آریا بانو

آخرين مطالب

چگونه ناتوانی دانش‌آموزان در ویرایش مطالب را برطرف کنیم؟ اجتماعي

چگونه ناتوانی دانش‌آموزان در ویرایش مطالب را برطرف کنیم؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - به نقل از فیز، یافتن راه‌­هایی برای ایجاد انگیزه در دانش‌­آموزان برای ویرایش نوشتار بسیار مهم است. مهارت در نوشتن به هجی و دستور زبان صحیح، ارائه منطقی ایده­‌ها و استفاده مناسب از جزئیات و شواهد اشاره دارد. یادگیری چگونگی اصلاح نوشتار، چیزی است که به طرق مختلف برای دانش‌­آموزان مفید خواهد بود. نتایج تحقیقات نشان می­‌دهد، در حالی که نوشتن یک روش موثر برای کمک به دانش‌­آموزان در یادگیری محتوا در زمینه­‌های موضوعی مختلف است، ویرایش به آنان کمک می­‌کند درک مفهومی عمیق­‌تری از موضوعی که می­‌نویسند، داشته باشند.
دانشکده و شغل
ویرایش، بخش مهمی از تهیه درخواست‌نامه دانشکده است. دانشجویانی که از طریق مراحل پذیرش دانشکده موفق شده‌­اند، می‌­گویند که وقت و تلاش زیادی را صرف اصلاح و ویرایش درخواست نامه­‌های خود کرده‌­اند. با توجه به این واقعیت که بسیاری از دانشکده­‌ها آزمون­‌های استاندارد برای پذیرش دانشگاه را اختیاری کرده‌اند، به خصوص در زمان شیوع بیماری، این نوشته­‌ها برای درخواست پذیرش دانشجو اهمیت بیشتری پیدا کرده‌­اند.
نوشتن به ­عنوان یک مهارت مهم فراتر از نیازهای دبیرستان است. اشکال دیجیتالی ارتباطات نوشتاری در 80 درصد مشاغل کارگری و 93 درصد مشاغل اداری و دولتی استفاده می‌شود. ویرایش کلید تسلط بر مهارت­‌های نوشتاری مورد نیاز در دنیایی است که کار مجازی به‌طور فزاینده­ای رایج است.
تنوع در انگیزه دانش‌­آموزان
با توجه به مزایای بارز یادگیری نحوه ویرایش کار خود، چگونه می­‌توان به دانش­‌آموزان انگیزه داد برای انجام یک ویرایش معنی‌دار، زمان و انرژی بگذارند؟ محقق این تحقیق اظهار کرد: من به­‌ عنوان محققی که بر انگیزش تمرکز دارد، در سال 2021 مطالعه‌­ای را با همکاران انجام دادم که بینشی در این زمینه ارائه می­‌دهد. فهمیدم که همه چیز به دلایلی که دانش‌­آموز باید خوب بنویسد برمی­‌گردد. برخی از دانش‌­آموزان می­‌خواهند مهارت­‌های نوشتاری خود را ارتقاء دهند، در حالی که برخی دیگر نگران میزان عملکرد خود در رابطه با همسالان خود هستند. با در نظر داشتن این تفاوت­‌های انگیزشی، در اینجا پنج روش ایجاد بهترین شرایط برای دانش­‌آموزان به منظور ویرایش در نوشتار ذکر شده است:
کاهش اضطراب
اضطراب با افکار منفی و ناراحتی جسمی همراه است که می­‌تواند توانایی تمرکز دانش­‌آموز در هنگام نوشتن را کاهش دهد. اضطراب نوشتن نیز می­‌تواند دانش­‌آموزان را نسبت به بازنگری در نوشتار خود بی­‌میل کند. برای دانش‌­آموزان مهم است که بپذیرند خوب نوشتن، نیازمند تلاش است و احساس اضطراب در نوشتن، امری طبیعی است. ایجاد یک فضای کلاس درس که دانش‌آموزان را ترغیب می­‌کند تا در جستجوی کمک باشند، می‌­تواند دانش­‌آموزان را کمتر مضطرب کند و آنان را به سمت بهبود نوشتار سوق دهد.

آریا بانو


انتخاب موضوعات مورد علاقه
تا زمانی که دانش‌­آموزان نوشتن را یک فعالیت مفید شخصی ندانند، ممکن است انگیزه­ای برای ویرایش کار خود احساس نکنند. نوشتن ژانرهایی که به دانش‌­آموزان امکان می­‌دهد علایق خود را کشف کنند، می­‌تواند انگیزه خوبی برای نوشتن باشد. نتایج تحقیقات نشان می‌­دهد که ساختن تجربه­‌های لذت‌بخش نوشتن در کلاس می­‌تواند دانش‌­آموزان را برای ویرایش نوشتار تحت تاثیر بگذارد.
ایجاد اعتماد به نفس
عقاید دانش‌­آموزان در مورد توانایی آنان در خوب نوشتن می­‌تواند در ویرایش نوشتار آنان تاثیر بگذارد. یکی از موثرترین روش‌­ها برای ایجاد اعتماد به نفس در دانش‌­آموزان در مورد توانایی آنان در نوشتن، فراهم آوردن فرصت‌­هایی برای تجربه موفق در هنگام رشد مهارت­‌های نوشتاری است. دانش‌­آموزان وقتی احساس موفقیت می­‌کنند که از طریق نوشتن به اهداف فردی خود برسند، از موانع شخصی نوشتن عبور کنند و بازخورد مثبت دریافت کنند.
تمرکز بر پیشرفت
نتایج تحقیقات نشان می­‌دهد، دانش‌­آموزانی که بر یادگیری و بهبود مهارت­‌های نوشتاری تمرکز می­‌کنند، بیشتر از دانش­‌آموزانی که بر مقایسه با دیگران تمرکز دارند، ویرایش متن خود را انجام می‌دهند. این که آیا دانش‌­آموزان بر بهبود مهارت خود یا عملکرد بهتر دیگران متمرکز می‌­شوند، تحت تاثیر پیام­‌های مستقیم و غیرمستقیمی است که در کلاس از معلمان خود دریافت می­‌کنند. تلاش معلمان برای ارتقاء یادگیری و پیشرفت به ویژه با توجه به ماهیت ذاتی رقابتی و استرس­‌زای دبیرستان­‌ها، جایی که مقایسه‌های اجتماعی اجتناب‌ناپذیر هستند، بسیار حیاتی است.
بازنگری روش­‌های نمره‌­دهی
روش‌­های نمره‌­دهی که فراتر از دادن نمره برگه امتحانی نهایی به دانش‌­آموزان یا نمره به کار نوشتاری است، در کاهش اضطراب و تشویق به ویرایش موثر است. هنگامی که ارزیابی نوشتار شامل بازخورد هدفمند است، می­‌تواند به دانش‌­آموزان کمک کند تا چگونگی اصلاح مطالب نوشتاری برای دستیابی به اهداف یادگیری در کلاس را درک کنند. در مورد تکالیف پیچیده نوشتاری، تقسیم تکالیف به تکالیف کوچک می­‌تواند به معلمان این فرصت را بدهد تا در هر مرحله قبل از اینکه دانش‌­آموزان محصول کامل نوشته شده را برای نمره نهایی ارائه دهند، بازخورد فراهم کنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/582855/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نماهنگ «گل رز» با خوانندگی امید نصری

آپارتمان مخفی در نوک برج ایفل

آبشار زیبای شن لونگ در چین

خوش و بش جالب خرس با یک راننده!

طرز تهیه کته کباب بازاری

فقط مادر می‌تواند فرزند زیر دوسالش را ببوسد

به عنوان یک نوجوان در خانه هیچ حق انتخابی ندارم!

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

صعود شفیعیان به فینال کایاک 500 متر

واکنش سرمربی فوتسال ژاپن به احتمال تقابل با ایران

طلسم‌شکنی 120 ساله با آلونسو عبرتی برای چرخه تکراری لیگ برتر

چین با پذیرش شکست مقابل ویتنام حذف شد

نبرد همزمان ستاره استقلال با آلوز و گودرزی

واکنش توخل به تمدید ناگلزمان

ناگلزمان: تمدید قراردادم تصمیمی قلبی بود

واکنش جالب سرمربی رم وقتی یورنته از او زمان باقی مانده بازی رو میپرسه!

گران‌ترین لیگ فوتبال دنیا در بن بست!

عالیشاه بازی‌های مهم پرسپولیس را از دست داد

یوفا بارسلونا را نقره‌داغ کرد

مهران رجبی رازی که خیلی‌ها دنبالش بودند را فاش کرد!

خاطره جالب محمد بحرانی از 3هزار تومانی که زندگی‌اش را تغییر داد

پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد

این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

وقتی زنبور محو شهد گل ها می شود

دره خزینه یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز استان لرستان

صحنه هایی دیدنی از خانواده خرس های قطبی

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

مقایسه گل‌ها و مهارت‌های وینیسیوس و یامال

تاریخ بازگشت بارسلونا به نوکمپ مشخص شد

رقابت جدید و جذاب پرسپولیس و استقلال

پرسپولیس امروز به مصاف پیکان می‌رود

4 ستاره در لیست فروش آرسنال

مروری بر گل‌ها و مهارت‌های برتر رونالدو نازاریو در اینتر

گرم کردن جالب مارادونا پیش از بازی مقابل بایرن مونیخ

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی‌فر پس از گلزنی به نفت آبادان

رئیسی‌کیا: وضعیت واگذاری با دهه پیش متفاوت است

کنایه مدافع ذوب‌آهن به پنالتی سپاهان!

بازیگر سفارشی که کارگردان رو تحقیر میکنه!

شبکه های اجتماعی و تاثیر آن بر صنعت موسیقی

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

شور و شادی مردم اصفهان با اجرای سرود ای ایران در کنار زاینده رود

4 گوشه دنیا/ بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت کشف شد

مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در کشیدن نقاشی

کاپ‌کیک شکلاتی بدون فر و همزن

اگر این نشانه های ساده را دارید سلامتی تان به خطر افتاده است!

چطور با خودشیفته‌ها رفتار کنیم؟

چاپ مجله اختصاصی برای یک بازی لیگ برتر!