آریا بانو

آخرين مطالب

چرا باید از خدمات پزشکی و پرستاری در منزل استفاده کنیم؟ پزشکي

چرا باید از خدمات پزشکی و پرستاری در منزل استفاده کنیم؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - همیار سلامت یک شرکت خدمات پرستاری و پزشکی در منزل می باشد که در شهر کرج به ارائه خدمات میپردازد. این مرکز علاوه بر ویزیت پزشک در منزل کرج، خدمات پرستار در منزل مانند پرستار سالمند در منزل، گرفتن نوار قلب در منزل، تزریقات در منزل و سرم‌تراپی در منزل و امکان اجاره تجهیزات پزشکی مانند اجاره اکسیژن ساز را نیز با مناسب‌ترین قیمت برای رفاه حال شهروندان ساکن کرج فراهم کرده است. در این مطلب قصد داریم علاوه بر ارائه توضیحاتی در مورد دلایل و مزایای ویزیت پزشک در منزل، به جزئیات بیشتر خدمات پزشکان عمومی و متخصص مرکز همیار سلامت اشاره کنیم. پس با ما همراه باشید.
هر آنچه که باید درباره انواع خدمات پزشکی و پرستاری در منزل بدانید
باید اعتراف کرد که با افزایش جمعیت و کاهش ظرفیت مراکز درمانی، تا حدودی توجه پزشکان و پرستاران به بیماران کمتر شده است. بیمارانی که باید در صف‌های طولانی منتظر ویزیت پزشک بمانند یا هنگام بستری در بیمارستان انتظار خدمات به‌‌‌موقع را از پرستاران نداشته باشند. شاید به‌همین‌دلیل است که اخیرا جامعه پزشکی به فکر فراهم کردن شرایطی برای ویزیت پزشک و پرستار در منزل افتاده تا هر بیمار بتواند در محیط اختصاصی خود با آرامش خاطر مشکلات بالینی خود را رفع کند. همیار سلامت تحت نظر سازمان نظام پزشکی، امکان ارائه خدمات پزشکی و پرستاری مختلف را در منزل فراهم می‌کند.
دلایل و مزایای دریافت خدمات پزشکی و پرستاری در منزل
اساساً خدمات پزشکی و پرستاری در منزل، شامل طیف گسترده‌ای از مراقبت‌های بهداشتی و سلامتی هستند که طبق تجربه، سالمندان، کودکان، معلولین، خانم‌های باردار، بیمارانی که دوران نقاهت بعد از جراحی را می‌گذرانند و افراد در حالت کما و حیات نباتی که امکان جابه‌جایی برای آن‌ها میسر نیست؛ بیشترین بهره را از آن می‌برند. به عنوان نمونه تصور کنید که برای معاینه و درمان کودک تب‌دار خود اواخر شب به خدمات پزشکی نیاز دارید. مراجعه به بخش اورژانس بیمارستان و گرفتن ویزیت گران‌قیمت آن پس از حداقل سه ساعت معطلی، واقعا چیزی جز فشار مضاعف در آن شرایط نیست. درصورتی‌که با درخواست ویزیت پزشک در منزل می‌توانید بدون نیاز به مراجعه به بیمارستان که معمولا با خطر انتقال آلودگی‌های بیمارستانی همراه است؛ با آرامش خاطر در محیط سالم منزل کودک خود را درمان کنید. از دیگر مزایای ویزیت پزشک در منزل و خدمات پرستاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
° با حضور کادر درمان در منزل، دیگر خبری از انتظار کشیدن‌های طولانی در مطب‌ها و مراکز درمانی نخواهد بود.
° امروزه با ظهور تجهیزات پزشکی پرتابل یا قابل حمل، پزشکان می‌توانند تقریبا هر اقدامی که برای معاینه در مطب لازم است در محیط منزل انجام دهند. بدین شکل از رفت‌وآمد غیر ضروری بیمار و افراد آسیب‌دیده جلوگیری می‌شود.
° با ویزیت در منزل می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، چراکه دیگر نیاز نیست هزینه‌ای برای رفت‌وآمد به مراکز درمانی و بستری بپردازید.
· اکثر افراد آسیب‌دیده ناشی از جراحی یا شکستگی و یا به‌علت معلولیت، ترجیح می‌دهند خدمات توان‌بخشی، کاردرمانی و فیزیوتراپی را در منزل ادامه دهند، چرا که از نظر روحی شرایط بهتری دارند.
° مطالعات روانشناسی نشان داده‌اند که سرعت روند بهبودی بیماران در منزل بیشتر از بیمارستان است، زیرا از نظر عاطفی بیمار در کنار خانوداه خود شرایط بهتری دارد. به‌همین‌دلیل اکثرا پزشکان در اولین فرصت دستور ترخیص بیماران از بیمارستان را می‌دهند تا در نبود آلودگی‌های بیمارستانی شرایط بهتری برای آن‌ها در منزل فراهم شود.
در ادامه قصد داریم شما را با جزئیات انواع خدمات پزشکی و پرستاری در منزل کرج مرکز همیار سلامت آشنا کنیم.
انواع خدمات تخصصی پزشکان مرکز همیار سلامت در منزل

آریا بانو

اصولا یک پزشک عمومی یا متخصص می‌تواند با ویزیت بیمار در منزل، خدماتی مانند بررسی وضعیت سلامتی، تشخیص بیماری، پیشنهاد یک برنامه درمانی و تجویز داروهای لازم را ارائه دهد. در واقع با مراجعات مکرر پزشک در منزل، امکان معاینات منظم و شناسایی میزان اثربخشی داروهای تجویز شده و تشخیص زودهنگام عوارض جانبی آن‌ها نیز فراهم می‌شود. ‌بخصوص در مورد بیماری‌های مزمنی مثل دیابت، بیماری‌های قلبی، کلسترول و فشار خون بالا، آلزایمر، پارکینسون، آرتروز و غیره که نیاز به ویزیت‌های مکرر دارند.
درصورتی‌که بیمار نیاز به انجام آزمایشات مختلف (مانند خون و ادرار) و تصویربرداری داشته باشد، دستور آن را به بخش پاراکلینیکی مرکز می‌دهند تا شرایط انجام آن‌ها در منزل بیمار فراهم شود. پس از تشخیص صحیح، داروهای لازم تجویز شده و درصورتی‌که برای بررسی دقیق‌تر نیاز به ویزیت پزشک متخصص باشد حتما امکان آن فراهم خواهد شد.
انواع خدمات مراقبتی و تخصصی پرستاران مرکز همیار سلامت در منزل

آریا بانو

برای بسیاری از سالمندان، دریافت خدمات پرستاری در منزل یک راه حل مطمئن و مقرون‌به‌صرفه است که اجازه می‌دهد حتی در نبود اعضای خانواده روند مراقبتی و درمانی خود را به صورت مستقل طی کنند. از انجام کارهای شخصی مانند بلند شدن از رختخواب، راه رفتن، پوشیدن لباس، تهیه و تامین غذا و استحمام گرفته تا رعایت رژیم غذایی مناسب، مصرف دقیق و صحیح داروها، کنترل واکنش‌های خطرناک تداخل دارویی، نظارت 24 ساعته بر وضعیت بالینی و انجام کارهای تخصصی مراقبت پزشکی مانند تزریقات، پانسمان، سرم تراپی، سوندگذاری (تغذیه ای و ادراری) و تعویض سونداژ، گرفتن نوار قلب، کنترل درد و غیره که واقعا باید توسط یک پرستار آموزش دیده انجام شوند.
پرستاران متخصص مراقبت‌های ویژه ICU و CCU این مرکز علاوه بر موارد ذکر شده، امکان ارائه خدمات پرستاری در منزل برای بیماران مبتلا به سکته قلبی و مغزی و یا مشکلات تنفسی (مانند شرایطی که بیماران مبتلا به کووید-19 دارند) که به تازگی از بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان مرخص شده‌اند را نیز دارند. این نوید را به شما می‌دهیم که مرکز همیار سلامت اخیرا خدمات پانسمان نوین برای زخم‌های دیابتی و زخم‌های بستر را فراهم کرده که خوشبختانه به لطف این خلاقیت، عوارض بیماران به حداقل رسیده است.
امکان اجاره تجهیزات پزشکی از مرکز همیار سلامت
اخیراً اجاره تجهیزات پزشکی با توجه افزایش قیمت دلار، صرفه اقتصادی بیشتری برای خانواده‌ها نسبت به خرید دارد. مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل همیار سلامت با در نظر گرفتن این مساله و سرمایه‌گذاری بودجه‎ای کلان برای آن، اقدام به خرید عمده تجهیزات پزشکی کرده است. بدین‌شکل شما می‌توانید برای اجاره تجهیزاتی مانند دستگاه اکسیژن ساز، کپسول اکسیژن، دستگاه ونتیلاتور، تشک مواج و تجهیزات مانیتورینگ برای بیمار خود در منزل، به این مرکز مراجعه کنید.
سخن آخر
جهت بهره‌مندی از تمامی خدمات مرکز همیار سلامت می‌توانید با شماره‌های داخلی مرکز (02632534658 – 02632402801) یا تلفن همراه مشاورین آن یعنی 09195113570 و 09224755421 برای مشاوره رایگان تماس بگیرید. جهت مراجعه حضوری نیز می‌توانید به آدرس کرج، چهار راه مصباح، روبه‌روی بانک ملی مجتمع تجاری کمال بلوک B طبقه 4 واحد 44 مراجعه کنید. با توجه به شرایط کنونی پاندمی ویروس کرونا که مطمئنا دریافت خدمات تخصصی پزشکی و پرستاری در منزل بهتر از مراجعات مکرر به مطب‌ها و مراکز درمانی، خدمات مرکز همیار سلامت برای ساکنان کرج بهترین گزینه ممکن است. این فرصت عالی را از دست ندهید!

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/548424/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

به کدام یک مراجعه کنیم؟ روانشناس، روانپزشک یا مشاور؟

چطور با کودک درباره فقدان پدر حرف بزنیم؟

چگونه خودتان را بدبخت کنید!

5 روش طبیعی برای درمان اضطراب

چطور در جمع مثل آب خوردن حرف بزنیم؟

علایق و روحیات جنسی - شخصیتی مرد متولد خرداد ماه

افسردگی دوران بلوغ :علائم و درمان آن

7 غذایی که شما را دچار اضطراب می کند

همکارتان اگر این نشانه ها را دارد، از شما متنفر است!!!

10 اقدام برای خلاق‌بودن

پدیده ای پیچیده به نام «سادومازوخیسم»

این گونه همه چیز را به خاطر بسپارید

اهمیت دادن به ظاهر تا کجا نشانه بیماری نیست؟

افسردگی، سقوط به دنیای زیرین و پذیرش مرگ است

با ترس‌های‌تان مواجه شوید؛ راه دیگری در زندگی ندارید!

در چه شرایطی باید به روانشناس مراجعه کنیم؟

استرس و نگرانی؛ بیچاره اعضای بدن تان!

آیا فحش های رکیک باعث تعادل مغزی می شوند؟

اگر انگیزه ای ندارید، بخوانید

ریشه همه اختلاف‌نظرها

این نشانه های می گوید شما افسردگی پنهان دارید!!

خلق و خوی فرزندم تغییر کرده است!

چگونه از شر فکر کردن به او خلاص شوم؟

هنر تعریف کردن و تعریف شنیدن

شکست های عشقی را چطور درمان کنید؟

چرا دروغ نگوییم؟

چرا موفق‌ ترین افراد بیشتر مورد تنفر قرار می‌گیرند؟

آیا می‌توانیم شخصیتمان را تغییر دهیم؟

چگونه با ترس مقابله کنیم؟

با حواس پرتی ام چه کنم!؟

از استرس سبقت بگیرید

تحصیلات، درک و فهم و استعداد را سرکوب می‌کند؟

چطور با نوجوانمان که سیگاری شده، رفتار کنیم؟

کی به سن بلوغ می رسم؟

حالت تدافعی نقش قاتل یک رابطه را ایفا می‌کند! چطور از آن بیرون بیاییم؟

چرا باید به دلمان اعتماد کنیم؟

قانون جاذبه

بالاخره ثابت شد کچل‎ها باهوش‎ترند!

5 روش برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران در همان هفته اول کار جدید

روش های غلبه بر ترس

چگونه یک کارمند موفق باشیم؟

راهکارهایی برای همنشینی کمتر با تلگرام

فن بیان‌تان را اینطوری تقویت کنید

مشخص کن چه می‌خواهی، و مهم‌تر از آن چه نمی‌خواهی

روز اول مدرسه

چطور در محل کار دچار خواب آلودگی نشویم؟

استرس روز اول مدرسه را چگونه کنترل کنیم؟

افتخارات زودگذر!

قبل از صدمه خوردن، «نه» بگویید

سر و صدا را تحمل کنید تا روانی نشوید