بزرگنمايي:
آریا بانو - تمام هدف تیم فروش و خدمات هر سازمان بزرگ و کوچک، ارائه دهندگان سرویس خدمات یا حتی فروشندههای یک بوتیک و مغازه محلی، جلب توجه و نظر مشتری و هدایت وی به سمت خرید کردن و دریافت خدمات است. در این راستا باید بدانیم چگونه با مشتری حرف بزنیم؟ استفاده از جملات تاثیرگذار بر مشتری باعث میشود تا بتوانید در جذب مشتری خود موفق عمل کنید و او را از حالت بالقوه به بالفعل جهت خرید کردن و دریافت خدمات تبدیل سازید.
به یاد داشته باشید که جملات تاثیرگذار بر مشتری معجزه میکنند. با به کار بردن این جملات، زمینهساز رضایت و خشنودی مشتری خود را فراهم ساخته و میتوانید وی را به یک مشتری وفادار برای کسب و کار خویش، تبدیل سازید.
در ادامه به تعدادی از برترین و بهترین جملات تاثیرگذار بر مشتری پرداختهایم.
جملات تاثیرگذار بر مشتری
هنگام رویارویی با مشتری از عباراتی چون “به بخش خدمات مشتری خوش آمدید. نام من … است. چگونه میتوانم به شما کمک کنم؟” استفاده کنید. زمانی که اطلاعات بیشتری لازم است، این طور بگویید: “بنابراین، چیزی که من تا این جا فهمیدهام این است که… بسیار عالی است اگر بتوانید اطلاعات بیشتری به من بدهید.” در زمان پیشنهاد دادن به مشتری چنین بگویید: “من میدانم که این مساله بغرنج به نظر میرسد، اما بگذارید یک راه حل عالی برای آن پیشنهاد دهم.” برای نشان دادن درک خوب نسبت به مشتری، در برابر نظریات آنها این طور اظهار کنید: “حرف شما کاملا صحیح است، من به شما اطمینان میدهم که این مساله حتما مد نظر قرار خواهد گرفت و برطرف خواهد شد.” هنگام دستورالعمل دادن، چنین بگویید: “تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که فقط… “ حین برخورد با یک مشتری عصبانی، باید خونسردی خود را حفظ کرده و به وی نشان دهید که درک درستی از شرایط داشته و به مساله مورد عصبانیت وی به اندازه کافی اهمیت میدهید. در این مواقع میتوانید چنین چیزی بگویید: “ما همیشه به نظریات مشتریان خود اهمیت بسیاری میدهیم. من مطمئنا آن چه را که به من گفتهاید، به تیم
مدیریت انتقال خواهم داد و موضوع به حتم بررسی و دنبال خواهد شد.” برای خاتمه دادن صحبت با مشتری و به عنوان حسن ختام، میتوانید بگویید: “با تشکر از تماس شما و اگر سوال دیگری داشتید، حتما با ما تماس بگیرید.” یا این که اضافه کنید: “تعطیلات خوبی را سپری نمایید.”
سایر جملات تاثیرگذار بر مشتری
به جز موارد بالا، از سایر جملات کوتاه و تاثیرگذار بر مشتری، میتوان به موارد زیر اشاره کرد که در موقعیتهای مختلف کارایی خواهند داشت:
1. من به محض به روز رسانی با شما تماس خواهم گرفت.
✴✴✴✴✴
2. ما به شما کمک میکنیم تا این مساله برطرف شود.
✴✴✴✴✴
3. از این که منتظر ماندید، عذر خواهی میکنیم و از صبوری شما متشکر هستیم.
✴✴✴✴✴
4. موقعیت شما را به خوبی درک میکنم، من هم اگر در این موقعیت بودم، احساس مشابهی داشتم.
✴✴✴✴✴
5. من میدانم که این وضعیت چقدر ناامید کننده است، بگذارید ببینیم چگونه میتوانیم به شما کمک کرده و موضوع را برطرف سازیم.
✴✴✴✴✴
6. من درک میکنم که چقدر دشوار است…
✴✴✴✴✴
7. ما برای حل مشکل شما تلاش خواهیم کرد. شما فقط از تعطیلات خود لذت برده و موضوع را به ما واگذار کنید. به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.
✴✴✴✴✴
8. ما نیز به اندازه شما، مایل به حل این مساله هستیم.
✴✴✴✴✴
9. کاری که من در این شرایط انجام میدهم، این است که…
✴✴✴✴✴
10. ما پیشتر نیز چنین مواردی داشته و در حل آن موفق بودهایم، پس جای هیچ نگرانی نیست.
✴✴✴✴✴
11. من بهترین کار را برای شما انجام خواهم داد.
✴✴✴✴✴
12. کاملا! من قطعا میتوانم این مساله را برای شما اصلاح کنم.
✴✴✴✴✴
13. من این کار را به سرعت برای شما عملی میکنم و پس از آن همه چیز به حالت عادی بازخواهد گشت.
✴✴✴✴✴
14. من مسئولیت کامل این کار را برعهده میگیرم…
✴✴✴✴✴
15. نمیدانم، اما قطعا جواب آن را پیدا خواهم کرد.
✴✴✴✴✴
16. من شما را لحظه به لحظه در جریان امور و پیشرفت کار قرار خواهم داد.
✴✴✴✴✴
17. کالا کاملا منطبق بر سفارش و خواست شما خواهد بود.
✴✴✴✴✴
18. از
خرید شما سپاسگزار هستیم.
✴✴✴✴✴
19. کالا در سریعترین زمان به دست شما خواهد رسید.
✴✴✴✴✴
20. سلیقه شما را تحسین میکنم، بهترین انتخاب را داشتید.
✴✴✴✴✴
21. این یک جایگزین خارق العاده است…
✴✴✴✴✴
22. این یک پیشنهاد عالی است…
✴✴✴✴✴
23. من به شما توصیه میکنم که…
✴✴✴✴✴
24. بله، ضروری است که شما…
✴✴✴✴✴
25. فکر میکنم این گزینه بسیار هوشمندانهای است.
✴✴✴✴✴
26. شما مطمئنا در این زمینه متخصص هستید.
✴✴✴✴✴
27. این شخصا گزینه مورد علاقه خود من است…
✴✴✴✴✴
28. با توجه به موقعیت شما قطعا ایدهآل خواهد بود…
✴✴✴✴✴
29. اجازه دهید بهترین توصیه را برای شما داشته باشم.
✴✴✴✴✴
30. با تشکر، هدف ما ارائه خدمات دوستانه و کامل به مشتریان است.
✴✴✴✴✴
31. رضایت مشتری برای ما از هر چیز دیگری مهمتر است.
✴✴✴✴✴
32. من یک جایگزین عالی برای ارائه به شما پیدا خواهم کرد.
✴✴✴✴✴
33. این انتخابی هیجان انگیز است.
✴✴✴✴✴
34. از صبوری شما تشکر میکنم، اجازه بدهید که بهترین راهکار را به شما ارائه کنم.
✴✴✴✴✴
35. من قطعا از مرتب شدن و حل مساله مطمئن خواهم شد.
✴✴✴✴✴
همان طور که مشاهده کردید به کار بردن کلمات مثبتی چون «دقیقا، قطعا، کاملا، ایده آل، بهترین، جالب، جذاب، هیجانانگیز، شگفتانگیز، عالی، لذتبخش، ضروری، قابل درک، سخاوتمندانه» و مانند آنها در جملاتی که به مشتری میگویید، بسیار موثر هستند و موجب جلب نظر و رضایت وی خواهند شد.
سخن آخر
شما در جایگاه یک فروشنده یا ارائه دهنده کالا و خدمات، از چه جملات تاثیرگذار بر مشتری استفاده میکنید؟ به عنوان یک مشتری چه جملاتی بر شما تاثیر مثبت خواهند گذاشت؟ اصول مهم در مشتری مداری کدامند؟ مشتاق خواندن جملات نوآورانه شما هستیم.