آریا بانو

آخرين مطالب

طرز تهیه عدس پلو درباری خانه داري

طرز تهیه عدس پلو درباری
  بزرگنمايي:

آریا بانو - برنج یکی از محبوب ترین و پر مصرف ترین غذا ها در سراسر جهان است. هم چنین این غذا با روش های مختلفی پخته و سرو می شود. یکی از این نوع برنج ها، برنج مخلوط است که همراه انواع حبوبات و گوشت یا مرغ طبخ می شود. عدس پلو درباری یکی از انواع برنج های مخلوط است که با عدس و گوشت چرخ کرده تهیه می شود. این برنج به خاطر وجود ادویه های معطر و دارچین، طعم و بوی فوق العاده ای دارد. این پلو را می توان در کنار انواع سالاد فصل یا سالاد شیرازی تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه عدس پلو درباری در ادامه با سایت چی شی همراه باشید. مواد لازم برای 4 نفر برنج 3 پیمانه عدس پخته 350 گرم گوشت چرخ کرده 300 گرم رب گوجه 2 قاشق غذا خوری پیاز 1 عدد ادویه 1 قاشق غذا خوری دارچین به مقدار لازم نمک به میزان لازم روغن به مقدار لازم پیاز داغ و کشمش سرخ شده به مقدار لازم جهت تزیین و روی برنج طرز تهیه عدس پلو درباری مرحله اول برای تهیه عدس پلوی خوشمزه به روش درباری در ابتدای کار عدس را با کمی آب می پزیم و کنار می گذاریم. برنج را شسته و با کمی نمک و آب می گذاریم داخل کاسه تا حدود یک ساعت خیس بخورد. سپس یک قابلمه را آب می کنیم و می گذاریم با کمی نمک بجوشد. مرحله دوم وقتی آب به جوش آمد، آبی که برنج با آن خیس خورده است را می ریزیم و برنج را درون آب جوش اضافه می کنیم تا بجوشد و نیم پز شود. در آخر عدس پخته شده را به آن اضافه می کنیم و سپس آبکش می کنیم و کنار می گذاریم. مرحله سوم در این مرحله پیاز را به خوبی شسته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود. سپس پیاز را به آن اضافه می کنیم و می گذاریم تا سبک و طلایی شود. مرحله چهارم سپس ادویه ها را اضافه کرده و با پیاز تفت می دهیم. گوشت چرخ کرده را در این مرحله اضافه کرده و هم می زنیم تا گوشت سرخ شودو تغییر رنگ دهد. سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و با گوشت ها تفت می دهیم. مرحله پنجم رب گوجه که تفت داده شد و رنگ باز کرد، زعفران دم کرده و 1 لیوان آب را به آن اضافه کرده و یک ربع می گذاریم با حرارت ملایم بپزد. یک قابلمه برداشته و کف آن را کمی روغن می ریزیم. سپس ته دیگ مورد نظر را کف آن ریخته کمی آب روی آن می ریزیم. مرحله ششم مخلوط برنج و عدس را لایه لایه ریخته، بین لایه ها دارچین می پاشیم تا عطر و طعم بهتری داشته باشد. درب قابلمه را بسته و می گذاریم تا دم بکشد و پخته شود. یک قالب تو خالی برداشته و کف آن را با کم روغن چرب می کنیم. مرحله هفتم کمی زعفران دم کرده کف آن می ریزیم. برنج را درون قالب می ریزیم و با پشت قاشق فشار می دهیم تا فشرده شود. سپس آن را در ظرف مناسب بر می گردانیم. وسط و روی آن را با مخلوط گوشت و پیاز داغ و کشمش سرخ شده تزیین می کنیم.

برنج یکی از محبوب ترین و پر مصرف ترین غذا ها در سراسر جهان است. هم چنین این غذا با روش های مختلفی پخته و سرو می شود. یکی از این نوع برنج ها، برنج مخلوط است که همراه انواع حبوبات و گوشت یا مرغ طبخ می شود. عدس پلو درباری یکی از انواع برنج های مخلوط است که با عدس و گوشت چرخ کرده تهیه می شود. این برنج به خاطر وجود ادویه های معطر و دارچین، طعم و بوی فوق العاده ای دارد. این پلو را می توان در کنار انواع سالاد فصل یا سالاد شیرازی تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه عدس پلو درباری در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
برنج3 پیمانه
عدس پخته350 گرم
گوشت چرخ کرده300 گرم
رب گوجه2 قاشق غذا خوری
پیاز1 عدد
ادویه1 قاشق غذا خوری
دارچینبه مقدار لازم
نمکبه میزان لازم
روغنبه مقدار لازم
پیاز داغ و کشمش سرخ شدهبه مقدار لازم جهت تزیین و روی برنج
طرز تهیه عدس پلو درباری
مرحله اول
برای تهیه عدس پلوی خوشمزه به روش درباری در ابتدای کار عدس را با کمی آب می پزیم و کنار می گذاریم. برنج را شسته و با کمی نمک و آب می گذاریم داخل کاسه تا حدود یک ساعت خیس بخورد. سپس یک قابلمه را آب می کنیم و می گذاریم با کمی نمک بجوشد.
مرحله دوم
وقتی آب به جوش آمد، آبی که برنج با آن خیس خورده است را می ریزیم و برنج را درون آب جوش اضافه می کنیم تا بجوشد و نیم پز شود. در آخر عدس پخته شده را به آن اضافه می کنیم و سپس آبکش می کنیم و کنار می گذاریم.
مرحله سوم
در این مرحله پیاز را به خوبی شسته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود. سپس پیاز را به آن اضافه می کنیم و می گذاریم تا سبک و طلایی شود.
مرحله چهارم
سپس ادویه ها را اضافه کرده و با پیاز تفت می دهیم. گوشت چرخ کرده را در این مرحله اضافه کرده و هم می زنیم تا گوشت سرخ شودو تغییر رنگ دهد. سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و با گوشت ها تفت می دهیم.
مرحله پنجم
رب گوجه که تفت داده شد و رنگ باز کرد، زعفران دم کرده و 1 لیوان آب را به آن اضافه کرده و یک ربع می گذاریم با حرارت ملایم بپزد. یک قابلمه برداشته و کف آن را کمی روغن می ریزیم. سپس ته دیگ مورد نظر را کف آن ریخته کمی آب روی آن می ریزیم.
مرحله ششم
مخلوط برنج و عدس را لایه لایه ریخته، بین لایه ها دارچین می پاشیم تا عطر و طعم بهتری داشته باشد. درب قابلمه را بسته و می گذاریم تا دم بکشد و پخته شود. یک قالب تو خالی برداشته و کف آن را با کم روغن چرب می کنیم.
مرحله هفتم
کمی زعفران دم کرده کف آن می ریزیم. برنج را درون قالب می ریزیم و با پشت قاشق فشار می دهیم تا فشرده شود. سپس آن را در ظرف مناسب بر می گردانیم. وسط و روی آن را با مخلوط گوشت و پیاز داغ و کشمش سرخ شده تزیین می کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/585035/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

برف‌روبی توسط اولتراها!

یازده مرد منتخب کرسپو برای فتح فینال غرب آسیا

ستاره یونایتد: عذرخواهی چرا، جواب کاونتری را دادم!‏

جانشین عالیشاه در اراک هم بازوبند می‌خواهد

گلایه خسرو حیدری از علی دایی

حسین وفایی، به مکان مقدس ما توهین کردی!

سیوهای بی نظیر دروازه بانان لالیگا با پا!

تمجید شواین اشتایگر از گواردیولا

خط و نشان مدافع ذوب آهن برای تراکتوری‌ها

توصیه به لیورپول؛ مورینیو دوای درد شماست!‏

«زیرخاکی» و «مردان آهنین» پربیننده‌ترین‌های آخر فروردین

«مست عشق» نیامده حدود 2 میلیارد فروخت

تصاویر متفاوتی از شاهزاده سریال «جومونگ 3»

سختی‌های کار «سلطان و شبان» که کمتر شنیدید

5 پیشنهاد موسیقی از ناصر زینعلی برای حال خوب

وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است

ماجرای تفنگدار آمریکایی؛ از تلاش برای منفجر کردن مسجد تا مسلمان شدن!

سخن بزرگان/ بی توجهی به فقرا جرم بزرگی است

شتر‌ها در محوطه کاخ وینسنس فرانسه

اسنک مرغ خوشمزه بدون اسنک ساز درست کن

این توپک سیب زمینی خوشمزه رو از دست نده

طرز تهیه توپک مرغ

طرز تهیه یک نهار معرکه برای عاشقان شامی

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

روایت اپراتور اورژانس از تماس زنی که خبر نداشت 9 ماهه باردار است

به نظرتون بچه سیر شده یا نه؟

اگه همسرت باهات درد و دل کرد، اینو بهش نگو

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

سقوط در انتظار 2 لژیونر ایران؛ زودتر برگردید!

بیرانوند بالاخره در محلی که دوستش دارد

داوران معروف UWW محروم شدند؛ برنده کشتی جنجالی عوض نشد

مدافع پرسپولیس مقابل سپاهان از مصدومیت برگشت

تغییری که مقابل استقلال خطرساز شد

استقلال و پرسپولیس واقعا 3 هزار میلیارد؟

توضیحات اسبقیان درباره اداره‌ی استقلال و پرسپولیس

مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود

بمب بزرگ استقلال پس از تغییر مالکیت

ترکیب الهلال به امید کسب پنجمین ستاره آسیایی

نماوا بایکوت می‌شود؟/ رضا کیانیان: از شانه‌ساززاده شکایت می‌کنیم

خوشمزه‌ترین سوغاتی گرگان از نظر «احمدرضا اسعدی»

تغییر در قوانین جوایز «اسکار»

«نفرین شاه باستانی ایران»؛ مهمترین یادگار تاریخ

ارکستری هارمونیک و زیبا از کشور مصر

ماجرای تجمع مردم در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟

باران سنگین و وقوع سیلاب در شهرستان دلیجان

هشدار باران شدید در 21 استان

روایت خیری که در اوج نداری زائر اولی ها را به زیارت امام رضا می‌آورد!