آریا بانو

آخرين مطالب

طرز تهیه باقلوای بقچه ای خانه داري

طرز تهیه باقلوای بقچه ای
  بزرگنمايي:

آریا بانو - باقلوا یکی از شیرینی های معروف ایرانی و ترکی است. باقلوای بقچه ای مشابه باقلوای معمولی طبخ می شود با این تفاوت که طرز پیچیدن آن متفاوت است. مواد میانی آن شامل گردو و ادویه هایی مثل دارچین و هل است که طعم خوبی برای شیرینی ایجاد می کند و در عین حال بسیار خوشمزه و مقوی است. خمیر باقلوا باید به خیلی نازک باشد که موقع پخت حالت خشک و شکننده به خود بگیرد. این شیرینی جزو شیرینی های شهد دار است که می توان برای افطار ماه مبارک رمضان آن را تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه باقلوای بقچه ای در ادامه با سایت چی شی همراه باشید. مواد لازم باقلوای بقچه ای آرد 1 لیوان روغن جامد 2 قاشق غذا خوری تخم مرغ 2 عدد شبر یک چهارم لیوان وانیل نوک قاشق چای خوری مواد میانی باقلوا گردو آسیاب شده 1 لیوان دارچین 1 قاشق چای خوری هل ساییده شده 1 قاشق چای خوری گلاب 1 قاشق غذا خوری پودر قند 2 قاشق غذا خوری مواد لازم برای شربت شکر 2 لیوان آب یک و نیم لیوان گلاب نصف لیوان زعفران دم کرده غلیظ 2 قاشق غذا خوری طرز تهیه باقلوای بقچه ای مرحله اول برای تهیه باقلوای مجلسی در ابتدای کار، مواد میانی را درست می کنیم. برای این کار، یک کاسه برداشته و گردو آسیاب شده و دارچین و هل و پودر قند را درون آن می ریزیم و مخلوط می کنیم. سپس گلاب را اضافه کرده و هم می زنیم تا ترکیب یک دست شود. مرحله دوم سپس آن را کنار می گذاریم. حال به درست کردن خمیر می پردازیم. برای این کار، یک کاسه برداشته و طرده تخم مرغ و وانیل و شیر را با هم مخلوط می کنیم. روغن جامد را روی بخار کتری قرار می دهیم تا ذوب شود. سپس می گذاریم تا از حرارت بیفتد و به مواد اضافه می کنیم. مرحله سوم طرز تهیه باقلوای بقچه ای سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا تمام مواد ترکیب و یک دست شود. در این مرحله آرد را کم کم اضافه می کنیم. انقدر آرد اضافه می کنیم که خمیر به دست نچسبد. توجه داشته باشید که اگر چسبناک بود باز هم آرد اضافه می کنیم. مرحله چهارم سپس از خمیر به اندازه یک فندق برداشته و زیر آن را آرد می پاشیم. سپس با وردنه مخصوص باقلوا آن را نازک باز می کنیم. به طوری که پشت خمیر پیدا باشد. بعد از مواد میان داخل خمیر می گذاریم و مانند بقچه خمیر را می بندیم و کمی می پیچانیم تا باز نشود. مرحله پنجم سپس با کمی روغن جامد ذوب شده و قلمو روی خمیر را چرب می کنیم. یک تابه دو طرفه برداشته و روی شعله پخش کن قرار می دهیم. و می گذاریم یک ربع ساعت داغ شود. سپس باقلواها را داخل آن می گذاریم و حرارت را ملایم می کنیم. مرحله ششم طرز تهیه باقلوای بقچه ای سپس 10 دقیقه زمان می دهیم تا باقلواها پخته و زیر آن طلایی شود. می توان یک سینی فر برداشته و کف آن را کاغذ روغنی قرار داد و باقلواها را درون آن چید. سینی فر را در دمای 160 درجه سانتی گراد فر که از قبل یک ربع ساعت گرم شده است قرار می دهیم. مرحله هفتم سپس 15 دقیقه زمان می دهیم تا پخته و طلایی شود. بعد از پخت در هر روشی، باقلواها را می گذاریم تا کامل سرد شود. حال به درست کردن شیره می پردازیم. یک قابلمه بر می داریم و شکر و آب را درون آن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا شکر حل شود و کمی بجوشد. مرحله هشتم گلاب و زعفران را اضافه کرده و یکی دو قل که زد زیر حرارت را خاموش می کنیم. تا شربت داغ است باقلواهای سرد را داخل آن می اندازیم و اجازه می دهیم تا 10 دقیقه داخل شیره بماند. سپس از شیره خارج کرده و با پودر پسته تزیین می کنیم و در ظرف مناسب قرار می دهیم.

باقلوا یکی از شیرینی های معروف ایرانی و ترکی است. باقلوای بقچه ای مشابه باقلوای معمولی طبخ می شود با این تفاوت که طرز پیچیدن آن متفاوت است. مواد میانی آن شامل گردو و ادویه هایی مثل دارچین و هل است که طعم خوبی برای شیرینی ایجاد می کند و در عین حال بسیار خوشمزه و مقوی است. خمیر باقلوا باید به خیلی نازک باشد که موقع پخت حالت خشک و شکننده به خود بگیرد. این شیرینی جزو شیرینی های شهد دار است که می توان برای افطار ماه مبارک رمضان آن را تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه باقلوای بقچه ای در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم باقلوای بقچه ای
آرد1 لیوان
روغن جامد2 قاشق غذا خوری
تخم مرغ2 عدد
شبریک چهارم لیوان
وانیلنوک قاشق چای خوری
مواد میانی باقلوا
گردو آسیاب شده1 لیوان
دارچین1 قاشق چای خوری
هل ساییده شده1 قاشق چای خوری
گلاب1 قاشق غذا خوری
پودر قند2 قاشق غذا خوری
مواد لازم برای شربت
شکر2 لیوان
آبیک و نیم لیوان
گلابنصف لیوان
زعفران دم کرده غلیظ2 قاشق غذا خوری
طرز تهیه باقلوای بقچه ای
مرحله اول
برای تهیه باقلوای مجلسی در ابتدای کار، مواد میانی را درست می کنیم. برای این کار، یک کاسه برداشته و گردو آسیاب شده و دارچین و هل و پودر قند را درون آن می ریزیم و مخلوط می کنیم. سپس گلاب را اضافه کرده و هم می زنیم تا ترکیب یک دست شود.
مرحله دوم
سپس آن را کنار می گذاریم. حال به درست کردن خمیر می پردازیم. برای این کار، یک کاسه برداشته و طرده تخم مرغ و وانیل و شیر را با هم مخلوط می کنیم. روغن جامد را روی بخار کتری قرار می دهیم تا ذوب شود. سپس می گذاریم تا از حرارت بیفتد و به مواد اضافه می کنیم.
مرحله سوم طرز تهیه باقلوای بقچه ای
سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا تمام مواد ترکیب و یک دست شود. در این مرحله آرد را کم کم اضافه می کنیم. انقدر آرد اضافه می کنیم که خمیر به دست نچسبد. توجه داشته باشید که اگر چسبناک بود باز هم آرد اضافه می کنیم.
مرحله چهارم
سپس از خمیر به اندازه یک فندق برداشته و زیر آن را آرد می پاشیم. سپس با وردنه مخصوص باقلوا آن را نازک باز می کنیم. به طوری که پشت خمیر پیدا باشد. بعد از مواد میان داخل خمیر می گذاریم و مانند بقچه خمیر را می بندیم و کمی می پیچانیم تا باز نشود.
مرحله پنجم
سپس با کمی روغن جامد ذوب شده و قلمو روی خمیر را چرب می کنیم. یک تابه دو طرفه برداشته و روی شعله پخش کن قرار می دهیم. و می گذاریم یک ربع ساعت داغ شود. سپس باقلواها را داخل آن می گذاریم و حرارت را ملایم می کنیم.
مرحله ششم طرز تهیه باقلوای بقچه ای
سپس 10 دقیقه زمان می دهیم تا باقلواها پخته و زیر آن طلایی شود. می توان یک سینی فر برداشته و کف آن را کاغذ روغنی قرار داد و باقلواها را درون آن چید. سینی فر را در دمای 160 درجه سانتی گراد فر که از قبل یک ربع ساعت گرم شده است قرار می دهیم.
مرحله هفتم
سپس 15 دقیقه زمان می دهیم تا پخته و طلایی شود. بعد از پخت در هر روشی، باقلواها را می گذاریم تا کامل سرد شود. حال به درست کردن شیره می پردازیم. یک قابلمه بر می داریم و شکر و آب را درون آن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا شکر حل شود و کمی بجوشد.
مرحله هشتم
گلاب و زعفران را اضافه کرده و یکی دو قل که زد زیر حرارت را خاموش می کنیم. تا شربت داغ است باقلواهای سرد را داخل آن می اندازیم و اجازه می دهیم تا 10 دقیقه داخل شیره بماند. سپس از شیره خارج کرده و با پودر پسته تزیین می کنیم و در ظرف مناسب قرار می دهیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/577305/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

خواهش لاپورتا از ژاوی؛ مربی بزرگ نیست، بمان!

فیلیپین نخستین حریف دختران والیبالیست در آسیا

تیم رویایی 4 نفره لامین یامال ستاره جوان بارسلونا

حضور در بازی‌های 2024 چقدر هزینه دارد؟

14 گل رونالدینیو که جهان را شوکه کرد

دریبل دیدنی «امباپه» در بازی شب گذشته مقابل لوریان

10 گل شگفت انگیز آرسنال توسط تیری آنری

درخواست ژاوی از ستاره بارسا

لیورپول با این کاپیتان به جایی نمی‌رسد

ستاره ناکام رئال در ترکیب اصلی

اعتراف جالب خانم مجری جنجالی صداوسیما جلوی مردم

ادامه واکنش‌ها به سخنان جنجالی مدیر «نماوا»

«تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

مهاجرت با ویزای جعلی

رقص دیدنی حامد آهنگی و یوسف صیادی با آهنگ معروف مایکل جکسون که پربازدید شد

رونمایی ستاره سادات قطبی از پسر همسرش شهرام شکیبا / این همه شباهت پدر پسری مگه داریم باورتان نمی شود

نگاهی به پوشش متفاوت مبینا نصیری در جشن تولد 34 سالگی اش / ست لباسش جلب توجه کرد

اولین صحبت های سینا مهراد درباره سکانس صیغه با شکلات در «آقازاده» که جنجالی شد!

اعلام محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور

کشف سکه‌های دوره اشکانی از مسافر قطار

آخرین آمار توزیع کارت کنکور اعلام شد

نحوه مصاحبه ایلان ماسک با افراد جدید هنگام استخدام

ویدیویی با بازدید میلیونی؛ تمساح‌ها از چه چیزی وحشت دارند؟

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

لیورپول با این وضع جایی در کورس قهرمانی ندارد

رکورد لیگ برتر شکست؛ بیشترین گل زده تاریخ

خیابانی: در مورد ساخت ورزشگاه، به مردم راست بگویید

هشدار تن‌هاخ به ستاره یونایتد

خیابانی: استقلال و پرسپولیس بی‌صاحب هستند

خیابانی: از جان استقلال و پرسپولیس چه میخواهید؟

فصل رویایی امباپه؛ رئال منتظر فوق ستاره

ستاره لیورپول تحمل دیدن باخت را نداشت

عیادت رئیس فراکسیون ورزش مجلس از غلامحسین پیروانی

بازگشت حسن یزدانی به تشک به تعویق افتاد

گفت و گوی دو خواهر کول بر در سریال نون خ 5

اختلافی که پس از سال‌ها فیتیله‌اش روشن شد!

فرهاد قائمیان: تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است

چهره ها/ نجم الدین شریعتی در چایخانه حرم امام رضا(ع)

خنده‌دارترین و عجیب ترین زیرنویس صداوسیما در سریال هفت سر اژدها شبکه سه

قابی دیدنی و متفاوت که بهنوش طباطبایی بازیگر پُرحاشیه از خود در حرم امام رضا(ع) منتشر کرد

الان خودرو بخریم یا نه؟/ پیش‌بینی جدید یک کارشناس درباره قیمت خودرو در سال 1403

از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!

خوانندگی اختصاصی محسن یگانه برای طرفدار کوچکش

رییس سازمان سنجش: برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند

قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی است