حمله «شنای پروانه» به رکورد اکران آنلاین
فرهنگی هنری
بزرگنمايي:
آریا بانو - خراسان / محبوبترین فیلم جشنواره فجر سال 98 پس از 14 ماه روی خوش دیده است
پلتفرم نماوا که همراه با فیلیمو، بستر اکران آنلاین فیلم سینمایی «شنای پروانه» است، اعلام کرد که فروش این فیلم در گیشه اکران آنلاین، به رقم قابل توجه سه میلیارد تومان رسیده است. در صورتی که اقوال گذشته درباره قرارداد بین پلتفرمهای اصلی و فیلمهای سینمایی همچنان درست باشد، میتوان گفت سازندگان «شنای پروانه» بدون هزینه تبلیغات (که بر عهده پلتفرمهاست) از محل اکران آنلاین این فیلم، مبلغ دو میلیارد و 300 میلیون سود خالص به دست آوردهاند و این رقم ممکن است به مرز سه میلیارد تومان برسد. اگرچه با وجود این سود چشمگیر و احتساب فروش سینمایی، احتمالاً باز هم فیلم پرستاره و پرهزینه «شنای پروانه» به نقطه سربهسر نخواهد رسید، اما شرایط آن از چیزی که تاکنون برایش اتفاق افتاده است، بسیار بهتر خواهد بود.
بدشانسیهای متوالی یک فیلم
فیلم سینمایی «شنای پروانه» در حالی که در 14 ماه اخیر و پس از رونمایی در سیوهشتمین جشنواره ملی فیلم فجر، همواره با مشکلات غیرقابل پیشبینی مواجه شده و بدشانسی آورده بود، به نظر میرسد حالا در اکران آنلاین، با توجه به استانداردهای کنونی این فضا، تا حدی به حق خود رسیده است. «شنای پروانه» که از بهترین فیلمهای جشنواره سال 98 بود و محبوبترین فیلم جشنواره هم شد، قرار بود نوروز 99 اکران شود. در حالی که امید میرفت تا مثل «مغزهای کوچک زنگزده» و «متری شیشونیم» به سرعت مرز 20 میلیارد تومان فروش را پشت سر بگذارد و حتی رکورد فروش فیلمهای غیرکمدی را که با 27 میلیارد در اختیار «متری شیشونیم» بود، بشکند، اما در نهایت به تعطیلی سینما به خاطر موج اول کرونا خورد و اکران نوروز را از دست داد. نخستین فیلم محمد کارت در تیر 99 و پس از نخستین دور بازگشایی کرونایی سینماها، حدود سه هفته اکران شد و فروش نسبتا خوبی داشت، تا جایی که با اختلاف زیادی بالاتر از کمدی «خوب، بد، جلف: ارتش سری» ایستاد، اما در نهایت موج دوم کرونا که در تابستان 99 اتفاق افتاد، نمایش این فیلم را باز هم متوقف کرد.
خیز برای رکوردشکنی
فیلم سینمایی «شنای پروانه» در اواخر سال 99 با آخرین بدشانسی خود مواجه شد و نسخه قاچاق آن به اینترنت درز کرد. حتی یک اکران مجدد سینمایی هم با هدف خنثی کردن نسخه قاچاق، چندان به کمک آن نیامد. با همه آن چه گفته شد، این فیلم در نوروز 1400 اکران آنلاین شد و در حالی که پس از «خوب، بد، جلف: ارتش سری» دیگر اثر چندان مهمی اکران آنلاین نشده بود، پس از دو روز نمایش در فیلیمو و نماوا، به فروش یک میلیارد و 700 میلیون تومانی رسید. با وجود گران شدن بیرویه بهای بلیت فیلمهای اکران آنلاین و افزایش آن به حدود 33 هزار تومان، اما فیلم «شنای پروانه» به تازگی مرز سه میلیارد تومان را پشت سر گذاشته تا برای قسمت دوم «خوب، بد، جلف» که با چهار میلیارد و 250 میلیون تومان پرفروشترین فیلم اکران آنلاین است، خطونشان بکشد.
نویسنده : مصطفی قاسمیان
به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
-
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷:۰۰
-
۱۶ بازديد
-
-
آریا بانو
لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/562789/