آریا بانو

آخرين مطالب

مازندران و کیش رکورددار اقامت نوروزی اجتماعي

مازندران و کیش رکورددار اقامت نوروزی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایسنا / رییس هیات مدیره جامعه هتلداران می‌گوید: تعداد مسافران هتل‌رو در استان‌های شمالی، به ویژه مازنداران و جزیره کیش در مقایسه با سایر نقاط کشور رکورددار بوده است.
آمارهای سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل ونقل جاده‌ای نیز تایید می‌کند که استان‌های شمالی تا کنون رکورددار سفرهای نوروزی بوده‌اند. البته سازمان هواپیمایی و حمل‌ونقل ریلی هنوز درباره میزان ترددهای نوروزی، آماری را اعلام نکرده‌اند. معاون گردشگری در تنها آماری که از میزان سفرهای نوروزی اعلام کرده نیز گفته است: از 28 اسفندماه 99 تا هفتم فروردین 1400 در مجموع یک میلیون و 300 هزار نفرشب اقامت در مراکز اقامتی رسمی کشور ثبت شده است که اگر هر فرد به‌طور متوسط سه شب اقامت داشته باشد، حدود 450‌ هزار نفر در 10 روز گذشته سفر کرده‌اند. ضریب اشتغال متوسط مراکز اقامتی رسمی حدود 30 درصد بوده است.
جمشید حمزه‌زاده ـ نیز به ایسنا گفت که میانگین اقامت در هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها از ابتدای تعطیلات تا کنون حدود 25 درصد بوده است.
او اضافه کرد که با توجه به کاهش محدودیت‌های سفر در نوروز و صدور دستور ممنوعیت برپایی چادر مسافرتی و اقامت در مراکز غیرمجاز و مدارس، پیش‌بینی شده بود ضریب اشغال هتل‌ها در کشور دست‌کم به 50 درصد برسد، اما برخی عوامل این انتظار را برآورده نکرد.
به گفته او، استان‌های شمالی به ویژه مازندران و جزیره کیش براساس میزان اقامت، جزو پرمتقاضی‌ترین مراکز برای سفر بوده‌اند، به طوری که در برخی روزها و بعضی هتل‌ها ضریب اشغال به 100درصد رسیده است.
رییس هیات مدیره جامعه هتلداران ایران، وضعیت اسکان در سایر استان‌ها را چندان تعریفی ندانست و افزود: البته در برخی استان‌های مرکزی، مثل اصفهان و یزد ضریب اقامت در مقایسه با دیگر روزهای سال گذشته، روند مثبتی داشت، ولی میانگین اسکان در این استان‌ها نیز به کمتر از 40 درصد رسید.
حمزه‌زاده دلایل اقتصادی و معیشتی را عامل چندان اثرگذاری در کاهش میزان اقامت در هتل‌های کشور ندانست و گفت: مردم را از سفر خیلی ترساندند. از طرفی برخی مرزها به روی مسافران باز شد و موقعیت سفر به ترکیه و دیگر کشورها در نوروز فراهم شد. تعداد زیادی از مردم هم به خاطر کرونا ترجیح دادند در منزل دوست و آشنا اقامت داشته باشند؛ در برخی استان‌ها مثل آذربایجان شرقی این شکل از اقامت بسیار زیاد بود. این‌ها از جمله عواملی است که باعث شد تعداد مسافران هتل‌رو در نوروزِ امسال با وجود کاهش محدودیت سفر، کم باشد.
او درباره مدیریت اسکان در چادرهای مسافرتی و اقامتگاه‌های غیرمجاز، اظهار کرد: هنوز اطلاعات کامل از سطح استان‌ها جمع‌آوری نشده است، اما فکر می‌کنم به غیر از استان‌های شمالی در دیگر نقاط کشور، مطابق مصوبه‌ای که داده شده بود و برپایی چادر و اسکان در مدارس و خانه‌های شخصی را ممنوع کرد، در مقایسه با سال‌های گذشته، بهتر مدیریت شده باشد. البته اقامت در خانه‌های اجاره‌ای شمال کشور را نتوانستند مدیریت کنند.
رییس هیات مدیره جامعه هتلداران ایران درباره تاثیر قیمت هتل در کاهش تقاضا، گفت: قیمت یا مساله معیشت تاثیر زیادی روی مسافران هتل رو ندارد. البته روی درصدی تاثیر داشته است و امکان دارد به این خاطر کل برنامه سفر را حذف کرده و یا تغییر داده باشند.
او درباره نگرانی مردم از بهداشت و ویروس کرونا در هتل نیز اظهار کرد: فکر نمی‌کنم مردم از این بابت نگرانی داشته باشند، چون وزارت بهداشت در یک سال گذشته حتی یک مورد ابتلا در هتل را گزارش نکرده است. البته امکان دارد کارمندان هتل بیمار شده باشند که سریع قرنطینه شده‌اند، اما در بین مسافران حتی یک مورد گزارش وجود ندارد.
حمزه‌زاده افزود: در همین مدت تعطیلات میزان خرید از رستوران‌های هتل در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته. حتی استفاده از کافی‌شاپ‌های هتل‌ها بیشتر شده است که نشاندهنده اعتماد مردم به ویژه، محلی‌ها به هتل‌ها است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/554666/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آهنگ زیبای «شهر بارونی» از سیامک عباسی

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان؛ راه‌ ارتباطی 70 روستا همچنان مسدود است

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

قلعه جزیره مونت سن میشل در فرانسه

گناهان زبان؛ بداخلاقی

دره ای زیبا در ایسلند

نحوه تنظیم آینه ها در خودروی فورد کراون

الویه مهمانی ها رو اینطوری تزئین کنید

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

بارندگی شدید در شهر شنژن چین

طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید

نجات دراماتیک راننده خودرو از میان شعله‌های آتش در آمریکا

کیک برش خورده و شیک برای جشن ها

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!

وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت انواع ملک در تهران سال 1353 را ببینید! / عکس

«بی معرفت» با اجرای زیبا و احساسیِ بهنام بانی

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

حکمت/ آنچه سبب خواری شخص خواهد شد

داستانک/ گریه بر شهید

بارش باران در ایستگاه متروی تازه افتتاح شده استانبول!

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران

کیک سیب زمینی برای شب های مهمانی

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

شوهر شما هم یک مرد بی احساس است؟!

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر