آریا بانو

آخرين مطالب

پنج مسابقه برتر فرمول یک در فصل 2020؛ از نمایش درخشان راسل در صخیر تا گرندپری پرحادثه توسکان! ورزشي

پنج مسابقه برتر فرمول یک در فصل 2020؛ از نمایش درخشان راسل در صخیر تا گرندپری پرحادثه توسکان!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - طرفداری / در این موضوع به فرمول در فصل 2020 و برترین مسابقات پرداختیم.
فصل گذشته رقابت‌های فرمول یک درست مثل سایر مسابقات ورزشی تحت تاثیر ویروس کوید-19 برگزار شد. سایه گسترانیدن کرونا روی فرمول یک در نحوه برگزاری و مخصوصا تقویم مسابقات تاثیر خاصی گذاشت اما در نهایت شاهد یک رقابت جذاب بودیم. هرچند قهرمانان جدول رانندگان و سازندگان تکراری بودند اما پیست‌های جدید در کنار چند نتیجه غافلگیرکننده از عناصر مهم جذابیت فصل 2020 فرمول یک بودند. در این مقاله قصد داریم پنج مسابقه برتر فصل 2020 فرمول یک را با یکدیگر مرور کنیم.
5- گرندپری بریتانیا
مسابقه هیجان‌انگیز گرندپری بریتانیا در دورهای اول با هیجان بالایی آغاز شد. در ادامه برخورد الکس البون و کوین مگناسن ماشین ایمنی را وارد پیست سیلورستون کرد. دومین ورود ماشین ایمنی به پیست نیز پس از تصادف دنیل کویات رخ داد. اما غافلگیری اصلی در فاصله دو دور مانده به پایان مسابقه رخ داد، زمانی که لاستیک جلو سمت چپ والتری بوتاس کاملا فرسوده شد. راننده فنلاندی هرطور که شده باکس کرد و پس از تعویض لاستیک‌ها تا رده یازدهم سقوط کرد.
 گرندپری بریتانیا
مرسدس که متوجه همان مشکل در ماشین لوییس همیلتون هم شده بود و بوی خطر را حس کرد، دست به ریسک زد و مدافع عنوان قهرمانی را در پیست نگه داشت. ردبول اما مکس ورستپن را برای تعویض لاستیک فراخواند. غافل از آنکه لاستیک جلو و سمت چپ مرسدس همیلتون هم پنچر شد اما دیگر راهی برای پیت استاپ نبود. راننده بریتانیایی در دور آخر به‌خاطر این حادثه 30 ثانیه زمان از دست داد و مسابقه را به عنوان نفر اول روی سه چرخ تمام کرد. لحظه‌ای که سالها در خاطر علاقه‌مندان به فرمول یک باقی خواهد ماند. ورستپن دوم شد و شارل لکلر در سکوی سوم ایستاد.
4- گرندپری ترکیه
بازگشت استانبول پارک به تقویم مسابقات فرمول یک رویدادی پرفراز و نشیب را رقم زد. گرندپری ترکیه در هوای بارانی و روی سطح خیس آسفالت با پول پوزیشن لنس استرول آغاز شد. در این میان، لوییس همیلتون برای قطعی کردن هفتمین قهرمانی جهان خود در انتظار فرصت بود. در نیمه اول و بارانی مسابقه، ماشین‌های ریسینگ پوینت با پیشتازی قاطع لنس استرول برتری را در اختیار داشتند.
 گرندپری ترکیه
در ادامه و با کاهش باران و خشک شدن سطح پیست، راننده بریتانیایی مرسدس با لاستیک‌های اینترمیدیت سرعت بالایی پیدا کرد و هردو راننده مرسدس‌های صورتی را جا گذاشت. استرول که با مشکل کم‌فرمانی روبرو شد یکی پس از دیگری رده از دست داد و شارل لکلر که تا رده دوم بالا آمده بود با یک اشتباه رده خود را به پرز و سپس هم‌تیمی‌اش یعنی سباستین فتل که مسابقه خوبی داشت واگذار کرد. لوییس همیلتون با این پیروزی چهارمین قهرمانی متوالی خود را قطعی کرد.
3- گرندپری توسکان
ایتالیایی‌ها در سال‌های اخیر روزهای خوبی را در فرمول یک سپری نکردند اما پیست‌های این کشور فصل قبل دین خود را به بهترین شکل ممکن به این رقابت‌ها اعطا نمودند. گرندپری توسکان که در پیست موجلو برگزار شد یکی از پرحادثه‌ترین مسابقات فصل 2020 فرمول یک بود که سه مرتبه استارت خورد و در پایان از 20 ماشین تنها 12 ماشین از خط پایان عبور کردند. اولین تصادف این مسابقه که شش ماشین را درگیرخود کرده بود، مکس ورستپن و پیر گسلی را از دور مسابقه خارج کرد.
 گرندپری توسکان
پس از این حادثه مسابقه یک‌بار دیگر با خروج ماشین ایمنی از سر گرفته شد اما اشتباه چند راننده در انتهای دسته موجب بروز یک تصادف زنجیره‌ای شد و پرچم قرمز بالا رفت. پس از یک استارت دیگر والتری بوتاس برتری را به لوییس همیلتون واگذار کرد. در ادامه ماشین ریسینگ پوینت لنس استرول هم دچار حادثه شد تا یک بار دیگر پرچم قرمز برافراشته شود. پس از استارت سوم مسابقه بوتاس نه‌تنها قادر به سبقت گرفتن از همیلتون نبود بلکه رده سوم را به دنیل ریکیاردو واگذار کرد. در نهایت، همیلتون برنده شد، بوتاس به همان رده دوم رسید و الکس البون در نتیجه یک سبقت دیدنی از سرجیو پرز توانست اولین پودیوم فرمول یک خود را تجربه کند.
2- گرندپری ایتالیا
همانطور که گفته شد، پیست‌های ایتالیایی موفق شدند فصل قبل هیجان کم‌نظیری را به مسابقات اضافه کنند. مسابقه اصلی گرندپری ایتالیا که در پیست تاریخی مونزا برگزار شد یک رویداد پرماجرای دیگر بود. در این روز که تمام مدعیان ناکام بودند، ترکیب نهایی سکوها بسیار دور از انتظار بود. تصادف شارل لکلر در میانه‌های مسابقه وقفه‌ای 25 ثانیه‌ای در آن ایجاد کرد. لوییس همیلتون هم به‌علت ورود غیرمجاز به پیت لین 10 ثانیه جریمه شده بود کار سختی برای پیروزی داشت و پس از جریمه آخرین ماشین بود.
 پیر گسلی
همیلتون در نهایت از رده هفتم بالاتر نیامد و والتری بوتاس که از همان ابتدای مسابقه با ماشینش مشکل داشت پنجم شد. مکس ورستپن هم به‌خاطر نقص پاوریونیت از دور مسابقه خارج شد و رده‌بندی سه راننده برتری به این صورت شد: 1- پیر گسلی 2- کارلوس ساینز 3- لنس استرول!
1- گرندپری صخیر
دیدنی‌ترین مسابقه فصل 2020 فرمول یک بدون حضور قهرمان فصل یعنی لوییس همیلتون برگزار شد اما جانشین او یعنی جرج راسل نمایشی از خود ارائه داد که هرچند دارای پایانی تلخ بود اما در ذهن هواداران فرمول یک باقی خواهد ماند. راسل توانست در پیچ اول برتری را پول سیتر مسابقه والتری بوتاس برباید. چند پیچ بعد، برخورد لکلر با پرز باعث شد تا این راننده فراری همراه با مکس ورستپن از مسابقه خارج شود و پرز نیز برای تعویض قطعات آسیب‌دیده ماشینش باکس کرد. همین باعث شد تا راننده مکزیکی به رده آخر و هجدهم سقوط کند.
مسابقه در اختیار رانندگان مرسدس بود و جرج راسل با یک رانندگی کاملا حرفه‌ای پیشتاز بود. در همین حین، پرز ماشین به ماشین رده‌های را پس می‌گرفت تا آنکه با سبقت از استبن اکن به رده سوم رسید. اندکی بعد، تصادف جک ایتکن، جانشین راسل در ویلیامز، ماشین ایمنی را وارد پیست کرد و پس از آن، اشتباه مرگبار گاراژ مرسدس بود که مسابقه رویایی راسل را خراب کرد. طی پیت استاپ دوبل مرسدس، مکانیک‌ها مرتکب اشتباه شدند و لاستیک والتری بوتاس را زیر ماشین راسل انداختند.
 جرج راسل
این اشتباه باعث شد تا راننده جوان مرسدس مجبور به یک پیت استاپ دیگر شود. پس از این اتفاق راسل به رده پنجم سقوط کرد اما رانندگی تهاجمی او باعث شد تا به ترتیب از بوتاس، استرول و اکن سبقت بگیرد و فاصله خود را با پرز که پس از حادثه دور اول یک بازگشت رویایی داشت و به رده اول رسیده بود به دو ثانیه کاهش بدهد. اما کابوس راسل پایان نداشت و زمانی که برای سبقت از راننده مکزیکی آماده میشد دچار پنچری شد تا مسابقه را در رده نهم تمام کند. در نهایت، پرز توانست در صد و نودمین مسابقه فرمول یک خود برای اولین مرتبه طعم پیروزی را بچشد. استبن اکن دوم شد تا او هم اولین پودیوم خود را تجربه کند و لنس استرول با یک رده سومی روز خوب ریسینگ پوینت را تکمیل کرد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/553711/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بر سر دوراهی انتخاب روان‌پزشک یا روان‌شناس؟

علت و علایم اعتماد به نفس پایین و راهکارهای افزایش اعتماد به نفس

از بهداشت روانی در محیط کار چه می دانید؟!!

باورهای غلط در مورد افسردگی

پس از پیشرفت‌، با همکاران حسودمان چه کنیم؟

اُتیسم بیماری نیست!

با این ماده معدنی افسردگی را از پا در آورید

چطور در کار گروهی موفق باشیم؟

چگونه زنی جذاب و زیبا باشیم؟

زنان دو برابر مردان دچار آلزایمر می شوند، چرا؟

اشتباهات رایج در یک رابطه عاطفی

افراد موفق قادرند بیشتر به چیزهایی که دارند توجه کنند تا چیزهایی که ندارند

همه چیز درباره اضطراب و بدبینی

تاثیر شادی بر روی ژن ها

مدیریت زمان در محل کار با چند توصیه کاربردی

تفکر نقادانه؛ مهارتی که خیلی ها ندارند

در این ساعت خلق و خوی آقایان تغییر می‌کند!

نشانه های «اعتماد به نفس پایین» و راه حل آن

معجزه ابراز احساسات!

بی سوادی عاطفی چیست؟ نشانه های آن را بشناسید

دوست بد شما این نشانه ها را دارد!!

روش‌های تقویت حافظه

پارانویا و افسردگی، عوارض خاموش کم خوابی

گوشه‌گیری نوجوانان را جدی بگیرید

اگر از دنده‌ی چپ بلند شدید، چه بکنید؟

صدماتی که وسواس داشتن به روح و روان خانم‌ها می‌زند

اغلب اختلالات روان قبل از 14 سالگی آغاز می شوند

افسردگی نتیجه فرار از زندگی رنگی

چرا نمی‌توانم از تو بگذرم؟

افسردگی فصلی چگونه روی ما تاثیر می گذارد؟

این علائم نشان می دهند، در یک خانواده‌ی سمی بزرگ شده‌اید

بهترین روش‌های رفع استرس و اضطراب

غلبه بر افسردگی، چگونه یک مدیر را قوی‌تر کرد؟

چگونه خشم خود را در خیابان کنترل کنیم؟

دروغ گویی موجب بیماری های جسمی هم می شود

نشخوار ذهنی تلفنی مطلقا ممنوع

چرا ایرانیان از رنگ های شاد استفاده نمی کنند؟

چگونه عادت‌های بد را ترک کنیم؟

چگونه رفتارمان پُر از اعتماد به نفس باشد؟

دلیل همیشه دیرکردن افراد چیست؟

اگر افسردگی و اضطراب دارید این خوراکی‌ها را نخورید

بیماری های روانی که قدرت فوق العاده ای به مغز شما می بخشند

اضطراب و دلهره پاییزی واقعی و قابل درمان است!!

با 10 راهکار عالی برای مقابله با احساسات منفی آشنا شوید

این موارد را هرگز در شبکه های اجتماعی به اشتراک نگذارید!!

رفتارهایی که از پدر و مادر به ارث می بریم

چرا بعد از یک روز پراسترس نمی توانیم شب راحت بخوابیم؟

درمان افسردگی با قارچ‌های جادویی

آیا زنان خودخواه‌تر از مردان هستند؟

سنگ صبور بودن هم اندازه دارد!