آریا بانو

آخرين مطالب

ایده های تهیه غذا با گوجه فرنگی خانه داري

ایده های تهیه غذا با گوجه فرنگی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - آشپزی مثبت/ با گوجه فرنگی می توان غذاهای زیادی تولید کرد. این غذاهای خوشمزه به شکل خیلی ساده و آسان در محیط منزل قابل طبخ و آماده سازی می باشند. در ادامه شما را با لیست غذا با گوجه فرنگی آشنا خواهیم کرد.
11. گوجه‌فرنگی شکم‌پر
8 عدد گوجه‌فرنگی سفت متوسط را بشویید. یک سانتی‌متر از سر آنها را برش بزنید و به صورت یک در جدا کنید. حالا داخل آنها را با یک قاشق مرباخوری بیرون بیاورید. 200 گرم گوشت چرخ‌کرده را با یک عدد پیاز در روغن تفت دهید تا رنگ آن قهوه‌ای شود. بعد به آن نمک، فلفل و ادویه بزنید. حالا گوشت داخل شکم گوجه‌ها را به همراه 3 قاشق جعفری خرد شده به مواد اضافه کنید. بعد از چند دقیقه مواد را از روی حرارت‌ بردارید تا خنک شود. یک پیمانه پنیر پیتزای رنده شده بریزید و بعد داخل گوجه‌ها را با این مواد پر کنید. گوجه‌ها را در ظرف مورد نظر بچینید و در فر با دمای 175 درجه سانتی‌گراد حرارت دهید تا پنیر آب شود. اگر عجله دارید ژامبون خرد شده را جایگزین گوشت چرخ کرده کنید.
12. املت گوجه‌فرنگی با آویشن
یک عدد پیاز کوچک یا چند ساقه پیازچه را ریز خرد کنید و درکمی روغن مایع یا روغن زیتون تفت دهید. 6 عدد گوجه فرنگی متوسط را خرد کنید و در تابه بریزید. کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و حرارت را کم کنید تا آب گوجه‌ها بخار شود و بپزند. می‌توانید اگر گوجه‌ها سفت هستند در تابه را ببندید یا مقدار خیلی کمی آب جوش به آنها اضافه کنید. 5 عدد تخم‌مرغ را در کاسه‌ای بشکنید و با چنگال هم بزنید. کمی هم به تخم‌مرغ‌ها نمک و فلفل بیفزایید. آب گوجه که کم شد، کمی برگ یا پودر آویشن روی آنها بپاشید و بعد تخم‌مرغ را در تابه بریزید. کمی هم بزنید تا همه تخم‌مرغ‌ها سفت و پخته شوند.
13. خورش گوجه‌فرنگی و تخم‌مرغ
سه حبه سیر را ریز خرد کنید و در 2 قاشق روغن تفت دهید. وقتی سیرها سرخ شدند نیمی از آنها را ‌بردارید و کنار بگذارید. سه عدد تخم‌مرغ را در همان ظرف بشکنید و همراه سیرها هم بزنید. نمک و فلفل هم اضافه کنید. تخم‌مرغ‌ها که پختند آنها را از ظرف بیرون بیاورید و کنار بگذارید. 6 عدد گوجه‌فرنگی آب‌دار و رسیده را پوست بگیرید و ریز خرد کنید. حالا گوجه‌ها و سیرهایی را که برداشته‌اید در همان قابلمه بریزید و بگذارید بجوشد و سس‌مانند شود. نمک و فلفل هم فراموش نشود. وقتی غلظت سس مناسب شد تخم‌مرغ‌ها را هم افزوده و بعد از چند دقیقه غذا را با پلو سرو کنید. این غذا باید تند و تیز باشد. پس برای استفاده از فلفل قرمز دست‌تان باز است.
14. خوراک سیب‌زمینی و گوجه تنوری
5 عدد سیب‌زمینی متوسط را پوست بگیرید و به صورت مکعبی درشت خرد کنید. یک عدد پیاز را نگینی و 2 حبه سیر را هم ریز خرد کنید. سیر و پیاز را در کمی روغن زیتون تفت دهید. بعد سیب‌زمینی‌ها را هم به آنها افزوده و کمی تفت دهید. حالا نمک، فلفل و ادویه دلخواه (کاری یا آویشن) را بریزید. سپس همه مواد را به ظرف مناسب فر منتقل کنید و در فر که از قبل با حرارت 175 درجه سانتی‌گراد گرم شده به مدت نیم ساعت قرار دهید تا سیب‌زمینی‌ها بپزند. در این فاصله 300 گرم قارچ را ورقه و 4 عدد گوجه را درشت خرد کنید. نصف فلفل‌دلمه‌ای را هم نگینی کنید و بعد از پخت سیب‌زمینی به ظرف اضافه کنید. 15 دقیقه دیگر هم حرارت دهید تا این سبزیجات نرم شوند. اگر کالری غذا برای‌تان مهم نیست می‌توانید در مرحله دوم به غذا پنیر پیتزا هم بیفزایید.
15. آش گوجه‌فرنگی
در یک قابلمه مناسب پیازی متوسط را که ریز خرد کرده اید تفت دهید. پیاز که سرخ شد، فلفل و زردچوبه بیفزایید و بعد یک و نیم پیمانه برنج، سه چهارم پیمانه لپه و 3 پیمانه آب بریزید تا برنج و لپه بپزند. حالا یک کیلو سبزی‌ آش و 4 پیمانه آب گوجه‌فرنگی به همراه یک و نیم پیمانه پوره گوجه فرنگی اضافه کنید. نمک هم یادتان نرود.‌ در نهایت آش جاافتاده را با آبغوره یا آب لیمو مزه‌دار و با پیازداغ تزئین کرده، سرو کنید. البته شما می‌توانید اگر مزه گلپر را می‌پسندید برای طعم‌دار شدن غذا از آن استفاده کنید.

آریا بانو

16. سوپ خامه‌ای گوجه با عطر ریحان
4 عدد گوجه‌فرنگی را خرد کنید و با 4 پیمانه آب گوجه‌فرنگی روی حرارت زیاد بگذارید تا بجوشد و نرم شود. 14 عدد برگ ریحان تازه به قابلمه اضافه و حرارت را کم کنید. حالا با گوشت‌کوب برقی مواد را به صورت پوره درآورید. یک پیمانه خامه غلیظ و نصف پیمانه خامه را هم به آرامی به مواد بیفزایید. در این حالت سوپ نباید بجوشد. وقتی غلظت مناسب شد، نمک و فلفل بریزید، سوپ را در ظرف بکشید و روی آن را با برگ ریحان تزئین کنید.17. خورش بامیه با گوجه و سیر
یک عدد پیاز متوسط نگینی خرد شده و 2 یا 3 حبه سیر له یا ورقه شده را در کمی روغن تفت دهید و 10 تکه گوشت خورشی هم به آن بیفزایید. وقتی رنگ گوشت تغییر کرد زردچوبه، نمک و فلفل هم اضافه کنید. بعد یک پیمانه پوره گوجه‌فرنگی و یک پیمانه آب گوجه‌فرنگی بیفزایید. در این فاصله که گوشت می‌پزد، نیم کیلو بامیه را در کمی روغن تفت دهید. وقتی از پخت گوشت مطمئن شدید بامیه را در 5 دقیقه آخر به گوشت اضافه کنید. برای طعم‌دار کردن خورش از 2 قاشق آبلیمو استفاده کنید. این خورش را با پلو سر کنید.
18. اسموتی گوجه‌ای رژیمی
دو عدد گوجه‌فرنگی رسیده، یک عدد خیار متوسط پوست کنده، یک ساقه کرفس، یک مشت برگ جعفری و چند تکه یخ را در مخلوط‌کن بریزید. کمی نمک و در صورت تمایل مقداری فلفل به آنها اضافه کرده و مخلوط‌کن را روشن کنید. اگر گوجه‌ها خیلی آب‌دار نیستند 1 پیمانه هم آب گوجه‌فرنگی بیفزایید و مواد را خوب مخلوط کنید تا یکدست شود. این اسموتی را برای سرو در لیوان مخصوص بریزید و با برگ کرفس یا جعفری سرو کنید.
19. خوراک گوجه و بادمجان ورقه‌ای
3 عدد بادمجان را با پوست بشویید، ورقه کنید، کمی نمک بزنید و بعد از مدتی در کمی روغن تفت دهید. سه عدد سیب‌زمینی متوسط را هم ورقه‌ای برش بزنید و در کمی روغن تفت دهید. فر را با حرارت 200 درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. ظرفی مناسب فر را چرب کنید و سیب‌زمینی‌ها را در آن کنار هم بچینید. روی هر ورقه سیب‌زمینی یک برش بادمجان سرخ شده و یک برش گوجه‌فرنگی هم بگذارید. بعد دو پیمانه گوجه‌فرنگی رنده شده و نصف پیمانه آب جوشیده شده را با کمی نمک، فلفل و پودر آویشن مخلوط کنید و در ته ظرف بریزید. حالا روی ظرف را با فویل آلومینیوم بپوشانید و به مدت 25 دقیقه در فر بگذارید. بعد از این مدت ظرف را بیرون بیاورید، فویل را‌ بردارید و روی غذا را با یک پیمانه پنیر پیتزای رنده شده که با نصف پیمانه پنیر پارمسان مخلوط شده بپوشانید و دوباره به مدت 15 دقیقه در فر بگذارید تا روی غذا برشته و طلایی شود.
20. کاپریس گوجه و پنیر تازه
5 عدد گوجه‌فرنگی سفت را حلقه‌حلقه ببرید، در ظرف دلخواه بچینید و لابه‌لای آنها پنیر موتزارلای تازه راکه به صورت حلقه بریده‌اید بگذارید. 1 پیمانه برگ ریحان تازه و به عنوان سس هم روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه روی‌ گوجه وپنیر بریزید. در آخر 2 قاشق سرکه بالزامیک هم روی مواد بریزید و سالاد را سرو کنید. این پیش غذا را با سیخ‌های حاوی مکعب‌های پنیر و گوجه گیلاسی هم می‌توان آماده کرد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/552897/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

9 نشانه استرس بیش از حد

70 تا 80 درصد مبتلایان به افسردگی برای درمان اقدام نمی‌کنند

اختلال های عصبی در زندگی مدرنِ ما

عادت افراد کاریزماتیک و چگونه کاریزماتیک باشیم

چگونه خشم مان را مدیریت کنیم؟

دروغگوها به چه فکر می‌کنند؟

همه فواید گریه کردن روی روان و بدن

تازه‌های افسردگی

مقابل رفتار بد دیگران چه واکنشی داشته باشیم؟

10 چیزی که باید در مورد اختلال عصبی بدانید

اختلال دو قطبی را با افسردگی اشتباه نگیرید

راهکارهایی ساده برای رفع استرس شغلی

آیا ممکن است علت افسردگی به جای مغز، در معده شما باشد؟

این 9 ویژگی شما را تبدیل به مدیر موفق می‌کند

9 اعتیاد که 90 درصد ما با آن درگیر هستیم

کارهایی که باعث تنفر مردم از شما می شوند

کارهایی که خلاقیت را می کشد

شخص دروغگو را با این 8 مورد شناسایی کنید

تنهایی انسان را بی خواب می کند

رویاهایتان در مورد شما چه می گویند؟

دروغ گفتن چه اثراتی روی بدن می گذارد؟

به خاطر فرزندت از نو شروع کن!

مراجعه به روانشناس دلیل بیمار بودن نیست

هر انسان 5 راز مگو دارد

حقایق مهم درباره افسردگی

چه عواملی موجب تریکوتیلومانیا (کندن مو) می شوند؟

آدم های بدبین، آنقدرها هم بد نیستند!

با این غذا‌ها افسرده نمی‌شوید

تاثیر افکار منفی بر DNA افراد

در محل کار، خود واقعی تان نباشید

زنان می توانندحافظه افراد را بخوانند

تب روانی چیست و چگونه درمان می‌شود؟

عادات روزانه مضری که باعث فراموشی و افسردگی میشود

چطور سرصحبت با دیگران را باز کنیم ؟

مدیران برتر چگونه کارهای روزانه خود را مدیریت می‌کنند؟

گوشی‌های هوشمند، ارزش‌های اخلاقی ما را تغییر می‌دهند؟

کمبود خواب، چگونه باعث بیماری می شود؟

چرا بعضی ها لجباز هستند

افسردگی زیر سایه شبکه های اجتماعی

عوامل موثر بر ترس از تغییر را بشناسیم

اضطراب منتشره چیست و از کجا می آید؟

چرا نمی توانم هیچ چیزی را به خاطر بسپارم و به یاد بیاورم؟

5 طرز تفکر مضر برای سلامت روان

10 اختلال شخصیتی که از آنها بی خبرید

تفاوت های ظریفِ اضطراب اجتماعی با اوتیسم

چه کسانی بیشتر به خرافات گرایش دارند؟

این اختلال انگیزه خودکشی را افزایش می دهد!!

تفاوت بین غم و اندوه عادی با افسردگی چیست؟

وقتی از کارمان متنفریم...

برای افزایش سریع سطح انرژی چه باید کرد؟