آریا بانو

آخرين مطالب

روش عالی برای اکبر جوجه با رب انار در خانه خانه داري

روش عالی برای اکبر جوجه با رب انار در خانه
  بزرگنمايي:

آریا بانو - همشهری آنلاین / طرز تهیه اکبرجوجه با کره در این مطلب آمده است که تمامی نکات کلیدی و مهم در رابطه با سرخ کردن و تهیه سس در آن ذکر شده است.
یک غذای محلی با شهرت جهانی؛ این چیزی است که می‌توان در وصف اکبرجوجه خوشمزه و دوست‌داشتنی گفت. اگر شما هم به شهرهای شمالی کشور سفر کرده باشید حتما با نام این غذا آشنایی دارید و اگر که مزه آن را هم امتحان کرده باشید خوب می‌دانید که این غذا که ظاهر ساده‌ای دارد و از انواع غذاهای محلی شمالی است طعم بسیار متفاوت و خوشمزه‌ای دارد که هرکس را عاشق خودش می‌کند. این غذا اولین بار توسط حاج علی اکبر کلبادی و همسرش که سال‌های سال در قهوه‌خانه‌های جاده شمال آشپزی می‌کردند تهیه شد و به سرعت به یکی از غذاهای مورد علاقه راننده‌های آن مسیر تبدیل شد.
به‌تدریج آوازه این غذا در سراسر آن منطقه پیچید و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین غذاهای مازندرانی شد. برای تهیه این غذا از جوجه مرغ یک ماهه استفاده می‌شود که در روغن و کره فراوان سرخ می‌شود. این غذا سس مخصوصی هم دارد که ماده اصلی آن رب انار است. طرز تهیه اکبرجوجه با کره در ادامه مطلب زیر آمده است که تمامی نکات کلیدی و مهم در رابطه با سرخ کردن و تهیه سس در آن ذکر شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه اکبرجوجه با کره و رب انار مخصوص را به روش اصیل گلوگاهی به شما آموزش دهیم.
مواد لازم برای تهیه اکبرجوجه با کره و رب انار در خانه
مرغ کوچک یا جوجه یک عدد
کره 100 گرم
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم
روغن مایع مخصوص سرخ کردن به مقدار لازم
آب نصف لیوان
رب انار یک فنجان
آب نارنج نصف فنجان
گردو خرد شده نصف فنجان

آریا بانو

طرز تهیه اکبرجوجه با کره و رب انار در خانه
اکبرجوجه را می‌توانید هم به صورت مرغ درسته و هم به صورت خرد شده تهیه کنید. در صورتی که از مرغ درسته استفاده می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم از جوجه مرغ کوچک استفاده کنید. در غیر این صورت می‌توانید مرغ را چهار تکه کنید. همچنین پوست مرغ را به هیچ وجه جدا نکنید. برای شروع ابتدا یک قابلمه یا ماهیتابه گود بردارید و 100 گرم کره را داخل آن بریزید. یک لیوان روغن مایع را اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید.
در حالی که روغن درون قابلمه گرم می‌شود، روی تکه‌های مرغ را کمی نمک و فلفل سیاه بریزید و ماساژ دهید. سپس آن‌ها را داخل روغن قرار دهید. دقت کنید که مقدار روغن باید در حدی باشد که حداقل نصف مرغ داخل روغن باشد. پس در صورت نیاز روغن مایع بیشتری اضافه کنید. در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید مرغ حدود پنج تا شش دقیقه بپزد. پس از این مدت در قابلمه را بردارید و مرغ را برگردانید تا طرف دیگر آن هم به همان مدت بپزد.
پس از این که هر دو طرف مرغ کمی پخته شد، در قابلمه را بردارید و یک چهارم فنجان زعفران دم کرده را روی تکه‌های مرغ بریزید. نصف لیوان آب را با احتیاط و کم کم به مرغ‌ها اضافه کنید و در قابلمه را دوباره قرار دهید. حرارت زیر قابلمه را معمولی کنید و اجازه دهید تا تکه‌های مرغ به مدت دو ساعت در مخلوط روغن و زعفران پخته و سرخ شوند تا مزه خوبی بگیرند. هرازگاهی در قابلمه را بردارید و تکه‌های مرغ را زیر و رو کنید تا به صورت یکنواخت سرخ شوند.
در همین حین که مرغ‌ها در حال سرخ شدن هستند، سس رب انار مخصوص را آماده کنید که بسیار ساده است و در کنار اکبر جوجه ترکیب خوشمزه‌ای را می‌سازد. برای این کار ابتدا چند عدد گردو را بشکنید و مغز آن‌ها را خرد کنید. ما به تقریبا نصف فنجان مغز گردو خرد شده نیاز داریم. سپس یک فنجان رب انار را داخل یک کاسه بریزید. آب دو تا سه عدد نارنج را بگیرید و به رب انار اضافه کنید و هم بزنید تا سس لطیف و یکدستی حاصل شود. گردوهای خرد شده را هم به سس اضافه کنید و خوب هم بزنید.
به مرغ‌ها سر بزنید و در صورتی که همه جای آن‌ها کاملا سرخ شده بودند و رنگشان طلایی شده بود آن‌ها را از قابلمه خارج کنید و داخل یک ظرف مخصوص پذیرایی بچینید. سپس می‌توانید سس رب انار را روی اکبر جوجه بریزید و سرو کنید. نوش جان!
نکات مهم برای طرز تهیه اکبر جوجه با کره
این غذا در مازندران در کنار برنج کته زعفرانی سرو می‌شود.
سس رب انار را هم می‌توانید روی اکبر جوجه بریزید و هم می‌توانید مقداری از آن را داخل پیاله بریزید و در کنار هر بشقاب سرو کنید.
برای تهیه این غذا می‌توانید از دستگاه سرخ‌کن هم استفاده کنید که کارتان را ساده‌تر هم می‌کند. فقط کافی است که مخلوط روغن سرخ کردنی و کره را داخل سرخ‌کن بریزید و جوجه‌ها را داخل آن قرار دهید تا کاملا سرخ شوند.
در برخی از موارد جوجه‌ها را قبل از سرخ کردن مزه‌دار می‌کنند. برای این کار می‌توانید جوجه‌ها را به مدت یک شب در مخلوط پیاز و سیر و آب لیمو ترش قرار دهید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/584822/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

با ترس‌های‌تان مواجه شوید؛ راه دیگری در زندگی ندارید!

در چه شرایطی باید به روانشناس مراجعه کنیم؟

استرس و نگرانی؛ بیچاره اعضای بدن تان!

آیا فحش های رکیک باعث تعادل مغزی می شوند؟

اگر انگیزه ای ندارید، بخوانید

ریشه همه اختلاف‌نظرها

این نشانه های می گوید شما افسردگی پنهان دارید!!

خلق و خوی فرزندم تغییر کرده است!

چگونه از شر فکر کردن به او خلاص شوم؟

هنر تعریف کردن و تعریف شنیدن

شکست های عشقی را چطور درمان کنید؟

چرا دروغ نگوییم؟

چرا موفق‌ ترین افراد بیشتر مورد تنفر قرار می‌گیرند؟

آیا می‌توانیم شخصیتمان را تغییر دهیم؟

چگونه با ترس مقابله کنیم؟

با حواس پرتی ام چه کنم!؟

از استرس سبقت بگیرید

تحصیلات، درک و فهم و استعداد را سرکوب می‌کند؟

چطور با نوجوانمان که سیگاری شده، رفتار کنیم؟

کی به سن بلوغ می رسم؟

حالت تدافعی نقش قاتل یک رابطه را ایفا می‌کند! چطور از آن بیرون بیاییم؟

چرا باید به دلمان اعتماد کنیم؟

قانون جاذبه

بالاخره ثابت شد کچل‎ها باهوش‎ترند!

5 روش برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران در همان هفته اول کار جدید

روش های غلبه بر ترس

چگونه یک کارمند موفق باشیم؟

راهکارهایی برای همنشینی کمتر با تلگرام

فن بیان‌تان را اینطوری تقویت کنید

مشخص کن چه می‌خواهی، و مهم‌تر از آن چه نمی‌خواهی

روز اول مدرسه

چطور در محل کار دچار خواب آلودگی نشویم؟

استرس روز اول مدرسه را چگونه کنترل کنیم؟

افتخارات زودگذر!

قبل از صدمه خوردن، «نه» بگویید

سر و صدا را تحمل کنید تا روانی نشوید

تیزهوشی مغز با یادگیری یک زبان دیگر

می‌توانید یک روز بدون تلفن‌ همراهتان زندگی کنید؟

تغذیه مناسب راهی برای مبارزه با استرس

حرف هایی که نباید به یک فرد افسرده بزنید

قلب شما هم صبح شنبه را دوست ندارد!

چه کسانی به موفقیت دیگران غبطه نمی خورند؟

مواظب حرف زدن خود باشید!

10 دلیلی که باعث می‌شود از شغل خود متنفر باشید

علائمی که می گویند اضطراب دارید

از کجا بفهمیم غمگین هستیم یا افسرده؟

فیلم غمگین ببینید تا آرام‌تر شوید

همراهی با فرزندان تا کجا؟

4 مشکل سلامت روانی که در بین زنان متداول‌تر است

وقتی صبرتان لبریز می‌شود چه باید بکنید