آریا بانو

آخرين مطالب

سبک آرایش صورت و تصاویری از تغییرات آن از 100 سال گذشته تاکنون اجتماعي

سبک آرایش صورت و تصاویری از تغییرات آن از 100 سال گذشته تاکنون
  بزرگنمايي:

آریا بانو - پرشین وی / یکی از سوالات اصلی در این زمینه این است که ترند‌های آرایش و زیبایی چطور در طول تاریخ تغییر پیدا کردند؟ برای مثال آرایش‌های دهه 1920 زرق و برق زیادی داشت، ولی پس از اتفاقاتی همچون بروز جنگ، خانم‌ها به آب چغندر به جای رژلب و یا چوب پنبه سوخته به جای ریمل رو آوردند. از این رو در طی تاریخ سبک‌های مختلفی در این زمینه به وجود آمد. کارشناسان با همکاری هنرمندان در زمینه تصویرسازی، توانسته اند ترند‌های زیبایی هر دهه در طی 100 سال گذشته را کنار هم قرار دهند تا این تغییر به صورت واضح قابل مشاهده باشد.
دهه 1920 میلادی: آرایش‌های غلیظ متداول شد چرا که محبوبیت کاربرد لوازم آرایشی بیشتر شده بود.

آریا بانو

در این دوره زمانی خانم‌ها بیشتر به لوازم آرایش رو آوردند و به خصوص فرم دادن لب به شکل کوچکتر، تبدیل به یکی از ترند‌های بزرگ آن زمان شد. رنگ قرمز محبوب‌ترین رنگ آرایشی بود و تمایل به تیره‌تر کردن مژه‌ها بیشتر شد. مردم بیشتر از کرم پودر‌های مایع و پودری برای پوشاندن پوست صورت استفاده کرده و رژگونه به شکل دایره‌ای روی صورت زده می‌شد تا صورت جلوه گردتری پیدا کند.
دهه 1930 میلادی: سایه چشم‌های ملایم‌تر و آرایش زنانه‌تر

آریا بانو

در این زمان، دنیا در دوره رکود بزرگ اقتصادی به سر می‌برد و گرچه ظاهر آرایش‌ها پر زرق و برق به نظر می‌رسد، ولی در واقع مردم پول چندانی برای خرج کردن روی محصولات زیبایی نداشتند و در نتیجه از مواد کمتری استفاده می‌شد. سبک آرایش صورت دهه 1930 بسیار با دهه قبل خود تفاوت داشت. آرایش‌های هالیوودی نیز بسیار روی سبک این دهه تاثیرگذار بود. یکی از لوازم آرایش‌های محبوبی که در این دهه و در سال 1937 به وجود آمد، پنکیک‌های پودری بود.
بازیگران ابرو‌های خطی نازک داشتند و حتی برخی خانم‌ها به طور کامل ابرو‌ها را برداشته و تنها یک خط باریک در نقطه بالاتری می‌کشیدند. خط لب‌ها نیز بلندتر و پرتر به نظر می‌رسیدند و رژلب‌های زرشکی و انواع قرمز تیره محبوب‌تر شد.
دهه 1940 میلادی: ابرو‌های به خوبی مرتب شده و آرایش کم، ولی رژلب‌های پررنگ

آریا بانو

بریتانیا در این دوره در جنگ بود و به دلیل کمبود مواد، برخی از ابتکارات آرایشی مثل کاربرد آب چغندر (لبو) و چوب پنبه سوخته، بروز پیدا کرد. در این دوره آرایش‌ها نمایی طبیعی‌تر و مقداری برنزه‌تر شد و رژلب قرمز جایگاه خود را حفظ کرده بود. ضخامت ابرو‌ها نیز متوسط بودند.
دهه 1950 میلادی: بروز سایه چشم‌هایی در رنگ‌های پاستیلی

آریا بانو

دهه 1950 دوره پس از جنگ بود و انواع رنگ‌های سبز، آبی، زرد و صورتی در سبک آرایش صورت پدیدار شدند. خط چشم‌های ملایم و ریمل فراون، محبوبیت پیدا کرد و کمان ابرو‌ها مشخص‌تر شده و از کرم پودر‌های روشن، بیشتر استفاده می‌شد. همچنین رژگونه‌ها در نقطه بالاتری از‌ها زده می‌شد و هرگز تا زیر نوک بینی نمی‌رسید. رنگ‌های صورتی، نارنجی- قرمز و انواع قرمز‌های مایل به بنفش، محبوب‌ترین رنگ‌های رژلب بودند.
دهه 1960 میلادی: خط چشم بالدار و تمرکز روی آرایش چشم

آریا بانو

در این دهه خط چشم‌های ضخیم بالدار به شدت محبوب شد و خانم‌ها آن را به شکل چشم گربه‌ای رسم می‌کردند تا به چشم‌ها ظاهری بزرگتر بدهند. در این دوره مژه مصنوعی نیز به دیگر محصولات آرایشی اضافه شد و برخی حتی به جای ریمل استفاده می‌کردند. رنگ سایه چشم معمولا خاکستری، آبی و یا سفید انتخاب می‌شد.
دهه 1970 میلادی: آرایش طبیعی و برنزه با سایه چشم اکلیلی و براق

آریا بانو

در این دوره زمانی سبک‌های آرایشی شاهد تغییر زیادی بود. استفاده از کرم پودر‌های سبک محبوب‌تر شد و مردم به جای استفاده از کرم پودر‌های روشن از رنگ‌های برنزه و طبیعی‌تر استفاده کردند. استفاده از سایه‌های کرمی و اکلیلی و براق نیز تبدیل به ترند‌های بسیار محبوب شده و آن را با ریمل و مژه مصنوعی ست می‌کردند. ابرو‌ها نیز ظاهر طبیعی تری به خود گرفته و معمولا به جای کاربرد مداد ابرو، با یک برس ریمل تمیز، شانه می‌شد. رژلب‌های رنگ طبیعی پوست و برق لب‌های بی رنگ نیز محبوب شدند.
دهه 1980 میلادی: محبوبیت آرایش با رنگ‌های جیغ و برجسته

آریا بانو

سبک آرایش صورت این دهه رنگارنگ بود. سایه چشم‌های آبی، بنفش، صورتی همه جا دیده می‌شد، در حقیقت هرچه نمای آرایش روشن‌تر بود، بهتر در نظر گرفته می‌شد. البته فقط روی سایه چشم‌ها صدق نمی‌کرد، بلکه ریمل‌های رنگی و رژلب‌های رنگارنگ مثل انواع قرمز، صورتی و نارنجی از ترند‌های بزرگ آن سال‌ها بود. خط چشم‌ها نیز هم به پلک بالا و هم به پلک پایین زده می‌شد. در این دوره برای اولین بار ترند ابرو‌های بسیار پرپشت به وجود آمد. کرم پودر‌ها نیز معمولا مقدار کمی روشن‌تر از رنگ پوست طبیعی فرد انتخاب می‌شدند.
دهه 1990 میلادی: خط لب تیره و ابرو‌های مشخص‌تر

آریا بانو

دهه 1990، دوره آرایش ابرو، چشم و لب‌های پررنگ و برجسته بود. رژلب‌های قهوه ای، بنفش و زرشکی نیز تبدیل به ترند‌های محبوب شدند. خط لب‌های تیره به دور لب کشیده می‌شد و با رژلب‌های روشن تر، داخل لب را پر کرده و با خط لب تیره ترکیب می‌کردند. ابرو‌ها نیز پر رنگ بوده و خطوط آن را مشخص‌تر می‌کردند و معمولا بسیار باریک بود. همچنین در این سال‌ها ترند استفاده از سایه آبی و اکلیل روی چشم شروع شد.
دهه 2000 میلادی: سایه چشم آبی و مقدار زیادی برق لب

آریا بانو

در این دوره بیشتر روی لب‌های براق و سایه چشم آبی روی پلک و زیر چشم‌ها متمرکز بود. به گزارش پرشین وی ابرو‌ها باریک‌تر برداشته می‌شد و کمان آن مشخص‌تر بود و توجه زیادی نیز به پوشاندن تمام صورت با کرم پودر نداشتند.
دهه 2010 میلادی: آرایش کامل، ابرو‌های پرپشت و کانتورینگ سنگین

آریا بانو

در این دهه، برخلاف دهه پیشین خود، تمرکز اصلی روی پوشاندن کامل صورت با کرم پودر بود. گونه‌ها و نقاط بلند صورت با کانتورینگ روشن‌تر می‌شد. همچنین در این دوره آرایش لب بزرگ‌تر و کاربرد پرتز‌های لب رایج شد. استفاده از رژ‌های مات و پررنگ نیز روز به روز محبوب‌تر شدند. کشیدن کک و مک‌های مصنوعی روی صورت نیز از دیگر ترند‌های رایج شده در این دهه بود.
دهه 2020 میلادی: پوست ژاله‌ای و تاکید روی ویژگی‌های طبیعی صورت

آریا بانو

در این دهه بیشتر شاهد افزایش محصولات مراقبت از پوست هستیم و بیشتر روی پوست سالم و جوانسازی پوست تاکید می‌شود. استفاده از رژگونه‌های مایع و کرمی نیز از دیگر ویژگی‌های این دوره از سبک‌های آرایشی است. استفاده از آرایش‌های تک رنگ روی صورت نیز محبوب ترند. خط چشم در شکل‌های مختلف از مدل روباه، سگ، گربه، خرس، جغد و ببر گرفته تا مدل‌های هندسی نیز در این دهه دیده شده است.
دهه 2030 میلادی: درخشش پوست، رژلب و رژگونه بسیار کم در حد طبیعی

آریا بانو

با وجود اینکه هنوز به دهه 2030 نرسیدیم ولی با این حال کارشناسان سبک آرایش صورت این زمان را پیش بینی کرده اند. استفاده از محصولات مراقبت پوست و ضد پیری همچنان دراولویت خواهند بود. همچنین آنها بر این باورند که مردم بیشتر با آرایش بازی کرده و ابتکار به خرج می دهند و حتی چندان نیازی به پوشاندن نواقص پوست خود ندارند. آرایش لب و گونه بسیار طبیعی خواهد بود و سایه چشم های مدادی به خصوص در رنگ سنگ های جواهری بیشتر استفاده خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/557050/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مواد غذایی که برای تقویت اعصاب مفیدند

آشنایی با بیماری روان پریشی یا سایکوز

چرا دیگران شما را دوست ندارند / 11 راز جذابیت انسان های دوست داشتنی

اینستاگرام، دشمن بزرگ سلامت روان

چرا آدم‌هایی که دوست داریم را از خود دور می‌کنیم؟

5 چیزی که شما را در زندگی عقب می‌اندازند

9 خوردنی برای کاهش اضطراب

طرز خوابیدن شما در مورد شخصیت‌تان چه می‌گوید؟

اگر به آینده‌ی رابطه‌تان شک دارید، این سوال‌ها را از خودتان بپرسید

5 دلیل بیدار شدن از خواب در میانه‌های شب

چرا باید زندگی شخصی‌تان را شخصی نگه دارید

فواید دروغ گفتن به خودمان!

آنچه مردم را عصبی و پرخاشگر می‌کند

بیش فعالی قابل درمان است؟

فوبیا چه تفاوتی با ترس دارد؟ + انواع فوبیا

چرا نباید دنبال انتقام گرفتن باشید

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

درمان فراموشی و تقویت حافظه با این اقدامات

رابطه صمیمی با پدرتان از شما یک زن قوی می‌سازد

خودگویی منفی و تاثیرات آن

همکار عزیز لطفا نفرت انگیز نباشید!

استرس، پارکینسون را 2 برابر تشدید می کند

چرا لازم است گاهی با خودمان خلوت کنیم؟ از فواید شگفت انگیز تنهایی

اختلال بازی چیست ، علل و راه های درمان

راه مراقبت از ذهن در فصل سرما

خوابی بی نظیر را تجربه کنید

چرا غُر زدن حس خوبی دارد؟

چگونه استرس و اضطراب را کنترل کنیم؟

بیماری های روانی از طریق والدین به جنین منتقل می شود؟

ابتلا به افسردگی، 8 دلیل پنهان دارد!

آیا برای مشاوره به روانشناسان مراجعه می کنید ؟

10 فرد سمی که باید هر چه سریع تر از خودتان دور کنید!!

چرا گاهی احساس بدبختی می‌کنیم؟

با دیدن این 7 نشانه به دوستی های خود پایان دهید

افسردگی پاییزی، با دلشوره و افسردگی پاییزی چه کنیم؟

اضطراب مانعی برای درمان شوره‌سر

چه کسانی بیشتر در معرض افسردگی‌ هستند؟/مشخصات افراد افسرده

اینقدر به خودتان فشار نیاورید!

با آلزایمری‌ها چگونه رفتار کنیم؟

چرا خانم‌ها روی ظاهرشان بیش از حد حساس‌اند

علت بدبینی برخی افراد چیست؟

روانشناسی رنگ آبی

مراقب اختلالات روانی نوجوانان باشید

مادر وسواسی ام قبول نمی کند که به شدت وسواس دارد!

نتایج نظرسنجی زنان شادتر هستند یا مردان ؟

نقش شبکه‌های مجازی در درمان افسردگی

هفت دلیل برای کسل بودن و کمبود انرژی شما

بهداشت روانی چیست؟

اگر شما هم دچار خودانتقادی مخرب هستید، بخوانید

دلایل اصلی پایین آمدن عزت نفس