آریا بانو

آخرين مطالب

بعد از 26 سال زندگی با شوهر معتاد خسته شدم اجتماعي

بعد از 26 سال زندگی با شوهر معتاد خسته شدم
  بزرگنمايي:

آریا بانو - خراسان / خانمی4٠ ساله هستم که ٢6 سال از زندگی مشترکم با پسرخاله ام می گذرد. در حالی که ٢٠ سال می شود که دارم با اعتیادش زندگی می کنم. دو فرزند بزرگ دارم. شوهرم به هیچ چیز زندگی توجه ندارد، پسرم و دخترم و خودم همه کار می کنیم ولی دیگر من کم آوردم، خسته شدم از بس دعوا می کنیم. آیا می توانم با وجود دو فرزند دم بخت جدا شوم؟
پاسخ
در پس تمام دردهایی که زندگی با اعتیاد برای همسران به همراه دارد، درد بلاتکلیفی و بی سرانجامی و به دنبال آن احساس ناکامی و بیهودگی که شکل می گیرد از همه آسیب زاتر و تحمل ناپذیرتر است. زنان در ازدواج به طور غریزی خواهان یک مرد مقتدر و با جبروت هستند و متاسفانه اعتیاد اولین کاری که می کند، مردانگی مرد را نزد زن تخریب می کند؛ لذا از منظر یک زن این زندگی تمام شده است. با این حال، به دلایل بسیار و موقعیت خاص زمانی و مکانی بسیاری از این ازدواج ها با محوریت تحمل و گذشت زن آن خانه ادامه پیدا می کند؛ ولی این تاب آوری تا کی ادامه دارد؟ خدا می داند و حال شما بانوی گرامی، روزهای بی تابی خود را طرح کرده اید و به زبان خودتان دیگر کم آورده اید.
سوالاتی که برای تصمیم گیری کمک تان می کند
شرایط شما مانند بیماری است که نزدیک به 20 سال با مشکل خود خو کرده است و حالا تصمیم گرفته، در 40 سالگی عمل کند؛ بنابراین پزشکان مردد می شوند که آیا توان عمل را دارد یا نه و از سویی اصلا عمل به صلاح بیمار است یا ادامه شرایط قبل؟ با این حال و برای پاسخ به سوال تان در انتهای پیامک باید بدانید نوع پاسخ های شما به سوالاتی که در پی می آید تعیین کننده ماندن یا رفتن شما خواهد بود.
-آیا تبعات بعد از جدایی را می دانید؟ آیا سر پناهی برای زندگی آن هم احتمالا همراه دو فرزند دم بخت خود دارید؟
-آیا کار و یا درآمد کافی برای معاش خود دارید؟
-آیا فرزندانتان با این کار موافق هستند؟ زیرا در صورت مخالفت، با عناد و سرپیچی و احتمالا ترک منزل آن ها روبه رو خواهید شد و این برای شما به عنوان یک زن چندان قابل کنترل نیست.
-آیا به تنها شدن بعد از جدایی فکر کرده اید و قصد ازدواج مجدد دارید؟ در هر حال الان حتی با وجود همسر معتاد در نهایت یک خانواده هستید و همه شما را یک خانواده می دانند. بعد از جدایی تاب تنها زندگی کردن را دارید؟ آن هم احتمالا بعد از چند سال که فرزندانتان ازدواج کنند، تنها تر نیز خواهید شد.
-آیا هرگز به این فکر کرده اید شاید در آستانه ازدواج فرزندان، شوهرتان تمایل جدی تری برای ترک مواد پیدا کند، اگر شما قدری بیشتر تحمل کنید که البته این امر احتمال بالایی ندارد ولی نامحتمل نیز نیست.
-آیا اگر یاد بگیرید کاری به کار همسرتان نداشته باشید و از جدل های بیهوده و تلاش های ناموفق و عصبی در قانع کردن و انتظارات محال از وی دست بردارید، باعث می شوید فضای خانه آرام تر شود و دیگر شاید خیلی به جدایی نیاز نباشد؛ زیرا شما در واقع جدا شده اید؛ ولی نه رسما که البته این کار به بررسی دقیق تر شرایط شما و همسرتان توسط یک متخصص روانشناس نیاز دارد تا اگر صلاح بود این شیوه از زندگی را به شما بیاموزد.
تصمیم نهایی را باید خودتان بگیرید
در مجموع این که اگر با شیوه ای که در بالا شرایط شما را بررسی کردیم به همراهی یک مشاور خبره به این نتیجه رسیدید که بعد از جدایی، بهداشت روانی بهتری خواهید داشت و از فضای بیمارگونه کنونی خارج می شوید و از همه مهم تر فرزندانتان نیز با این امر موافق بودند، جدایی می تواند انتخاب خوبی باشد؛ ولی اگر به این نتیجه رسیدید که مشکلات شما بیشتر می شود و از سویی فرزندان نیز مخالف هستند، جدایی چندان به صلاح شما نیست. خاطرنشان می کنم اگر هم اکنون در روابط شما با همسرتان پدیده های رفتاری غیرمتعارف و ناهنجاری وجود دارد یا در حال شکل گیری است، بهتر است هرچه زودتر به جدایی اقدام کنید؛برای مثال وسواس های فکری جدی در آسیب رساندن وی به شما یا فرزندانتان یا متقابلا از سوی شما به وی که بارها به زبان نیز آورده شده، وجود بزهکاری مسلم و قطعی و به کرات در شوهرتان یا خدای ناکرده در شما و فرزندانتان، زیرا زندگی در خانه و خانواده ای که بزهکاری مورد تایید است، باعث تشدید آن می شود و در نهایت ، شاید در صورت خروج از این فضا رفتار بزهکارانه نیز کمتر و کمتر شود و فرد به زندگی هنجار خود بپردازد؛ البته این شرایط وقتی بهینه است که شما یا فرزندانتان در آستانه ابتلا به بزهکاری قرار گرفته اید و نه مبتلا به آن!
هر دو مثالی که ذکر شد چه احتمال بیماری روانی و چه ابتلا به رفتارهای ناهنجار و بزهکارانه، خود، نشانه هایی است از لزوم هرچه زودتر خارج شدن شما از فضایی که دائم شما را به آن سوق می دهد، به هر حال احتمال بروز با این کار به شدت کاهش می‌یابد به خصوص برای فرزندان و مواردی بسیار از این قبیل که نظرخواهی از متخصص روانشناس بسیار ضروری است تا هرچه بیشتر از احتمال بروز آسیب های جبران ناپذیر بعدی کاسته شود. در نهایت این شجاعت و جسارت شما در تصمیم گیری است که هیچ روان شناس یا روان پزشکی قادر به تشخیص دقیق قوت یا ضعف آن نیست و این شما هستید که با تمام این توصیف و توضیح، تصمیم گیرنده نهایی هستید. هیچ مشاوری قادر به درک کامل رنج های شما نیست؛ پس به قدر درک او از شرایط از وی همفکری بخواهید، آنچه که من و همکارانم به شما می گوییم فقط بخشی از راه‌حل است نه همه آن، بخش دیگر راه حل پیش شماست و به نگرش و قدرت شما در نحوه زندگی کردن بستگی دارد. زندگی بسان یک انسان یا نبات، تصمیم با شماست؛ ولی بستگی دارد با چه توانی به مقابله با تبعات تصمیم تان بروید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/552363/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قیمت رحم اجاره‌ای؛ 400 میلیون تا 900 میلیون تومان/ دهه هفتادی‌ها روی بورس هستند

این افراد از مصرف ویتامین D غافل نشوند

تشخیص سرطان ریه به کمک ربات/ ویدئو

لکه های سفید روی ناخن ها چه معنایی دارند؟

موزیک زیبای فیلم «بابل» اثر گوستاو سانتائولایا

رئیس سازمان استاندارد: اگر خودروسازان استانداردها را رعایت نکنند جلوی شماره‌گذاری تولیداتشان را می‌گیریم

حذف تدریجی سمند و پژو 206

رونمایی از یک خودروی چینی با قیمتی نزدیک به 2میلیارد تومان/ چینی نجومی کیلویی چند؟

افشاگری رضایی از مافیا‌های خودرو متصل به دولت

سازمان حمایت جلوی فروش خودروی تیگو 8 پرو را گرفت

واردات محدود خودرو بدون انتقال ارز

موافقت کمیسیون تلفیق بودجه با واردات 50هزار خودرو در سال آینده

جزئیات مصوبه واردات 50 هزار خودرو در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس

وزیر صمت: سال آینده قرعه کشی خودرو نخواهیم داشت

ردصلاحیت یک نماینده به سبب انتقاد از خودروساز‌ها/ مافیا همه را در خودش غرق کرده

پلیس راهور: کارت خودرو تغییر می‌کند / حذف چیپ به علت وارداتی بودن

دولت با قصد اخذ مالیات، خودرو را گران کرد/ خودرو‌های زیر یک میلیارد تومان، گران‌تر می‌شود

مالیات خودروهای لوکس؛ کی داده کی گرفته؟

واردات خودرو مشروط به نظر مجمع تشخیص مصلحت شد

وعده جدید وزیر صنعت درباره قیمت خودرو/ سایپا و ایران‌خودرو واگذار می‌شود

جو ناپایدار در بازار خودرو

نماینده مجلس: : آیا شأن خانواده شریف ایرانی استفاده از ارابه مرگ 180 میلیون تومانی است؟

قیمت تمام‌شده پراید 50 میلیون است نه 150میلیون

نماینده مجلس: واردات خودرو باید آزاد شود

تردد خودرو‌های لوکس از ماه آینده، مشروط به پرداخت مالیات است❗️

وزیر صمت: مسئولیت کیفیت خودرو را می‌پذیریم

خودروهای وطنی گران‌تر از خارجی

پلیس: برگ سبز، سند رسمی خودور محسوب می‌شود

کدام «خودروهای خارجی» و با چه قیمت هایی به ایران می رسند؟

نماینده مجلس: دولت ادعا می‌کند 6 درصد از سهام خودروسازان را در اختیار دارد، اما این عدد خیلی بیشتر است

گلایه خودروسازان از آزادسازی واردات خودرو!

احیای برجام قیمت کدام خودروها را نصف می‌کند؟

اگر قصد خرید خودرو دارید، این جدول را ببینید/ کاهش 2 تا 30 میلیون تومانی برخی خودروها

عوارض جدید منع واردات خودرو

جریمه خودروسازان از جیب مردم

مالیات خودرو؛ بستری دیگر برای بروز فساد

کاریکاتور/ ماجرای مالیات جدید در فروش خودروسازان

درآمد 98 هزار میلیاردی دولت از لغو ممنوعیت واردات

مسیر مالیات سبز خودرو

چرا واردات 50‌هزار خودرو در سال آینده لغو شد؟

بازار خودروهای تصادفی داغ شد! / آیا خرید خودروهای تصادفی عاقلانه است؟

توقف واردات به پایان خط رسید؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: وضعیت خرید خودرو به بلیت‌های بخت آزمایی تبدیل شده است

کاهش 40 درصدی تولیدات گروه سایپا در دوره مدیرعامل جدید

اجنه هم در ایران‌خودرو حقوق می‌گیرند!

وعده خروج خودرو از تورم 1401

مدیرعامل سابق ایران‌خودرو به دادسرا احضار شد

چرخش مخالفان واردات خودرو

طرح بورسی برای قیمت خودرو

نرخ مالیات خودروهای لوکس مشخص شد