آریا بانو

آخرين مطالب

حقایقی جالب درباره «چارلی چاپلین» که هرگز نشنیده‌اید! فرهنگی هنری

حقایقی جالب درباره «چارلی چاپلین» که هرگز نشنیده‌اید!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - خبرآنلاین / در این گزارش حقایقی شگفت انگیز از زندگی پر رمز و راز چارلی چاپلین را خواهید خواند.
سایت هیزتوری، برخی از حقایق شگفت‌آور درباره چارلی چاپلین، ستاره مشهور فیلم صامت را منتشر کرد.
چاپلین اولین بازی خود را درکودکی انجام داد
پدر و مادر چاپلین هر دو هنرمندانی (بازیگر و آوازه خوان) در سالن موسیقی در لندن بودند. وی در زندگینامه خود شرح داده که چگونه در 5 سالگی، در یکی از اجراهای زنده تئاتر برای سربازان، جسمی به سر مادرش برخورد کرد و آسیب دید.
سپس مدیر صحنه یا احتمالا پدرش یا یکی از دوستداران مادرش - چاپلین را به عنوان جایگزین روی صحنه برد. چاپلین ابتدا ترانه‌ای معروف به نام "جک جونز" را خواند و تماشاگران را بر آن داشت تا او را غرق در سکه کنند. او گویا با اعلام این که پول را قبل از ادامه کار برمی‌دارد، باعث خنده بیشتر تماشاگران شد. وقتی او شروع به تقلید از حنجره مادرش کرد، خنده‌های بیشتری به دنبال داشت.
چند سال بعد، چاپلین اولین حضور حرفه‌ای خود را به عنوان عضوی از یک گروه رقص نوجوانان انجام داد. او این کار را با دو نقش تئاتر ادامه داد. با وودویل (نمایش‌های سرگرم کننده) روی صحنه رفت و در یک شب هم استندآپ کمدی فاجعه باری را انجام داد که او را از صحنه بیرون کشیدند.

آریا بانو


بزرگ شدن در یک یتیم خانه
با بدتر شدن سلامتی مادر چاپلین، امور اقتصادی خانواده آنقدر وخیم شد که در سال 1896 چاپلین و برادر ناتنی بزرگترش را به یک مدرسه شبانه روزی دولتی برای "کودکان یتیم و بی بضاعت" فرستادند. چاپلین حدود 18 ماه را در آنجا گذراند، طولانی‌ترین دوره تحصیلاتی که به صورت مداوم تاکنون می‌دید. او خواندن و نوشتن را آموخت. اندکی پس از آن، مادرش به یک موسسه روانی سپرده شد. در همین حال، پدرش که نقش بسیار کمی در تربیت وی داشت، سرانجام در 37 سالگی به دلیل اعتیاد به الکل درگذشت.
چاپلین از اولین فیلمش متنفر بود
در جریان دومین سفر وودویل چاپلین به ایالات متحده در سال 1913، استودیوی کیستون او را با پرداخت 150 دلار در هفته استخدام کرد. او اولین حضور خود را در اوایل سال بعد در نقش یک کلاهبردار از کار افتاده در "ساختن زندگی" بازی انجام داد. او با استفاده از سبیل دسته دار، کلاه بالایی و مونوکل (عینک یک چشم)، چند شوخی خنده دار هنگام جنگ با قهرمان داستان انجام داد، روزنامه نگاری که در یک زمان به جای کمک به او با مردی که در زیر ماشین گیر کرده بود مصاحبه کرد. به طور کلی، چاپلین از عملکرد خود وحشت زده شد. بعدا گفت: " من همه افراد خارج از صحنه را با پیش بینی حرکت بعدی غافلگیر کردم."
بازی یک شخصیت در چند فیلم
چاپلین پیش از فیلم دوم خود، روزی با شلوار گشاد، کت تنگ، کفش‌های بزرگ، کلاه بولر کوچک و عصای بامبو لباس پوشید. او سبیل تقلبی کوچکی را به آن اضافه کرد و گفته می‌شود در حالی که هم بازیانش در حال بازی پینوشل بودند، کسی که شاهد این صحنه بود، ادعا کرده تا وقتی که بدنش شروع به لرزیدن نمی‌کرد، خندید. او گفت: "چاپلین" شما دقیقا همان کاری را انجام می‌دهید که اکنون در تصویر بعدی خود باید انجام دهید.

آریا بانو


این شخصیت به اصطلاح Little Tramp (ولگرد کوچک) بلافاصله محبوبیت زیادی پیدا کرد، بسیاری از تقلیدها و طرح‌های بازاریابی را ایجاد کرد که مطبوعات آن را "چاپلینیت" نامیدند و برای دو و نیم دهه آینده به شخصیت روی صفحه چاپلین تبدیل شد. او تنها در سال 1914 در ده‌ها فیلم کوتاه به عنوان ولگرد کوچک ظاهر شد که بیشتر آن‌ها را خودش کارگردانی کرده بود.
چاپلین به سرعت میلیونر شد
چاپلین با پرداخت 1250 دلار در هفته، به اضافه 10 هزار دلار جایزه، در دسامبر 1914 به استودیوی Essanay نقل مکان کرد، که از او به عنوان "بزرگترین کمدین جهان" یاد کرد. وی سپس با شرکت میوچال فیلم با 670 هزار دلار در سال قرارداد امضا کرد. پس از آن با ساخت 8 کمدی برای استودیو فیلمسازی فرست نشنال با مبلغ بیش از 1 میلیون دلار موافقت کرد. سرانجام، در سال 1919، او استودیوی شخصی خود را با همکارهای هالیوود، داگلاس فیربنکس، مری پیکفورد و دی. دبلیو گریفیث، تاسیس کرد.
چاپلین یک بار گفت: من برای پول وارد کار شدم و هنر از آن رشد کرد. اگر مردم از این اظهار نظر ناامید شوند، من نمی‌توانم به آن کمک کنم. این حقیقت است.
مقاومت بازیگر طناز در برابر ورود «فیلم‌های ناطق»
با تولید اولین فیلم ناطق سینما با عنوان "خواننده جاز" در سال 1927، فیلم‌های با صدا به سرعت جایگزین فیلم‌های صامت شدند. با این وجود چاپلین در مورد استفاده از فناوری جدید مردد بود، زیرا می‌ترسید که این ولگرد کوچک را خراب کند.
چاپلین در دو فیلم دهه 1930 خود، "چراغ‌های شهر" و "زمان مدرن" شامل موسیقی بود، اما گفت‌وگو نداشت، به جز یک صحنه که در آن به ایتالیایی ساختگی آواز می‌خواند. سرانجام، در سال 1940، او یک فیلم کاملا با صدا، "دیکتاتور بزرگ"، طنز ضد هیتلری را منتشر کرد که برای اولین بار بعد از تقریبا 20 سال، شخصیت او شخصیتی غیر از "ولگرد کوچک" بود.

آریا بانو


تجربه دو ازدواج ناموفق
در سال 1918 چاپلین عجولانه با میلدرد هریس بازیگر 17 ساله ازدواج کرد، تصمیمی که به زودی پشیمان می‌شود و می‌گوید "غیرقابل مصالحه" بودند. پس از طلاق، او با لیتا گری 16 ساله، بازیگر دیگری که از او جدا شد، ازدواج کرد.
در سال 1943، چاپلین 54 ساله با اوونا اونیل 18 ساله، که توسط یک نماینده هالیوود معرفی شده بود، ازدواج کرد. پدر اونیل، یوجین اونیل، نمایشنامه نویس، از این ازدواج آنقدر ناراحت بود که او را از ارث محروم کرد، اما برخلاف سایر روابط چاپلین، این رابطه دوام داشت. این دو تا زمان مرگ چاپلین در 88 سالگی با هم زندگی کردند و صاحب هشت فرزند شدند.

آریا بانو


تبعید چاپلین از ایالات متحده!
چاپلین با وجود تقریبا 40 سال زندگی در ایالات متحده، هرگز شهروند آمریکا نشد. در همین حال، او با فیلم "مدرن تایمز"، به عنوان یک هوادار کمونیست شهرت یافت.
در دوران مک کارتی، FBI وی را تحت نظر قرار داد و یکی از نمایندگان کنگره می‌سی سی پی خواستار اخراج وی شد. دولت ایالات متحده سپس در سال 1952 هنگام سفر به انگلیس برای تعطیلات، اجازه ورود مجدد وی را لغو کرد. چاپلین به جای بازگشت برای پاسخگویی به اتهامات در برابر هیئت مدیره مهاجرت، تصمیم گرفت همراه خانواده خود به سوئیس برود. وی فقط یک بار دیگر در سال 1972 به ایالات متحده سفر می‌کند تا جایزه افتخاری اسکار را بپذیرد.
سارقین، تابوت چاپلین را به سرقت بردند
چارلی چاپلین در 25 دسامبر 1977 پس از چند سال بیماری درگذشت و در دهکده‌ای در سوئیس نزدیک محل زندگی‌اش به خاک سپرده شد.

آریا بانو


تنها چند ماه پس از مرگ چاپلین، دو سارق تابوت او را از گورستان سوئیس به سرقت بردند و تقاضای 600 هزار دلار باج از همسرش کردند. هنگامی که او از پرداخت پول خودداری کرد، آن‌ها بچه‌های او را تهدید کردند. سرانجام دزدان دستگیر شدند و تابوت برگردانده شد. سپس در یک طاق بتونی ضد سرقت دفن شد.

آریا بانو


لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/580264/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

اولین واریزی مالک جدید به بازیکنان پرسپولیس

سندروم ژاوی همه‌گیر شد؛ تمدید 3ساله کونسیسائو

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مرگ دردناک مرد تبریزی زیر چرخ های قطار مسافربری

آتش سوزی گسترده در هند؛ شش نفر کشته شدند

اقدام شیطانی مرد شیاد به زنان در نقش شرکت در مراسم ترحیم

شاخ به شاخ عجیب دو ماشین در آزادراه!

نتیجه حواس پرتی پشت فرمون؛ کنترلش و از دست داد!

کتک‌کاری یک مسافر با راننده اتوبوس در آمریکا

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

سالگرد زادروز یوهان کرویف؛ منتخب حرکات دوران بازی نابغه هلندی

ستاره چلسی فصل را از دست داد، آرژانتین نگران کوپا!‏

ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد

به حذف رئال از لیگ قهرمانان باور دارم

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم

غیرمنتظره؛ چه بلایی بر سر صلاح آمده!

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد

پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!

شوخی با سیدجواد هاشمی در فضای مجازی!

رونمایی از فصل جدید «آقای قاضی» با بازی بهزاد خلج

توضیحات جالب سیدجواد هاشمی درباره مد در ایران

آهنگ زیبای «شهر بارونی» از سیامک عباسی

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان؛ راه‌ ارتباطی 70 روستا همچنان مسدود است

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

قلعه جزیره مونت سن میشل در فرانسه

گناهان زبان؛ بداخلاقی

دره ای زیبا در ایسلند

نحوه تنظیم آینه ها در خودروی فورد کراون

الویه مهمانی ها رو اینطوری تزئین کنید

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!