آریا بانو

آخرين مطالب

طرز تهیه حلوای دهین خانه داري

طرز تهیه حلوای دهین
  بزرگنمايي:

آریا بانو - حلوا یکی از دسر های قدیمی و سنتی است. یکی از انواع حلواها، حلوای دهین است که مربوط به شهر نجف است. این حلوای قدیمی در یکی از سوغاتی های شهر نجف عراق به شمار می آمده است. این حلوا بسیار مقوی و چرب است و برای ماه رمضان و سفره افطار طبخ می شود. در این حلوا از شیر و پودر نارگیل استفاده شده که آن را مقوی می کند. مواد لازم حلوای 3 آرد آرد 2 پیمانه پودر نارگیل 1 پیمانه شیر خرما یا انگور ½ پیمانه کره 100 گرم روغن 1 پیمانه شکر 2 پیمانه شیر پر چرب 1 پیمانه پودر هل 1 قاشق چایخوری زعفران دم کرده 4 قاشق غذاخوری گلاب 4 قاشق غذاخوری گردو و خلال بادام به مقدار دلخواه دستور پخت حلوای دهین مرحله اول برای تهیه حلوای دهین ابتدا کره را روی بخار کتری، آب می کنیم. سپس ظرف مورد نظر را با کره چرب می کنیم. نصف میزان پودر نارگیل را روی سطح می پاشیم. در صورت دلخواه می توان با فاصله مغز گردو را روی پودر نارگیل قرار داد. مرحله دوم در این مرحله یک قابلمه بر می داریم. سپس شیر و شکر و روغن را با هم مخلوط کرده و روی حرارت قرار می دهیم. تا شکر حل شود. سپس گلاب و زعفران و شیره صاف شده انگور یا خرما را اضافه می کنیم و هم می زنیم. تا شروع به جوشیدن کند. مرحله سوم در این مرحله ترکیب آرد و پودر هل را از قبل الک می کنیم. سپس به مایه شیر اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا آرد کاملا باز شود. مواد را آنقدر روی حرارت مخلوط می کنیم که غلظت آن از فرنی آرد گندم کمی غلیظ تر شود. مرحله چهارم مواد را انقدر هم می زنیم که آرد باز شود و تفت بخورد. سپس بقیه کره را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. سپس مواد را داخل ظرفی که چرب کرده بودیم و پودر نارگیل پاشیده بودیم، می ریزیم. روی سطح را صاف می کنیم. مرحله پنجم در این مرحله روی سطح را خلال بادام ریز می ریزیم. سپس مابقی پودر نارگیل را روی حلوا می پاشیم. سپس ظرف حلوا را درون فر قرار می دهیم و با دمای 150 درجه سانتی گراد به مدت 25 دقیقه می گذاریم تا به طور کامل بپزد. مرحله ششم در این مرحله به مدت 3 تا 5 دقیقه نیز گریل فر را روشن می کنیم تا روی آن طلایی شود. در ادامه مواد را از فر خارج کرده و می گذاریم تا از حرارت بیفتد و به خوبی سرد شود. سپس با یک کارد تیز به شکل دلخواه برش می زنیم. مرحله هفتم می توان به جای کره از روغن حیوانی استفاده کرد. این حلوای خوشمزه حتما باید با شیر پر چرب تهیه شود. همچنین این حلوا بسیار چرب است و اگر کسی دوست داشت چرب تر باشد می توان میزان روغن را تا یک و نیم پیمانه اضافه کرد. مطالب پیشنهادی

حلوا یکی از دسر های قدیمی و سنتی است. یکی از انواع حلواها، حلوای دهین است که مربوط به شهر نجف است. این حلوای قدیمی در یکی از سوغاتی های شهر نجف عراق به شمار می آمده است. این حلوا بسیار مقوی و چرب است و برای ماه رمضان و سفره افطار طبخ می شود. در این حلوا از شیر و پودر نارگیل استفاده شده که آن را مقوی می کند.

مواد لازم حلوای 3 آرد
آرد2 پیمانه
پودر نارگیل1 پیمانه
شیر خرما یا انگور½ پیمانه
کره100 گرم
روغن1 پیمانه
شکر2 پیمانه
شیر پر چرب1 پیمانه
پودر هل1 قاشق چایخوری
زعفران دم کرده4 قاشق غذاخوری
گلاب4 قاشق غذاخوری
گردو و خلال بادامبه مقدار دلخواه
دستور پخت حلوای دهین
مرحله اول
برای تهیه حلوای دهین ابتدا کره را روی بخار کتری، آب می کنیم. سپس ظرف مورد نظر را با کره چرب می کنیم. نصف میزان پودر نارگیل را روی سطح می پاشیم. در صورت دلخواه می توان با فاصله مغز گردو را روی پودر نارگیل قرار داد.
مرحله دوم
در این مرحله یک قابلمه بر می داریم. سپس شیر و شکر و روغن را با هم مخلوط کرده و روی حرارت قرار می دهیم. تا شکر حل شود. سپس گلاب و زعفران و شیره صاف شده انگور یا خرما را اضافه می کنیم و هم می زنیم. تا شروع به جوشیدن کند.
مرحله سوم
در این مرحله ترکیب آرد و پودر هل را از قبل الک می کنیم. سپس به مایه شیر اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا آرد کاملا باز شود. مواد را آنقدر روی حرارت مخلوط می کنیم که غلظت آن از فرنی آرد گندم کمی غلیظ تر شود.
مرحله چهارم
مواد را انقدر هم می زنیم که آرد باز شود و تفت بخورد. سپس بقیه کره را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. سپس مواد را داخل ظرفی که چرب کرده بودیم و پودر نارگیل پاشیده بودیم، می ریزیم. روی سطح را صاف می کنیم.
مرحله پنجم
در این مرحله روی سطح را خلال بادام ریز می ریزیم. سپس مابقی پودر نارگیل را روی حلوا می پاشیم. سپس ظرف حلوا را درون فر قرار می دهیم و با دمای 150 درجه سانتی گراد به مدت 25 دقیقه می گذاریم تا به طور کامل بپزد.
مرحله ششم
در این مرحله به مدت 3 تا 5 دقیقه نیز گریل فر را روشن می کنیم تا روی آن طلایی شود. در ادامه مواد را از فر خارج کرده و می گذاریم تا از حرارت بیفتد و به خوبی سرد شود. سپس با یک کارد تیز به شکل دلخواه برش می زنیم.
مرحله هفتم
می توان به جای کره از روغن حیوانی استفاده کرد. این حلوای خوشمزه حتما باید با شیر پر چرب تهیه شود. همچنین این حلوا بسیار چرب است و اگر کسی دوست داشت چرب تر باشد می توان میزان روغن را تا یک و نیم پیمانه اضافه کرد.
مطالب پیشنهادی

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/537144/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عطر کیک هل و گلاب تمام خانه را پر کرد!

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

چطور شوهر بی عاطفه ام را درمان کنم؟

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

اولین واریزی مالک جدید به بازیکنان پرسپولیس

سندروم ژاوی همه‌گیر شد؛ تمدید 3ساله کونسیسائو

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مرگ دردناک مرد تبریزی زیر چرخ های قطار مسافربری

آتش سوزی گسترده در هند؛ شش نفر کشته شدند

اقدام شیطانی مرد شیاد به زنان در نقش شرکت در مراسم ترحیم

شاخ به شاخ عجیب دو ماشین در آزادراه!

نتیجه حواس پرتی پشت فرمون؛ کنترلش و از دست داد!

کتک‌کاری یک مسافر با راننده اتوبوس در آمریکا

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

سالگرد زادروز یوهان کرویف؛ منتخب حرکات دوران بازی نابغه هلندی

ستاره چلسی فصل را از دست داد، آرژانتین نگران کوپا!‏

ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد

به حذف رئال از لیگ قهرمانان باور دارم

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم

غیرمنتظره؛ چه بلایی بر سر صلاح آمده!

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد

پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!

شوخی با سیدجواد هاشمی در فضای مجازی!

رونمایی از فصل جدید «آقای قاضی» با بازی بهزاد خلج

توضیحات جالب سیدجواد هاشمی درباره مد در ایران

آهنگ زیبای «شهر بارونی» از سیامک عباسی

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان؛ راه‌ ارتباطی 70 روستا همچنان مسدود است

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

قلعه جزیره مونت سن میشل در فرانسه

گناهان زبان؛ بداخلاقی

دره ای زیبا در ایسلند

نحوه تنظیم آینه ها در خودروی فورد کراون

الویه مهمانی ها رو اینطوری تزئین کنید