آریا بانو

آخرين مطالب

نخبگان جامعه کار و تولید مازندران تجلیل شدند وزارت رفاه

نخبگان جامعه کار و تولید مازندران تجلیل شدند
  بزرگنمايي:

آریا بانو - سی و دومین جشنواره امتنان از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه استان مازندران همزمان با هفته کار و کارگر با حضور مسئولان ارشد استان و مدیران دستگاه هایی اجرایی مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، همزمان با هفته کار و کارگر سی و دومین جشنواره امتنان از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه استان مازندران با حضور استاندار مازندران، بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس و نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، خیریان پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، کامران اصغری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، تشکلات کارگری و کارفرمایی و برخی مدیران دستگاه های اجرایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استانداری مازندران برگزار شد .
دولت همسو با رویکرد مجلس به فکر معیشت و زندگی کارگران است
استاندار مازندران در این مراسم ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این جشنواره و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان که همواره پشتیبان کارگران و واحدهای تولیدی است، گفت: دولت تدبیر و امید با مدیریت فضای کار و تولید سعی کرده است تا کمترین فشار بر قشر کارگران وارد شود و بررسی ها نشان می دهد که این امر در مازندران محقق شده است .
احمد حسین زادگان با بیان این که به جرات می توان گفت که مازندران در طی هشت سال گذشته به ویژه در شرایط کرونایی اصلا تنش کارگری و کارفرمایی را تجربه نکرده است، ادامه داد: طی یک سال اخیر برای بیش از 50 واحد تولیدی و صنعتی بزرگ استان با هدف حفظ تولید و اشتغال، به صورت مستقیم و موردی مشکلات را پیگیری کرده ایم .
وی به افزایش حدود 40 درصدی حقوق کارگران و مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک حرکت بی نظیر برای معیشت کارگران و بازنشستگان از سوی دولت توصیف کرد و افزود: دولت همسو با رویکرد مجلس شورای اسلامی به فکر معیشت و زندگی کارگران است .
حسین زادگان ادامه داد: آنچه باعث پیشرفت و توانمندی اقتصاد یک کشور می شود، نیروی انسانی کارآمد و در راس آن کارگران هستند و اگر راهکاری برای تامین امنیت شغلی این قشر نیابیم، چرخ توسعه در کشور به خوبی نمی چرخد .
تخصیص 40 درصد سهمیه مسکن ملی به کارگران
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز با تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: کارگران به عنوان بازوی جهش تولید و نیروی مولد، یکی از مهمترین طبقات اجتماعی و اقتصادی کشور هستند که با وجود تمام تنگناها از هیچ کوششی برای شکوفایی و پیشرفت ایران دریغ نمی‌کنند .
علی بابایی کارنامی تصریح کرد: همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفت و اعتبار آن هم لحاظ شد و برای بازنشستگان تامین اجتماعی لحاظ می شود .
وی تعامل بین کارگر و کارفرما را منشا رونق تولید دانست و گفت: انتظار داریم تعامل میان کارگران کارفرمایان تشکل ها افزون‌تر شود .
رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی ایجاد تعامل بین کارگر و کارفرما را ملاک تداوم رونق تولید دانست و بیان کرد: با ایجاد تعامل و تحکیم روابط بین کارگر و کارفرما می‌توان شاهد تداوم رونق تولید در واحدهای تولیدی بود .
وی افزود: ما به تازگی در فراکسیون کارگری تفاهم نامه‌ای را با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا کردیم که به دنبال آن بیش از 40 درصد سهمیه مسکن ملی به این قشر اختصاص داده شود، همچنین ردیفی در بودجه 1400 تعیین کردیم که بر ضرورت تخصیص بخش اعظمی از مبلغ 360 هزار میلیارد تومان تعیین شده برای ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای تامین مسکن به کارگران تاکید دارد .
* 805 تشکل کارگری و کارفرمایی در مازندران داریم
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز با تبریک هفته کار و کارگر و ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در حال حاضر 805 تشکل کارگری و کارفرمایی را در استان داریم .
کامران اصغری با اشاره به اینکه در شکل گیری و جهت دهی تشکل های کارگری نمره قابل قبولی داریم، افزود: اتحاد، همدلی و همبستگی خوبی بین تشکل های کارگری و کارفرمایی در استان حکم فرماست و نشان داده است که کمترین تنش را در این بخش شاهد هستیم .
وی تصریح کرد: هدف اصلی تشکل های کارگری و کارفرمایی ایجاد ارتباط سازنده بین کارگر، کارفرما و دولت است و در چارچوب مقررات، با حفظ منزلت اجتماعی منافع جامعه را نیز در نظر گرفته تا به اهداف برسیم .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: همدلی و همسویی در تشکلات کارگری و کارفرمایی استان مشهود است و تلاش ما این است که با مشارکت حداکثری این تشکلها و استفاده از پتانسیلهای آنها نقش آفرینی شان را در جامعه افزایش دهیم .
وی از تلاش دولت و مجلس برای رونق وضعیت معیشتی و امنیت شغلی کارگران خبر داد و افزود: کارگران به عنوان مبازران خط مقدم جنگ اقتصادی بیشترین نقش را در افزایش تولید ملی دارند و در شرایط مختلف همواره یاری‌گر نظام بوده‌اند.
میرعلی شیرافکن رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کارخانجات مازندران نیز گفت: از تلاش های فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی و شخص علی بابایی کارنامی و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بابت افزایش 39 درصدی حقوق کارگران در سال جدید، گفت:افزایش حقوق امسال کارگران کم سابقه بود جا دارد از حمایت های و عملکرد دولت مردان و مجلس در احقاق این امر تشکر و قدردانی کرد .
وی با اشاره به اهمیت به امنیت شغلی کارگران،افزود:امیدواریم با این افزایش حقوق شاهد حمایت کارفرمایان در بحث حقوق قانونی کارگران باشیم .
سید علی اصغر علوی نژاد رئیس مجمع نمایندگان کارگری مازندران نیز در این دیدار به دغدغه کارگران در بحث امنیت شغلی،اشاره کرد و افزود:باید تلاش کرد تا جایگاه و منزلت کارگران در کشور حفظ و ترقی پیدا کند .
وی با بیان این که کارگران همواره حامی و پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده اند،گفت:کارگران از بهترین و زحمتکش ترین اقشار جامعه هستند و نباید حق و حقوقشان ضایع شود .
علوی نژاد گفت: در بحث طرح تنفس جنگل نباید فشاری به کارگران وارد شود و کارگران طرح حفاظت جنگل باید مورد حمایت ویژه قرار گیرند.
سید هادی ساداتی نیز در این نشست با بیان اینکه اعلام شعار سال با عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" از سوی رهبر معظم انقلاب وحدت تمامی مسئولان را برای تحقق این شعار می‌طلبد، اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی جامعه بروکراسی اداری و گمرک است که منجر به نارضایتی بسیاری از تولید کنندگان می شود.
وی افزود: برای رسیدن به تولید و ارتقای اقتصاد نیازمند رفع موانع بر سر راه تولید کنندگان و کارفرمایان هستیم.
وی به نارضایتی کارفرمایان در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت که این در حالی است که این قشر از جامعه در مدیریت تولید نقش مهمی دارند.
وی با تاکید بر حمایت از واحدهای صنفی ،افزود: حمایت از واحدهای صنفی حفظ و جذب اشتغال را به همراه دارد. بنابراین باید با اتحاد و همدلی در تکمیل این زنجیره نقش ایفا کنیم.
ساداتی از پیگیری سامانه کارگران ساختمانی خبر داد و بر پیگیری مشکلات رانندگان بندر امیر آباد به دلیل نداشتن سایت و سالن اعلان تاکید کرد .
وی به سهمیه بیمه کارگران اشاره کرد و گفت: از سال 98 تاکنون در صدد اخذ سهمیه بیمه کازگران هستیم تا کسری این سال را جبران کنیم
این در حالیست کارگران ساختمانی جز اقشاری هستند که دچار سوانح و حوادث حین کار می شوند و می بایست از بیمه برخودار باشند تا بتوانند مشکلات خویش را حل بکنند.
نصرالله دریابیگی دبیر اجرایی خانه کارگر و رییس کانون بازنشستگان مازندران نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز جامعه کارگری مظلومترین مجامع صنفی در کشور هستند این در حالیست که این قشر زحمتکش از جامعه در پیشرفت و ارتقای اقتصاد کشور نقش مهمی دارند.
وی با بیان اینکه کارگران همواره پای نظام و انقلاب ایستاده اند و حتی در هشت سال جنگ تحمیلی نقش مهمی داشتند، افزود: اما امروز همین کارگران با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم می کنند.
دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با یادآوری اینکه در سال جاری تا حدودی شرایط حقوق کارگران بهبود یافت،افزود : اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.
دریابیگی با اشاره به آثار و تبعات شیوع ویروس کرونا بر کسب و کارها و اشتغال کارگران، گفت: متاسفانه شیوع این بیماری عالمگیر تاثیرات نامطلوبی روی اشتغال کارگران و اصناف و مشاغل مختلف داشته است خواستار پرداخت بن کارگری با ارز دولتی به کارگران شد.
در این مراسم تعدادی از فعالان بخش‌های مختلف جامعه کارگری و نمایندگان تعدادی از تشکل‌های کارگری به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.
در پایان این نشست با حضور مسئولان از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه استان مازندران با اهدای تندیس، لوح تقدیر و هدایایی تجلیل و قدردانی شد.
اسامی کارگران، گروه های کار و واحد های نمونه استان مازندران
کارگر نمونه استانی :
جناب آقای محمد جانبراری شفیعی از شرکت خودروسازی خزر بابل
مسئول ایمنی نمونه استانی:
جناب آقای رضا مدد زاد از شرکت سیمان مازندران
گروه کار نمونه استانی در بخش صنعت :
جناب آقای یداله نصیری از شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران: مسئول گروه کار نمونه استانی
سرکار خانم مریم ملک آرا از شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران : عضو گروه کار نمونه استانی
سرکار خانم سیده مرضیه شهابی از شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران: عضو گروه کار نمونه استانی
جناب آقای علی ستایش از شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران: عضو گروه کار نمونه استانی
گروه کار نمونه استانی در بخش کشاورزی :
جناب آقای یعقوب یعقوبی از مرکز تحقیقات توتون تیرتاش: مسئول گروه کار نمونه استانی
جناب آقای غلامرضا مرادی رباطی ازمرکزتحقیقات توتون تیرتاش: عضو گروه کار نمونه استانی
جناب آقای رضا محسن زاده از مرکزتحقیقات توتون تیرتاش: عضو گروه کار نمونه استانی
جناب آقای مجتبی احمدی ازمرکزتحقیقات توتون تیرتاش: عضو گروه کار نمونه استانی
گروه کار نمونه استانی در بخش خدمات :
جناب آقای پویا حقانی از شرکت مازرون فوم: مسئول گروه کار نمونه استانی
جناب آقای مصطفی بازیار از شرکت مازرون فوم: عضو گروه کار نمونه استانی
جناب آقای بهروز تاری از شرکت مازرون فوم: عضو گروه کار نمونه استانی
سرکار خانم مریم حیدر پور از شرکت مازرون فوم: عضو گروه کار نمونه استانی
واحدهای نمونه استانی :
جناب آقای بزرگمهر دادگر مدیرعامل شرکت فرآورده های لبنی دوشه آمل
جناب آقای بهروز دانشی مدیرعامل شرکت سیمان مازندران
جناب آقای سید احمد موسوی مدیرعامل شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/579648/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نونیز در حد لیورپول نیست، زودتر بفروشیدش!

پیمان یوسفی و علی دبیر باز هم خبرساز شدند

گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ

گلهای برتر سری آ در هفته 33

خوشحالی کاپیتان بارسا

حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!

برونو فرناندز نابغه خلاق منچستریونایتد

هینن سرمربی تیم ملی والیبال چین شد

انریکه: من را با کسی مقایسه نکنید

محمدی: بعید می‌دانم بین یزدانی و قاسم‌پور مسابقه برگزار شود

مسعود فروتن فیلم «همسر» فخیم‌زاده را برای نابینایان روایت کرد

تقلب‌های ناشیانه این سریال از «فسیل» هیچ‌کس را نخنداند

چه سریالی جایگزین «مادرانه» می‌شود؟

حامد بهداد و سحر دولتشاهی از «می‌خواهم زنده بمانم» به «مفت‌بر» رسیدند

لایف استایل یک روز غیر کاری هانیه غلامی از صبح تا شب / خنده های پدر و مادر تایید یا تکدیب ؟

دکوراسیون میز تلویزیون دیواری خانه سارا صوفیانی در روز تولد همسرش / چیدمان زیبا و منحصر به فرد

متن احساسی و عاشقانه میترا ابراهیمی همسر پیمان قاسم خانی برای تولد 27 سالگی خواهرش

رونمایی از نوه زیبا و بانمک مهدی هاشمی بازیگر افسانه سلطان و شبان/ ماشالا عین پدر بزرگش هنرمنده

کنکور 1403 آغاز شد | جزئیات مهم آزمون سراسری امسال از زبان وزیر علوم

آهنگ جدید و دلی سهیل مهرزادگان به نام «باهام بد تا کرد»

تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی

لحظه نجات راننده گرفتار در خودرو ‌در حال سوختن

بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی

رازهای جالبی از تایتانیک که شاید هرگز درباره‌اش نشنیده باشید

فرآیند تولید دیگ و ماهیتابه با قوطی فلزی نوشابه توسط کارگران پاکستانی

زیبایی پارک هینویاما در ژاپن

یک غذای فوری با نان تست

پیش بینی آلزایمر 12 سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم

افزایش ماندگاری رنگ مو با 12 ترفند کاربردی

شرط ژاوی مشخص شد

سرمربی ازبکستان: ایران یکی از بهترینهای جهان

بحران در کاتالان

واکنش طنز نشریه بارسایی به ماندن ژاوی

مهدوی به عنوان مربی در تیم شهداب ماند

رقابت ساره جوانمردی با ستارگان مطرح پاراتیراندازی جهان

نبی: پرسپولیس در دهه 70 خصوصی بود

شادترین روز اورتون در یک دهه!

امروز، روزِ یوهان کرویف است

گران‌ترین بازیکن تاریخ انگلیس خانه نشین شد

من دوست ندارم در راه کار خیر بمیرم

پاسخ به کنجکاوی‌ها پیرامون «مست عشق»

حمله زردنویسان به زندگی خصوصی هنرمندان

جشن تولد غریبانه بازیگر محبوب طنز آثار صداوسیما

خبرهایی از چهره ها؛ از مدیری تا ده نمکی

نمایش 2 فیلم برای جامعه ورزش پهلوانی از شبکه‌های مختلف تلویزیونی

خواستگاری کاظم نوربخش بازیگر معروف «نون خ» از تیفانی دختر ترامپ که وایرال شد!

مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند

نماهنگ «نحن المقاومون» با صدای ابوذر روحی منتشر شد

جزئیاتی تکان دهنده از قتل یک جوان توسط 4 برادر

تکنیک حیرت‌انگیز یک عنکبوت برای شکار یک مورچه بزرگ در حال حرکت!