آریا بانو

آخرين مطالب

روش های استفاده از گلاب برای شادابی پوست اجتماعي

روش های استفاده از گلاب برای شادابی پوست
  بزرگنمايي:

آریا بانو - دونفره / گلاب یکی از قدیمی ترین و یکی از بخش های جدایی ناپذیر از رژیم زیبایی زنان است. گلاب رنگ پوست بدن رو بهبود میده و به اون درخششی طبیعی و سالم میده. علاوه بر این ها گلاب دارای خواص ضد...
گلاب یکی از قدیمی ترین و یکی از بخش های جدایی ناپذیر از رژیم زیبایی زنان است. گلاب رنگ پوست بدن رو بهبود میده و به اون درخششی طبیعی و سالم میده. علاوه بر این ها گلاب دارای خواص ضد التهابیه، سرشار از آنتی‌اکسیدانه، پوست شما رو تسکین میده و اون رو مرطوب نگه می داره. علاوه بر این، بسیار ایمنه و برای تمام پوست ها بدون هیچ مشکلی قابل استفاده است. برخی از فواید این معجون جادویی برای پوست عبارتند از: بهبود دادن رنگ پوست، جلوگیری از آکنه، مرطوب کردن پوست، متعادل کردن pH پوست، کاهش پف های صورت، تسکین مشکلات و حساسیت های پوستی ، از بین بردن سوختگی های ناشی از خورشید، ضد چروک، ضد پیری، تمیز کردن و تازه کردن پوست. حال که فواید گلاب برای مراقبت از پوست رو می دونین، روش های موجود برای استفاه از اون رو به شما ارائه می دهیم تا بتونین از اونها استفاده کنین.
استفاده از گلاب به عنوان مرطوب کننده
سه قاشق غذاخوری گلاب خالص، یه قاشق غذاخوری گلیسیرین و یه قاشق غذاخوری روغن نارگیل سرد رو درون یه بطری کوچک بریزین. و سپس بطری رو خوب تکون بدین. مقدار کمی از این مخلوط رو روی پوست خودتون بمالین. این مخلوط به عنوان یه مرطوب کننده طبیعی عمل میکنه. این ترکیب برای پوست های خشک تا معمولی به طور موثر عمل میکنه.
از گلاب میشه به عنوان مرطوب کننده استفاده کرد
تهیه ماسک خیار و گلاب
یه خیار تازه و متوسط رو پوست بکنین و اون رو همراه با دو قاشق غذاخوری عسل خام مخلوط و رنده کنین تا یه خمیر نرم بسازین. یه قاشق غذاخوری گلاب رو به این خمیر اضافه کنین و به خوبی با هم مخلوط کنین. این ماسک رو روی صورت خودتون بمالین و بذارین 15 دقیقه بمونه. سپس صورتتون رو با آب سرد بشورین. این ماسک صورت رو یک یا دو بار در هفته استفاده کنین تا پوست صورت شما روشن می کند 

آریا بانو

به عنوان یک تمیز کننده
چند قطره گلیسیرین رو به یه قاشق غذاخوری گلاب اضافه کنین. این دو رو خوب باهم ترکیب کنین و صورت شسته شده خودتون رو با این محلول تمیز و پاک کنین. گلاب کثیفی ها رو از بین می بره. اگر عجله داشته باشین، می تونین گلاب خالص رو روی صورت خودتون اسپری کنین. بذارین 10 دقیقه بمونه و سپس اون رو پاک کنین.
از بین بردن آفتاب سوختگی
دو قاشق غذاخوری آرد نخود رو با گلاب و چند قطره آب لیمو مخلوط کنین و یه خمیر نرم بسازین. سپس این خمیر رو روی پوستتون اعمال کنین و بذارین که 15 دقیقه بمونه تا اثر آفتاب سوختگی رو از بین ببره.
گلاب به عنوان پاک کننده آرایش
چند قطره گلاب و روغن نارگیل رو با هم مخلوط کنین تا بهترین پاک کننده آرایش صورتتون رو بسازین. کافیه این ترکیب رو روی یه پد پنبه ای قرار بدین و به وسیله اون به آرومی صورت خودتون رو پاک کنین. این ترکیب علاوه بر پاک کردن آرایش، به شدت پوست شما رو هم تغذیه میکنه.
میشه از گلاب به عنوان پاک کننده آرایش استفاده کرد
برای درمان خارش و سرخی پوست
حدود 10 عدد ریحون رو له کنین و حدود 200 میلی لیتر گلاب رو به خمیر حاصل اضافه کنین. این ترکیب رو در یه بطری اسپری بریزین و سپس اون رو در نواحی آسیب دیده اسپری کنین. هم ریحون و هم گلاب خواص خنک کنندگی دارن و در تسکین خارش پوست موثر هستن.
روشن کننده پوست
سه قاشق غذاخوری گلاب رو با چهار قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنین. این ترکیب رو مثل یه ماسک مورد استفاده قرار بدین و بذارین که به مدت 15 دقیقه روی صورتتون باقی بمونه و سپس صورتتون رو با آب سرد بشورین. از این ترکیب حداقل یک یا دو بار در هفته برای گرفتن نتیجه استفاده کنین.
درمان خانگی ضد چروک
نیمی از یه آووکادو رسیده رو همراه با نصف یه موز رسیده با هم خرد کنین تا له بشن و سپس یه قاشق چای خوری گلاب رو به اونها اضافه کنین تا یه خمیر به دست بیارین. سپس این ماسک رو به طور یکسان روی صورتتون اعمال کنین. 15 دقیقه صبر کنین و سپس صورتتون رو با آب گرم بشورین.
کاهش پف و ورم پوست
گلاب به اندازه کافی ملایم هست و شما می تونین اون رو در نواحی حساس زیر چشم مورد استفاده قرار بدین. اگه شما چشم های پف کرده داشته باشین، فقط کافیه یه دستمال پنبه ای رو در گلاب سرد فرو کنین و به مدت 15 دقیقه زیر چشم هاتون قرار بدین. گلاب جدای از کاهش پف ها، میتونه خستگی چشم ها رو هم تسکین بده.
استفاده از گلاب برای از بین بردن پف چشم ها
فراهم کردن رطوبت پوست
ضروریه که پوست به صورت داخلی و خارجی رطوبت خودش رو حفظ کنه و مرطوب باقی بمونه. علاوه بر نوشیدن مقدار زیادی آب، یه اسپری مرطوب کننده مثل گلاب میتونه پوست شما رو در آب و هوای داغ و خشک، مرطوب نگه داره.
پوست بدون عیب و نقص
15 میلی لیتر گلاب رو با 30 میلی لیتر آب لیمو مخلوط کنین. یه پنبه رو در این محلول خیس کنین تا به طور کامل مرطوب بشه و بر روی صورت شما قرار بگیره. پوست خودتون رو به مدت 15 دقیقه به وسیله این محلول خیس کنین. سپس صورتتون رو با آب بشورین و خشک کنین.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/550379/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راهکارهای افزایش تمرکز و حضور ذهن

کلاستروفوبیا یا بیماری تنگناهراسی چیست؟علایم و درمان آن

هدف گذاری هم قوانین خاص خودش را دارد

اسکیزوفرنی، شناخت انواع و علائم اسکیزوفرنی و روش های درمان

به کدام یک مراجعه کنیم؟ روانشناس، روانپزشک یا مشاور؟

چطور با کودک درباره فقدان پدر حرف بزنیم؟

چگونه خودتان را بدبخت کنید!

5 روش طبیعی برای درمان اضطراب

چطور در جمع مثل آب خوردن حرف بزنیم؟

علایق و روحیات جنسی - شخصیتی مرد متولد خرداد ماه

افسردگی دوران بلوغ :علائم و درمان آن

7 غذایی که شما را دچار اضطراب می کند

همکارتان اگر این نشانه ها را دارد، از شما متنفر است!!!

10 اقدام برای خلاق‌بودن

پدیده ای پیچیده به نام «سادومازوخیسم»

این گونه همه چیز را به خاطر بسپارید

اهمیت دادن به ظاهر تا کجا نشانه بیماری نیست؟

افسردگی، سقوط به دنیای زیرین و پذیرش مرگ است

با ترس‌های‌تان مواجه شوید؛ راه دیگری در زندگی ندارید!

در چه شرایطی باید به روانشناس مراجعه کنیم؟

استرس و نگرانی؛ بیچاره اعضای بدن تان!

آیا فحش های رکیک باعث تعادل مغزی می شوند؟

اگر انگیزه ای ندارید، بخوانید

ریشه همه اختلاف‌نظرها

این نشانه های می گوید شما افسردگی پنهان دارید!!

خلق و خوی فرزندم تغییر کرده است!

چگونه از شر فکر کردن به او خلاص شوم؟

هنر تعریف کردن و تعریف شنیدن

شکست های عشقی را چطور درمان کنید؟

چرا دروغ نگوییم؟

چرا موفق‌ ترین افراد بیشتر مورد تنفر قرار می‌گیرند؟

آیا می‌توانیم شخصیتمان را تغییر دهیم؟

چگونه با ترس مقابله کنیم؟

با حواس پرتی ام چه کنم!؟

از استرس سبقت بگیرید

تحصیلات، درک و فهم و استعداد را سرکوب می‌کند؟

چطور با نوجوانمان که سیگاری شده، رفتار کنیم؟

کی به سن بلوغ می رسم؟

حالت تدافعی نقش قاتل یک رابطه را ایفا می‌کند! چطور از آن بیرون بیاییم؟

چرا باید به دلمان اعتماد کنیم؟

قانون جاذبه

بالاخره ثابت شد کچل‎ها باهوش‎ترند!

5 روش برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران در همان هفته اول کار جدید

روش های غلبه بر ترس

چگونه یک کارمند موفق باشیم؟

راهکارهایی برای همنشینی کمتر با تلگرام

فن بیان‌تان را اینطوری تقویت کنید

مشخص کن چه می‌خواهی، و مهم‌تر از آن چه نمی‌خواهی

روز اول مدرسه

چطور در محل کار دچار خواب آلودگی نشویم؟