آریا بانو

آخرين مطالب

ورزش‌هایی که در هر مکان و زمانی می‌توانید انجام دهید پزشکي

ورزش‌هایی که در هر مکان و زمانی می‌توانید انجام دهید
  بزرگنمايي:

آریا بانو-

گروهی از تمرینات ورزشی که ساده نیز به نظر می رسند، می تواند برای حفظ سلامت شما شگفت انگیز باشند، وزن شما را کنترل کنند، منجر به بهبود تعادل و دامنه حرکت شوند، منجر به تقویت استخوان و حفاظت از مفاصل شده و از مشکلات مثانه و از دست دادن حافظه جلوگیری کنند.

مهم نیست که در چه سنی باشید و یا سطح تناسب اندامتان چقدر باشد، چون در اینجا 5 نوع فعالیت بدنی معرفی شده که به شما کمک می کند بسیاری از بیماری ها، از جمله بیماری های قلبی، دیابت، فشار خون بالا، سرطان روده بزرگ و ... را از خود دور کنید:

پیاده روی: پیاده روی، ساده اما قدرتمند است. این ورزش به شما برای کاهش سطح کلسترول، تقویت استخوان ها، حفظ فشار خون، افزایش خلق و خو و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت بسیار کمک می کند. تعدادی از مطالعات نشان داده اند که این ورزش منجر به بهبود حافظه و مقاومت در برابر از دست دادن حافظه مرتبط با سن نیز می شود.

تمرینات کگل: این تمرینات منجر به تقویت عضلات کف لگن و مثانه می شود و یک راه طولانی برای پیشگیری از بی اختیاری ادرار است. این ورزش ‌ها به بهبود بسیاری از مشکلات پس از زایمان کمک می ‌کنند. تحقیقات نشان داده است که زنانی که در طول حاملگی به‌طور مرتب این ورزش ‌ها را انجام می‌ دهند بهتر می ‌توانند پس از زایمان بی ‌اختیاری را کنترل کنند. حتی در صورتی که این ورزش‌ ها در زمان حاملگی انجام نشوند ولی به فاصلی کوتاهی پس از زایمان شروع شوند، باز هم می ‌توانند در کاهش بی اختیاری کمک کننده باشند.

شنا کردن: شناور بودن در آب برای از بین بردن درد مفاصل بهترین تمرین ورزشی محسوب می شود. شنا برای افراد مبتلا به ورم مفاصل نیز مفید است. تحقیقات نشان داده که این ورزش وضعیت روانی را نیز بهبود می بخشد و خلق و خو را افزایش می دهد. ایروبیک در آب نیز یکی دیگر از گزینه های ورزش در آب است که منجر به سوخت کالری بیشتر می شود.

تای چی: این هنر رزمی چینی ورزشی برای آرامش ذهن و بدن است و مراقبه در حال حرکت نیز نامیده می شود. تای چی شامل یک سری از حرکات ظریف و در دسترس است که منجر به حفظ تناسب اندام در تمامی سنین می شود. این ورزش بخصوص برای افراد مسن مفید است زیرا منجر به حفظ تعادل می شود.

آموزش قدرت: بلند کردن وزنه برای حفظ عملکرد عضلات و ماهیچه ها بسیار مفید است ضمن این که منجر به سوزاندن کالری بیشتر و حفظ وزن مناسب می شود. به گفته کارشناسان ورزشی، انجام این ورزش ها به حفظ عملکرد مغز در سالهای بعد زندگی کمک می کند.

لینک کوتاه:
https://www.banounews.ir/Fa/News/565930/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزایش مصرف اینترنت در شرایط اوج کرونا

روحانی: قاچاق کالا امری زیان بار برای اقتصاد و تجارت سالم و شفاف است

با درای نیدلینگ یا سوزن خشک فیزیوتراپی و کاربرد آن آشنا شوید

گیاه درمانی چیست؛ پیشگیری از بیماری با عصاره‌هایی شفابخش

کرونا/ شیوع «کپک سیاه» در بیماران کرونایی هند

کرونا/ کرونا و دیابت چه تاثیری بر یکدیگر دارند؟

شایع ترین علت کم کاری تیروئید

بیماری نوروپاتی چیست؟/ علائم و علل ایجاد این بیماری

علت تورم انگشتان دست چیست؟

کرونا/ ملاحظات دارویی در واکسیناسیون کرونا جدی گرفته شود

کرونا/ رونمایی از نخستین محصول واکسن کوو ایران برکت

کرونا/ اختلال استرس در کمین بهبودیافتگان کرونا

چه خوراکی‌هایی را با هم نخوریم

بلاهایی که کبد ‌‌‌چرب بر سر بدن شما می آورد و راه طبیعی پاکسازی آن!‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

دانستنی های مهم درباره بیماری لوپوس

کرونا/ فاصله بین دوزهای هر نوع واکسن کرونا باید چقدر باشد؟

تأثیر فاصله‌گذاری اجتماعی بر سیستم ایمنی؛ آیا پاستوریزه‌تر شده‌ایم؟

6 جمله سمی برای فرزندانی که از والدین خود فاصله گرفته‌اند

خوب و بد خوردن هندوانه برای کودک

ترفند اکریلی کردن کفش های ساده

انتخاب عینک آفتابی مناسب

سرگرم‌ کردن کودکان منهای ‌گوشی در سال 2021

10 راهکار برای این که از آینده، کمتر بترسیم

5 ترفند برای زیباسازی باغچه‌

5 توصیه برای متقاعد کردن پدربزرگ و مادربزرگی که در برابر واکسن‌ زدن مقاومت می‌کنند

«فَست فشن» چه بلایی سر محیط زیست می آورد؟

خمیردندان همه فن حریف

ایده خلاقانه ساخت دسته گل مرواریدی

ترفند درست کردن گلدان کنفی در خانه

پاک سازی پوست با سه حرکت ساده

آموزش طرح نقش حنای مراکشی روی کف دست

با ارتباط لحظه به لحظه با جنین بارداری تان را لذت بخش کنید

با علل و انواع کودک آزاری آشنا شوید

دختر باشی، فقیر باشی اهل افغانستان باشی...

توپک مرواریدی برای تزئینات و زیورآلات

ایده هایی برای تبدیل بالکن متروکه خانه به باغچه‌ بهاری

چه کنم که رفتار تبعیض آمیز خانواده باعث حسود شدنم نشود؟!

انتخاب اسم؛ معنی اسم «فلامک» چیست؟

آموزش شنیون موها با کمک کش

نحوه ست کردن لباس سورمه ای

بازی هایی برای نوزادان صفر تا چهارماهه

کالکشن مدل مانتو تابستانی

کاردستی زیبا و خلاقانه با پوست بادام خاکی

هر چقدر برنامه ریزی می کنم باز هم نمی توانم به آن پایبند باشم!

مادران تازه کار از گوگل چه می‌پرسند؟!

صفر تا صد ساخت یک دستبند مرواریدی شیک

چند راه اصلی جلوگیری ورود مگس‌ها به آشپزخانه!

مجموعه ای از مدل مانتوهای جلو بسته

برنامه‌های موبایلی به تغییر شخصیت کمک می‌کنند؟

زنان تا چه سنی بچه دار می‌شوند؟