آریا بانو

آخرين مطالب

حریرچی: نخستین واکسن ایرانی کرونا 40 روز دیگر آماده می‌شود اجتماعي

حریرچی: نخستین واکسن ایرانی کرونا 40 روز دیگر آماده می‌شود
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایرنا / معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد 9 واکسن کرونا در کشور در حال ساخت است، چهار واکسن در ماه‌های آینده برای استفاده وسیع به بهره‌برداری می‌رسد و نخستین واکسن ایرانی کرونا 40 روز دیگر در اختیار مردم قرار می‌گیرد .
ایرج حریرچی روز سه شنبه در دیدار با داتو قمرالدین جعفر معاون وزیر امور خارجه مالزی در ستاد وزارت بهداشت درباره روند تولید واکسن کرونا در کشور افزود: در ایران در ساخت 9 واکسن پیشرفت‌های بسیار خوبی داشتیم. چهار واکسن در چند ماه آینده به بهره برداری و استفاده وسیع در کشور خواهد رسید. واکسن اول از 40 روز دیگر در اختیار مردم قرار خواهد گرفت؛ واکسن دوم که برمبنای ویروس ضعیف و کشته شده است با تیراژ ماهانه 8 تا 10 میلیون دوز از حدود 70 روز دیگر در دسترس مردم قرار می گیرد.
وی ادامه داد: همچنین دو واکسن دیگر که با تکنولوژی متفاوتی ارائه خواهد شد 120 روز دیگر در دسترس قرار می گیرد. در همه این واکسن ها و انواع دیگری که تولید می کنیم می توانیم با کشور دوست مالزی همکاری داشته باشیم.
معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه در ایران بعد از انقلاب به تولید داخلی روی آورده ایم، بیان کرد: اکنون با توجه به تحریم های موجود 98.3 درصد از داروی مصرفی کشور را از لحاظ عددی خودمان تولید می کنیم. تقریبا هیچ کشوری حتی کشورهای صادرکننده دارو هم این میزان تولید را نداشته و با کشورهای دیگر تبادل دارند. همچنین می توانیم به استارت آپهای دو کشور کمک کنیم و در این زمینه همکاری داشته باشیم.
حریرچی با اشاره به اهمیت مالزی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ضمن استقبال از لزوم تداوم ارتباط و رایزنی میان مقامات دو کشور، بر توسعه روابط فی مابین در زمینه های سیاسی، فرهنگی اقتصادی، تجاری و بهداشتی و درمانی تاکید کرد.
وی با بیان اینکه در اردیبهشت 99 مذاکرات تلفنی در خصوص روابط دوجانبه و تبادل تجربه برای مبارزه با کرونا میان سران دو کشور انجام شد، گفت: حدود 9 ماه پیش هم وزرای خارجه دو کشور در گفت وگویی تصویری در مورد موضوعات دوجانبه و جهان اسلام گفتگوهایی داشتند و همچنین روسای مجالس نوامبر گذشته مذاکرات تلفنی مفصلی داشتند.
آمادگی ایران برای تولید واکسن با همکاری مالزی
معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: در آذر 98 به دعوت نخست وزیر وقت، رئیس جمهوری به کوالالامپور سفر کرد؛ در گفت وگوی مجازی که سپتامبر گذشته انجام شده بر آمادگی برای گسترش همکاری میان دو کشور در زمینه بهداشت و سلامت به خصوص تاکید بر اجرایی شدن توافقات انجام شده در گفتگوی مجازی مدیران ارشد بهداشتی دوطرف، آمادگی برای همکاری بین دو کشور در زمینه تولید واکسن و صادرات دارو و همچنین کمک به استارت آپ های دو کشور در زمینه پزشکی تاکید شد.
حریرچی گفت: ما دو کشور بزرگ مسلمان هستیم که به استقلال کشورمان تاکید بسیاری داریم و امیدوارم همکاری هایمان پیش از پیش توسعه یابد.
علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران نیز در حاشیه این نشست با بیان اینکه در نشست امروز(سه شنبه) درباره فعالیت های سیستم پزشکی و تولید واکسن در کشور صحبت شد، گفت: انستیتو پاستور ایران با توجه به سابقه 100 ساله ای که در زمینه تشخیص و پیشگیری از بیماری ها، تولید واکسن و تحقیق و آموزشی که برای کشور عرضه کرده است، گزارشی را به هیات مالزیایی ارائه کرد.
وی ادامه داد: طرف مالزیایی با توجه به سابقه انستیتو پاستور اشتیاق خود را برای توسعه همکاری های انستیتوهای تحقیقاتی و نظام سلامت کشورش با ایران را اعلام کرد؛ امیدوارم در آینده ای نزدیک شاهد تبادل اساتید، دانشجو و همچنین پرژه های مشترک با مالزی باشیم.
بر اساس این گزارش سند پیشنهادی یادداشت تفاهم همکاری پس از چندین مرحله تبادل نظر میان طرفین نهایی شد و به پیشنهاد طرف مالزیایی قرار شد این سند در جریان نشست مجازی وزرای بهداشت دو کشور امضا و از طریق مجاری دیپلماتیک تبادل شود.
مسئولان وزارت بهداشت پیش از این واکسن مشترک ایران و کوبا را که با همکاری انستیتو پاستور ایران تولید می شود به عنوان اولین واکسن کرونا تولیدی در کشور معرفی کرده بودند. به گفته سعید نمکی، وزیر بهداشت بعد از واکسن مشترک با کوبا واکسن برکت تولیدی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بعد از آن واکسن رازی تولیدی موسسه سرم سازی رازی در کشور تولید می شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/558912/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زباله های فضایی در مریخ

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

محرومیت سنگین برای دروازه‌بانی که لیزر انداخت!

دربی در اسپانیا برای انتقال آردا گولر!

نامعادله تبلیغات در سینمای ایران

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟