آریا بانو

آخرين مطالب

چگونه کسی که دوست داریم را از افسردگی نجات دهیم؟ روانشناسي

چگونه کسی که دوست داریم را از افسردگی نجات دهیم؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - باشگاه خبرنگاران / شما احتمالاً کسی را می‌شناسید که احساس خوشحالی نکند یا با اضطراب و افسردگی دست و پنجه نرم کند.
وقتی یکی از نزدیکان شما از جمله همسر، یکی از اعضای خانواده و یا بهترین دوست شما از موضوعی رنج می‎‌برد، بسیار دردناک است زیرا با وجود این که شما می‌خواهید به او کمک کنید تا از این شرایط سخت رهایی پیدا کند اما ممکن است ندانید چگونه باید این کار را انجام دهید و در این میان، حفظ شادی خود نیز می‌تواند به یک چالش تبدیل شود.
به همین منظور، ابتدا شما باید مشخص کنید که آیا این مشکل بالینی است و نیاز به درمان حرفه‌ای دارد یا اینکه موقعیتی (مانند از دست دادن شغل، طلاق، از دست دادن پدر و مادر) کوتاه‌مدت یا بلندمدت است؟!
در هر شرایطی، متخصصان توصیه می‌کنند که با گفتن جمله "من می‌دانم چه احساسی داری" سعی نکنید ناراحتی را سبک جلوه دهید و در عوض، بگویید که نمی‌توانید درد آن‌ها را به طور کامل درک کنید، زیرا آن‌ها در حال تجربه کردن این احساس غم انگیز و دردناک هستند و در مقابل، به آن ها بگویید که در کنارشان هستید و این مسئله برای شما هم مهم است.

آریا بانو


اگر فکر می‌کنید عزیزان شما نیاز به کمک زیادی دارند، از آن‌ها حمایت کامل کنید و به طور مداوم به آن ها اطمینان دهید که در کنارشان هستید و به آن ها پیشنهاد کنید که حتما با یک متخصص روانشناسی صحبت کنند.
اگرچه شرایط برای شما به عنوان فردی که ناراحتی عزیزانتان را می بینید دردناک است، اما گاهی اوقات، افراد افسرده نمی توانند به سرعت شرایط خوبی پیدا کنند و یا حتی نمی‌توان به آن‌ها کمک کرد که در این صورت، ممکن است پذیرفتن شرایط، تنها انتخاب شما باشد.
اگر ناراحتی در لحظه و کوتاه‌مدت است، می‌توانید فقط در کنار آن‌ها باشید، زیرا بیشتر مردم نمی‌خواهند ناراحت باشند و به همین دلیل، کمی ناراحت هستند و شرایط را فراموش می‌کنند که در این میان، می توان به طور فعال، با گفت وگو، ورزش کردن و یافتن موارد مهم به آن ها کمک کرد.
راه دیگر این است که پیشنهاد‌هایی را ارائه دهید که فکر می‌کنید این پیشنهادها می‌توانند به آن‌ها کمک کنند و تسکین درد آن ها باشند، اما به طور کلی، می‌توان 7 راه را برای خوشحال کردن یک فرد افسرده پیشنهاد داد که در ادامه می‌خوانید.
برای کمک به فرد افسرده آماده باشید
اگر علت افسردگی را برای مدت زمان کوتاهی تشخیص دادید که به طور موقت است، باید سریع اقدام کرده و وقت خود را صرف فرد افسرده کرده و به او کمک کنید. 
پت پیرسون، روانشناس بالینی در این باره توضیح می‌دهد که اگر فرد افسرده و ناراحت، همسرتان است، باید به آرامی قضیه را از او بپرسید و برای کمک به او بگویید: «من متوجه شدم که این اواخر زیاد سرحال نیستی. اگر اتفاقی افتاده که ناراحتت کرده، به من بگو، چون برای من مهم است و کنارت هستم.»
پیرسون توضیح می‌دهد که مردان تمایل دارند برای محافظت از همسر خود در برابر درد در زندگی، درون خودشان فرو بروند و بیش از اینکه بگویند: «من صدمه دیدم یا دوستم فوت کرد، یا از خودم ناراحت هستم» ساکت بمانند، اما او به زنان توصیه می‌کند در چنین شرایطی، اگر همسرشان با افسردگی روبروست، هر طور که شده، به او کمک کنند.
به خوبی گوش کنید
اگر می‌توانید یک گفت وگو بین خودتان و فرد آسیب دیده ایجاد کنید و اجازه دهید شخص مقابل بیشتر حرف بزند.
پیرسون در این باره می‌گوید: «بسیاری از اوقات، افسردگی، عصبانیت درونی است. به همین دلیل، به عزیزتان اجازه دهید این احساسات را برطرف کند و به او کمک کنید تا احساسات خود را برون ریزی کند چراکه این کار، کمک بزرگی به او خواهد کرد.»
ناراحتی می‌تواند منجر به تغییرات مثبت شود
رنج کشیدن، همانقدر که سخت است، منجر به رشد هم خواهد شد و گاهی اوقات، افراد باید به ته یک ماجرا برسند تا شروع به رشد کنند.
از دوستان دیگرتان کمک بگیرید
خیلی سخت است در مقابل کسی که ناراحت است، خودتان را قوی نشان دهید. بنابراین، پیرسون توصیه می‌کند با دیگر دوستان خود تماس بگیرید و از احساسات، خشم و ناراحتی خود با آن‌ها صحبت کنید تا این حس شما به طور کامل از بین برود.
حد و مرز تعیین کنید
اگرچه ممکن است اهداف شما بی قصد و غرض باشد، اما انجام دادن احساسی کار‌ها آن طور که باید صحیح نیست.
پیرسون در این باره می‌گوید: «شما فقط باید مسئولیت شادی که می‌توانید ایجاد کنید را به عهده بگیرید که آن خوشحالی درون شماست و می‌توانید دیگران را برای استفاده از این شادی دعوت کنید، اما این انتخاب خودشان است که چنین کاری را انجام دهند یا خیر؟! و همین مرز بین مسئولیت شخصی و اهمیت دادن بیش از حد است.»

آریا بانو


از خودتان محافظت کنید
درک کنید که همه افراد، در نهایت، مسئول خوشبختی خود هستند و مهم نیست که چقدر شخصی را دوست دارید، چرا که هرگز مسئول احساسات شخص دیگری نیستید و علاوه بر این که همراه او هستید به خودتان هم کمک کنید و فضا دهید تا از سلامت روانی خود محافظت کنید و بسیار زیاد، در احساسات ناخوشایند عزیزتان غرق نشوید.
از خوشحالی خودتان غافل نشوید
به هیچ وجه، توجه به خوشحالی خودتان، حتی وقتی کسی که دوستش دارید، ناراحت است، خودخواهی نیست و خوشبختی شما، آنچه را که ممکن است به دیگران نشان می‌دهد و ابراز شادی شما می‌تواند به طور خودکار منجر به سرایت این خوشحالی به دیگران شود.
هیچ کس نمی‌خواهد کسی که دوست دارد را در حال رنج کشیدن ببیند و این یک تمایل طبیعی است که به او کمک کنیم.
اگر کسی که دوستش دارید، پس از از دست دادن کسی یا داشتن تجربه تلخ نمی تواند مسئله را فراموش کند و شرایط مساعدی ندارد، سعی کنید گوش دادن را ادامه دهید و در عین حال، او را ترغیب کنید که مثبت بماند.
به خود اجازه خوشبختی دهید و درک کنید که خوشبختی شما می‌تواند دیگران را ترغیب کند که خودشان را پیدا کنند و آن ها هم خوشبخت باشند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/586438/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش احساسی نادال پس از حذف در بارسلونا

بهترین بازیکنان هفته لیگ قهرمانان؛ یوفا گاف بزرگی داد!

مانوئل نویر بهترین دروازه تاریخ لیگ قهرمانان شد

گلایه های جواد خیابانی از وضعیت ساخت استادیوم جدید

جواد خیابانی: واگذاری و خصوصی سازی باشگاه ها یعنی رئال مادرید

جمله خاص رودیگر بعد از حذف سیتی؛ الله اکبر

خیابانی: با این تیم در جام ملت های آسیا خواهیم باخت

مگه تو کلئوپاترایی انقدر عروسیت طول می‌کشه!

فیلم‌های سینمایی تلویزیون در آخرین روز‌های فروردین

شوخی «نون خ» با تابلوهای روزشمار اتمام پروژه

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

رونمایی از لباس عروس ساده و شیک سوگل خلیق با تور گیپور زیبا / چقدر لباس عروس بشون میاد

«مجنون آن لیلی» به تالار حافظ می‌آید

بی خانمانی هزاران نفر از ساکنان کنیا در اثر جاری شدن سیل

عیدی رئیس سازمان سنجش به متقاضیان نوبت دوم کنکور

آماری از تعداد معتادان متجاهر در پایتخت

حرکت عجیب راننده که سبب حادثه شد

صحنه ای باورنکردنی از تلاش روباه قطبی برای بازی با جغد برفی

روش تهیه یک مزه ترکی برای مهمانی ها

سینوزیت آلرژیک چیست؟

سینوزیت آلرژیک در کودکان شایع تر است

صدای زمین را بشنوید

می رود این روزها گل می دهد لبخند ها

امباپه فصل بعد با رئال قهرمان اروپا می‌شود

فشار شدید روی آنچلوتی

آغاز نیمه نهایی با جدال مدافع قهرمانی و پرافتخارترین تیم

ستاره سیتی: فقط یک تیم در زمین دیدم

ایجنت ناگلزمان: بله، با بایرن در حال مذاکره‌ایم

پرسپولیس می‌تواند قهرمان شود

پاسخ عجیب رئال؛ مصدومان ما در حال رقصند!

برنده دعوای تن‌هاخ و ستاره جنجالی مشخص شد

میراث ماندگار کیومرث پوراحمد چیست؟

فکر کن بچه ات صبح باهات صبحانه بخوره بره دیگه هیچ وقت برنگرده

خیلی درد داره اگه پدر نباشه

تنها دلخوشیم شده لذت بردن از لذت دیگران

پارازیت و تورم کار ایناست؟!

میم مثل ماه، میم مثل مادر

نماینده مشهد در مجلس هفتم خطاب به دیگر نمایندگان: سیگار نکشید

سحر زکریا به کلی چهره اش را تغییر داد که باورتان نمی شود

دکوراسیون اتاق کار جدید منوچهر هادی با تزیین قاب های زیبا

فضای برگزاری کنسرت های موسیقی در بوشهر مهیا است

پست عجیب و معنادار مادر تتلو در اینستاگرام

ویدئوی کمتر دیده شده از نوازندگی و خوانندگی مرتضی پاشایی

رگبار باران و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور

تصادف 3 خودرو در محور نقده _مهاباد؛ 11 نفر مصدوم شدند

محیط زیست: سیل زدگان مراقب تمساح باشند

جزیره مونت سن میشل در شمال غربی فرانسه

دوستیِ خاله خرسه به روایت تصویر

پریدن صدها پنگوئن به داخل آب از ارتفاع 20 متری

لوبیا استانبولی با یک طعم جدید و متفاوت