آریا بانو

آخرين مطالب

پلنگ بی‌دندان استقلال را بشناسید ورزشي

پلنگ بی‌دندان استقلال را بشناسید
  بزرگنمايي:

آریا بانو - خبر ورزشی / بدون شک تداوم روند مذکور برای شیخ دیاباته در عرصه لیگ برتر و جام حذفی به هیچ عنوان نمی‌تواند برای هواداران استقلال رضایت‌بخش باشد.
توانایی‌های شیخ دیاباته از اواسط دور رفت نیم فصل اول فصل گذشته به رخ فوتبال ایران کشیده شد. مهاجمی که شروعی بسیار ضعیف در جمع آبی‌پوشان پایتخت داشت و حتی انتقادات کارشناسان را نیز در پی داشت اما آرام‌آرام جا افتاد و مصدومیتش هم برطرف شد تا از پاییز سال 98 مقابل تراکتور در تبریز مهارت‌های خود را بروز دهد.
دیاباته در فصل قبل آنقدر قدرتمند و توانا بود که حتی با وجود مصدومیت‌های متعدد، در نهایت توانست عنوان آقای گلی مسابقات را به خود اختصاص بدهد و همین مسئله موجب افزایش محبوبیت او میان هواداران استقلال شد ولی در فصل جاری همه چیز تا حد بسیار زیادی رنگ عوض کرده است. دیاباته دیگر مانند قبل حوصله ندارد و گاهی اوقات با کادر فنی و مدیریتی باشگاه به مشکل برمی‌خورد، آسیب‌دیدگی هایش همچنان به قوت خود باقی است و البته کیفیت کار او نیز در قیاس با گذشته افت محسوسی دارد.
اساساً به نظر می‌رسد مهاجم سیه چرده استقلال این فصل فقط برای لیگ قهرمانان آسیا انگیزه دارد تا بتواند در میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای خود مشتری جدیدی پیدا کند. این بازیکن در جدال مقابل ذوب‌آهن نیز حضور نداشت تا شایعات پیرامون دلایل غیبت او به اوج برسد.
آمار ضعیف در لیگ برتر
شیخ تا اینجای کار اصلاً نتوانسته است نمره قبولی در لیگ برتر را کسب کند. البته او همچنان میان هواداران محبوب است ولی قطعاً محبوبیتش در صورت تداوم روند مذکور به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کند.
دیاباته در این فصل تاکنون 13 مرتبه در چارچوب لیگ برتر و جام حذفی برای استقلال وارد میدان شده که از این تعداد مسابقه 7 بازی را فیکس حضور داشته است.
مجموع دقایقی که شیخ این فصل با پیراهن آبی در عرصه داخلی بازی کرده 717 دقیقه است که با احتساب 23 بازی انجام شده استقلال از ابتدای فصل حدوداً 34 درصد از کل دقایق بازی‌های استقلال می شود. آقای گل فصل گذشته لیگ برتر به ازای این 717 دقیقه فقط سه بار دروازه حریفان را باز کرده و یک پاس گل داده است. آمار ضعیفی که نمی تواند قابل قبول باشد.
شیخ دیاباته به عبارت دیگر هر 239 دقیقه یک بار گلزنی کرده است و چنین کارنامه‌ای برای فورواردی که خود را پلنگ می‌نامد، به هیچ عنوان رضایت بخش تلقی نمی‌شود.
شیخ تا اینجای کار 2 بار برای استقلال در لیگ برتر گل زده و یک گل نیز در چارچوب پیکارهای جام حذفی به ثمر رسانده است که البته آن گل هم از روی نقطه پنالتی بوده است. 
بدون شک تداوم روند مذکور در عرصه لیگ برتر و جام حذفی به هیچ عنوان نمی‌تواند برای هواداران استقلال رضایت‌بخش باشد و آنها توقعی فوق‌العاده بیشتر از دیاباته دارند.
دلبری در لیگ قهرمانان
داستان این مهاجم اما در لیگ قهرمانان آسیا متفاوت از نمایش داخلی بوده است. شیخ اسفندماه پارسال در جمع دوستان و همبازیان خود تأکید داشت مسابقات آسیایی برایش فوق‌العاده مهم است و به هیچ عنوان چنین فرصتی را از دست نخواهد داد. وعده ای که البته محقق شد و دیاباته در عربستان دوباره هیبت یک گلزن را به خود گرفت.
استقلال در حالی از گروه خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تحت عنوان تیم اول صعود کرد که شیخ از مجموع 540 دقیقه بازی‌های استقلال در جده، 402 دقیقه برای آبی‌پوشان به میدان رفت و توانست 5 گل با پیراهن آبی به ثمر برساند که آمار خوبی محسوب می‌شود. البته این نکته را فراموش نکنیم که دیاباته پنالتی زن اول استقلال است و در عربستان هم 3 گل از روی نقطه پنالتی زد. به‌ هر حال پنالتی زدن هم هنر خاصی می‌خواهد ولی هرچه باشد، گلزنی در جریان مسابقه حتماً بیشتر و بهتر به چشم می‌آید.
در واقع به نظر می‌رسد شیخ از فرصت پیکارهای آسیایی برای نشان دادن خود به تیم‌های عربی حوزه خلیج فارس استفاده کرد تا اگر در پایان این فصل رقابت‌های فوتبال ایران دیگر نتوانست با استقلال توافق کند، در کشورهای عربی همسایه ما مشتری داشته باشد.
کاملاً بدیهی است این بازیکن تعصبی به فوتبال ایران نداشته و منافع مالی خود را در اولویت قرار می‌دهد بنابراین به محض دریافت پیشنهادات بهتر، چمدانش را می‌بندد.
هر 140 دقیقه؛ یک گل زده
با جمع زدن مجموع عملکرد شیخ در پیکارهای داخلی و آسیایی متوجه می‌شویم این بازیکن تا اینجای کار 1119 دقیقه برای استقلال به میدان رفته که حاصل آن 8 گل بوده است. یعنی تقریباً هر 140 دقیقه یک گل. آماری که برای یک مهاجم قابل قبول نخواهد بود. این نکته را هم در نظر بگیرید که نصف گل‌های شیخ برای استقلال در این فصل از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریفان شده است. همین آمار نشان می‌دهد این بازیکن در قیاس با فصل گذشته افت کاملاً محسوسی داشته که غیرقابل انکار است. 
مصدومیت و درگیری
دیاباته در این فصل هم مانند فصل گذشته با معضل مصدومیت دست و پنجه نرم می کند و به خاطر همین خاطر تعداد قابل ملاحظه‌ای از دیدارهای داخلی استقلال را از دست می دهد. البته به این موارد باید درگیری‌های گاه‌ و بیگاه او با محمود فکری را هم اضافه کرد که در نیم فصل اول به سوژه‌ای برای رسانه‌ها و فضای مجازی بدل شده بود. البته شیخ با فرهاد مجیدی رابطه بسیار خوبی دارد و حداقل تا قبل از بازی با ذوب‌آهن، طرفین با یکدیگر درگیری نداشتند.
فصل آینده
سؤال مهم اینجاست که تکلیف فصل آینده چه خواهد شد؟ فرهاد مجیدی تاکنون نشان داده به سبک بازی شیخ دیاباته علاقه فراوانی دارد و اگر با این بازیکن دچار مشکلات غیرفنی نشود احتمال اینکه او را در فصل بعد نیز حفظ کند کم نیست.
البته باید ببینیم خود مجیدی در دوره بعدی لیگ برتر تحت عنوان سرمربی روی نیمکت آبی‌پوشان پایتخت قرار خواهد داشت یا اینکه جای خود را به فرد دیگری می‌دهد؟ قدر مسلم اگر سرمربی استقلال به هر دلیل عوض شود، شرایط تعداد قابل ملاحظه‌ای از بازیکنان کنونی نیز متفاوت خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/591257/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لایف استایل یک روز غیر کاری هانیه غلامی از صبح تا شب / خنده های پدر و مادر تایید یا تکدیب ؟

دکوراسیون میز تلویزیون دیواری خانه سارا صوفیانی در روز تولد همسرش / چیدمان زیبا و منحصر به فرد

متن احساسی و عاشقانه میترا ابراهیمی همسر پیمان قاسم خانی برای تولد 27 سالگی خواهرش

رونمایی از نوه زیبا و بانمک مهدی هاشمی بازیگر افسانه سلطان و شبان/ ماشالا عین پدر بزرگش هنرمنده

کنکور 1403 آغاز شد | جزئیات مهم آزمون سراسری امسال از زبان وزیر علوم

آهنگ جدید و دلی سهیل مهرزادگان به نام «باهام بد تا کرد»

تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی

لحظه نجات راننده گرفتار در خودرو ‌در حال سوختن

بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی

رازهای جالبی از تایتانیک که شاید هرگز درباره‌اش نشنیده باشید

فرآیند تولید دیگ و ماهیتابه با قوطی فلزی نوشابه توسط کارگران پاکستانی

زیبایی پارک هینویاما در ژاپن

یک غذای فوری با نان تست

پیش بینی آلزایمر 12 سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم

افزایش ماندگاری رنگ مو با 12 ترفند کاربردی

شرط ژاوی مشخص شد

سرمربی ازبکستان: ایران یکی از بهترینهای جهان

بحران در کاتالان

واکنش طنز نشریه بارسایی به ماندن ژاوی

مهدوی به عنوان مربی در تیم شهداب ماند

رقابت ساره جوانمردی با ستارگان مطرح پاراتیراندازی جهان

نبی: پرسپولیس در دهه 70 خصوصی بود

شادترین روز اورتون در یک دهه!

امروز، روزِ یوهان کرویف است

گران‌ترین بازیکن تاریخ انگلیس خانه نشین شد

من دوست ندارم در راه کار خیر بمیرم

پاسخ به کنجکاوی‌ها پیرامون «مست عشق»

حمله زردنویسان به زندگی خصوصی هنرمندان

جشن تولد غریبانه بازیگر محبوب طنز آثار صداوسیما

خبرهایی از چهره ها؛ از مدیری تا ده نمکی

نمایش 2 فیلم برای جامعه ورزش پهلوانی از شبکه‌های مختلف تلویزیونی

خواستگاری کاظم نوربخش بازیگر معروف «نون خ» از تیفانی دختر ترامپ که وایرال شد!

مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند

نماهنگ «نحن المقاومون» با صدای ابوذر روحی منتشر شد

جزئیاتی تکان دهنده از قتل یک جوان توسط 4 برادر

تکنیک حیرت‌انگیز یک عنکبوت برای شکار یک مورچه بزرگ در حال حرکت!

گوناگون/ ماجرای طعم شیرین آخرین دعای کمیل شهید زین الدین

کل کل اتوبوس مسافربری و یک پژو که منجر به تصادفی شدید شد!

پناهگاه فیل ها در کنیا

روش تهیه خمیر پیتزای رستورانی

ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

خواهش لاپورتا از ژاوی؛ مربی بزرگ نیست، بمان!

فیلیپین نخستین حریف دختران والیبالیست در آسیا

تیم رویایی 4 نفره لامین یامال ستاره جوان بارسلونا

حضور در بازی‌های 2024 چقدر هزینه دارد؟

14 گل رونالدینیو که جهان را شوکه کرد