آریا بانو

آخرين مطالب

نگرانی از پایین آمدن دوام بیماران در مقابل کرونا ویروس اجتماعي

نگرانی از پایین آمدن دوام بیماران در مقابل کرونا ویروس
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایرنا / سخنگوی ستاد مدیریت کرونای خوزستان گفت: یک سوم فوتی‌های کرونایی این استان کمتر از 24 ساعت در بیمارستان دوام آوردند که این آمار بسیار نگران کننده است.
دکتر فرهاد ابول نژادیان بامداد پنجشنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: پس از بررسی فوتی های کرونایی استان از تاریخ 20 بهمن تا 12 اسفندماه، مشخص شد 70 درصد از یک سوم موارد فوتی استان، به محض ورود به اورژانس، اینتوبه شدند و یا فوت کرده بودند که این موضوع بیانگر مراجعه دیرهنگام بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها است.
وی با بیان اینکه 25 درصد موارد بیماری از تماس با افراد خانواده است افزود: در اوج اپیدمی کرونا چیزی به اسم سرماخوردگی نداریم و هر کس کوچکترین علائمی همچون تب، بدن درد، گلو درد و آبریزش بینی دارد یک نوع کرونا است مگر خلاف آن ثابت شود.
بیماران کرونایی از بستری در بیمارستان ها ترس دارند
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با اشاره به اینکه مراجعه دیرهنگام مردم باعث کاهش خدمات پزشکی به آنها می شود گفت: متاسفانه بسیاری از بیماران کرونایی از بستری در بیمارستان ها ترس دارند در حالی که اگر زودتر به مراکز درمانی مراجعه کنند می توان برای آنها کاری کرد. سرعت انتشار ویروس انگلیسی بسیار زیاد است بنابراین لازم است با کوچکترین علائم به مراکز درمانی مراجعه کرد.
وی شروع زودهنگام مصرف دارو را رمز موفقیت در درمان کرونا دانست و افزود: معمولا پنج تا هفت روز اول، دوره تکثیر ویروس است که اگر در این بازه زمانی بیمار داروی ضدویروسی مصرف کند، بلافاصله می توان بیماری را مهار کرد اما در کرونا نوع انگلیسی، یک بیمار ظرف 48 تا 72 ساعت علامت‌دار شده و می تواند این ویروس را منتشر کند که این موضوع باعث افزایش موارد فوت می شود.
ابول نژادیان ادامه داد: در بیمارستان های استان، به غیر از بیماران کرونایی، بیماران سکته ای، تصادفی، زایمان ها و سایر بیماران بستری هستند که باید به آنها خدمت رسانی کنیم لذا بخشی از بیمارستان ها را در اختیار بیماران کرونایی قرار دادیم. 
به لحاظ افزایش تخت های بیمارستانی، تحت فشار هستیم
وی عنوان کرد: اکنون بار مراجعه به مراکز درمانی خوزستان بسیار زیاد است بنابراین سعی کردیم ظرفیت سازی کرده و به تخت های بیمارستانی اضافه کنیم. در مرحله اول مراکز دانشگاهی را به طور کامل در اختیار بیماران کرونایی قرار دادیم همچنین مراکز غیر دانشگاهی را همراه کردیم و اکنون در حال ارائه خدمت به بیماران کرونایی هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: به لحاظ افزایش تخت های بیمارستانی، تحت فشار هستیم اگرچه به صورت شبانه روزی تلاش می‌کنیم تا تعداد تخت ها را بیشتر و تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی را فراهم کنیم.
اختصاص چهار دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان های خوزستان
وی ادامه داد: در هفته اخیر چهار دستگاه اکسیژن ساز بزرگ وارد استان شد که در بیمارستان های گلستان، امام (ره) ، رازی و سینا مستقر شدند. یک دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان رامهرمز تهیه و مشکل این بیمارستان برطرف شد، مشکل کپسول‌های اکسیژن مراکز درمانی دشت آزادگان نیز برطرف شد. همچنین قرار است چند دستگاه ونتیلاتور به استان اختصاص داده شود.
ابول نژادیان ادامه داد: با توجه به اینکه پرسنل بهداشت و درمان استان به شدت درگیر این بیماری هستند از وزیر بهداشت درخواست کردیم سهمیه واکسن بیشتری برای استان در نظر گرفته شود که خوشبختانه با این موضوع موافقت شد.
ابتلای 123 پرستار استان به کرونا
وی بیان کرد: در طی یک هفته اخیر حدود 123 نفر از پرستاران استان به این بیماری مبتلا شدند که پنج نفر آن ها در بیمارستان بستری هستند. قطعا اگر این سرمایه ها را از دست بدهیم در ارائه خدمات دچار مشکل می شویم. لیست پرسنل بهداشت و درمان خوزستان برای وزارت بهداشت ارسال شد و قرار است در مرحله سوم تعداد واکسن بیشتری برای خوزستان ارسال شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: افراد جوان دیالیزی و سرطانی که به دلیل بیماری، سیستم ایمنی آنها ضعیف شده است نیاز به واکسن دارند. با توجه به اینکه در حال حاضر خوزستان پر ریسک ترین نقطه کشور محسوب می شود نیاز فوری به واکسن در این منطقه احساس می شود.
آزمون های کشوری در استان برگزار می شود
وی ادامه داد: در مرحله اول و دوم پرسنل بخش های آی سی یو و اورژانس که در ارتباط با بیماران کرونایی هستند، واکسن دریافت کردند همچنین کار تزریق واکسن به جانبازان نخاعی از روز گذشته آغاز شد. امیدواریم توزیع مرحله سوم واکسن به حدی باشد که بتوان تعدادی از آنها را به افراد دارای بیماری خاص تزریق کنیم تا میزان موارد فوت در خوزستان کاهش یابد.
ابول نژادیان در خصوص برگزاری آزمون های کشوری در استان گفت: آزمون هایی که کشوری هستند مطابق با سایر نقاط کشور با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در استان برگزار می‌شوند و ماموران بهداشت ما بر این موارد نظارت کامل دارند. برخی از آزمون های کشوری بسیار مهم هستند و امکان به تعویق انداختن آنها وجود ندارد.
جمع آوری دست فروشان و جمعه بازار
وی در خصوص وضعیت بازارهای استان به ویژه شهرستان اهواز افزود: خوشبختانه جمعه گذشته همکاران ما در حوزه اجرائیات شهرداری در محل جمعه بازار اهواز مستقر شده و اجازه ندادند که این بازار تشکیل شود همچنین شهرداری از طریق آب پاشی در محل، از تجمع دست فروشان در بازارهای سطح شهر جلوگیری کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه در حال حاض سوش غالب بیماری در استان، سوش انگلیسی است گفت: چندی پیش حدود 56 درصد نمونه هایی که ارزیابی شدند از نوع انگلیسی بودند و همین موضوع سرعت انتشار بیماری و به تبع آن موارد فوت را در استان افزایش داده است.
انجام 15 هزار تست در یک شبانه روز
وی تردد مردم در سطح شهر را از عوامل مهمی دانست که مانع از روند کاهش بیماری می شود و افزود: بلافاصله بعد از شناسایی ویروس جهش یافته انگلیسی محدودیت هایی برای 11 شهر قرمز استان اعمال شد که در روزهای اول اجرای این محدودیت ها به طور کامل صورت نمی گرفت اما در 2 هفته اخیر اعمال محدودیت‌ها با شدت بیشتری در حال انجام است اگر چه هنوز سطح شهر شلوغ و مردم در حال تردد هستند.
ابول نژادیان گفت: در 24 ساعت گذشته حدود 15 هزار تست کرونا در استان انجام شد که در کشور یک رکورد است. یکی از راهبردهای اساسی در مدیریت کرونا افزایش بیماریابی و قرنطینه بیماران است که این کار به خوبی در استان در حال انجام است. بی شک افزایش بیماریابی باعث می شود از ورود بیماران به بیمارستان ها و مراکز درمانی جلوگیری شود.
یک هزار و 500 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند
وی با اشاره به اینکه کیت های تشخیص ویروس انگلیسی و چینی مشابه یکدیگر بوده و تنها متاسیون آنها متفاوت است افزود: امکانات تشخیص متاسیون انگلیسی و چینی از نظر تست های سریع و پی سی آر با یکدیگر تفاوتی ندارند و این موضوع کارمان را آسان تر می کند.
ابول نژادیان گفت: اکنون حدود یک هزار و 500 بیمار کرونایی در بیمارستان های خوزستان بستری هستند که حدود 366 بیمار در بخش های مراقبت های ویژه بستری و حدود 60 بیمار اینتوبه ای هستند.
وجود تعداد زیاد مشاغل گروه یک در هسته مرکزی شهر اهواز
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در استان گفت: یکی دیگر از راهبردهای ستاد کرونا استان برای کنترل این بیماری، اعمال شدید محدودیت ها است و انتظار داریم برای انجام این کار سازمان ها و ارگان های استان با ما همکاری کنند. 
وی ادامه داد: در حال حاضر محدودیت هایی برای شهرستان های قرمز لحاظ شده اما به دلیل اینکه تعداد زیادی از مشاغل گروه یک در هسته مرکزی شهر اهواز قرار دارند همچنان شاهد تردد مردم در سطح شهر هستیم که ممکن است در ستاد استانی کرونا که روز شنبه هفته آینده برگزار می شود تصمیمات متفاوتی اتخاذ شود.
پلمب یک هزار و 100 واحد صنفی در خوزستان
ابول نژادیان بیان کرد: بسیاری از سازمان های استان خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارایه می کنند به عنوان مثال سازمان تامین اجتماعی حدود 90 درصد از خدماتش را به صورت الکترونیک انجام می دهد اما با این وجود مردم عادت کرده اند که در محل حاضر شوند همچنین این وضعیت در بانک‌ها وجود دارد.
وی افزود: طبق مصوبه ستاد مدیریت کرونا استان در 2 هفته اخیر حدود 10 هزار بازدید مشترک انجام شد که حدود چهار هزار و 200 اخطار برای اصناف مختلف صادر و حدود یک هزار و 100 واحد صنفی در استان پلمب شدند. همچنین هفته گذشته تعداد هشت بانک و برخی از ادارات شهرستانی به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی پلمب شدند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/536394/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

از ایده‌های بزرگ‌تان نترسید

گفتن این جملات پس از 40 سالگی، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنیم؟

9 راهکار فوری برای افزایش انرژی روزانه

چگونه بر احساس افسردگی غلبه کنیم؟

هنگام استرس، تصمیم بگیریم یا نگیریم؟

مشخصاتی که باعث می‌شود یک نفر قربانی دستکاری روانی شود

آسیب های وابستگی به شبکه های اجتماعی

افسردگی، بیماری یا سرخوردگی؛ مشکلات جوانان چیست؟

قول‌هایی که زنان باهوش به خود می‌دهند

علائم هشداردهنده بی اشتهایی عصبی

آسیب افسردگی برای مغز چگونه است؟

چرا گاهی لازم است تنها باشیم؟

راهکارهایی برای تقویت تمرکز

لرزش دست را با این دمنوش‌ها درمان کنید

چگونه شخص معتبری به نظر برسیم؟

«مه مغزی» و حس مبهم آن چیست؟

جایگزینی داروی گیاهی در درمان افسردگی؛ مردود یا قبول؟

یک ترفند ویژه برای کنترل خشم

افسردگی‌های زنانه را بیش‌تر بشناسیم

کسب و کارم شکست خورد، حالا چه کار کنم؟

دیگران را اینگونه قانع کنید

چرا نمی‌توانیم از صفحه موبایل چشم برداریم؟

کار امروز را به فردا میفکن. یا بیفکن؟!

با این کارها، بدون حرف زدن محبوب شوید

تاثیر باورنکردنی اسم افراد بر سرنوشت و وضعیت روحی آنها

برای داشتن هدف مناسب، این 4 نکته رو رعایت کنید

7 خصوصیت زنان موفق

چگونه از دست افراد مسموم در زندگی خلاص شویم؟

چگونه استرس شدید را کنترل کنیم؟

چرا همیشه در حالت بی حوصلگی و بد اخلاق هستید؟+8 دلیل پزشکی

اوتیسم در چه افرادی خطرناک می‌شود؟

خط قرمزهای روابط دختران و پسران در دوران دانشجویی

راه‌هایی برای افزایش تمرکز در کار کردن از خانه

چطور در شرایط بحران مانند زلزله استرس خود را کاهش دهیم؟

روان شناسی خشم و خشونت

چطور جذاب به نظر بیاییم؟

چگونه با بحران‌‌های مالی در خانواده کنار بیایید؟

4 راه برای تمرکز روی خواسته‌های واقعی‌مان

پیامدهای روانیِ بلوغ زودرس در دختران

افسردگی را با این ترکیب ساده گیاهی درمان کنید

بازی طولانی کامپیوتری نشانه بیماری روانی جدی!

غذاهای ضد استرس که باید به رژیم غذایی تان اضافه کنید

نشانه‌های هوش هیجانی بالا چیست؟

راه‌های متفاوت برای تقویت حافظه

بلوغ زودهنگام دختران با خطر مشکلات روانی مرتبط است

چگونه با یک روز بد کاری کنار بیاییم؟

درمان افسردگی در کودکی زمینه ساز سلامت روان در بزرگسالی

مراقب این اشتباهات در اوایل کار جدیدتان باشید

دلیل ایجاد افسردگی زمستانی را بشناسید