آریا بانو

آخرين مطالب

روش‌های ایجاد اعتماد در مشتری به صورت حضوری و آنلاین گوناگون

روش‌های ایجاد اعتماد در مشتری به صورت حضوری و آنلاین
  بزرگنمايي:

آریا بانو - فعل فروش به صورت سنتی حین گفتگوی میان دو فرد، اتفاق می‌افتد. این تعامل ممکن است چهره به چهره یا از طریق تلفن باشد؛ اما نتیجه موفقیت آمیز، علاوه بر فن بیان خوب ، بر پایه اعتماد بین فروشنده و خریدار شکل می‌گیرد. بنابراین ایجاد اعتماد در مشتری اهمیت بسیاری دارد و در انجام فروش، تاثیرگذار خواهد بود.
با این حساب فروشندگان باید به بهترین وجه رفتار کرده و این ارزش تجاری را به وجود بیاورند. اگر فقط ارائه دهنده کالا باشیم، حسن نیت و اعتبار را در این میان فدا کرده‌ایم و فروش موفق، احتمالا کوتاه مدت خواهد بود.
متاسفانه بسیاری از مشتریان به دلیل عملکردهای غیراخلاقی و ناخوشایند در صنایع مختلف، اعتماد خود را در حوزه‌های مختلف از دست داده‌اند. چیزی که در این مطلب دنبال می‌کنیم؛ آن است که چطور باید به ایجاد اعتماد در مشتری به صورت حضوری و آنلاین کمک کنیم و از این طریق به فروش بیشتری در حاشیه امن دست یابیم؟
ایجاد اعتماد در مشتری به صورت حضوری
1. برای رویارویی با مشتری، ذهن خود را از پیش آماده کنید
شما باید پیش از تعامل با مشتری، ذهن خود را کاملا آماده سازید. به سوال‌های احتمالی از قبل پاسخ داده و جواب‌هایی منطقی و متقاعدکننده در ذهن داشته باشید. اعتمادسازی در اینجا به معنای آمادن شدن برای حضور در جلسه است. به چیزهایی که احتمالا پیش کشیده می‌شوند، از قبل فکر کرده و آن‌ها در ذهن خود بررسی و آنالیز نمایید. در حقیقت آمادگی باعث سودآوری می‌شود، زیرا این آمادگی قبلی پایه و اساس مکالمه فروش موفق است.
برای آماده شدن پیش از شروع تعامل با مشتری باید؛
یک هدف روشن و مشتری محور تهیه کنید تا آن چه را که می‌خواهید مشتری تا پایان جلسه به آن متعهد شود، از پیش بدانید. بدانید که در فرآیند فروش کجا قرار دارید و نتایجی که می‌خواهید به آن‌ها برسید، کدامند؟ سایر متخصصان فروش را که می‌خواهید در جلسه شرکت داشته باشند، از پیش تعیین کرده و هماهنگی‌های لازم را با آن‌ها انجام دهید. رهنمودهای ارتباطی شفاف تعیین کرده و آن‌ها را به کار بگیرید.

آریا بانو


2. سوالات بزرگ بپرسید، نه سوالات مخرب
سوالات قدرت این را دارند که یک رابطه را قوی‌تری سازند و به همین اندازه قدرت تضعیف آن را خواهند داشت. به عنوان مثال یک سوال بد، سوالی است که برای پاسخ دادن به آن، باید بررسی‌هایی صورت بگیرد. پرسیدن سوالاتی درباره چیزهایی که شما باید از قبل درباره آن‌ها آگاهی داشته باشید، باعث می‌شود که اعتماد مشتری از بین رفته و تلاش‌هایتان برای آماده‌سازی‌های قبلی، برباد رفته محسوب شوند. به این شکل مشتری احساس می‌کند که به اندازه کافی به وی اهمیت نداده و تلاشی برای شناخت مواضع او نکرده‌اید.
لازم است که حتما از پیش مطالعاتی در خصوص مشتری خود انجام داده و بدانید که چطور این دانسته‌ها روی این مشتری تاثیر خواهند گذاشت. سوالات صحیح علاقه به تجارت آن‌ها را نشان می‌دهد و شروع به ایجاد اعتبار و اعتماد می‌کند.
سوال‌هایی در خصوص ریسک‌ها و نقاط مثبت داشته باشید، به مواضع استراتژیک و ابتکارهای نوظهور بپردازید. موضوعات مهمی که نشان دهند شما به طور کلی در مورد تجارت مشتری فکر می‌کنید، نه این که فقط در پی فرصت فروش خود باشید.

آریا بانو


در نظر بگیرید که یک قیف در دست دارید که در آن سوالات گسترده‌ای آغازشده و سپس عمیق‌تر و جزئی‌تر خواهند شد. انجام این کار تصویرهایی بزرگ و جزئیاتی ظریف از وضعیت مشتری و نیازهای او را به شما ارائه خواهد داد. این سوالات نه تنها به شما کمک می‌کند که در تامین نیازهای مشتری موفق باشید، بلکه به طور مستقیم به خود مشتری نیز کمک خواهد کرد. باور داشته باشید که در بسیاری از مواقع، خود مشتری دید درستی از آن چه می‌خواهد ندارد و این سوالات کمک می‌کند تا مشتری نیز نیاز واقعی خود را بهتر بشناسد!
به یاد داشته باشید که گاهی اوقات یک سوال به موقع و درست، بهترین روش برای ایجاد اعتماد است.
3. ارزش‌های فعال ایجاد کنید، نه واکنش پذیر
حتی اگر به موقع به نیازهای مشتری خود پاسخ دهید، باز این یک پاسخ است! به این فکر کنید که تا چه اندازه از نیازهای اعلام شده مشتری، فراتر رفته‌اید. بهترین‌ها؛ آن‌هایی هستند که نیازهای مشتری‌های خود را از قبل پیش بینی کرده و پاسخ‌های درخور و کاربردی را برای آن‌ها فراهم می‌سازند. به این شکل رابطه‌ای قوی و مبنی بر اعتماد میان مشتری و ارائه دهنده خدمات و کالا ایجاد می‌شود. هر چه بیشتر برای پیش بینی تقاضای مشتری خود بینش و ارزش قائل شوید، اعتماد آن‌ها را بیشتر می‌کنید و نشان می‌دهید که شما فردی هستید که می‌توان روی مسائل تجاری بر وی تکیه کرد.
نسبت به کاری که می‌توانید و نمی‌توانید انجام دهید، صادق باشید. فقط به این دلیل که کاری از شما خواسته شده است؛ به این معنی نیست که باید به هر طریقی آن را انجام دهید. صادق بودن در مورد قابلیت‌ها و شایستگی‌های اصلی شما، بسیار مهم است. البته این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید توانایی‌های خود را گسترش دهید، بلکه لازم است که مراقب و صادق باشید. سریع‌ترین راه برای از بین بردن اعتماد مشتری؛ این است که برای خود تعهدی ایجاد نمایید که قادر به انجام باکیفیت آن نیستید.

آریا بانو


ایجاد اعتبار و اعتماد در مشتری ممکن است سال‌ها طول بکشد، اما شما می‌توانید با یک اشتباه آن را ظرف مدت چند دقیقه بشکنید. ارائه کارهایی که فراتر از توانایی‌های شما باشند، به دو دلیل خطرناک هستند؛ ابتدا با این کار موضع شما در ریسک بی‌اعتباری قرار می‌گیرد. دوم هم آن که توانایی‌های شما (یعنی توانایی‌های مثبت شما) نیز زیر سوال خواهند رفت؛ زیرا این شک به وجود می‌آید که شاید در مورد آن کارها نیز توانایی کافی ندارید.
4. راه‌حل‌های خود را برای مشتری، صریح و آشکار سازید
شاید شما به خوبی بدانید که راه حل شما مناسب است و ارزشی که ارائه می‌دهید، کارآمد خواهد بود، اما لازم است که این موضوع را برای مشتری نیز شفاف‌سازی کنید. مشتریان انتظار دارند که توضیحات مبسوط و مطابق با نیازهای خود دریافت کنند. اطلاعات را طوری به مشتری بدهید که مسیر ارزش ارائه شده شما با نیازهای خود را به وضوع درک کند. همیشه یک لحن همکاری را حفظ کنید؛ حتی وقتی با مشتری چهره به چهره نیستید
توانایی یک متخصص فروش در ایجاد و حفظ محیط باز و مبتنی بر همکاری و احترام متقابل با مشتری است. این نوع گفتمان، به صورت موثری اعتمادسازی کرده و جو را در جهت مثبت پیش می‌برد.
افزایش اعتماد در مشتری به صورت آنلاین
1. شفاف باشید
هیچ چیز ناامیدکننده‌تر از این نیست که وقتی برای یک محصول هزینه‌ای صرف می‌کنید، دریابید که هر بار با ارائه یک به روزرسانی، لازم است که هزینه مجددی پرداخت کنید. هنگامی که مشتریان از طریق وب سایت شما چیزی را خریداری می‌کنند، مایل هستند که در خصوص هزینه‌های بعدی آن نیز شفاف‌سازی شود. بنابراین لازم است که از پیش شفاف‌سازی‌های لازم را انجام داده و مشتریان را به طور کامل در جریان بگذارید.

آریا بانو


2. در رفع مشکلات پاسخگو باشید
هیچ کس کامل نیست، اما اهمیت دارد که در صورت بروز مشکلات، خدمات پشتیبانی و رفع مشکلات را در کیفیت مطلوب انجام دهید. در صورتی که خدمات پس از فروش را با هزینه‌های سنگینی همراه سازید، به حتم مشتری‌های شما ناراضی خواهند بود. آن‌ها شروع به بدگویی از شما در شبکه‌های اجتماعی کرده و به صورت اعتبار خود را از دست می‌دهید. اطمینان حاصل کنید که به سرعت به مشکلات مطرح شده از سوی مشتریان، پاسخ داده و نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنید.
3. اعتبار خود را اثبات کنید
شما می‌توانید یک صفحه در وب سایت خود ایجاد کرده و در آن نظریات مشتریان را قرار دهید. به این صورت سایر مشتری‌های تازه وارد می‌توانند از بازخورد محصول یا خدمات شما نزد سایر مشتریان آگاه شده و به این شکل اعتمادسازی بیشتری اتفاق بیفتد.
حتی شاید بتوانید کمی در مورد خود اغراق کرده و به تعریف و تجمید از کالا یا خدمات ارائه شده، بپردازید. کلمات معجزه می‌کنند! این را فراموش نکرده و از معجزه کلمات در جذب مشتری‌های خود بهره‌مند شوید.
برخی از شرکت‌ها در این خصوص جعل کرده و با اکانت‌های جعلی به تعریف و تمجید از برند خود می‌پردازند. برای جلوگیری از چنین تصوری عالی است اگر بتوانید نام و تصویر کامل مشتری را ثبت کرده و به نمایش بگذارید.
4. تلاش‌های بازاریابی را شخصی‌سازی کنید
بهتر است به جای راه انداختن یک تیم بزرگ تبلیغاتی، از ابزار مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM استفاده کنید. به این شکل می‌توانید تبلیغات و پیام رسانی‌های خود را از طریق ایمیل، ارسال پیام کوتاه یا تماس‌های تلفنی سامان دهی نمایید. باور داشته باشید که این شکل از تبلیغات به مراتب تاثیرگذارتر خواهد بود و کنترل آن نیز برای خود شما، هدفمندتر صورت می‌پذیرد. به تماس‌های دریافتی (از هر طریقی که باشند) نیز به سرعت پاسخ داده و هرگز مشتریان خود را معطل و سرگردان نسازید. اگر آن‌ها سوالی دارند، باید به موقع و بلافاصله به آن پاسخ داده شود.

آریا بانو


5. همیشه بیش از آن چه تعهد داده‌اید، تحویل بدهید
بهترین راه برای تعجب مشتریان، البته در جهت مثبت، آن است که تحویل خود را بیش از تعهد انجام دهید. بسته به شغل شما، این می‌تواند به معنای ارائه خدمات اضافه در هر شکلی، در قیاس با آن چه قبل‌تر تعهد کرده‌اید باشد. این یکی از مهم‌ترین راه‌هایی است که می‌توانید به کمک آن، اعتماد مشتری خود را به دست آورده و آن را حفظ نمایید. زمانی که تحویلی بیش از تعهد قبلی دارید، مشتری اطمینان پیدا می‌کند که شما قادر به ایفای وظایف خود در قبال وی بوده و ظرفیت انجام بالاتر آن را نیز دارید. به این صورت وی در سفارش‌های بعدی، بدون تردید پیش خواهد آمد و این به سودآوری شما کمک می‌کند.
6. برای ایجاد اعتماد در مشتری باید از اینفلوئنسرها استفاده نمایید
امروزه دنیای تاثیرگذاری اینفلوئنسرها، بسیار گسترده است. به افراد تاثیرگذار در جامعه خود، لینک ایجاد کرده و از طریق آن‌ها مشتریان بازار هدف خود را تحت تاثیر و نفوذ قرار دهید. هرگز قدرت تاثیرگذاری اینفلوئنسرها در جذب اعتماد مشتری‌ها را دست کم نگیرید. حتی شاید بتوانید با کمک به یک تیم ورزشی محلی و دریافت یادداشت تشکر مربی آن و ثبت آن در وب سایت خود، به ایجاد اعتماد مشتریان کمک کنید. این پیام‌ها از بزرگترین ابزار تبلیغاتی هستند که تاثیرگذاری آن‌ها طولانی‌تر بوده و به شکلی عمیقیتر در قلب مشتریان نفوذ خواهد کرد.
با در نظر گرفتن گسترش شبکه‌های اجتماعی، از بهترین روش‌های اعتمادسازی بین مشتریان بازار هدف، استفاده و بهره برداری از این ابزار دنیای آنلاین است.

آریا بانو


7. صفحه «درباره ما» ایجاد کنید
صفحه درباره ما یا همان About Us، همیشه از خواندنی‌ترین صفحات یک وب سایت است. این به مشتریان شما می‌گوید که با چه شرکتی روبرو هستند و تا چه اندازه می‌توانند به آن و سوابق قبلی‌اش، اعتماد کنند. متاسفانه بسیاری از این مشاغل از صفحه درباره ما، به عنوان صفحه فروش استفاده می‌کنند. اما عاقلانه‌تر است که در این خصوص رویکردی شخصی‌تر داشته باشید. به مشتریان اجازه دهید که تیم کاری شما را بدون تبلیغات فروش، کاملا تخصصی دیده و اطلاعات مورد نیاز خود را از آن به دست بیاورند. در این صفحه در خصوص شروع کار، دلایل شروع، سوابق و چشم اندازهای آینده خود صحبت کنید. به این صورت مشتریان نیز دیدگاه درستی نسبت به شما و کسب و کارتان پیدا کرده و دلایل خوبی برای اعتماد کردن خواهند داشت.
سخن پایانی
اگر می‌خواهید برند شخصی خود را در کسب و کار راه اندازی کنید توصیه می‌کنیم مقاله « تصویر برند چیست و چگونه به یک کسب و کار کمک می‌کند؟ » را نیز در انگیزه مطالعه کنید. شما از چه روش‌هایی برای ایجاد اعتماد در مشتری استفاده می‌کنید؟ پیش از این چگونه توانسته‌اید دایره مشتریان خود را گسترش داده و اعتماد آن‌ها را حفظ نمایید. ایده‌های خود در مسیر افزایش اعتبار سازمانی و افزایش اعتماد مشتریان را در بخش پیام‌ها با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

لینک کوتاه:
https://www.banounews.ir/Fa/News/603465/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

همه گیر دادن به این بنده خدا انصراف بده!

کشف روشی موثر برای ترمیم و بازسازی عضلات از بین رفته

خاکریز روی زمین فوتبال

بوی مرگ در مستطیل سبز

آهنگ بی کلام «پاییز طلایی» اثر فریبرز لاچینی

واکسن ایرانی کرونا بدون انتشار مقاله مجوز گرفت؟

سرنوشت تلخ زنی که در خانه شوهر معتاد شد!

رکوردشکنی مرگبار سیگاری‌ها

راز شوم عقرب کثیف لو رفت؛ او نوجوانان را اغفال می کرد

طرز تهیه نان لوسیا سوئدی برای صبحانه

عارضه ای شایع اما درمان پذیر

آموزش بستن موها برای شروع روزی با نشاط

دیدار همسر امیر شایگان با تازه عروس «می خواهم زنده بمانم»

پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «هر روز میمیریم»

لحظه های مرگ و زندگی علی شادمان در «میخواهم زنده بمانم»

«بازی انتخاب» بزودی مقابل دوربین می‌رود

مرجانه گلچین به «شب‌آهنگی» می‌آید

چهره ها/ تبریک تولد خانم کارگردان به شکیباترین شکیبای دنیا

این 5 فیلم براساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند

لحظات ماندگار از هنرنمایی «هوتن شکیبا»؛ بازیگری همه فن حریف

چرا همیشه فکر میکنیم مرغ همسایمون غازه؟!

داریوش ارجمند: حتما در انتخابات شرکت می‌کنم

نگاه معنی دار جواد عزتی به همسرش در «زخم کاری»

انتشار تیزر هفدهمین قسمت از سریال عاشقانه «می خواهم زنده بمانم»

چهار نقش آفرینی برتر «هوتن شکیبا» به مناسبت تولدش

اعتراض حامد آهنگی به سانسور «شب آهنگی» با انتشار پشت صحنه آن

حقایقی باورنکردنی درباره زندگی چارلی چاپلین که نمی‌دانستید

اصغر نقی‌زاده: نخندیدن به دیالوگ‌های پژمان جمشیدی سخت است

موافقت شورای ساخت با شش فیلم نامه

محمدرضا گلزار در «آوازه خوان» مصطفی کیایی

ترس و لرز فریبرز در هنگام تماشای فیلم جن گیر!

آخرین جزئیات از قتل «بابک خرمدین» از قول رئیس پلیس آگاهی کشور

خوش شانسی فریبرز باغبیشه در قسمت‌های آینده «زیرخاکی 2»

نظر استاد نصیریان درباره رفاقت و دوستی

نظر تحسین برانگیز خانم بازیگر درباره رای دادن در انتخابات

عوارض ناشی از کرونا سپند امیرسلیمانی را به جراحی کشاند!

راه های سازش با همسر بدون اینکه چیزی از شما کم شود

35 سالگی، سن خروج زنان از بازار کار

قصاص پدر مرتکب قتل فرزند امکان پذیر نبود/ تقلیل حبس تعزیری درجه 3 به 4 در قوه قضاییه

تاثیر گیاه خواری بر نوع حاد کرونا

نواواکس از اثربخشی 90 درصدی واکسن کرونای خود در جدیدترین آزمایش بالینی خبر داد

مأموریت این‌ویژن اروپا عصر تازه‌ای را در مسیر کاوش ناهید آغاز خواهد کرد

کنترل زوال عقل با موسیقی

چرا سیستم ایمنی بدن افراد واکنش‌های متفاوتی در برابر انگل مالاریا دارد؟

تولد بچه سالم از اسپرم موش فضایی!

چرا تولید داروهای ضد ویروس برای کرونا دشوار است؟

بهترین های پژوهش حوزه کووید-19 معرفی می شوند

جت آبی؛ پدیده‌ای زیبا، بالای اتمسفر

گوسفند دریایی زیباترین موجود در زیر آب

اگر سفر در زمان ممکن بود چی می‌شد؟