آریا بانو

آخرين مطالب

اگر غمگین هستید این مطلب را بخوانید روانشناسي

اگر غمگین هستید این مطلب را بخوانید
  بزرگنمايي:

آریا بانو - فارس / برای داشتن زندگی شاد باید خوب بخوابیم، از خودمان و سلامتیمان مراقبت کنیم، کار کنیم، برای آرزوهایمان بجنگیم و سعی کنیم چیزهایی که از آنها لذت می‌بریم را بشناسیم و در زندگی روزمره آنها را جای دهیم.
 متخصص رواندرمانی با اشاره به اینکه براساس یافته‌های محققان، احساس غم به طور متوسط 3 برابر ماندگارتر از شادی است، گفت: برای داشتن زندگی شادتر و دوری از غم، باید برای زندگی روزمره و احساساتمان برنامه داشته باشیم.
محمد پارسا عزیزی، متخصص رواندرمانی، درباره راهکارهای درمانی مقابله با غم اظهار داشت: براساس تحقیقات و یافته‌های محققان و روان‌شناسان، احساس غم به شکل متوسط می‌تواند 120 ساعت ماندگار باشد این در حالی است که شادی حدود 36 ساعت ماندگار است.
وی تصریح کرد: احساس غم یک عکس‌العمل طبیعی در برابر ضربه‌های عاطفی، از دست دادن‌ها، ناملایمات دنیا، فقدان‌ها و نرسیدن ها است و با وجود اینکه یک احساس طبیعی و عادی محسوب می‌شود اما بسیار ماندگار تر از سایر احساسات است.
این استادیار دانشگاه ادامه داد: برای داشتن زندگی شادتر و دوری از غم، باید برای زندگی روزمره و احساساتمان برنامه داشته باشیم، اگر برنامه زندگیتان را سرشار از احساسات خوب نکنید غم و ناراحتی وجود شما را کاملا فرا می‌گیرد.
متخصص رواندرمانی اظهار کرد: گاهی ممکن است شما در طول روز بدون هیچ دلیلی احساس غم و ناراحتی کنید و نتوانید برای این حس خود توجیهی پیدا کنید غافل از اینکه این احساس از قبل در وجود شما ماندگار شده است، گاهی احساس غم مرتبط با یک علت بیرونی از قبیل طلاق، ورشکستگی، از دست دادن عزیزان، تغییر در سلامتی، بازنشستگی، مشکلات مالی و ... است و گاهی احساس غم به احساسات درونی و ناخوداگاه برمی‌گردد که علت بیرونی برای آن پیدا نمی‌کنیم و احساساتی است که به خلق و خوی ما و شخصیت ما برمی‌گردد.
عزیزی گفت: علت احساس غم ما هرچه که باشد باید زندگی را آنقدر از احساسات مثبت و خوب پر کنیم که تاثیر ماندگار احساس غم کمتر شود یعنی به ازای هر ناراحتی چندین کار و فعالیت شادی‌آور برای خود ایجاد کنیم که بتوانیم بر احساس غم غلبه کنیم.
وی اضافه کرد: باید بدانیم شادکامی‌ حالت سرخوشی مداوم نیست و افراد شاد هم هرازچندگاهی طیف وسیعی از احساسات انسانی از قبیل عصبانیت، سرخوردگی، غم و تنهایی را احساس می‌کنند اما وقتی با ناراحتی روبه‌رو می‌شوند یک احساس اساسی خوش‌بینی نسبت به بهتر شدن اوضاع دارند و می‌توانند با آنچه اتفاق می‌افتد کنار بیایند و دوباره احساس شادی کنند.
این استادیار دانشگاه تصریح کرد: برای داشتن زندگی شاد باید خوب بخوابیم، از خودمان و سلامتیمان مراقبت کنیم، کار کنیم، برای آرزوهایمان بجنگیم و سعی کنیم چیزهایی که از آنها لذت می‌بریم را بشناسیم و در زندگی روزمره آنها را جای دهیم.
عزیزی در پایان یادآور شد: باید از داشته‌هایمان آگاه باشیم و آنها را فدای نداشته‌هایمان نکنیم، یادمان باشد زندگی همین یک بار است و آنچه در اطراف ما می‌گذرد واقعی است، پس دنیا را جایی برای غم و ناراحتی خودمان و اطرافیانمان نکنیم.

لینک کوتاه:
https://www.banounews.ir/Fa/News/564241/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزایش مصرف اینترنت در شرایط اوج کرونا

روحانی: قاچاق کالا امری زیان بار برای اقتصاد و تجارت سالم و شفاف است

با درای نیدلینگ یا سوزن خشک فیزیوتراپی و کاربرد آن آشنا شوید

گیاه درمانی چیست؛ پیشگیری از بیماری با عصاره‌هایی شفابخش

کرونا/ شیوع «کپک سیاه» در بیماران کرونایی هند

کرونا/ کرونا و دیابت چه تاثیری بر یکدیگر دارند؟

شایع ترین علت کم کاری تیروئید

بیماری نوروپاتی چیست؟/ علائم و علل ایجاد این بیماری

علت تورم انگشتان دست چیست؟

کرونا/ ملاحظات دارویی در واکسیناسیون کرونا جدی گرفته شود

کرونا/ رونمایی از نخستین محصول واکسن کوو ایران برکت

کرونا/ اختلال استرس در کمین بهبودیافتگان کرونا

چه خوراکی‌هایی را با هم نخوریم

بلاهایی که کبد ‌‌‌چرب بر سر بدن شما می آورد و راه طبیعی پاکسازی آن!‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

دانستنی های مهم درباره بیماری لوپوس

کرونا/ فاصله بین دوزهای هر نوع واکسن کرونا باید چقدر باشد؟

تأثیر فاصله‌گذاری اجتماعی بر سیستم ایمنی؛ آیا پاستوریزه‌تر شده‌ایم؟

6 جمله سمی برای فرزندانی که از والدین خود فاصله گرفته‌اند

خوب و بد خوردن هندوانه برای کودک

ترفند اکریلی کردن کفش های ساده

انتخاب عینک آفتابی مناسب

سرگرم‌ کردن کودکان منهای ‌گوشی در سال 2021

10 راهکار برای این که از آینده، کمتر بترسیم

5 ترفند برای زیباسازی باغچه‌

5 توصیه برای متقاعد کردن پدربزرگ و مادربزرگی که در برابر واکسن‌ زدن مقاومت می‌کنند

«فَست فشن» چه بلایی سر محیط زیست می آورد؟

خمیردندان همه فن حریف

ایده خلاقانه ساخت دسته گل مرواریدی

ترفند درست کردن گلدان کنفی در خانه

پاک سازی پوست با سه حرکت ساده

آموزش طرح نقش حنای مراکشی روی کف دست

با ارتباط لحظه به لحظه با جنین بارداری تان را لذت بخش کنید

با علل و انواع کودک آزاری آشنا شوید

دختر باشی، فقیر باشی اهل افغانستان باشی...

توپک مرواریدی برای تزئینات و زیورآلات

ایده هایی برای تبدیل بالکن متروکه خانه به باغچه‌ بهاری

چه کنم که رفتار تبعیض آمیز خانواده باعث حسود شدنم نشود؟!

انتخاب اسم؛ معنی اسم «فلامک» چیست؟

آموزش شنیون موها با کمک کش

نحوه ست کردن لباس سورمه ای

بازی هایی برای نوزادان صفر تا چهارماهه

کالکشن مدل مانتو تابستانی

کاردستی زیبا و خلاقانه با پوست بادام خاکی

هر چقدر برنامه ریزی می کنم باز هم نمی توانم به آن پایبند باشم!

مادران تازه کار از گوگل چه می‌پرسند؟!

صفر تا صد ساخت یک دستبند مرواریدی شیک

چند راه اصلی جلوگیری ورود مگس‌ها به آشپزخانه!

مجموعه ای از مدل مانتوهای جلو بسته

برنامه‌های موبایلی به تغییر شخصیت کمک می‌کنند؟

زنان تا چه سنی بچه دار می‌شوند؟