آریا بانو

آخرين مطالب

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب:مانع‌زدایی از تولید به‌عنوان اولویت نخست پایتخت صنعتی ایران دنبال شود وزارت رفاه

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب:مانع‌زدایی از تولید به‌عنوان اولویت نخست پایتخت صنعتی ایران دنبال شود
  بزرگنمايي:

آریا بانو - نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در خانه ملت گفت: مانع‌زدایی از تولید و حمایت هدفمند از عرصه کار باید به عنوان اولویت نخست در پایتخت صنعتی ایران دنبال شود و در این راستا استان مرکزی باید برای سایر مناطق الگو باشد.

به گزارش روابط عمومی تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی «محمدحسن آصفری» در نشست بررسی موانع و مشکلات واحدهای تولیدی استان مرکزی، افزود: چنانچه در مجلس شورای اسلامی قوانین مناسب در راستای رفع موانع تولید تصویب شود و یا سیاست‌های تشویقی برای تولیدکنندگان در امر تولید و صادرات ایجاد شود، گره ‌گشایی مشکلات برای بسیاری از واحدهای تولیدی میسر است. وی تاکید کرد: سال گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب با نام «جهش تولید» مزین شد اما آنچه مدنظر رهبری در راستای رفع موانع تولید و رفع مشکلات معیشتی مردم بود به‌طور کامل جامه عمل نپوشید.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در بهارستان اظهار کرد: از ابتدای سال 1400 در مجلس شورای اسلامی مقرر شده است که به صورت فصلی وزارتخانه‌های مرتبط از عملکرد و اقدامات قانونی خود در حوزه ایجاد اشتغال و تولید گزارشی تهیه کنند و با بررسی و شناسایی موانع، پشتیبانی‌های لازم را از واحدهای تولیدی داشته باشند. آصفری، استان مرکزی را یکی از قطب‌های صنعتی و تولیدی کشور عنوان کرد و گفت: بخشی از مواد اولیه واحدهای تولیدی کشور در این استان تولید می‌شود بنابراین چنانچه موانع این واحدهای تولیدی را از میان برنداریم، اثرات منفی آن بر 10 درصد از واحدهای تولیدی کشور ایجاد می‌شود. وی ادامه داد: نیاز است مشکلات بخش‌های غیر تحریمی بررسی شوند و موانع قانونی که در حوزه تسهیلات بانکی، مواد اولیه، پشتیبانی مالی تامین اجتماعی در مجلس نیاز به اصلاح دارد و یا مصوبه هیات وزیران است با تعامل و همکاری در کوتاهترین زمان ممکن رفع شود. نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مشکلات برخی تولیدکنندگان تامین زمین است که باید با تعامل و هم افزایی میان دستگاه‌های مرتبط این مشکل رفع شود تا زمینه اشتغال و رونق تولید در کشور و به تبع آن در استان فراهم آید. آصفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نرخ بالای مسکن در شهر اراک نیز گفت: نرخ مسکن در شهر اراک بسیار افزایش یافته و با برخی از مناطق شمال شهر پایتخت برابری می‌کند که این رویداد منصفانه نیست و با این روند بسیاری از کارمندان و کارگران با حقوق جزئی، امکان خرید مسکن را به هیچ عنوان ندارند. وی بیان کرد: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن نیز 70 هکتار از اراضی استان برای ساخت واحدهای مسکونی برای اقشار مختلف مردم در نظر گرفته شده است. نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در خانه ملت گفت: در راستای اجرای طرح جامع اراک، مشاور طرح خیلی عاقلانه برخورد نکرده و نظرات کارشناسی مردم نیز بهره‌گیری نشده است چرا که در برخی مناطق تراکم بالا و برخی مناطق شهر نیز تراکم پایین است. آصفری تاکید کرد: برخی از زمین‌های حومه شهر مناسب کشاورزی نیست و نباید اصرار کرد که در این اراضی کشاورزی صورت گیرد البته باید برای کاهش آلودگی هوای شهر اراک فضای سبز توسعه یابد اما به منزله این نیست که بدون ارایه نظر کارشناسی تغییر کاربری صورت گیرد. وی با اشاره به سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی در هفته گذشته، گفت: در این سفر مقرر شد نسبت به اصلاح سکونتگاه های غیررسمی شهر اراک همچون قنات ناصری، ولی آباد و صالح آباد اقدام جدی صورت گیرد. نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در بهارستان یادآور شد: نشستی در دو ماه آتی با حضور دستگاه‌های اجرایی ذیربط که روز جاری نیز حضور داشتند برگزار می‌شود و اقدامات و فعالیت‌هایی که در راستای رفع موانع و پشتیبانی از تولید انجام داده‌اند را ارایه می‌دهند که این امر ملاک ارزیابی مدیران مربوطه برای عملیاتی کردن موانع تولید است. آصفری بیان کرد: قانون اصلاح مناطق آزاد در روزهای آتی در مجلس ارایه می‌شود که انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط استان مناطقی که قابلیت جذب سرمایه گذار و تبدیل به منطقه آزاد را دارد معرفی کنند تا اقدامات لازم در این راستا انجام شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: در شرایط کنونی کشور باید تمام ارکان حاکمیت با تعامل و همکاری و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی کشور، مشکلات و موانع را رفع کرد و وضعیت را بهبود بخشید. «سعید فرخی» افزود: استان مرکزی سال های گذشته در راستای رفع موانع تولید سرلوحه بوده و به واسطه تعامل و هم افزایی میان دستگاه‌های اجرایی ذیربط بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی گره‌گشایی شده است. وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال 1400، تاکید کرد: در راستای تحقق شعار سال نقشه راه در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان ترسیم شده که همه دستگاه‌های اجرایی ذیربط مکلف هستند برای عملیاتی کردن شعار سال از هیچ کوششی دریغ نکنند و به این نقشه راه متعهد باشند. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با بیان اینکه پیش نویس این طرح با همکاری دستگاه‌های مرتبط تهیه شده است، گفت: رویکرد و محورهای اصلی این منشور مشخص شده و این نقشه راه به‌عنوان منشور حرکتی باید به امضای چهار رکن تصمیم گیر استان، نماینده عالی دولت در استان، نماینده ولی فقیه، رئیس کل دادگستری و مجمع نمایندگان برسد تا بتوان آن را عملیاتی کرد. فرخی بیان کرد: باید با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های داخلی و همچنین اصلاح و رفع برخی قوانین در مجلس گام های موثری در راستای پشتیبانی واحدهای تولیدی برداشت. وی یادآور شد: اکنون در جنگ اقتصادی قرار داریم که باید کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را در استان تقویت کنیم تا شاهد بهبود رونق اقتصادی در استان باشیم. مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز گفت: استان مرکزی سال گذشته به لحاظ بهبود فضای کسب و کار در میان استان‌های کشور رتبه برتر را کسب کرد و این مهم با تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط استان محقق شد. «محمد تقی آبایی هزاوه» بیان کرد: میان کارفرما و کارگران در خصوص مشاغل سخت و زیان آور مشکل و نارضایتی وجود دارد که انتظار می‌رود این مهم در مجلس بررسی شود. وی با بیان اینکه اصلاح قانون بخش تعاون و همچنین کار نیازمند اصلاح است، گفت: پیش از سال 68، بیش از 90 درصد کارگران رسمی بودند و این در حالی است که اکنون پنج درصد مشاغل کارگری رسمی هستند که این قانون باید در مجلس اصلاح شود. رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی اراک نیز در این نشست گفت: 20 درصد تحقق جهش تولید مرتبط به تحریم دشمنان است و سایه 80 درصد تحریم های داخلی بر سر بخش خصوصی سنگینی می‌کند و باید اذعان داشت که مشکلات داخلی که در مسیر فعالان اقتصادی است بیشتر است.
«ناصر بیگی» تاکید کرد: انتظار می‌رود کمیته‌ای تشکیل و مشکلات بحث برگشت ارز حاصل از صادرات در اسرع وقت رفع شود. وی اظهارکرد: امید می‌رود که با رفع تحریم‌ها، تصمیمات ویژه ای در مجلس برای دوران پساتحریم اتخاذ شود تا نگرانی فعالان بخش خصوصی نیز رفع شود.
استان مرکزی به چهارمین قطب صنعت کشور شهره است که حدود 3 هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ در آن حیات اقتصادی دارند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/584639/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت

یازده بازیکن برتر تاریخ ایران از نگاه خسرو حیدری

جوان‌ترین بازیکن تیم ملی: قرقیزستان با برزیل فرقی ندارد

ستاره سابق یونایتد: برمی‌گردم!

گلزن جدید استقلال از دفاع آمد

ویسی به یاد 9 بازیکن خوزستانی در تیم ملی

اورونوف، مهمترین اسلحه اوسمار برای انتقام

چه کنم نیمار و مسی نیستم، ولی عاشق رونالدو هستم!‏

شادی بلینگام و واسکز در تهران تکرار شد!

خطرناک‌ترین ورژن خدابنده‌لو شاید در اراک!

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

یک بازی لیگ برتر بدون تماشاگر شد

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

در خدمت و خیانت قوام؛ معمای یک نخست‌وزیر مرموز

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چگونه از آخرین افزایش قیمت ارز دیجیتال بهره ‌برداری کنیم؟

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند