آریا بانو

آخرين مطالب

گیاهان مخصوص سرویس بهداشتی و حمام چه ویژگی هایی دارند؟ خانه داري

گیاهان مخصوص سرویس بهداشتی و حمام چه ویژگی هایی دارند؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو -

آریا بانو

آریا بانو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران « ال کا ایران »، امروزه که اکثر خانه ها آپارتمانی شده و دیگر مانند سابق نمی توان از هر گل و گیاهی در این محیط ها نگهداری کرد برخی از افراد که عاشقان گل و گیاهان خاص هستند به همین دلیل همیشه به دنبال گیاهان آپارتمانی که نیاز به نور ندارند و در آپارتمان ها به خوبی رشد می کنند تا افرادی که در آپارتمان ها نیز سکونت دارند از این نعمت زیبا یعنی گیاهان دور نمانند به طور کلی در این مطلب سعی داریم چندین گیاهان مخصوص سرویس بهداشتی و حمام را به شما معرفی کنیم تا حتی اگر در محیط کوچکی مانند دستشویی و یا حمام قصد نگهداری از گیاهی را دارید به راحتی بتوانید یک گیاه مناسب را انتخاب کنید. شاید شما فکر کنید باید گیاه مناسب تاریکی را برای سرویس بهداشتی یا حمام انتخاب کنید و دلیلی هم که به این گزینه فکر می کنید به دلیل نبود نور در اکثر سرویس های بهداشتی است اما در این مطلب ما به شما چند گیاه مناسب برای حمام و دستشویی را معرفی خواهیم کرد.
از گیاهان مخصوص سرویس بهداشتی چگونه مراقبت کنیم؟

آریا بانو

آریا بانو


همانطور که می دانید محیطی مانند حمام بسیار مرطوب است و از سوی دیگر معمولا فضای کافی برای گیاهان بسیار بزرگ در حمام و یا دستشویی آپارتمان ها نیست بهتر است هنگام تهیه ی گیاه مورد نظر خود همه ی جوانب را در نظر گرفته و اگر فضای کوچکی دارید از گیاهان کوچک تر استفاده کنید. امروزه دیگر مانند گذشته نیست که به دیزاین حمام و یا سرویس بهداشتی توجهی نشود بلکه بسیاری از مردم همچنان به فکر یک دکوراسیون زیبا و شیک حتی برای حمام و یا دستشویی هستند از سوی دیگر یکی از اجزایی که می تواند دستشویی و حمام را با آن تزیین کرد ، دیزاین سرویس بهداشتی با گل است که زیبایی محیط را به دست می گیرد اما خوب است بدانید که گیاهان سبز برای دکوراسیون های مدرن بهتر جلوه می کند اما هر نوع گیاه سبزی مناسب برای فضایی مانند حمام یا سرویس بهداشتی نیست و فقط برخی از آن ها که در شرایط آپارتمانی می توانند رشد کنند باید انتخاب شوند. در این مطلب چند گیاهی که معمولا در حمام و دستشویی نگهداری می شوند را به شما معرفی خواهیم کرد و روش مراقبت از آن ها را به ساده ترین شکل توضیح می دهیم.
آلوئه ورا:

آریا بانو

آریا بانو


یکی از گیاهانی که قطعا مناسب فضایی مانند حمام است و در لیست گیاهان مخصوص سرویس بهداشتی قرار می گیرد آلوئه ورا بوده زیرا این گیاه شرایط مساعدی برای قرار گیری در یک محیط مرطوب مانند حمام را دارد و رطوبت آن مکان‌ نیز پاسخگوی نیاز آب کافی برای آلوئه ورا است از سوی دیگر مایع ژله ای داخل این گیاه بسیار برای پوست صورت و بدن و حتی مو مناسب بوده و شما می توانید داخل حمام هم به عنوان یک ماسک مو و یا حتی ماسک بدن استفاده کنید. یادتان باشد که آلوئه ورا را نزدیک به پنجره حمام قرار دهید.
گیاه برگ‌ قاشقی:

آریا بانو

آریا بانو


این گیاه برای محیط های تقریبا مرطوب مناسب است پس اگر قصد نگهداری از آن‌ را در حمام دارید باید تهویه مناسبی داشته باشید هم چنین حتما باید نزدیک‌ به پنجره قرار گیرد. میزان آبدهی به این گیاه باید به گونه ای باشد که خاک آن همیشه مرطوب بوده و نوع خاکی که برای آن انتخاب می کنید باید مخلوطی از خاک باغچه، خاک برگ و ماسه باشد هم چنبن توجه داشته باشید که میزان نور مورد نیاز این گیاه متوسط و غیر مستقیم باشد.
بامبو:

آریا بانو

آریا بانو


همانطور که می دانید گیاه بامبو نیازی به خاک نداشته و باید در گلدانی با مقداری سنگ‌‌ریزه و آب بدون کلر نگهداری شود بهتر است که هر دو هفته یکبار آب آن را عوض کنید و با هرس های منظم به گیاه نظم دهید زیرا این گیاه رشد بسیار سریعی دارد. محل قرارگیری آن در حمام یا دستشویی باید به گونه ای باشد که نور به طور غیر مستقیم به آن بتابد و به همین دلیل به عنوان یکی از گیاهان مخصوص سرویس بهداشتی شناخته می شود.
زامیفولیا:

آریا بانو

آریا بانو


زامیفولیا یک گیاه بسیار زیبا اما سمی است و مناسب سرویس بهداشتی و حمام بوده این گیاه به نور کم و غیر مستقیم نیاز دارد و باید آبدهی به آن نه خیلی زیاد و نه کم باشد هم چنین خاک سبک برای این گیاه بسیار مناسب است نکته مهم این است که اگر حیوان خانگی یا یک فرد خردسال در خانه دارید بهتر است از یک گیاه سمی برای دکوراسیون منزل خود استفاده نکنید.
انواع سرخس:

آریا بانو

آریا بانو


گیاه سرخس بوستون، مارچوبه، شاخ گوزنی و… همگی به خوبی در حمام و محیط های مرطوب دوام می آورند و مناسب نگهداری در مکان هایی مانند سرویس بهداشتی هستند. این‌ گیاه به نور غیر ‌مستقیم نیاز دارد و خاک‌ آن باید همیشه مرطوب باشد تا به خوبی رشد کند و فضای حمام یا دستشویی را به خوبی تغییر دهد.
برگ عبایی:

آریا بانو

آریا بانو


از بهترین گیاهان مخصوص سرویس بهداشتی قطعا برگ‌ عبایی است این گیاه به نور غیر مستقیم، خاکی مرطوب و همراه با ماسه نیاز دارد و اگر در مکان هایی که پنجره دارد نگهداری شود بسیار بهتر است اما برگ عبایی بسیار سرسخت است و اگر توجه روزانه هم به آبیاری یا خاک آن نشود باز هم‌ به رشد خود ادامه خواهد داد.
اگر دقت کنید متوجه این موضوع که تزیین دستشویی با گل طبیعی و گیاهان سبز بسیار زیبا تر از گل مصنوعی برای سرویس بهداشتی و تزیین آن خواهد بود و به همین دلیل طرفداران مورد اول بسیار بیشتر بوده و اگر علاقه مند به گیاه باشید قطعا هیچ جایگزینی برای گل و گیاهان طبیعی نخواهید داشت.
آگلونما:

آریا بانو

آریا بانو


گیاهی که خود را با هر شرایطی سازگار می کند و شما می توانید در هر محیطی مانند حمام، دستشویی از آن‌ نگهداری کنید بهتر است خاک‌ آگلونما همیشه مرطوب باشد و نور کم یا غیر مستقیم بهترین انتخاب برای است گیاه بوده و به راحتی به رشد خود ادامه می دهد.
دراسنا:

آریا بانو

آریا بانو


این‌ گیاه گونه های متفاوتی دارد که کمک زیادی به تصفیه هوا می کند از سویی دیگر برای محیطی مانند دستشویی بسیار گزینه ی مناسبی خواهد بود. نور کم برای این‌ گیاه بسیار مناسب است و باید در محیطی مرطوب نگهداری شود.
انتهای پیام/

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/586355/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

جنجال دقایق پایانی و محرومیت سرپرست هوادار

رئال نگران بازی رفت مقابل بایرن؛ کمک‌مان کنید!

کلانتری: از صحبت‌های مسعود شجاعی انگیزه می‌گیرم

شجاعیان: همسرم در روند خوبم تاثیرگذار است

سامان نریمان و ناامیدی از 6 پاس گل نشده!

پرسپولیس آماده صدرنشینی موقت در آبادان

سردار آزمون در بغل قهرمان جهان

گل دوم پرسپولیس به صنعت نفت توسط عیسی آل‌کثیر

کاهش شانس ژیمناست تاریخ‌ساز ایران برای کسب سهمیه المپیک

اعلام پنالتی با خطای هند و گل سوم به سود پرسپولیس توسط کنعانی زادگان

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 3 پرسپولیس

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

بالاگرفتن نقدها به سریال‌های رمضانی

امیرعلی نبویان در «پدرخوانده 3» حضور دارد؟

اجرای پر احساس استاد ذوالفنون از تصنیف ماندگار «زهره»

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

چه کسانی در برابر نهضت انبیاء می‌ایستند؟

گناهان زبان؛ شوخی با نامحرم

ماجرای عجیب غرور و تکبر ابوجهل

مقلوبه مرغ عراقی را تابحال امتحان کردید؟

درمان سنگینی معده و ورم شدید بعد از غذا

چه زمانی بیمار دیابتی نیاز به انسولین دارد؟

شایع‌ترین علائم بالا بودن قند خون

خانم های باردار میوه های بهاری بخورند یا نه؟

ایتالیایی‌ها رئال را نپسندیدند؛ ال‌چولو در کالبد کارلتو!‏

درخشش استقلالی سابق این‌بار در دربی کوچک

باشگاه پرسپولیس : در جست‌وجوی پیروزی، توقف بعدی: آبادان

شجاعیان: از همسرم تشکر میکنم که با حضور او تونستم به روزهای خوب برگردم

کلانتری: از بودن کنار تیم هوادار و انگیزه دادن و صحبت کردن مسعود شجاعی لذت می برم

عنایتی: ازین پس اگر سرمربی تیم حریف به نشست ها نیاید منم دیگران را می فرستم

بایرن 32 سهمیه جام باشگاه‌ها را تکمیل کرد

پیروزی هم‌گروه ایران در جام ملت‌ها

عبداللهی: باید تا دقیقه آخر بازی می‌جنگیدیم

مسعود شجاعی و پوکر عجیب در هوادار

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 1 پرسپولیس

چهره ها/ عکسی از لاله اسکندری که دوباره وایرال شد

درس مهم برنامه «اسکار» مهران مدیری به مسئولان

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

واقعیتی تلخ از دشمنی شیطان با انسان

علت درد پا در بیماران دیابتی

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

ایرانی‌ترین غیرایرانی

رقبای ملی‌پوشان ایران مشخص شدند

نمک روی زخم آرسنال؛ لذت بردم که حذف شدید!‏

ورود کنعانی‌زادگان به باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس

تراکتور با جت شخصی مقابل نساجی

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 0 پرسپولیس