها با جریان هوا خشک شوند.
تعدادی از بخارشوی ها از پارچه های میکروفیبر استفاده می‌کنند تا از برداشتن خاک خودداری کنند. شما می‌توانید این تنظیمات را تغییر دهید تا خاک موجود در مبل سفید را نیز به خود جذب کند. پس از تمیز کردن با بخار شوی برقی، یک پنکه مقابل مبل قرار دهید تا مبل کاملاً خشک شود و از لکه شدن مجدد آن جلوگیری شود.
6. استفاده از یک محلول ترکیبی
دستورالعمل‌های تمیز کردن مبل سفید که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، فقط برای مبلمانی با برچسب‌هایی با علامت W یا WS استفاده می‌شود. در این روش به وسایل زیر نیاز دارید:
جاروبرقی حداقل سه پارچه (پارچه میکروفیبری رنگی که روی مبل، رنگ‌بر جای نگذارند) یک سطل سرکه سفید آب معدنی یا آب مقطر صابون مایع پیش از آعاز کار، همواره باید مواد را در یک قسمت کوچک از مبل که دید ندارد، آزمایش کنید و در صورت مطلوب بودن نتیجه، تمیز کردن را ادامه دهید. برای این کار در سطل، 2 فنجان آب مقطر با 1 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و 1 قاشق سوپ خوری سرکه ترکیب کنید. یک پارچه میکروفیبر را در محلول خیس کنید. به دقت هر قسمت از مبل را با پارچه نرم بمالید. با پارچه‌یا وسایل زبر و ضخیم این کار را انجام ندهید، چون می‌توانند به الیاف آسیب برساند.
یک پارچه میکروفیبر تمیز دیگر را که آغشته به محلول کردید، بر روی مبل سفید بمالید و آن قسمت را تمیز کنید، محل‌های آسیب دیده را برای پاک کردن با صابون باقی بگذارید. با یک پارچه میکرو فیبر خشک، مبل را یک بار دیگر تمیز کنید. پنکه را مقابل مبل قرار داده و روشن کنید تا ناحیه شسته شده خشک شود. همچنین برای سهولت در خشک شدن مبل، پنجره‌ها را باز کنید.
7. زدودن موی حیوانات خانگی از مبل سفید
بهترین راه حل این است که اجازه ندهید حیوانات خانگی بر روی مبل شما به خصوص مبل سفید شما قرار بگیرند! ولی این راه همیشه امکان‌پذیر نیست. از این رو، باید یک روش متفاوت را برای تمیز کردن موی حیوان خانگی از روی مبل سفید امتحان کنیم. برای این کار یک دستکش لاستیکی به دست کنید و سپس آن را به آرامی بر روی مبلمان و اثاثیه خود بکشید. به خاطر استاتیک ایجاد شده توسط دستکش لاستیکی، موی حیوانات به یک نقطه جمع می‌شود. سپس می‌توانید به سادگی آن را جاروبرقی بکشید.
همچنین می‌توانید از یک ابر برای جمع آوری موهای حیوانات خانگی استفاده کنید.
8. تمیز کردن قسمت‌های چوبی و فلزی مبل سفید
دقت داشته باشید که برای تمیز کردن سطح غیر پارچه‌ای نظیر قسمت‌های چوبی و یا فلزی مبلمان سفید خود، از یک دستمال نرم و یک محصول تمیزکننده مناسب این سطوح استفاده کنید. به ارامی این سطوح را تمیز کرده و مراقب باشید که مواد شوینده روی پارچه‌ی مبلمانتان نریزد. بعد از تمیز کردن سطوح چوبی مبل خود به سرعت آن را خشک کنید و اجازه ندهید رطوبت بر روی چوب یا قسمت فلزی مبل شما باقی بماند زیرا آب باعث متورم شدن چوب مبل و زنگ زدن قسمت فلزی آن در بلند مدت می‌شود.
شما برای تمیز کردن مبل سفید خود از چه روشی استفاده می کنید؟ مطالب این سایت تا چه اندازه توانست به شما کمک کند؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران مجله اینترنتی انگیزه به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/604547/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

بجران کمبود 3 داروی اصلی برای این بیماران

خطر ناباروری با این نوع از رژیم های لاغری

دارالترجمه رسمی چیست و چه کاری انجام می دهد؟

با 7 مرحله آلزایمر آشنا شوید؛ از تغییرات خاموش تا فراموشی کامل

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

کبد سالم با مصرف این ویتامین ها

ورم و پف در نقاط مختلف بدن چه دلایلی دارد؟

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل

خلاقیت منحصر بفرد عاشقان باغ ارکیده در جزیره مالدیو / نفیسه روشن رونمایی کرد

حرف های دلی و عاشقانه بازیگر سریال پدر پسری برای همسرش در سالروز تولدش / به هر تپش قلبم جون دادی

امید اسماعیل خانی پسر گوهر خیراندیش و همسر در خانه ابدی پدرش با رونمایی از سنگ قبر بازیگر معروف

علایم افسردگی در سن یائسگی به چه شکل است؟

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

اسرائیلی‌ها به میزان خسارت خود پس از حمله پهپادی_موشکی سپاه ایران اعتراف کردند!

اولین واکنش ژیلا صادقی به ماجرای ممنوع الکار بودنش در برنامه تلویزیونی برمودا!

پیش بینی جدید درباره قیمت مسکن در سال 1403| تا آخرسال قیمت آپارتمان به این اعداد می‌رسد!

جشن تولد نیلوفر پارسا بیتای آوای باران در 33 سالگی / رونمایی از بارداری دوقلوهایش

خاطرات ناصرالدین‌شاه؛ خرس‌ها ول می‌شدند می‌رفتند توی مردم؛ خنده داشت

استایل جدید و متفاوت بهنوش طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون با شعری معنادار

دابسمش زیبای الهه حصاری کیمیا زخم کاری و دوستش با آهنگ چاوشی در خودروی لاکچری اش

لو رفتن اسم واقعی سیدجواد هاشمی در برنامه «صداتو»/ محسن کیایی افشاگری کرد

چهره جدید نیکا فرقانی دختر نقی و همای پایتخت در شهربازی استکهلم

رونمایی از تغییرات جدید چهره بهنوش طباطبایی خانم بازیگر همیشه خوشتیپ در آسانسور

دورهمی دوستانداران عارف لرستانی در سالگردش / بازیگر طنزی که در بهار مرگی تلخ داشت

فلزات سنگین تهدید جدی رژ لب های تقلبی

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

رونمایی سیدحسین حسینی دروازه بان استقلال از چهره عروسکی دخترش / این کوچولوی ریزه میزه ماشاالله داره

ماجرای عمل جراحی رهبر انقلاب بدون بیهوشی عمومی و آخرین وضعیت سلامتی ایشان | رهبر انقلاب رژیم غذایی خاصی دارند؟

بهترین راه برای داشتن همسری بهتر: نگاهی به تجربه‌ی یک زن ایرانی

10 نکته برای بهبود کیفیت خواب

پاتوق معتادان متجاهر در عمق 10 متری زمین در تهران

جدیدترین عکس منتشر شده از محمدرضا گلزار و همسرش آیسان آقاخانی بعد از ازدواج!

رفع تیرگی زانو، آرنج و قوزک پا با 5 روش موثر خانگی ارزان قیمت!

قانون فرزندآوری با آن همه بودجه و اعتبار و اصرار شکست خورد

از کجا بفهمیم آب مروارید داریم؟

رژیم تخم مرغ، یک رژیم سریع و آسان برای لاغری

جلوگیری از چین و چروک دور لب با چند پیشنهاد ساده

اثبات یک رابطه میان سدیم و بیماری های قلبی و عروقی

واکنش جالب و متفاوت ژیلا صادقی مجری مشهور به حمله سپاه پاسداران به اسرائیل

تعطیلی پنجشنبه ها قطعی شد؟ | خبر مهم و جدید درباره کاهش ساعت کاری ادارات

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد