آریا بانو

آخرين مطالب

هر صبح سر یک ساعت بیدار شوید تا ... گوناگون

هر صبح سر یک ساعت بیدار شوید تا ...
  بزرگنمايي:

آریا بانو-

فواید بیدار شدن هر روز در یک ساعت مشخص صبح

عادات سالم صبحگاهی می توانند در زندگی نظم و ترتیب ایجاد کرده و به برنامه تبدیل شوند که به نفع رفاه و بهره وری کلی باشد. اگرچه ممکن است ایجاد عادت حدود 40 روز طول بکشد، اما باید آن را ادامه دهید تا نتیجه مثبتی را تجربه کنید.

سر ساعت بیدار شدن

سازگاری راهی حیاتی برای تبدیل عادت به یک برنامه روزمره است که سلامت روحی، عاطفی و بیولوژیکی را کنترل می کند. بیدار شدن از خواب در ساعت مشخص شما را در مسیر حفظ سلامتی قرار می دهد و فوایدی دارد که در این بخش از بهداشت و سلامت نمناک به آن خواهیم پرداخت.

باعث قابلیت اطمینان و ثبات در طول روز می شود

بیدار شدن در یک ساعت مشخص ممکن است باعث اعتبار و اعتماد فرد شود. همه افراد با داشتن ساعات بیشتر در روز بهتر رشد می کنند. به هر حال، تحقیقات نشان می دهد که با بیدار شدن زود هنگام می توان به اوج بهره وری رسید و کسانی که هر روز صبح یک ساعت مشخص بیدار می شوند از وضعیت مالی و شغلی بهتری برخوردارند.

اعتبار و اعتماد فرد

از بی خوابی جلوگیری می کند

گاهی به دلیل کم خوابی در طول هفته بسیاری افراد از آخر هفته ها به عنوان زمان خوابیدن و جبران ساعات از دست رفته در طول هفته استفاده می کنند که اغلب منجر به بی خوابی بعد می شود ، بنابراین چرخه ای مشابه پرواز زدگی ایجاد می شود.

تحقیقات نشان می دهد این برنامه نامنظم خواب می تواند با کاهش سطح کلسترول خوب، افزایش چربی بدن منجر به دیابت و بیماری های قلبی شود و به سلامت بدن آسیب برساند. از آنجا که این بی نظمی های کوچک در برنامه خواب می تواند چنین تاثیری بر بدن بگذارد، تصور می شود که وضعیت ذهنی را نیزتحت تأثیر قرار دهد.

به خواب بهتر کمک می کند

دانستن اینکه روزانه در ساعت مشخصی بیدار می شوید می تواند جذابیت دکمه چرت را کاهش دهد. به نظر می رسد، فشردن دکمه چرت بارها و بارها بیشتر از فایده به شما آسیب می رساند، زیرا در این صورت به خواب عمیق بر نمی گردید و فقط دچار بی حالی می شوید و بس.

فواید صبح بیدار شدن

هضم و ایمنی بدن را بهبود می بخشد

ریتم شبانه روزی بدن سیستم گوارش و متابولیسم را در حالت تعادل نگه می دارد. وقتی بدن به خوبی استراحت کند، هورمون ها و غده تیروئید می توانند عملکرد بهینه ای داشته باشند، گرسنگی و آب آنزیمی را که به هضم غذا کمک می کنند، تحریک کنند.

برای دستیابی به نتایج مناسب گوارشی، سعی کنید هر روز وعده های غذایی را در یک زمان مشخص بخورید. مطالعات نشان می دهد زمان معمول غذا خوردن از ساعت داخلی بدن ما پشتیبانی تا سیستم هضم بهتر عمل کند.

یک چرخه سالم هضم باعث حرکت منظم روده می شود، که مستقیماً بر روحیه و وضعیت سلامت ما تأثیر می گذارد. اگر هضم به درستی صورت نگیرد، می تواند موجب سردرد، بوی بد دهان، از دست دادن اشتها، متابولیسم ضعیف، سو، هاضمه و بی خوابی شود. تنظیم خواب به دفع سموم بدن کمک و سلامتی ما را حفظ می کند و ریتم بیولوژیکی ما را منظم نگه می دارد.

هضم بهتر

استرس را کاهش می دهد

یک چرخه معمول خواب و بیداری بر ایمنی ما به طور مستقیم تأثیر می گذارد. "سیتوکین ها ، مواد شیمیایی که سیستم ایمنی بدن ما برای مقابله با عفونت استفاده می کند، القا کننده های قدرتمند خواب هستند و نشان می دهد که خواب ممکن است به بدن در ذخیره انرژی و سایر منابع مورد نیاز برای پاسخ ایمنی و مبارزه با بیماری کمک کند.

در زمان مشخص خواب اگر هضم، دفع و متابولیسم همه به طور مطلوب عمل کنند ، از ایمنی بدن برای قوی ماندن پشتیبانی می کند. این سیستم ها همه با ریتم شبانه روزی و ساعت بیولوژیکی ما ارتباط مستقیم دارند.

تمرکز و بهروری را بالا می برد

وقتی به خوبی استراحت کرده و بدن عملکرد بهینه داشته باشد، توانایی یادگیری، حافظه و تمرکز تثبیت می شود. خواب منظم همچنین می تواند به تقسیم وظایفی که ممکن است باعث ایجاد استرس ناخودآگاه در ما شود و برنامه ریزی مسئولیت ها به حفظ وقت و تمرکز ذهنی ما کمک می کند.

خطای انسانی می تواند به دلیل خستگی رخ دهد که می تواند بر بهره وری، انگیزه و شفافیت ذهنی تأثیر بگذارد. وقتی هر روز در یک ساعت مشخص بیدار می شویم و می خوابیم، کیفیت خواب بهبود می یابد و به ما کمک می کند تا در طول روز احساس نشاط و هوشیاری کنیم.

تقویت حافظه و تمرکز

باعث ثبات عاطفی می شود

اگر احساس ناخوشایندی دارید و افکار تان از کار افتاده، یک خواب منظم می تواند به شما کمک کند تا انگیزه و فداکاری خود را حفظ کنید. عادات مثبت می توانند به طور مداوم ما را متمرکز نگه دارند و به ایجاد وضوح در تغییرات و چالش هایی که ممکن است در زندگی با آنها روبرو شویم کمک کند.

افکار منفی را کاهش می دهد

محققان بیان می کنند کمبود زمان خواب با تفکر منفی ارتباط دارد. اختلالات خواب بر سلامت روان نیز تأثیر منفی می گذارد و احتمال افسردگی را بالا می برد. با دوره های منظم خواب و بیداری، ممکن است شانس داشتن ذهن سالم و احساسات مثبت را بهبود ببخشید.

رضایت از زندگی را بالا می برد

طبق نظر سنجی های انجام شده داشتن زمان دقیق خواب و بیداری باعث رضایت بیشتر افراد شده است . یک برنامه منظم خواب 13٪ رضایت از زندگی شخصی ، 18٪ افزایش وضعیت مالی و 21٪ رضایت تعادل کار و زندگی را به دنبال داشته است.

لینک کوتاه:
https://www.banounews.ir/Fa/News/603147/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

همه گیر دادن به این بنده خدا انصراف بده!

کشف روشی موثر برای ترمیم و بازسازی عضلات از بین رفته

خاکریز روی زمین فوتبال

بوی مرگ در مستطیل سبز

آهنگ بی کلام «پاییز طلایی» اثر فریبرز لاچینی

واکسن ایرانی کرونا بدون انتشار مقاله مجوز گرفت؟

سرنوشت تلخ زنی که در خانه شوهر معتاد شد!

رکوردشکنی مرگبار سیگاری‌ها

راز شوم عقرب کثیف لو رفت؛ او نوجوانان را اغفال می کرد

طرز تهیه نان لوسیا سوئدی برای صبحانه

عارضه ای شایع اما درمان پذیر

آموزش بستن موها برای شروع روزی با نشاط

دیدار همسر امیر شایگان با تازه عروس «می خواهم زنده بمانم»

پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «هر روز میمیریم»

لحظه های مرگ و زندگی علی شادمان در «میخواهم زنده بمانم»

«بازی انتخاب» بزودی مقابل دوربین می‌رود

مرجانه گلچین به «شب‌آهنگی» می‌آید

چهره ها/ تبریک تولد خانم کارگردان به شکیباترین شکیبای دنیا

این 5 فیلم براساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند

لحظات ماندگار از هنرنمایی «هوتن شکیبا»؛ بازیگری همه فن حریف

چرا همیشه فکر میکنیم مرغ همسایمون غازه؟!

داریوش ارجمند: حتما در انتخابات شرکت می‌کنم

نگاه معنی دار جواد عزتی به همسرش در «زخم کاری»

انتشار تیزر هفدهمین قسمت از سریال عاشقانه «می خواهم زنده بمانم»

چهار نقش آفرینی برتر «هوتن شکیبا» به مناسبت تولدش

اعتراض حامد آهنگی به سانسور «شب آهنگی» با انتشار پشت صحنه آن

حقایقی باورنکردنی درباره زندگی چارلی چاپلین که نمی‌دانستید

اصغر نقی‌زاده: نخندیدن به دیالوگ‌های پژمان جمشیدی سخت است

موافقت شورای ساخت با شش فیلم نامه

محمدرضا گلزار در «آوازه خوان» مصطفی کیایی

ترس و لرز فریبرز در هنگام تماشای فیلم جن گیر!

آخرین جزئیات از قتل «بابک خرمدین» از قول رئیس پلیس آگاهی کشور

خوش شانسی فریبرز باغبیشه در قسمت‌های آینده «زیرخاکی 2»

نظر استاد نصیریان درباره رفاقت و دوستی

نظر تحسین برانگیز خانم بازیگر درباره رای دادن در انتخابات

عوارض ناشی از کرونا سپند امیرسلیمانی را به جراحی کشاند!

راه های سازش با همسر بدون اینکه چیزی از شما کم شود

35 سالگی، سن خروج زنان از بازار کار

قصاص پدر مرتکب قتل فرزند امکان پذیر نبود/ تقلیل حبس تعزیری درجه 3 به 4 در قوه قضاییه

تاثیر گیاه خواری بر نوع حاد کرونا

نواواکس از اثربخشی 90 درصدی واکسن کرونای خود در جدیدترین آزمایش بالینی خبر داد

مأموریت این‌ویژن اروپا عصر تازه‌ای را در مسیر کاوش ناهید آغاز خواهد کرد

کنترل زوال عقل با موسیقی

چرا سیستم ایمنی بدن افراد واکنش‌های متفاوتی در برابر انگل مالاریا دارد؟

تولد بچه سالم از اسپرم موش فضایی!

چرا تولید داروهای ضد ویروس برای کرونا دشوار است؟

بهترین های پژوهش حوزه کووید-19 معرفی می شوند

جت آبی؛ پدیده‌ای زیبا، بالای اتمسفر

گوسفند دریایی زیباترین موجود در زیر آب

اگر سفر در زمان ممکن بود چی می‌شد؟