آریا بانو

آخرين مطالب

در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با فرمانده انتظامی استان عنوان شد: حرف کارگران شنیده می شود وزارت رفاه

در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با فرمانده انتظامی استان عنوان شد: حرف کارگران شنیده می شود
  بزرگنمايي:

آریا بانو - فرمانده انتظامی فارس در دیدار با فعالین حوزه کارگری این استان گفت: حرف کارگران در سطح این استان شنیده می شود و به همین دلیل آنها مطالبات خود را به جای کف خیابان از مسیرهای قانونی پیگیری می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس؛سردار رهام بخش حبیبی، در دیدار با مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی فارس و نمایندگان تشکلات کارگری این استان به مناسبت روز جهانی کارگر به مطالبی تاریخی و دینی درمورد جایگاه کار و کارگر در اسلام و فرهنگ ایرانی اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی و پلیس باید به نحوی عمل کند که کارگران برای احقاق حقوق به راحتی و با اطمینان خاطر به ناجا پناه بیاورند.
وی ادامه داد: پلیس باید رابطه دوستانه و صمیمی با کارگران داشته و نیروی انتظامی وظیفه دارد بطور مداوم در جمع کارگران حاضر و گوش شنوایی برای مطالبات آنها باشد.
فرمانده انتظامی استان فارس نگاه حاکم پلیس این استان به جامعه کارگری را خدمت‌رسانی عنوان کرد و گفت: استان فارس در بعد امنیتی حوزه کارگری در کشور استثنا است چون کمترین مشکل در این خصوص در فارس وجود دارد و این نیز به این دلیل است که مردم این خطه با قدمتی کهن و افتخارآمیز، اهالی فرهنگ مدار هستند.
وی ادامه داد: حرف کارگران در فارس شنیده می شود و به همین دلیل این قشر مطالباتشان را در خیابان پیگیری نکرده و از مسیر قانونی دنبال می کنند.
حبیبی در ادامه با بیان اینکه طی 5 تا 10 سال آینده مبنای تمام فعالیت های انسانها در دنیا فضای سایبر خواهد بود،گفت: در حال حاضر در سطح کشور و استان فارس بسیاری از شهروندان وارد فضای مجازی شده‌اند اما از آسیب های این محیط اطلاع چندانی ندارند.
وی اضافه کرد: فضای سایبری و مجازی پلیس استان فارس در خدمت کارگران است که با ایجاد گروه و کانال‌های مشترک در شبکه های مجازی آگاهی بخشی در این خصوص انجام و ‌در نتیجه آن آسیب ها حوزه کارگری کاهش یابد.
فرمانده انتظامی استان فارس اعلام کرد: کارشناسان پلیس این استان با تمام توان در خدمت جامعه کارگری فارس خواهند بود تا اطلاع رسانی کافی پیرامون آسیب های این حوزه خصوصا در بخش فضای مجازی،اعتیاد و طلاق انجام و در پی آن ظریب امنیت خانواده ها بالا رود.
وی با بیان اینکه بکاربردن توصیف قشر ضعیف برای کارگران در شان این جایگاه والا نیست ،گفت: شاید مشکلاتی در زمینه معیشتی در بین بخشی از جامعه کارگری وجود داشته باشد اما در نهایت این گروه بسیار پرتوان و از جایگاه و منزلتی والا برخوردارند زیرا بقاء جامعه انسانی مدیون تلاش کارگران است.
حبیبی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه کارهای بزرگی در حوزه کاهش آسیب‌های اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا در جامعه کارگری و کارفرمایی استان فارس انجام شده ،افزود: تاثیر و انجام این اقدامات باید در فضای مجازی و رسانه های استان و کشور بازتاب بیشتری داده و این اقدامات به گوش مردم برسد.
وی با اشاره به این مطلب که حضور پلیس باید احساس آرامش در جامعه القاء کند،گفت: کارگران قشری مهم و با اهمیت برای پلیس محسوب می شوند که باید همکاری و تعاملات در این خصوص افزایش یابد که در همین راستا اخیرا تفاهم نامه ای بین واحد اجتماعی نیروی انتظامی فارس و حوزه کارگری استان منعقد شده و بر همین اساس پلیس باید در همه نشست‌های جامعه کارگری حاضر و گوش شنوایی برای مطالبات این قشر باشد. 
قانون کار جمهوری اسلامی ایران یکی از مترقی ترین قوانین کار دنیا است
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز در ادامه این دیدار ضمن تقدیر از اقدامات پلیس این استان در راستای عملکرد متمایز این نیرو در سالهای اخیر،گفت: قانون کار جمهوری اسلامی ایران یکی از مترقی ترین قوانین کار دنیا است.
سهراب مختاری افزود: نام گذاری یکم ماه مه میلادی به نام روز جهانی کارگر به دلیل تثبیت جهانی 8 ساعت کار روزانه کارگر است که رفته رفته به موضوعی مرسوم در دنیا با تصویب مقاوله نامه در سازمان بین المللی کار تبدیل شده است و در کشور ما هم گرامیداشت روز کارگر و هفته آن بدلیل ضرورت تکریم بهتر جامعه کارگری گرامی داشته می‌شود و امسال نیز بدلیل ضرورت رعایت پروتکلهای بهداشتی اکثر برنامه ها بصورت مجازی برگزار می گردد.
وی در ادامه به قانون بیمه بیکاری نیز اشاره و اظهارکرد: در حال حاضر پرداخت بیمه بیکاری منوط به پرداخت حداقل 6 ماه حق بیمه است و امید داریم که نظام عالی رفاه اجتماعی کشور در آینده به جایی برسد که هر فرد چه زن یا مرد از حداقل‌های رفاه اجتماعی بهرمند شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: در حال حاضر به رغم شیوع بیماری کرونا بستر الکترونیک رسیدگی به تمام دادخواست‌های حوزه کارگری در مورد پرداخت حقوق و مزایای کارگران استان فارس در سریعترین زمان ممکن ایجاد شده است.
افزایش مستمری بازنشستگان و افزایش حداقل مزد در چند ماه گذشته یک کار بسیار مهم و اثر گذار برای کارگران و بازنشستگان کارگر بود.
مختاری اضافه کرد: طی ماه ‌های گذشته طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان که یکی از مطالبات مهم بیش از 12 ساله کارگران بوده به رغم وجود مشکلات زیاد در سطح کشور و صندوق بازنشستگی در راستای کاهش دغدغه بازنشستگان از سوی دولت و وزارت متبوع محقق شده و همچنین حداقل حقوق و دستمزد تعیین شده سال 1400 نیز تقریبا هم تراز با تورم مصوب شد که این نشان از عزم نظام و دولت برای کاهش مشکلات کارگران و بازنشستگان دارد.
وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در سالهای اخیر هرگز شاهد رفتار غیر حرفه ای از سوی دولت از سوی کارگران و بازنشستگان استان فارس نبوده‌ایم.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه کرونا و کاهش آسیب های اقتصادی شیوع این ویروس در سطح استان اشاره کرد و گفت: 73 هزار کارگر که در 27 هزار کارگاه در سطح استان با مشکل مواجه شده بودند بیمه بیکاری دریافت کرده‌ و تاکنون نیز 504 میلیارد تومان تسهیلات به صاحبین مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در فارس پرداخت شده است.
وی اعلام کرد:بیش از 3 هزار و 4٠٠ نفر در اثر ابتلا به کرونا در استان فارس فوت کرده اند که با انجام اقدامات پیشگیرانه در جامعه کار و تولید این استان تنها 13 نفر از این درگذشتگان از بین جامعه کارگری فارس بوده‌ است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در پایان سخنان خود بیان کرد: یک میلیون و 100 هزار نفر در مرحله اول کمک معیشتی کرونا در فارس دریافت و در مرحله دوم نیز 702 هزار خانوار استان کمک معیشتی دریافت کردند.
در موج چهارم کرونا هوای کارگران را بیشتر داشته باشیم
رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار فارس نیز در ادامه گفت: حضور فرمانده انتظامی استان در روز جهانی کارگر در بین فعالین این بخش بسیار اهمیت دارد که برای نیمی از جمعیت فارس منشا خیر خواهد بود.
مهرزاد مویدی افزود: آسیب های اجتماعی و مواد مخدر یکی از مشکلات جامعه کارگری است که با حوزه فعالیت پلیس گره خورده است. 
وی ادامه داد: اقدامات در جهت پیشگیری از شیوع اعتیاد در جامعه کارگری در سالهای اخیر در حوزه اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه استان افزایش زیادی داشته که در پی آن آمار معتادان در کارخانه جان استان فارس کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه فارس در حوزه استفاده از بیمه بیکاری عملکرد خوبی داشته و بیش از 70 هزار نفر از کارگران این استان از بیمه بیکاری بهره و فارس در این خصوص پیشتاز در کشور بوده گفت: با شیوع موج چهارم کرونا احتمالا کارگران متحمل زیان بیشتری نسبت به دوره‌های قبل خواهند شد و شاید به دلیل ترس از بیکاری یا کاهش حقوق اگر کارگری بیمار شود ابتلای خود به کرونا را کتمان کند که باید مسوولان در این خصوص قدمی بردارند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/579652/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

اقدام حمایتی دولت انگلیس از ورزشکاران روسی

زوج دفاعی جدید شجاع؛ حضور کمرنگ اما موثر!

کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم

چهار تراکتوری مورد تشویق هواداران مازنی

سنگ تمام هواداران نساجی برای بقا در لیگ

متیو مک کانهی: وقتی خدا رو داری یه رفیق داری اون رفیقم خودتی

بوسه امیر جعفری بر پیشانی همسرش در یک سریال

بیت باکس زیبای دی جی و بچه ها در حضور آقای طهماسب

علت عدم حضور نبویان در پدرخوانده3

نتیجه‌ی عدم توجه به جلو در رانندگی

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

ترکیب تراکتور بدون خمس زیر و رو شد!

فلاح: دوست داشتم برای آقای گلی تلاش کنم

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

نه فرانسه و نه پی‌اس‌جی؛ مقصد زیدان مشخص شد

باقری تک و تنها در جنگ با آلوز و حسینی

در آستانه ال‌کلاسیکو؛ کاپیتان رئال تمرین نکرد

این افراد ریواس نخورند

اجرای تماشایی از آهنگ «پینک فلوید» با گیتار الکتریک

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

واژگونی پراید حادثه آفرید

حکمت/ کجای مجلس بنشینیم؟

طرز تهیه خاگینه هویج

استفاده از سیر پخته شده برای کاهش ورم گلو

توصیه جالب دکتر عزیزی به مردها

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!

معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان

اتلتیکومادرید، بارسلونا را پولدار می‌کند

با شگفتی‌سازان دقیقی علیه استقلال

پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان

تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

بازخوانی زیبا از ترانه دلنشین علیرضا افتخاری

پدر گلاب ایران درگذشت

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

قانون اساسی برخاسته از نماز