آریا بانو

آخرين مطالب

19 تکنیک طلایی برای فراموش کردن شکست عشقی گوناگون

19 تکنیک طلایی برای فراموش کردن شکست عشقی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - یوکن / شاید شما هم طعم شکست عشقی را چشیده باشید. وقتی که شیفته‌ی کسی هستید و به هر دلیلی رابطه‌تان باید به پایان برسد. در هر صورت باید واقعیت را بپذیرید و با آن کنار بیایید.
وقتی به این نتیجه می‌رسید آینده‌ی درخشانی در انتظارتان نیست، باید به رابطه‌ی عاطفی‌تان پایان دهید. زیرا حفظ خاطرات و احساسات، نداشتن اعتماد به نفس کافی، غم و غصه باعث می‌شود حال خوبی نداشته باشید و نتوانید رابطه‌ای را با فرد دیگری که تفاهم و سازگاری بیشتری با شما دارد، آغاز کنید. اما قبل از اینکه خودتان را به خاطر فراموش نکردن رابطه‌ی عاشقانه‌ای که چند ماه یا حتی چند سال پیش به پایان رسیده، ملامت کنید، باید بدانید شما تنها کسی نیستید که نمی‌داند چطور باید شکست عشقی را فراموش کند.
خیلی‌ها وارد رابطه‌ای می‌شوند که شانس زیادی برای دوام و ماندگاری آنها وجود ندارد. اکنون قصد داریم تکنیک‌ها و توصیه‌هایی را ارائه دهیم که با استفاده از آنها می‌توانید به سرعت عشق‌تان را فراموش کنید و با شکست عشقی خود کنار بیایید.
1. گریه کنید تا آرام بگیرید
نیاز نیست همانند انسان‌های قوی وانمود کنید و بگویید اجازه نمی‌دهید احساسات کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرد. چراکه هرچه بیشتر احساسات خود را انکار کنید، کمتر از آنها رها می‌شوید. راه بهتر و عاقلانه‌تر این است که درمورد احساساتِ در حال تغییرتان صداقت داشته باشید و احساسات درونی‌تان را بروز دهید. یک راه فوق‌العاده برای پذیرش شکست عشقی این است که دل شکستگی خود را بپذیرید و گریه کنید تا قلب‌تان تسکین یابد و بهتر بتوانید شکست عشقی خود را فراموش کنید.
2. از شبکه‌های اجتماعی فاصله بگیرید و تمام راه‌های ارتباطی‌تان را قطع کنید
شاید چند ماهی با عشق‌تان خداحافظی کرده‌اید و با این شکست کنار آمده‌اید. اکنون هیچ احساس ناراحتی ندارید و درمورد عشق گذشته‌تان احساس غم و اندوه نمی‌کنید. اما به یک‌باره به صفحه‌ی اجتماعی او می‌روید و تمام خاطرات در ذهن‌تان تداعی می‌شود. همین نگاه گذرا به حساب کاربری او آتش عشق را در وجودتان شعله‌ور می‌کند.
با دیدن صفحه‌ی اجتماعی او احساس غم و ناراحتی می‌کنید و با خود می‌گویید چقدر خوب توانسته با این مساله کنار بیاید یا عشق دیگری پیدا کرده است. ممکن است فرضیه شما درست باشد، اما باز هم به چیزهایی که در شبکه‌های اجتماعی می‌بینید اعتماد نکنید. خصوصا این مساله نباید هیچ اهمیتی برای شما داشته باشد. شما وقتی می‌توانید شکست عشقی‌تان را بپذیرید و برای همیشه با این رابطه خداحافظی کنید که تمام راه‌های ارتباطی‌تان را قطع کنید.
شبکه‌های اجتماعی پذیرفتن شکست عشقی را بسیار سخت کرده‌اند. تی اونی کولمن (روان‌درمانگر و متخصص روابط) می‌گوید: 
حذف کردن عشق قبلی‌تان از لیست دوستان، حداقل تا زمانی است که او را فراموش کرده یا به این درک رسیده‌اید که صفحه‌ی اجتماعی او را دنبال نکنید. حتی باید مراقب صفحات اجتماعی دوستان مشترک‌تان هم باشید. زیرا ممکن است در این صفحات تصاویری از عشق قبلی‌تان را ببینید، با نظرات او مواجه شوید یا حتی از رابطه‌ی عاشقانه‌ی جدیدش مطلع شوید.
3. سعی نکنید همچنان با او دوست بمانید
گاهی به این دلیل نمی‌توانید عشق قبلی‌تان را فراموش کنید که او هنوز هم بهترین دوست شماست یا هنوز به فکرش هستید. نیازی نیست همچنان با او دوست بمانید و برایش وقت بگذارید. مثلا وقتی برنامه‌ی موردعلاقه‌اش پخش می‌شود، برایش پیامک نزنید. بهترین و بی‌خطرترین راه برای پذیرفتن شکست عشقی و فراموش کردن فرد موردنظر این است که مرزهای مشخصی برای ارتباط با او داشته باشید. ایجاد فاصله‌ی آگاهانه بین شما، کنار آمدن با شکست عشقی و فراموش کردن عشق قبلی‌تان را آسان‌تر می‌کند.
4. از تمام چیزهایی که شما را یاد او می‌اندازد اجتناب کنید
برای اینکه بهتر عشق گذشته‌تان را فراموش کنید، تمام چیزهایی که او را یادتان می‌اندازد، دور بریزید. تمام هدیه‌ها و عکس‌هایی که در اتاق‌تان هست را دور بریزید. از او نخواهید وسایل‌تان را به شما برگرداند و اصلا لباس‌ها و وسایلش را در خانه نگه ندارید. گریه کنید تا احساسات‌تان بیرون ریخته شود و بدون وجود هر چیزی که شما را به یاد او می‌اندازد، از نو شروع کنید. تمام یادگاری‌های کوچک، نامه‌ها، کارت‌پستال‌ها و لباس‌هایی که برای اوست، باید دور از چشم‌تان باشد و تا جای ممکن دور ریخته شود. کولمن معتقد است:
تمام این وسایل یادگاری‌هایی است که احساسات و خاطراتی را در ذهن‌تان تداعی می‌کند و در نهایت منجر به عقده‌های روحی می‌شود.
5. از مرور گذشته و افسوس خوردن دست بردارید
یکی از کارهایی که باید برای فراموش کردن شکست عشقی‌تان انجام دهید، پذیرفتن این تصمیم است. تفاوتی ندارد که جدایی تصمیم شما بوده یا او، در هر صورت نباید تصمیمی را که گرفته شده، تجزیه و تحلیل کنید. هیچ نیازی نیست که رابطه‌تان را از اول ارزیابی کنید و فکرتان را مشغول کارهایی کنید که باید انجام می‌دادید. پس اصلا به دنبال علت جدایی نباشید و سعی کنید به جای افسوس خوردن، تصمیم جدایی را بپذیرید و با آن کنار بیایید.
6. بیرون بروید و فعالیت داشته باشید
این که تمام روز روی تخت دراز بکشید، تنها باعث می‌شود به یاد عشق گذشته‌تان بیفتید و از خود بیزار شوید. اگر کیسه بوکس در خانه دارید، حتما از آن استفاده کنید. نباید بگذارید جدایی، توجیهی برای تنبلی و سستی‌تان باشد. با انجام فعالیت‌های فیزیکی، افکار منفی و ناامیدکننده را از خود دور کنید. برای مثال: در باشگاه ثبت نام کنید، در یک تیم ورزشی عضو شوید یا در پارک نزدیک خانه‌تان والیبال یا فوتبال بازی کنید. پیاده‌روی هم به بهبود وضعیت جسمی و روحی‌تان کمک می‌کند. اگر فکرتان خسته است، بیرون بروید و هوای تازه را استشمام کنید.
7. از فرصت‌های جدید استفاده کنید
حالا که تنها هستید و وقت بیشتری دارید، از زمان و آزادی خود استفاده کنید. از وقتی با شریک عاطفی‌تان بوده‌اید، چه چیزهایی را از دست داده‌اید؟ اکنون با دوستان‌تان قرار بگذارید و با هم خوش باشید. در کلاس‌های مختلف ثبت نام کنید، زمان بیشتری را به خانواده‌تان اختصاص دهید و از انجام کارهایی که قبلا فرصتی برای آنها نداشتید، لذت ببرید. از راهکارهای فوق‌العاده برای فراموش کردن شکست عشقی این است که در حوزه‌های مختلف زندگی به دنبال شادی و خوشبختی باشید. به آینده‌تان نگاه تازه‌ای کنید. به زندگی‌تان سروسامان دهید. خودتان را در بین علاقه‌مندی‌هایتان رها کنید. به رویاها و کارهایی که همیشه آرزوی انجام‌شان را داشتید فکر کنید و به دنبال آنها بروید.
8. اشتباهات او را در ذهن‌تان مرور کنید
شاید مرور کردن اشتباهات و خطاهای عشق قبلی‌تان، خیلی خوشایند نباشد، اما اگر می‌خواهید زودتر با شکست عشقی‌تان کنار بیایید، حتما این تکنیک را هم پیاده کنید. وقتی خاطرات را به یاد می‌آورید، همه‌چیز برایتان گنگ می‌شود. زمانی که احساساتی می‌شوید و به عشق گذشته‌تان به صورت رویایی نگاه می‌کنید، خیلی از خاطرات مهم را نادیده می‌گیرید. اما اگر لیستی از حقایق را روی کاغذ بیاورید، تمام حرف‌هایی که زده یا رفتارهایی که با شما داشته است، در نهایت به این نتیجه می‌رسید که چرا باید در مورد کسی که رفتارهای بدی با من داشته این طور احساساتی فکر کنم؟
9. رابطه‌ی از دست رفته خود را تجسم کنید
مجسم کردن رابطه‌ی شکست خورده، راهکاری برای فراموش کردن آن است. تمرین تجسم یا آویزان کردن تصاویر باعث ایجاد انگیزه برای تغییر می‌شود. حتی می‌توانید تابوتی را در ذهن‌تان تجسم کنید که درون قبری گذاشته می‌شود و به خودتان بگویید که عشق قبلی‌تان را درون آن تابوت قرار داده‌اید. راهکار دیگر این است که تصویر یک اسکلت را کنار میزکار یا تخت خواب‌تان قرار دهید. این نوع تجسم کردن رابطه‌‌ی مرده به شما کمک می‌کند برای تغییر آماده شوید و انگیزه‌ی بیشتری برای ادامه‌ی زندگی داشته باشید.
10. با دوستان‌تان ارتباط دوباره برقرار کنید
با وقت‌گذرانی با دوستان و وارد شدن به جمع‌های دوستانه بهتر می‌توانید شکست عشقی‌تان را فراموش کنید. پس با دوستان‌تان تماس بگیرید و برنامه‌ی تفریحی ترتیب دهید. حتی اگر دلتان نمی‌خواهد بیرون بروید باز هم با آنها در تماس باشید. با این کار فرصتی به دست می‌آورید که با دوستان صمیمی‌تان وقت بگذرانید، شاد باشید و به این احساس برسید که همه چیز عادی و طبیعی شده است. وقتی خاطرات گذشته در ذهن‌تان تداعی می‌شود و حال خیلی بدی دارید، دوستان صمیمی‌تان می‌توانند به شما کمک کنند و حامی‌تان باشند. می‌توانید درباره‌ی رابطه قبلی و جدایی‌تان با آنها صحبت کنید و از راهنمایی‌هایشان بهره ببرید. براون می‌گوید:
از دوستان‌تان بخواهید شما را تشویق کنند تا بتوانید زخم‌هایتان را التیام دهید و برای شروع دوباره زندگی آماده شوید.
11. به وضعیت سلامتی خود توجه کنید
وقتی فکرهای منفی به سراغ‌تان می‌آید و حال خیلی بدی دارید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که برای بهبود سلامت جسم و روح خود تلاش کنید. برنامه غذایی جدیدی را شروع کنید تا به احساس بهتری درمورد وضعیت سلامتی‌تان دست یابید. در کلاس‌های جدیدی در دانشگاه شرکت کنید تا با افراد بیشتری آشنا شوید و دیدتان گسترده‌تر شود. به مسافرت بروید. کارهایی انجام دهید که باعث می‌شود احساس بهتری نسبت به خود پیدا کنید. فعال بودن، به شما کمک می‌کند به عزت‌نفس و اعتماد به نفس بیشتری دست یابید. وقتی چشم‌انداز جدیدی از زندگی داشته باشید، بهتر می‌توانید گذشته را فراموش کنید و ادامه‌ی حرکت برایتان آسان‌تر خواهد شد.
12. به آینده روشن با فرد دیگری فکر کنید
ضرب‌المثل معروفی می‌گوید: «وقتی دری بسته می‌شود، در دیگری باز می‌شود.» شاید این نوع جملات خیلی التیام‌بخش نباشد، اما می‌تواند مفید باشد. وقتی از ارتباط با فردی دست کشیده‌اید، شاید دیگری که حتی ممکن است برایتان مناسب‌تر از قبلی باشد، در اطراف‌تان باشد. حتما با خود فکر می‌کنید عشق قبلی‌تان فوق‌العاده بود، اما به این فکر کنید شاید کسی وارد زندگی‌تان شود که از او هم بهتر باشد. پس به جای اینکه افسوس گذشته را بخورید، زمانی را صرف رویاپردازی در مورد آنچه پیش رویتان قرار دارد، کنید.
درست است، فراموش کردن عشق قبلی، خیلی آسان نیست. فراموش کردن گذشته بدین معناست که قلب‌تان را به روی فرد جدیدی باز کنید. پس در هر فرصتی، منتظر پیدا کردن عشق جدیدی باشید. حرکت به سوی جلو و پیش‌بینی آینده باعث می‌شود دست از افسوس خوردن بکشید و گذشته را فراموش کنید. رابطه عاشقانه جدید می‌تواند در هر زمانی و هر جایی به سراغ‌تان بیاید. پس برای مواجهه با آن آماده باشید و گذشته را رها کنید تا فرصت‌های بهتر را دریابید.
13. از بحث و مشاجره اجتناب کنید
این نکته بسیار مهم و در عین حال ساده است. دکتر گری براون، متخصص حوزه روابط عاطفی می‌گوید:
بهترین راه برای فراموش کردن عشق قبلی این است که تمام راه‌های ارتباطی، از جمله ملاقات‌های شخصی را قطع کنید.
پس به فکر بحث و مشاجره با عشق قبلی‌تان نباشید. اگر هنوز هم او را در کافی‌شاپ، دانشگاه یا باشگاه ورزشی می‌بینید، شاید بهتر باشد برنامه‌تان را تغییر دهید تا دور از چشم‌تان باشد.
14. آینده‌ی بدون او را تجسم کنید
وقتی عشق قبلی‌تان را برای همیشه فراموش کنید و از غصه خوردن برای ترک کردن او دست بکشید، زندگی برایتان لذت‌بخش‌تر خواهد شد. دکتر گری براون می‌گوید:
هرچقدر جزئیات بیشتری را در ذهن‌تان مرور کنید، احتمال اینکه به رویاهایتان جان ببخشید بیشتر خواهد بود.
اگر برایتان ممکن است، تابلوی آرزوهایتان را به دیوار اتاق‌تان بزنید و روی آن تصاویر و نوشته‌هایی قرار دهید که رویاها و آرزوهایتان را توصیف می‌کند.
15. به هیچ‌وجه با او تماس نگیرید
برای تماس نگرفتن‌تان قانون وضع کنید و تا وقتی که همه‌‌چیز را فراموش کردید و پذیرفتید رابطه‌تان تمام شده است، به این قانون پایبند باشید. کولمن می‌گوید:
 تا وقتی پیش خود فکر می‌کنید که شاید عشق قبلی‌تان (همسر سابق‌تان) هنوز نسبت به شما احساسی دارد، نگران این است که چه کاری می‌کنید یا حتی می‌خواهد بداند زندگی‌تان چه وضعیتی دارد، هرگز نمی‌توانید شرایط را تغییر دهید و از فکر کردن به او دست بکشید.
16. به مسافرت بروید
آمیکا گربر، متخصص روابط عاطفی، در گفت‌و‌گو با وب‌سایت TruthFinder گفت:
وقتی جدایی سختی پیش‌رو دارید، فکر می‌کنید به هر جایی که وارد می‌شوید، یادآوری رابطه‌ای است که از دست داده‌اید.
او در ادامه می‌گوید:
 بهترین راه‌حل برای ترک یک عادت بد (پذیرش شرایط جدید) این است که شرایط متفاوتی را تجربه کنید. برای مثال، به سفری که همیشه آرزویش را داشتید بروید. با دوستان صمیمی‌تان همراه شوید یا به تنهایی سفر کنید. هیچ‌چیز بهتر و آزادتر از سفر تنهایی نیست. زیرا این ذهنیت را در شما بوجود می‌آورد که مجرد بودن چه حس خوبی دارد.
17. دکوراسیون خانه‌تان را عوض کنید
گربر می‌گوید اگر با همسر سابق‌تان در یک خانه زندگی می‌کردید، هر چیزی در خانه می‌تواند شما را به یاد او بیندازد و خاطرات‌تان را زنده کند.
اگر زمان قرارداد خانه فرا رسیده است، به فکر نقل مکان به شهر یا محله‌ی دیگری باشید تا بتوانید زندگی جدیدی را شروع کنید. یا حداقل به فکر تغییر دکوراسیون و لوازم منزل باشید تا زندگی‌تان رنگ و بوی تازه‌ای به خود بگیرد.
18. به سراغ مشاوره بروید
صحبت کردن با فردی متخصص می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. براون می‌گوید، اگر مدت زیادی از جدایی‌تان سپری می‌شود اما هنوز هم به او فکر می‌کنید به‌طوری‌که حضور موثری در جامعه، خانواده، محل کار و دانشگاه ندارید، شاید بهتر باشد به سراغ فردی متخصص بروید و با او صحبت کنید. کمک گرفتن از مشاوره بسیار مفید است. تنها چیزی که مهم است این است که از وابستگی و فکر کردن به شریک عاطفی قبلی‌تان دست بکشید.
19. کارهای موردعلاقه‌تان را انجام دهید
شاید با شکست عشقی، فکر کنید دنیا به آخر رسیده و دیگر نمی‌توانید عشق سابق‌‌تان را فراموش کنید، اما در اشتباه هستید. گربر پیشنهاد می‌کند لیستی از تمام کارهایی که دوست دارید انجام دهید و باعث آرامش‌تان می‌شود تهیه کنید و تمام آنها را انجام دهید. او می‌گوید:
خیلی از افراد چند بار ازدواج می‌کنند، روابط عاطفی زیادی را تجربه می‌کنند و بارها عاشق می‌شوند. پس تمام کردن یک رابطه‌ی عاطفی به معنای آن نیست که دنیا به پایان رسیده است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/532332/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

معرفی دفاع راست ایده‌آل؛ یاشوا کیمیش

توخل به پپ رسید؛ هدف بعدی مورینیو است

مربی موفق ایرانی در لیگ عراق لژیونر شد

احتمال محرومیت هواداران بایرن در بازی با رئال

پنالتی و گل اول پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟

اوسمار: نتیجه 3 بر صفر عالی است؛ کارمان را انجام دادیم

اوزونیدیس: حریف‌مان فقط یک شوت و یک موقعیت داشت

پایان کار نمایندگان ایران در تفنگ 50 متر سه وضعیت

جنجال در آبادان؛ نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند

«کارخانه هیولاها» در ایران روی صحنه رفت

جادوی بهاره، کار عمو نوروزه!

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

هوای تازه/ آی قابیل! آی اســرائیل! نوبت انتقام‌ هابیل است

دام دنیا در بیان عطار نیشابوری

کنترل قند خون در افراد مسن

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

اتفاق بی سابقه در بازی صنعت نفت و پرسپولیس

بدشانسی صنعت نفت در دقیقه 90؛ شوت محکم تهیدست به تیرک دروازه پرسپولیس خورد

صحبت های جالب گزارشگر صدا و سیما درباره فوتبال آبادان و حمایت از این تیم

خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - 3 پرسپولیس

ستارگان دفاعی پرسپولیس با ده گل!

صداقت: بدشانسی‌های نساجی بالاخره تمام می‌شود

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

شاگردان اوسمار موقتا در صدر؛ سرخپوشان در انتظار لغزش استقلال

ویدیوی اکران مردمی «بی بدن» با حضور بازیگران معروف

فقط حرکتای صورت سلمان که به شیرین میگه منو لو نده!

بازیگر نقش سیروس قایقران در «پرویزخان» کیست؟

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

نماهنگ "ای ایران" با صدای زنده یاد استاد محمد نوری

4گوشه دنیا/ گرانترین خانه جهان در پاریس

ترور ناکام یک نفر در برزیل

نماهنگ «یوم الانتقام» با صدای ابوذر روحی

با خواص بی‌نظیر «سویا» آشنا شوید

اولین قدم برای کاهش وزن در طب سنتی

با کودک مثل خودش صحبت کنید

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

جنجال دقایق پایانی و محرومیت سرپرست هوادار

رئال نگران بازی رفت مقابل بایرن؛ کمک‌مان کنید!

کلانتری: از صحبت‌های مسعود شجاعی انگیزه می‌گیرم

شجاعیان: همسرم در روند خوبم تاثیرگذار است

سامان نریمان و ناامیدی از 6 پاس گل نشده!

پرسپولیس آماده صدرنشینی موقت در آبادان

سردار آزمون در بغل قهرمان جهان